czellaia
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz czellaia

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 64

Elküldve: 2010. november 28. vasárnap, 15:20


Sziasztok!

Egy nagyon kedves segítőkész itteni fórumossal beszélgettem gátló ügyben,szó szót követtet
egyszer csak megkérdezi hogy tudom -e mi az pillangó szelep?Persze nem volt a válaszom.Felhívta a figyelmemet hogy előfordulhat hogy egyszer csak beleesik a motorba és
akkor ki tudja mi lesz.Azóta nem nagyon alszomMég abban is segített hogy
pesten kihez vigyem,beszéltem is a szerelővelcsütörtökön vár hogy kiszedje amit kell,és ha már ott vagyok megnézi a ízzító gyergyákat is,de valóban ez megoldás??A kérdésem az lenne hozzátok hogy ti mit tennétek??Az autóban 170000km van,2005-ös 320d.Köszönöm előre is.

státusz drkpeti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. október 23. szombat, 12:31


Sziasztok, meg mindig tudok dugokat a pillangoszelep helyere ha valakit erdekel irjon.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Lacika100

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 19:32


[/quote]

Nem a pillangók miatt kormol.

[/quote]

Akkor érdemes lenne átnézetnem a kocsit gondolom, mi lehet a baj, mert igazából teljesítmény vesztést nem tapasztaltam menet közben, csak kormol, de ha csak gurulok normál 90 es tempóval akkor semmi gáz nincs. Nem értem mi lehet a baj.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 19:25


Lacika100 írta: Sziasztok!

Szeretnék kérdezni, kicsit bővebben.
Nekem egy 2003 évjáratú-150 LE-s bmw 320d-m van. 2-3 hete jelentkezett egy hiba:
---az autó kigyorsításkor elkezd erőteljesen, kormolni, hosszabb ideig, nem csak 1-2 sec, hanem a gyorsítás ideje alatt szinte végig. Arra gondoltam ez akár a szelep hibája is lehet nem? Én is nagyon gondolkozom, hogy kivegyem belőle a szelepeket, de ha valaki venné a fáradságot akkor részletesen leírná ezt a dolgot, mert ugyan találtam képeket, amik már a képfeltöltésen nincs sajna fent, és így azt nem tudtam megnézni sajna.

1. --- Ha jól értem az egész dolgot, a pillangószelepeket ki kell venni, és a helyén maradt üreget, pedig le kell dugózni, hogy megakadályozzuk az olajfolyást.
De mi volna akkor, ha a pillangószelepről levágnám a pillangószelep részét a tengellyel együtt és így visszatenném a helyére a csonkot?
2. --- Egr szelep témát viszont nem annyira vágom. Azt ha valaki tudja pls. részletezze ha lehet képet is linkelhetne.

Ha valaki tudna segíteni, akkor legyen szíves leírni nekem ezt a dolgot?
Néztem ezeket a külföldről rendelhető dugókat, érdemes ezeket megvenni, vagy valami egyszerűbb, olcsóbb megoldást tudtok rá?



Nem a pillangók miatt kormol.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Lacika100

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 19:17


Sziasztok!

Szeretnék kérdezni, kicsit bővebben.
Nekem egy 2003 évjáratú-150 LE-s bmw 320d-m van. 2-3 hete jelentkezett egy hiba:
---az autó kigyorsításkor elkezd erőteljesen, kormolni, hosszabb ideig, nem csak 1-2 sec, hanem a gyorsítás ideje alatt szinte végig. Arra gondoltam ez akár a szelep hibája is lehet nem? Én is nagyon gondolkozom, hogy kivegyem belőle a szelepeket, de ha valaki venné a fáradságot akkor részletesen leírná ezt a dolgot, mert ugyan találtam képeket, amik már a képfeltöltésen nincs sajna fent, és így azt nem tudtam megnézni sajna.

1. --- Ha jól értem az egész dolgot, a pillangószelepeket ki kell venni, és a helyén maradt üreget, pedig le kell dugózni, hogy megakadályozzuk az olajfolyást.
De mi volna akkor, ha a pillangószelepről levágnám a pillangószelep részét a tengellyel együtt és így visszatenném a helyére a csonkot?
2. --- Egr szelep témát viszont nem annyira vágom. Azt ha valaki tudja pls. részletezze ha lehet képet is linkelhetne.

Ha valaki tudna segíteni, akkor legyen szíves leírni nekem ezt a dolgot?
Néztem ezeket a külföldről rendelhető dugókat, érdemes ezeket megvenni, vagy valami egyszerűbb, olcsóbb megoldást tudtok rá?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. október 03. vasárnap, 19:23

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 21:36


hancurozo írta: Csak 1 költői kérdés: Láttam bontóba a 150 és a 136 le-s motor szívócsonkját. Nekem nagyon egyformának tünt. Nem lehet felrakni a 136le-s csonkját a 150le-s motorra?
Mert azzal véget lehetne vetni a beszívott pillangószelepeknek. (mivel a 136le-s motorban nincs)


Nekem is azt javallották, hogy vegyek E39 szívócsövet, mert azon nincs ez a beépített motorromboló mechanizmus. De én egy kicsit ódzkodom a bontott dolgoktól, újban meg vagy kétszer annyi lett volna, mint a dugózó készlet, a többit tudjátok.

Amúgy a swirlflaps oldalon is le van írva, hogy a bmw mire szánta ezt a kütyüt, mégpedig a kisterhelésű égésjavításra, állítólag jobban örvénylik a levegő és így jobb a keveredés az üzemanyaggal, kevésbé füstöl. De a saját személyes tapasztalataim, de mások szerint is - semmit se változott az autó működése. Ugye meséltem, hogy már így voltam műszaki vizsgázni, ahol füstölést is mértek és az engedélyezett érték töredékét mérték csak? Tehát én egy komoly parasztvakításnak tartom ezt a dolgot, biztos hoz a bmw-nek néhányezer extra motorcserét évente

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 20:43


wagusty írta: Amúgy milyen célt szolgálnak?


A szívócső hosszát változtatják ezzel a megoldással.




JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 18:32


wagusty írta:



Ez a megoldás szerintetek jó?





Amúgy nekem már 370000km van benne és (lekopogom) de semmi gond nincs a klapnikkal de gondolkodom a kiszerelésükön.
Amúgy milyen célt szolgálnak?

Szerintem ezzel a csavaros megoldással nincs semmi gond.Hasonlóba gondolkodtam én is.


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 17:59


Csak 1 költői kérdés: Láttam bontóba a 150 és a 136 le-s motor szívócsonkját. Nekem nagyon egyformának tünt. Nem lehet felrakni a 136le-s csonkját a 150le-s motorra?
Mert azzal véget lehetne vetni a beszívott pillangószelepeknek. (mivel a 136le-s motorban nincs)

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 17:21


BarG írta:
Zotyi30d írta: Az enyémből ki lettek törve és nem is lett ledugózva,sztem felesleges.


Nem értek egyet. Ha kitöröd, akkor a fő gond, a klapni beesés ki van védve, de marad még egy, mégpedig az, hogy a mozgató tengely mellett szivárogni fog az olaj, vagy előbb, vagy utóbb. Ez pedig csak a dugózással szüntethető meg, vagy előzhető meg.
Ennyit megér a dolog.




Ez a megoldás szerintetek jó?





Amúgy nekem már 370000km van benne és (lekopogom) de semmi gond nincs a klapnikkal de gondolkodom a kiszerelésükön.
Amúgy milyen célt szolgálnak?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 17. szombat, 17:23

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 16:45


Zotyi30d írta: Az enyémből ki lettek törve és nem is lett ledugózva,sztem felesleges.


Nem értek egyet. Ha kitöröd, akkor a fő gond, a klapni beesés ki van védve, de marad még egy, mégpedig az, hogy a mozgató tengely mellett szivárogni fog az olaj, vagy előbb, vagy utóbb. Ez pedig csak a dugózással szüntethető meg, vagy előzhető meg.
Ennyit megér a dolog.

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2010. július 17. szombat, 06:47


Az enyémből ki lettek törve és nem is lett ledugózva,sztem felesleges.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 21:01


JanoE46 írta: Honnan tudok mihamarabb dugókészlethez jutni?Tud valaki segíteni ebben?Legutóbb mikor leszedtem a szívócsonkot,iszonyat gané volt benne,kb. 1cm vastagon állt benne ilyen megkeményedett fekete cucc.Akkor még jó állapotban voltak a pillangószelepek,de mostmár nyugodtabb lennék,ha nem lenne.


Googli a barátod

Egyszerűen beütöd a Kempelen által linkelt kképen látható feliratot és voilá: első helyen jön:


http://www.swirlflaps.co.uk/buy-now.html

Ha nem akarsz kártyával vásárolni, akkor néhány oldallal korábban volt itt egy kolléga, aki szintén Angliából küldött dugókat nem drágán. Én őtőle szereztem.


JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. július 15. csütörtök, 16:15


Honnan tudok mihamarabb dugókészlethez jutni?Tud valaki segíteni ebben?Legutóbb mikor leszedtem a szívócsonkot,iszonyat gané volt benne,kb. 1cm vastagon állt benne ilyen megkeményedett fekete cucc.Akkor még jó állapotban voltak a pillangószelepek,de mostmár nyugodtabb lennék,ha nem lenne.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. június 22. kedd, 18:58


SoundkeY írta: Fu......szedetem szet en is akkor.
Hany km volt a motorba ?


Szerény véleményem szerint nem kilométerfüggő, hanem használat, karbantartás, takarítás, állapot függvénye...
Nekem nem volt megindulva a leválás és nem volt lucskos, kokszos a belseje. Viszont azért volt vékony koromréteg rajta és nem akartam megvárni míg elkezdődik a folyamat...

Régebben ellene voltam, hogy bármi gyári cuccot kiszedjek a kocsiból, de bavallom férfiasan ezt meg kell tenni, mert észrevehetetlen normál használatban a hiánya és így kevésbé kell aggódni a motor miatt.