- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320i
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2023. augusztus 02. szerda, 11:03
Insigma írta:viktor írta:Insigma írta:MattM325 írta:konkolyd írta:bricktopm írta:Insigma írta:konkolyd írta:Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.YELLOW írta:Insigma írta: Sziasztok!
Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.
BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.
Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.
Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .
Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...
Köszönöm
mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.
Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak
Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe
Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka
A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.
Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...
Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó.
Bontás előtt méretnék egy kompressziót. Mert nem biztos, hogy szét kell szedni. A szimeringeket kilehet cserélni bontás nélkül is.
Nézelődtem egy kicsit a témában és a következő érdekességet találtam.
Az E46-osok között az M54-es, újabb típusú motorral szerelt autók fogyasztják az olajat. A régebbi típusú M52TU-s motorokkal ilyen gond nem volt. A probléma lényege röviden, hogy az M54-nél megváltoztatták a dugattyú gyűrűk anyagát és konstrukcióját és rövid időn belül elkopnak, ezáltal megnövekszik a rés a gyűrűk száránál.
A jó hír hogy a probléma orvosolható, csak annyi hogy az M52TU-s dugattyú gyűrűket kell beszerelni.
De itt egy videó ahol ez részletesen látható: https://youtu.be/WuXU6LDbD4s
Sziasztok,
sok infót szereztem itt a fórumon, most szeretném megosztani a saját tapasztalataimat is.
A páciens: M54B22
Talán nem meglepő, de az előzővel (M52B20TU) ilyen gondok nem voltak.
A mások által korábban leírtak miatt ez a motor képes kinyírni magát, egyik apró hibából adódik a másik, ha nem kap megfelelő karbantartást.
A kartergázszűrőben lévő membránt a szívócsonkban lévő vákuumnak kell elzárni, ami ellen a kartergáz dolgozik.
Ebből adódóan alapvetően két dolognak kell rendben lennie:
1. a lehető legkevesebb kartergáz,
2. a megfelelő vákuum.
Ha valami nincs rendben, az eredmény: olajzabálás, füst, égéskimaradás, tönkrement gyertyák, gyújtástrafók, ingadozó alapjárat, magas fogyasztás, a hőtől megkeményedett tömítések, stb
A szelepfedélről a kartergázcső, és a ccv alján lévő olajvisszaengedő cső lehúzásával ellenőrizhető, hogy jó ccv membrán esetén van-e elegendő vákuum, elzár-e a membrán.
Ha járó motor mellett "dudál", hangosan berreg, akkor vákuum szivárgás van. Még a rugó erejét sem tudja ledolgozni, ráadásul a kartergáz is visszanyomja, nem csoda, ha felszippantja az olajat.
Amiket végigcsináltam:
kartergáz szűrő + vákuumcső cserék, az összes(!) tömítés cseréje a szívósoron(injektor gumigyűrűk, szívósoron lévő elosztó gumigyűrűk, szívósor/hengerfej tömítése),
a szívósoron hátul a vakdugók ellenőrzése, cseréje,, nívópálca o-gyűrű tömítés csere, dugulás nem lehet a csőben, az olajnak vissza kell tudni folyni, olajszűrőház tömítés csere, szelepfedél tömítés csere.
Leragadt/kokszos gyűrűk kiszabadítása:
olaj leengedése és gyertyák kiszerelése után után, a gyertya helyén abba a hengerbe, amelyik alsó holtponton van, M52b22 motornál 1,8 dl aceton+petróleum 50%-50% keveréket kell önteni. Nagyobb motornál nagyobb több kell, ki kell számolni, hogy a döntött hengerek miatt a gyűrűk felső része is kapjon az oldószerből!
Ezt minden hengernél, egymás után több alkalommal ismételni, a főtengelyt/dugattyúkat/ közben mozgatni, addig, amíg megmarad, nem folyik le a dugattyú mellett a folyadék.
Utána a leengedett olaj vissza, először gyertyák nélkül körbeforgatni a főtengelyt, majd gyertyákkal, de trafók nélkül megtekerni, majd 5-10 perc járatás után - előfordulhat, hogy nehezen indul - olaj le, új olaj+szűrő)
Mindezek után megszűnt az alapjárat ingadozása, megszűnt a füstölés, pár perces alapjáraton járatás után az első gázadásra sem füstöl.
A motor érezhetően erősebb, kiegyenlítetten jár, alapjáraton is, és az üzemanyag fogyasztás is csökkent.
Az olajfogyás is jelentősen csökkent, szinte megszűnt.
Vákuum szivárgás a fent leírtakon kívül lehet bármilyen tömítésnél (pl:karter), akkor is, ha nem szivárog az olaj.
És az egészben legjobb, ha a szívósor vagy a szelepfedél repedt, akkor minden fenti mutatvány felesleges