Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:24
Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "
A kézikönyv viszont az alábbit írja: "Olajspecifikáció: csak SAE 80 mechanikus sebességváltó olajat töltsünk be a MIL-L-2105 vagy API GL-4 specifikáció szerint.
Figyelem: ha az olajbetöltő csavar közelében egy sárga vagy zöld cédula van felragasztva akkor a speciális BMW olajat kell betölteni. Ha narancssárga cédula van, akkor a BMW által előírt ATF Dexron olajat kell betölteni."
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 11. szombat, 19:58