csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. július 01. szerda, 16:26


YELLOW írta:
Tano írta:
lantika írta:
YELLOW írta: valamit nem értek.
ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké.
minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen.
na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja.
korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?


Mert szerintem a hibakod tärolodik,csak a figyelmeztetest kapcsolod ki. A müszerfalon nem vilägit,es müszakin ez a lenyeg. Mondjuk itt müszakin kiolvassäk az összes tärolt hibakodot.


YELLOW: ezek szerint neked eddig az övfeszítő is szét volt húzva? Szerintem rossz csatlakozót húztál szét...
Lantika: Ha kikapcsolod, akkor nem tárol semmilyen hibakódot utána, mivel nem is fogja ellenőrizni ezután.


valószínű igen. de látod, most meg jelez a műszerfalon, meg a tárolóba is visszaírja amgát rögtön. figyelés kikapcsolva pedig. akkor mi a baj? amig a nagy csatiból volt kihúzva, addig semmi baja nem volt.

így húztam le most:


YouTube videó

előtte meg innen a sárgából középen felül volt kihúzva, és úgy jó volt. de nem az övfeszítőt jelzi most sem, hanem a foglaltság jelzőt.



A kis dobozból a másik csatit húzd ki! Voáláááá A sárgát pedig ne piszkáld!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 01. szerda, 16:27

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. július 01. szerda, 16:21


YELLOW írta: előtte meg innen a sárgából középen felül volt kihúzva, és úgy jó volt. de nem az övfeszítőt jelzi most sem, hanem a foglaltság jelzőt.


X-Akta!
Akkor húzd ki megint csak a sárga foglalatból és kész.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. július 01. szerda, 07:21


Tano írta:
lantika írta:
YELLOW írta: valamit nem értek.
ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké.
minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen.
na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja.
korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?


Mert szerintem a hibakod tärolodik,csak a figyelmeztetest kapcsolod ki. A müszerfalon nem vilägit,es müszakin ez a lenyeg. Mondjuk itt müszakin kiolvassäk az összes tärolt hibakodot.


YELLOW: ezek szerint neked eddig az övfeszítő is szét volt húzva? Szerintem rossz csatlakozót húztál szét...
Lantika: Ha kikapcsolod, akkor nem tárol semmilyen hibakódot utána, mivel nem is fogja ellenőrizni ezután.


valószínű igen. de látod, most meg jelez a műszerfalon, meg a tárolóba is visszaírja amgát rögtön. figyelés kikapcsolva pedig. akkor mi a baj? amig a nagy csatiból volt kihúzva, addig semmi baja nem volt.

így húztam le most:


YouTube videó

előtte meg innen a sárgából középen felül volt kihúzva, és úgy jó volt. de nem az övfeszítőt jelzi most sem, hanem a foglaltság jelzőt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 01. szerda, 08:03

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 30. kedd, 23:29


lantika írta:
YELLOW írta: valamit nem értek.
ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké.
minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen.
na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja.
korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?


Mert szerintem a hibakod tärolodik,csak a figyelmeztetest kapcsolod ki. A müszerfalon nem vilägit,es müszakin ez a lenyeg. Mondjuk itt müszakin kiolvassäk az összes tärolt hibakodot.


YELLOW: ezek szerint neked eddig az övfeszítő is szét volt húzva? Szerintem rossz csatlakozót húztál szét...
Lantika: Ha kikapcsolod, akkor nem tárol semmilyen hibakódot utána, mivel nem is fogja ellenőrizni ezután.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 30. kedd, 20:41


lantika írta:
YELLOW írta: valamit nem értek.
ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké.
minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen.
na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja.
korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?


Mert szerintem a hibakod tärolodik,csak a figyelmeztetest kapcsolod ki. A müszerfalon nem vilägit,es müszakin ez a lenyeg. Mondjuk itt müszakin kiolvassäk az összes tärolt hibakodot.


de nekem jelzi is a légzsáklámpa, ez a baj. pedig így is csak az érzékelő van lehúzva, akkor miért?
nekem 2 éve ződkártyát sem néztek, se lámpákat, se mást. csak futómű, fék, képek körbe, műszarfal hibajlekről.
idén néztek mindent. sőt a lámpa magasságra direkt kértem ellenőrzésre, mert télen izzót kellett cserélnem, és az új fentre vitt nagyon, aztán magamnak állítottam be, de sikerült, mert jó értéke volt.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 30. kedd, 20:14


YELLOW írta: valamit nem értek.
ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké.
minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen.
na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja.
korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?


Mert szerintem a hibakod tärolodik,csak a figyelmeztetest kapcsolod ki. A müszerfalon nem vilägit,es müszakin ez a lenyeg. Mondjuk itt müszakin kiolvassäk az összes tärolt hibakodot.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 30. kedd, 19:49


valamit nem értek.
ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké.
minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen.
na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja.
korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 18:34


Ez mennyire fedi a valosägot? Most talältam egy usa forumon.
ALSZ
3.56 = CI34
3.6 = CI35
4.0 = CI36
4.5 = CI37

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 16:59


Tano írta:
YELLOW írta: most azon gondolkozom, hogy lehet már írtam erről még régen, hogy ha fognám, és mondjuk az AKMB-be beírnám ezt a hiányzó opciót:
AKUSTIK_TANK_RESERVE
aktiv

akkor vajon, műküdne-e? ugye amit kiolvasunk NCS-sel trc fájl, az egy olvasható változata a kódolt egységnek. vajon ezt le tudná kezelni a vezérlő? vagy ehhez vajon kell a leíró adatbázisába az is, hogy honnan kell milyen jelet vennie és figyelnie, és hova minek kell mennie? vagy ebből az utasításkódból ő tudja, hogy mit hogy?


Ha a vezérlő szoftvere nem ismeri a funkciót, akkor hiába írod bele és aktiválod a listába, attól még nem fog működni.


mondjuk lehet kipróbálom... remélem elbaxni nem fog semmit.
múltkor a nicht helyett nichz írtam be, és még csak a modult választottam ki, már dobta hibának, hogy a MAN fájlban hiba van és mutatta is mi. szóval gondolom, ha olyat írok bele, ami számára nem értelmezhető, akkor dobja az NCS.
illetve szerintem az ilyen lámpák mindenféle formában való villogtatása is hasonló képpen oldódik meg nem? vagy tévedek? egy segédelektronika miatt csinálja a futófényes dolgokat?

szerk.: ja eszembe jutott, hogy lehet csipogna az övre, mert van olyan lehetőség, hogy az öv figyelmeztetés gong/piezo, ugye nekem piezo-n van, gondolom ezéért LED-del ejlzi ki. ha gong-ra váltom, akkor csipogna, de nem jelzi ki. viszont a másik részével ha a GM5-ben benne lenne a maradék rész, akkor működne LED-esen és csipogna is gondolom. márha aktívak a beállítások.
AKMB:
AKUSTIK_GURT_WARN
nicht_aktiv

GM5: ez hiányzik
SBR_BEIFAHRER
nicht_aktiv
SBR_FAHRER
nicht_aktiv




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. június 27. szombat, 17:13

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 16:35


YELLOW írta: most azon gondolkozom, hogy lehet már írtam erről még régen, hogy ha fognám, és mondjuk az AKMB-be beírnám ezt a hiányzó opciót:
AKUSTIK_TANK_RESERVE
aktiv

akkor vajon, műküdne-e? ugye amit kiolvasunk NCS-sel trc fájl, az egy olvasható változata a kódolt egységnek. vajon ezt le tudná kezelni a vezérlő? vagy ehhez vajon kell a leíró adatbázisába az is, hogy honnan kell milyen jelet vennie és figyelnie, és hova minek kell mennie? vagy ebből az utasításkódból ő tudja, hogy mit hogy?


Ha a vezérlő szoftvere nem ismeri a funkciót, akkor hiába írod bele és aktiválod a listába, attól még nem fog működni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 16:31


lantika írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: a féklámpás pulzálás az működik E46-nál, amiről Lantika írt?


Évjárat, vagyis vezérlő verziószám függő hogy működik-e.

Gyorsan rákerestem:
Itt írja pontosan a leírásban, hogy milyen verziójú KOMBI és ALSZ kell hozzá,


hát sajna nem látok benne sok funkciót, amiket állítani kellene, szóval nem tudja. az öv figyelmeztető hang is azért nem jó, mert van két beállítás a GM5-ben, de abból is hiányzik az a kettő. az AKMB-be ugyan benne van, de ahhoz kevés, hogy működjön. sajnos a tankjelzést sem tudtam bekapcsolni, hogy hangja is legyen.

kérdés. mivel autóelektronikában dolgozom, így előfordulhat, hogy új SW, ami nem jár HW változással. honnan lehet azt tudni, hogy vajon a jelenlegi HW-ű vezérlőkre gond nélkül felrakható-e újabb SW? egyáltalán lehetséges-e és szükség van-e hozzá valamihez/mi szükséges hozzá? jó az NCS ugyanúgy, csak maga az SW kellene? esetleg aki jártas ebben...
Tano és lantika köszi az eddigit!



Na azert egy SW update kicsit maceräsabb. Olvastam e46fanatics.de-n,hogy pl a LSZ-t lehet updatelni,de pl 15SW-t nem lehet azonnal 37SW-re. Szepen egyesevel lehet az updatet megoldani. Illetve van olyan amikor a HW mär nem birja az SW-t.
Akusztikus tankjelzesröl az az eddigi infom,hogy R50,R53-näl lehetseges.


most azon gondolkozom, hogy lehet már írtam erről még régen, hogy ha fognám, és mondjuk az AKMB-be beírnám ezt a hiányzó opciót:
AKUSTIK_TANK_RESERVE
aktiv

akkor vajon, műküdne-e? ugye amit kiolvasunk NCS-sel trc fájl, az egy olvasható változata a kódolt egységnek. vajon ezt le tudná kezelni a vezérlő? vagy ehhez vajon kell a leíró adatbázisába az is, hogy honnan kell milyen jelet vennie és figyelnie, és hova minek kell mennie? vagy ebből az utasításkódból ő tudja, hogy mit hogy?

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 14:52


YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: a féklámpás pulzálás az működik E46-nál, amiről Lantika írt?


Évjárat, vagyis vezérlő verziószám függő hogy működik-e.

Gyorsan rákerestem:
Itt írja pontosan a leírásban, hogy milyen verziójú KOMBI és ALSZ kell hozzá,


hát sajna nem látok benne sok funkciót, amiket állítani kellene, szóval nem tudja. az öv figyelmeztető hang is azért nem jó, mert van két beállítás a GM5-ben, de abból is hiányzik az a kettő. az AKMB-be ugyan benne van, de ahhoz kevés, hogy működjön. sajnos a tankjelzést sem tudtam bekapcsolni, hogy hangja is legyen.

kérdés. mivel autóelektronikában dolgozom, így előfordulhat, hogy új SW, ami nem jár HW változással. honnan lehet azt tudni, hogy vajon a jelenlegi HW-ű vezérlőkre gond nélkül felrakható-e újabb SW? egyáltalán lehetséges-e és szükség van-e hozzá valamihez/mi szükséges hozzá? jó az NCS ugyanúgy, csak maga az SW kellene? esetleg aki jártas ebben...
Tano és lantika köszi az eddigit!



Na azert egy SW update kicsit maceräsabb. Olvastam e46fanatics.de-n,hogy pl a LSZ-t lehet updatelni,de pl 15SW-t nem lehet azonnal 37SW-re. Szepen egyesevel lehet az updatet megoldani. Illetve van olyan amikor a HW mär nem birja az SW-t.
Akusztikus tankjelzesröl az az eddigi infom,hogy R50,R53-näl lehetseges.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 14:38


Tano írta:
YELLOW írta: a féklámpás pulzálás az működik E46-nál, amiről Lantika írt?


Évjárat, vagyis vezérlő verziószám függő hogy működik-e.

Gyorsan rákerestem:
Itt írja pontosan a leírásban, hogy milyen verziójú KOMBI és ALSZ kell hozzá,


hát sajna nem látok benne sok funkciót, amiket állítani kellene, szóval nem tudja. az öv figyelmeztető hang is azért nem jó, mert van két beállítás a GM5-ben, de abból is hiányzik az a kettő. az AKMB-be ugyan benne van, de ahhoz kevés, hogy működjön. sajnos a tankjelzést sem tudtam bekapcsolni, hogy hangja is legyen.

kérdés. mivel autóelektronikában dolgozom, így előfordulhat, hogy új SW, ami nem jár HW változással. honnan lehet azt tudni, hogy vajon a jelenlegi HW-ű vezérlőkre gond nélkül felrakható-e újabb SW? egyáltalán lehetséges-e és szükség van-e hozzá valamihez/mi szükséges hozzá? jó az NCS ugyanúgy, csak maga az SW kellene? esetleg aki jártas ebben...
Tano és lantika köszi az eddigit!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 27. szombat, 14:38

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 13:08


lantika írta:
Tano írta:
YELLOW írta: a féklámpás pulzálás az működik E46-nál, amiről Lantika írt?


Évjárat, vagyis vezérlő verziószám függő hogy működik-e.

Gyorsan rákerestem:
Itt írja pontosan a leírásban, hogy milyen verziójú KOMBI és ALSZ kell hozzá,


Igen,de mivel neked van tippblink funkciod akkor mär közel järsz a BFD-hez,mert a tippblink is CI35-töl megy.


minnyá meglesem, bár nem tudom INPA-ba le tudom-e tesztelni, mert most ki nem állok lepróbálni közben rájöttem a bizti öv csipogásnál mit felejtettem el kapcsolni.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 13:04


Tano írta:
YELLOW írta: a féklámpás pulzálás az működik E46-nál, amiről Lantika írt?


Évjárat, vagyis vezérlő verziószám függő hogy működik-e.

Gyorsan rákerestem:
Itt írja pontosan a leírásban, hogy milyen verziójú KOMBI és ALSZ kell hozzá,


Igen,de mivel neked van tippblink funkciod akkor mär közel järsz a BFD-hez,mert a tippblink is CI35-töl megy.