Nemrég vettem egy garnitúra rugót Zotyától, ma beszereltem, gondoltam leírom a csere menetét, hátha érdekel valakit.
Nem a 46-osba rendeltem tõle, mert az nagyon rendben van, az 540-es viszont iszonyat rondán állt, az elõdõm, valamit hekkelt a gyári rugón, túl magas volt az autó orra. A szerelés szempontjából nincs jelentõsége.
A csere a telók kivételével kezdõdik, azaz, kerék le, féknyereg le, stabilizátor pálcá felsõ csatlakozásnál szintén le. Ennyi bontás után a futómûvet ki lehet fordítani annyira, hogy a telók doblemezen lévõ felsõ három csavarjának levétele után azt ki lehet húzni a helyérõl, persze a leszorító csavart meg kell lazítani.
Utána célszerû satuba fogni a telót, és mehet rá fel a rugóösszehúzó. Ezzel csak óvatosan, van úgy, hogy eltörik, ha nem precízen van felhelyezve. Ha sikerült összehúzni a rugókat, a teleszkóp tetején le kell venni az ott lévõ tányérrögzítõcsavart (22-es kulcs). Az ellenanyáját egy tizes kulcsal kell megtartani, sarkalatos pont ez, könnyen le lehet nyalni az anyát, célszerû állítható csavarkulcsot rátenni inkább. Ha a tányér lejött , le lehet emelni a régi rugót.
Utána összehúzni az újat, és minden megy visszafelé. A képen jól látszik, hogy mennyivel rövidebb az új piros rugó. A szine mondjuk elég gáz, szívesebben vettem volna ha fekete, de szerencsére semmi sem látszik ki belõle. Ettõl függetlenül át lesz fújva mert ez nem tetszik benne.
A teló tetjén az önzárós anyát célszerû újra cserélni. Összeszerelésnél figyelni kell, hogy a telón lévõ oldal-jelzések szerint forgassuk be az alkatrészt a futómûbe.
Na aztán jöhet a másik három felfüggesztés.....nem nagy úgy az egész, de nekem azért volt vagy 45 perc egy rugó kicserélése.
Az eredmény viszont meglepõen jó, olyan finom lett a kocsi orra mint a vajaskalács, nem üt, nem ráz, mégis kemény, stabil,jól kanyarodik.
Az alsó képen látszik, hogy nem lett volna célszerû ennél jobban ültetni az orrát.
a végeredmény pedig: