Elküldve: 2010. január 08. péntek, 19:19
Rendben.
Az adaptációs érték, magyarra fordítva tanult értéket jelent, ami az egyes szenzorok és beavatkozóelemek minél pontosabb összehangolása, ill, az optimális motorüzem miatt van.
Kopogás: Amikor kopogást észlel a motorvezérlõ, megpróbálja pár ms-el elhangolni a pilot és fõ befecskendezést, közben mennyiséget is csökkent, ami elõre programozott lépcsõkbõl és mennyiségekbõl áll össze.
Itt jön a probláma: Megnövelt mennyiség (tuning) esetén ha kopogás lép fel,(márpedig fellép, mivel diesel) elveszi az elsõ lépcsõben meghatározott mennyiségét,és így tovább a max-ig, ahol kiakad, mivel a tárolt, adaptációhoz szükséges max. mennyiségnél többet nem avatkozik be, mivel a DDE nem tud arról, hogy õt megtuningolták, és nem akarja leállítani a motort .Ilyenkor ez látszik a knocksensor adaptációban: 0.9999999999999, a gyári megszokott 0.0000000xxxx helyett.
Ergo, kopogásszabályozás kilõve...
Az AGR adaptáció is kiakad, legkésõbb az elsõ DPF regeneráláskor, vele együtt a közepes mennyiség adaptáció is 0.999-es értékre kerül.
Van még HFM,Turbó,stb. adaptáció, amik szintén megemelkednek,a gyári állapotban soha nem látott mértékig.
Ez gyári eszközökkel látható, sok hibakódot nem generál,többnyire a DPF túlmelegedése szokott a hibatárolóban lenni, de ezt többnyire ráfogják a DPF hibájára.
Tapasztalható M47-M57-es motor teljes sorozatánál, a "hiba" folyamatos és látható.
És ez még csak egy része..
Hogy lehet elvégezni egy chipes autón, gyári eszközökkel a rendszerteszteket????