Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 21:30
Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.