autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 523i
Évjárat: 2006

státusz hocila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. május 18. szerda, 08:55


Sziasztok!
2006-os e61 523i, a jobb oldali rendszámtábla világítás megadta magát. Dobott egy figyelmeztetést, valóban nem is világít. Szétszedve láttam, hogy az egyik szál rendesen eloxidálódott, de az izzó nincs kiégve.Megtisztítottam az oxidációtól, de ez nem oldja meg a gondot, ugyanis nincs feszültség a vezetékben. Átnéztem a biztosítékokat, nem látok kiégettet. Van ötletetek, hogyan lehet javítani? Gondolom vagy biztosíték, amit nem találtam meg, vagy szoftveresen letiltotta. Nagyon idegesítő, hogy minden indításnál "bimbammol" emiatt Köszi, ha tudtok segíteni!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz djatosz15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. március 16. szerda, 13:04


Sziasztok. Szeretnék egy kis segítséget kérni.
BMW E46 touring jobboldali rendszámtábla világítás egyik "szára" eloxidálódott. Hogyan lehetne ezt orvosolni hibajelzés nélkül?

Az alábbi alkatrészt találtam használtam ami az eladó szerint e46 sedanba volt. Ez jó bele
szerintetek?
Vagy valami más megoldást tudnátok ajánlani?

Köszönöm.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. március 16. szerda, 14:10

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. március 08. kedd, 10:12


YELLOW írta:
asbi írta:
hil írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....


Nem azt mondtam, hogy az ellenállás tárolja a maradék kapacitást.. Azt írtam, hogy az ellenállás miatt jelenik meg ez a maradék kapacitás az izzón halvány világítás formájában.

Ellenállás nélküli ledeknél a maradék kapacitás gyorsan elillan, ezért nem fog világítani kikapcsolás után hosszabb ideig. Az ellenállás miatt ez tovább tart, de mivel a ledek meghajtásához elég az alacsonyabb feszültség, ezért fog halványan világítani.

Hidegteszt nem egy percig tart.

Szerintem egyáltalán nem zavaró amúgy, csak az ilyen hatalmas fényerejű 6-12 leddel szereltek. Nekem 3 led szépen megvilágítja pont annyira mint a gyári, csak szebb a színe.

Szia!
Már bocsánat, de úgy gondolom valami nagyon nem kerek az ellenállás, kapacitás meg maradék kapacitás (ez mi is lehet???)téren.
Szerintem: a lámpa vezérlő egységben vannak kondenzátorok (nem kapacitások). Na most a kondenzátornak már van kapacitása, amikor azok fel töltődnek. Ha terhelésként egy izzó van rajta, akkor az a tápfesz megszűnésével szinte azonnal kisüti a kondit, tehát az tovább már nem világít. A LED-nek nagy a záró irányú ellenállása, a nyitó irányú (amikor tud fényt kibocsátani)is nagyobb, mint egy izzó ellenállása, tehát a kondi nem tud olyan hamar kisülni, ezért világít még tovább egy ideig. Nem túl szakszerűen (tudnám úgy is) de érthetőbben megfogalmazva. Továbbá ez miatt az ellenállás különbség miatt jelez az LCM hibát, ha az izzóhoz tervezett, méretezett áramkörba Ledet teszünk.
Y-nak igazat adok, számomra is ez a Ledes dolog olyan bazári, nekem is volt, de kihajintottam belőle...

bye:hil



Ha elolvasod ugyanezt próbáltam mondani én is, csak nem tudtam normálisan megfogalmazni.

Az ellenállás úgy jön ide, hogy ellenállás nélküli (azaz nem hibakódmentes) LED-del nincs ez a "glow" effekt, szinte rögtön kisüti a kondenzátort, ahogy a sima izzó. Ezt kipróbáltam, mert nem tudtam miért csinálja. Nem fog egy percig világítani lekapcsolás után.

A maradék kapacitást nekem is úgy mondta, akitől kérdeztem, hogy miért lehet ez. Gondolom a kondenzátorból nem azonnal kisülő feszültséget értette ez alatt.



de ez hülyeség. eleve ha kisütni akarnak egy kondit, akkor kisütő ellenállást alkalmaznak, pont azért, hogy mondjuk maga a fogyasztó, pl egy motor, minél hamarabb megálljon.
ezeknél a LED-es dolgoknál (ebben dolgozom) ellenállás azért kell, hogy a LED teljesítményét beállítsék vele, előtét ellenállás. van olyan termék, aminél vágható ellenállás van, és lézerrel vágjuk meg, hogy megfelelő fényereje legyen a LED-eknek. persze ezekhez meghajtó áramkörök is tartoznak.
ez a CAN LED-es téma meg tulajdonképpen nagy ferdítések sorozata. arról van szó, hogy azért beraknak egy ellenállást, hogy a rendszer azt gondolja, hogy ott egy nagyobb ellenállású izzó van. ugyanis azért a LED ellenállása nem akkora mint egy izzójé. vagyis maga a teljesítmény esése sem lesz olyan az alkatrészen. hiába kötnek sorba 3 LED-et, majd vele párhuzamosan másik 2x3-at, pl egy 55W-os izzó helyett még mindig kevés lesz. tehát az egész arról szól, hogy átvágjuk a rendszert, és most csak úgy mondok valamit, pl a teljes 2w-os LED helyett egy ellenállás segítségével elérik, hogy azt 5W-nak érzékelje, ugyanis az ellenálláson annyi feszültség fog esni, amiből generálódik egy fogyasztási érték.


Hülyeség vagy sem, én ezt tapasztaltam. Végig próbáltam két "can bus-os" Ledet, két simát amire hibát dobott a gép és két gyári sofitát.. Előbbi halványan világított egy percig kikapcsolás után, utóbbi kettő pedig nem. Biztos, hogy köze van annak a plusz "átverő" ellenállásnak ahhoz, hogy lassabban sülnek ki a kondenzátorok.

Kisütő ellenállást pl. a gyári ledes rendszámtábla világításokon alkalmaznak, egy új BMW-nél/Mercinél nem fogsz látni fényt kikapcsolás után. Ezeken a pár száz forintos kínai ledeken ilyesmi nincs.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2016. március 08. kedd, 10:02


asbi írta:
hil írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....


Nem azt mondtam, hogy az ellenállás tárolja a maradék kapacitást.. Azt írtam, hogy az ellenállás miatt jelenik meg ez a maradék kapacitás az izzón halvány világítás formájában.

Ellenállás nélküli ledeknél a maradék kapacitás gyorsan elillan, ezért nem fog világítani kikapcsolás után hosszabb ideig. Az ellenállás miatt ez tovább tart, de mivel a ledek meghajtásához elég az alacsonyabb feszültség, ezért fog halványan világítani.

Hidegteszt nem egy percig tart.

Szerintem egyáltalán nem zavaró amúgy, csak az ilyen hatalmas fényerejű 6-12 leddel szereltek. Nekem 3 led szépen megvilágítja pont annyira mint a gyári, csak szebb a színe.

Szia!
Már bocsánat, de úgy gondolom valami nagyon nem kerek az ellenállás, kapacitás meg maradék kapacitás (ez mi is lehet???)téren.
Szerintem: a lámpa vezérlő egységben vannak kondenzátorok (nem kapacitások). Na most a kondenzátornak már van kapacitása, amikor azok fel töltődnek. Ha terhelésként egy izzó van rajta, akkor az a tápfesz megszűnésével szinte azonnal kisüti a kondit, tehát az tovább már nem világít. A LED-nek nagy a záró irányú ellenállása, a nyitó irányú (amikor tud fényt kibocsátani)is nagyobb, mint egy izzó ellenállása, tehát a kondi nem tud olyan hamar kisülni, ezért világít még tovább egy ideig. Nem túl szakszerűen (tudnám úgy is) de érthetőbben megfogalmazva. Továbbá ez miatt az ellenállás különbség miatt jelez az LCM hibát, ha az izzóhoz tervezett, méretezett áramkörba Ledet teszünk.
Y-nak igazat adok, számomra is ez a Ledes dolog olyan bazári, nekem is volt, de kihajintottam belőle...

bye:hil



Ha elolvasod ugyanezt próbáltam mondani én is, csak nem tudtam normálisan megfogalmazni.

Az ellenállás úgy jön ide, hogy ellenállás nélküli (azaz nem hibakódmentes) LED-del nincs ez a "glow" effekt, szinte rögtön kisüti a kondenzátort, ahogy a sima izzó. Ezt kipróbáltam, mert nem tudtam miért csinálja. Nem fog egy percig világítani lekapcsolás után.

A maradék kapacitást nekem is úgy mondta, akitől kérdeztem, hogy miért lehet ez. Gondolom a kondenzátorból nem azonnal kisülő feszültséget értette ez alatt.



de ez hülyeség. eleve ha kisütni akarnak egy kondit, akkor kisütő ellenállást alkalmaznak, pont azért, hogy mondjuk maga a fogyasztó, pl egy motor, minél hamarabb megálljon.
ezeknél a LED-es dolgoknál (ebben dolgozom) ellenállás azért kell, hogy a LED teljesítményét beállítsék vele, előtét ellenállás. van olyan termék, aminél vágható ellenállás van, és lézerrel vágjuk meg, hogy megfelelő fényereje legyen a LED-eknek. persze ezekhez meghajtó áramkörök is tartoznak.
ez a CAN LED-es téma meg tulajdonképpen nagy ferdítések sorozata. arról van szó, hogy azért beraknak egy ellenállást, hogy a rendszer azt gondolja, hogy ott egy nagyobb ellenállású izzó van. ugyanis azért a LED ellenállása nem akkora mint egy izzójé. vagyis maga a teljesítmény esése sem lesz olyan az alkatrészen. hiába kötnek sorba 3 LED-et, majd vele párhuzamosan másik 2x3-at, pl egy 55W-os izzó helyett még mindig kevés lesz. tehát az egész arról szól, hogy átvágjuk a rendszert, és most csak úgy mondok valamit, pl a teljes 2w-os LED helyett egy ellenállás segítségével elérik, hogy azt 5W-nak érzékelje, ugyanis az ellenálláson annyi feszültség fog esni, amiből generálódik egy fogyasztási érték.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. március 08. kedd, 09:49


hil írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....


Nem azt mondtam, hogy az ellenállás tárolja a maradék kapacitást.. Azt írtam, hogy az ellenállás miatt jelenik meg ez a maradék kapacitás az izzón halvány világítás formájában.

Ellenállás nélküli ledeknél a maradék kapacitás gyorsan elillan, ezért nem fog világítani kikapcsolás után hosszabb ideig. Az ellenállás miatt ez tovább tart, de mivel a ledek meghajtásához elég az alacsonyabb feszültség, ezért fog halványan világítani.

Hidegteszt nem egy percig tart.

Szerintem egyáltalán nem zavaró amúgy, csak az ilyen hatalmas fényerejű 6-12 leddel szereltek. Nekem 3 led szépen megvilágítja pont annyira mint a gyári, csak szebb a színe.

Szia!
Már bocsánat, de úgy gondolom valami nagyon nem kerek az ellenállás, kapacitás meg maradék kapacitás (ez mi is lehet???)téren.
Szerintem: a lámpa vezérlő egységben vannak kondenzátorok (nem kapacitások). Na most a kondenzátornak már van kapacitása, amikor azok fel töltődnek. Ha terhelésként egy izzó van rajta, akkor az a tápfesz megszűnésével szinte azonnal kisüti a kondit, tehát az tovább már nem világít. A LED-nek nagy a záró irányú ellenállása, a nyitó irányú (amikor tud fényt kibocsátani)is nagyobb, mint egy izzó ellenállása, tehát a kondi nem tud olyan hamar kisülni, ezért világít még tovább egy ideig. Nem túl szakszerűen (tudnám úgy is) de érthetőbben megfogalmazva. Továbbá ez miatt az ellenállás különbség miatt jelez az LCM hibát, ha az izzóhoz tervezett, méretezett áramkörba Ledet teszünk.
Y-nak igazat adok, számomra is ez a Ledes dolog olyan bazári, nekem is volt, de kihajintottam belőle...

bye:hil



Ha elolvasod ugyanezt próbáltam mondani én is, csak nem tudtam normálisan megfogalmazni.

Az ellenállás úgy jön ide, hogy ellenállás nélküli (azaz nem hibakódmentes) LED-del nincs ez a "glow" effekt, szinte rögtön kisüti a kondenzátort, ahogy a sima izzó. Ezt kipróbáltam, mert nem tudtam miért csinálja. Nem fog egy percig világítani lekapcsolás után.

A maradék kapacitást nekem is úgy mondta, akitől kérdeztem, hogy miért lehet ez. Gondolom a kondenzátorból nem azonnal kisülő feszültséget értette ez alatt.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. március 07. hétfő, 19:42


asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....


Nem azt mondtam, hogy az ellenállás tárolja a maradék kapacitást.. Azt írtam, hogy az ellenállás miatt jelenik meg ez a maradék kapacitás az izzón halvány világítás formájában.

Ellenállás nélküli ledeknél a maradék kapacitás gyorsan elillan, ezért nem fog világítani kikapcsolás után hosszabb ideig. Az ellenállás miatt ez tovább tart, de mivel a ledek meghajtásához elég az alacsonyabb feszültség, ezért fog halványan világítani.

Hidegteszt nem egy percig tart.

Szerintem egyáltalán nem zavaró amúgy, csak az ilyen hatalmas fényerejű 6-12 leddel szereltek. Nekem 3 led szépen megvilágítja pont annyira mint a gyári, csak szebb a színe.

Szia!
Már bocsánat, de úgy gondolom valami nagyon nem kerek az ellenállás, kapacitás meg maradék kapacitás (ez mi is lehet???)téren.
Szerintem: a lámpa vezérlő egységben vannak kondenzátorok (nem kapacitások). Na most a kondenzátornak már van kapacitása, amikor azok fel töltődnek. Ha terhelésként egy izzó van rajta, akkor az a tápfesz megszűnésével szinte azonnal kisüti a kondit, tehát az tovább már nem világít. A LED-nek nagy a záró irányú ellenállása, a nyitó irányú (amikor tud fényt kibocsátani)is nagyobb, mint egy izzó ellenállása, tehát a kondi nem tud olyan hamar kisülni, ezért világít még tovább egy ideig. Nem túl szakszerűen (tudnám úgy is) de érthetőbben megfogalmazva. Továbbá ez miatt az ellenállás különbség miatt jelez az LCM hibát, ha az izzóhoz tervezett, méretezett áramkörba Ledet teszünk.
Y-nak igazat adok, számomra is ez a Ledes dolog olyan bazári, nekem is volt, de kihajintottam belőle...

bye:hil



asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. március 07. hétfő, 12:44


YELLOW írta:
asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....


Nem azt mondtam, hogy az ellenállás tárolja a maradék kapacitást.. Azt írtam, hogy az ellenállás miatt jelenik meg ez a maradék kapacitás az izzón halvány világítás formájában.

Ellenállás nélküli ledeknél a maradék kapacitás gyorsan elillan, ezért nem fog világítani kikapcsolás után hosszabb ideig. Az ellenállás miatt ez tovább tart, de mivel a ledek meghajtásához elég az alacsonyabb feszültség, ezért fog halványan világítani.

Hidegteszt nem egy percig tart.

Szerintem egyáltalán nem zavaró amúgy, csak az ilyen hatalmas fényerejű 6-12 leddel szereltek. Nekem 3 led szépen megvilágítja pont annyira mint a gyári, csak szebb a színe.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2016. március 07. hétfő, 12:20


asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2016. március 07. hétfő, 12:02


Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.

tamas32
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2002

státusz tamas32

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2016. március 06. vasárnap, 19:41


Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Rendben köszönöm a gyors válaszod!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. március 06. vasárnap, 19:09


tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.

tamas32
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2002

státusz tamas32

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2016. március 06. vasárnap, 18:41


Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz baki113

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. június 05. csütörtök, 19:15


jrtom írta:
baki113 írta: Üdv,
egy olyan problémával találkoztam, hogy a rendszámtábla világításom nem ég, egyik sem. Ezt vissza is jelzi a műszerfalon, ill. a csomagtér ajtajának a nyitókapcsolója sem működik, kulcsal, távirányítóval nyitható. A biztosítékokat megnéztem amiről azt gondoltam azzal kapcsolatba lehet, illetve le is szedtem azt a műanyagot amivel a rendszámtábla világítás van és az elég jó állapotúnak tűnt, nem volt berohadva. Valaki tapasztalt már ilyet, merre kellene tovább keresgélni? Előre is kösz a segítséget.


A kábelköteget nézd meg, elvan szakadva pár vezeték a csomagtérátvezetésnél.


Köszi tényleg ott volt a probléma, kettő el is volt szakadva meg a többinek is kezd szétrepedni a szigetelése

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2014. május 25. vasárnap, 09:22


baki113 írta: Üdv,
egy olyan problémával találkoztam, hogy a rendszámtábla világításom nem ég, egyik sem. Ezt vissza is jelzi a műszerfalon, ill. a csomagtér ajtajának a nyitókapcsolója sem működik, kulcsal, távirányítóval nyitható. A biztosítékokat megnéztem amiről azt gondoltam azzal kapcsolatba lehet, illetve le is szedtem azt a műanyagot amivel a rendszámtábla világítás van és az elég jó állapotúnak tűnt, nem volt berohadva. Valaki tapasztalt már ilyet, merre kellene tovább keresgélni? Előre is kösz a segítséget.


A kábelköteget nézd meg, elvan szakadva pár vezeték a csomagtérátvezetésnél.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz baki113

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. május 25. vasárnap, 09:14


Üdv,
egy olyan problémával találkoztam, hogy a rendszámtábla világításom nem ég, egyik sem. Ezt vissza is jelzi a műszerfalon, ill. a csomagtér ajtajának a nyitókapcsolója sem működik, kulcsal, távirányítóval nyitható. A biztosítékokat megnéztem amiről azt gondoltam azzal kapcsolatba lehet, illetve le is szedtem azt a műanyagot amivel a rendszámtábla világítás van és az elég jó állapotúnak tűnt, nem volt berohadva. Valaki tapasztalt már ilyet, merre kellene tovább keresgélni? Előre is kösz a segítséget.