BarG írta:
Amit írsz, annak alapján nem érted.
Az LL01 és LL04 nem csak abban különbözik, hogy az egyik 3 évvel fiatalabb!!! TELJESEN MÁS A CÉLCSOPORTJUK!!! Az LL04 PONT A DPF-ES AUTÓKHOZ JÓ!!! Az LL01 meg nem! Mindkettő jó hosszított csereperiódushoz, ebben nincs különbség.
A shell-es váltásnál én inkább azt feltételezem, hogy a shell 3 eurocenttel olcsóbban adja az olaját mint a castrol, és ez a váltás oka, mint mindig. Az 5W-30 (shell) viszkozitás meg soha sem tetszett, egy 0W-40 minden körülmények között magasabb védelmi fokozatot jelent ugyanazon teljesítményszint mellett. Ha nagyon akarnék, ki tudok találni olyan tesztkörülményeket, amikből azt az olajat hozom ki rossznak, amelyiket akarom.
de értem. azt mondom, hogy a New Life egy újabb fejlesztésű olaj, mint a Super 3000.
én logikusan azt gondolnám, hogy az új fejlesztésű olajakat, főként az újabb motorokhoz csinálják, fejlesztik. azt írják újabb benzin és dízel üzemű motorokhoz. az új dízelek mindegyike szinte DPF-es. oké konkrétan nem írja, hogy részecskeszűrős autókhoz. a kérdés, hogy emiatt nem kapta meg az LL-04-et vagy a BMW valóban bevizsgálta.
valóban a 0w-40 a legjobb választásnak tűnhet. én is használtam ilyet. de az 5w-hez képest nem sok különbség van hidegoldalon. és egy 0w-s olaj jóval drágább. igazából itthonra felesleges a 0w-s olaj. de azt tartom, hogy valóban a legjobb megoldás. bár a 0w-40 és az 5w-40 között üzem meleg állapotban mégis van különbség. hiába azonos a meleg oldali viszkozitás. én több teszten azt veszem észre, hogy a 0w-s mégis hamarabb vékonyodik el, hamarabb ég meg.
a Super 3000-re azt írja hosszított csereperiódus, LL-04. tehát DPF-es autókhoz ajánlott. (általában mindegyik 5w-30 vagy a 30-as olajok többsége az) de más forrásokat mégis 15ezer km-es ciklust ajánlanak. azt beszélem, hogy a DPF-es dízelek 25-40ezres ciklusokkal vannak kiadva gyárilag. ugye a C3 besorolás miatt is LL-04, de ha csak 15ezret bír és 30ezreket megy el vele a laikus, akkor nem kell csodálkozni, hogy tönkre mennek a dízelek idő előtt. én azt gondolnám, meg gondoltam, hogy a hosszított csereperiódus, az 30ezret jelent. direkt olyanokat vettem, mert az én 10ezrem alatt még mondjuk úgy tökéletes az olaj. de ha egy olyat etszek bele, amire 15ezret írnak, az már... teccik érteni?
azt is vágom, hogy olcsóbb meg minden. ezért is lehet váltás. mondjuk én nem vagyok a gyári dobozos olajok híve.
nyilván a teszt sem mindig egyforma, hisze, magában a teszt tarabban is lehetnek eltérések, zárványok, akármi.
sőt vannak olajok, amik hidegen jók, vannak, amik melegen. nyilván itt a használatot érdemes mérlegelni. lehet érdemes kis városi távokra olyat választani, amik hidegen jobbak.