lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. január 03. csütörtök, 15:12


Tiszteletem mindenkinek, le szereltem a szivosort, itt vannak a kepek, en ebben se pillangot se pillangonak a helyet nem talalom... en vagyok ilyen vak? vagy ez v.mi mas szivosor? hmmm??? koszonom a segitseget

http://kepfeltoltes.hu/view/13...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/13...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/13...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/13...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/13...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/13...es.hu_.jpg



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. január 03. csütörtök, 15:14

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. november 20. kedd, 18:53


popovic írta:
b_imi írta:
popovic írta: sziasztok
nemreg vagyok bmw tuladonos
(1.5 eve)

, es olvasgatom ezt a jo kis powerfanatics forumokat
szeretnek minel tobbet megtudni az autorol es az esetleges hibakrol...stb
szoval motoszkal a fejemben most ez a pillangoszelep dolog,
erdemes kiszedetni belole meg mielott problema lenne ??!
nem vagyok egy aggressziv vezeto ezert igazabol 3000 fordulat fole soha nem porgetem a motort de attol meg elojohet ugye?!
udv:popi

320d touring 150ps


Igen, célszerű eltávolítani. Az esetleges hiba megelőzése olcsóbb, mint a javítása.


koszonom!
es otthon magam nekieshetek ennek a melonak vagy szukseges valami specialis szerszam esetleg tudas?



Szerintem nem annyira nehéz meló. Oda kell figyelni, hogy minden rendben legyen.

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. november 20. kedd, 18:36


popovic írta:
b_imi írta:
popovic írta: sziasztok
nemreg vagyok bmw tuladonos
(1.5 eve)

, es olvasgatom ezt a jo kis powerfanatics forumokat
szeretnek minel tobbet megtudni az autorol es az esetleges hibakrol...stb
szoval motoszkal a fejemben most ez a pillangoszelep dolog,
erdemes kiszedetni belole meg mielott problema lenne ??!
nem vagyok egy aggressziv vezeto ezert igazabol 3000 fordulat fole soha nem porgetem a motort de attol meg elojohet ugye?!
udv:popi

320d touring 150ps


Igen, célszerű eltávolítani. Az esetleges hiba megelőzése olcsóbb, mint a javítása.


koszonom!
es otthon magam nekieshetek ennek a melonak vagy szukseges valami specialis szerszam esetleg tudas?




Ha nem nagyon szeretsz vagy nem nagyon vagy jártas a szerelésben
jobb rábízni hozzáértőre, mert sok bosszúságtól kímélheted meg magad
egy esetlegesen rossz helyre behulló anya vagy netán elszakadó
vákuumcső miatt. Nem árt egy crowakészlet sem, vagy csőkulcs ha van
a garázsban, kell még hozzá torx és imbuszkulcs is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz popovic

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2012. november 20. kedd, 15:19


b_imi írta:
popovic írta: sziasztok
nemreg vagyok bmw tuladonos
(1.5 eve)

, es olvasgatom ezt a jo kis powerfanatics forumokat
szeretnek minel tobbet megtudni az autorol es az esetleges hibakrol...stb
szoval motoszkal a fejemben most ez a pillangoszelep dolog,
erdemes kiszedetni belole meg mielott problema lenne ??!
nem vagyok egy aggressziv vezeto ezert igazabol 3000 fordulat fole soha nem porgetem a motort de attol meg elojohet ugye?!
udv:popi

320d touring 150ps


Igen, célszerű eltávolítani. Az esetleges hiba megelőzése olcsóbb, mint a javítása.


koszonom!
es otthon magam nekieshetek ennek a melonak vagy szukseges valami specialis szerszam esetleg tudas?


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. november 20. kedd, 14:28


popovic írta: sziasztok
nemreg vagyok bmw tuladonos
(1.5 eve)

, es olvasgatom ezt a jo kis powerfanatics forumokat
szeretnek minel tobbet megtudni az autorol es az esetleges hibakrol...stb
szoval motoszkal a fejemben most ez a pillangoszelep dolog,
erdemes kiszedetni belole meg mielott problema lenne ??!
nem vagyok egy aggressziv vezeto ezert igazabol 3000 fordulat fole soha nem porgetem a motort de attol meg elojohet ugye?!
udv:popi

320d touring 150ps


Igen, célszerű eltávolítani. Az esetleges hiba megelőzése olcsóbb, mint a javítása.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz popovic

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2012. november 20. kedd, 13:13


sziasztok
nemreg vagyok bmw tuladonos
(1.5 eve)

, es olvasgatom ezt a jo kis powerfanatics forumokat
szeretnek minel tobbet megtudni az autorol es az esetleges hibakrol...stb
szoval motoszkal a fejemben most ez a pillangoszelep dolog,
erdemes kiszedetni belole meg mielott problema lenne ??!
nem vagyok egy aggressziv vezeto ezert igazabol 3000 fordulat fole soha nem porgetem a motort de attol meg elojohet ugye?!
udv:popi

320d touring 150ps

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. szeptember 21. péntek, 22:28


En csavarral akartam. Igaz, nem otosokkel, hanem hatosakat vasaroltam.
Mikor levettuk ocsemmel a pokot, lattuk, hogy az ujabb tipusu pillangoszelepek vannak benne, amelyek muanyag hazzal vannak szerelve.

Trutyilerakodas mersekelten volt. (230000 km)

A tengelyeknel nem volt szivargas, viszont a muanyag haz es a pok talalkozasanal annal inkabb. A muanyag hazon ugyanis nincs O gyurunek kialakitott hely, hanem az egeszet korbefutja egy gumi resz, ami mar elveszitette a rugalmassagat es atengedte rendesen a dolgokat. Szepen ossze is dzsuvazta mar a motor egy reszet. En meg azt hittem eddig, hogy a szelephazfedel tomiteset kell cserelnem.

Kihuzigaltuk a pillangoszelep-hazakat. A tatongo lukakba pedig muanyagbol esztergaltattunk dugokat, O gyuruk szamara kialakitott hornyokkal.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. szeptember 21. péntek, 22:32


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. szeptember 18. kedd, 21:07


Hát ha a munkaidődbe belefér akkor szereld ki a sajátodból és méretezd le.
Egyébként én pont ma csináltam meg és kb félóra volt az egész művelet 5-ös menetet fúrtam bele és egy sima hatlapfejű csavart bekentem tömítőpasztával és betekertem.
Olyan lett mint ha gyári lenne. Egy fillérembe sem került!

bitangpower írta:
b_imi írta:
bitangpower írta: Ha valaki megtudja adni a gyári pillangószelep dugó méreteit vagy tud egy darabot kölcsönadni leméretezés céljából az keressen meg. Bármilyen anyagból nagyon pontosan megtudom csinálni illetve bármi ilyen egyszerűbb alkatrészt. Megcsinálnám akkor a saját kocsimban is a ledugózást de ezek az M5 csavarozós megoldások nem bizalomgerjesztőek. Anyagiak nincsenek kizárva természetesen , privátban nyugodtan kereshettek.


Mert mi a probléma?
A szelepházban van egy szimering, ami a tengelyt tömíti. Ha pl. felfúrod a műanyagot 5mm-es furatra és a szimering felől beleraksz egy alu szegecset, akkor tökéletesen tömít. Csak el kell zömíteni a furatban a szegecs végét és szintbe csiszolni. Ja, és a négy db. 20 Ft-ba kerül. Természetesen a csavaros megoldás is jó.
Gondolom a kiszerelt pillangókat senki sem akarja már visszarakni...
Persze ez nem annyira szép, mint egy új dugó, bár egyiket se lehet látni.


Nincs vele gond csak nekem sokkal egyszerűbb csinálni bele dugókat mint barkácsolni.
Meg hát munkaidőbe ez is belefér , elég profi forgácsolóműhelybe vagyok







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. szeptember 19. szerda, 21:13

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2007

státusz bitangpower

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. szeptember 18. kedd, 19:22


b_imi írta:
bitangpower írta: Ha valaki megtudja adni a gyári pillangószelep dugó méreteit vagy tud egy darabot kölcsönadni leméretezés céljából az keressen meg. Bármilyen anyagból nagyon pontosan megtudom csinálni illetve bármi ilyen egyszerűbb alkatrészt. Megcsinálnám akkor a saját kocsimban is a ledugózást de ezek az M5 csavarozós megoldások nem bizalomgerjesztőek. Anyagiak nincsenek kizárva természetesen , privátban nyugodtan kereshettek.


Mert mi a probléma?
A szelepházban van egy szimering, ami a tengelyt tömíti. Ha pl. felfúrod a műanyagot 5mm-es furatra és a szimering felől beleraksz egy alu szegecset, akkor tökéletesen tömít. Csak el kell zömíteni a furatban a szegecs végét és szintbe csiszolni. Ja, és a négy db. 20 Ft-ba kerül. Természetesen a csavaros megoldás is jó.
Gondolom a kiszerelt pillangókat senki sem akarja már visszarakni...
Persze ez nem annyira szép, mint egy új dugó, bár egyiket se lehet látni.


Nincs vele gond csak nekem sokkal egyszerűbb csinálni bele dugókat mint barkácsolni.
Meg hát munkaidőbe ez is belefér , elég profi forgácsolóműhelybe vagyok



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 22:41


bitangpower írta: Ha valaki megtudja adni a gyári pillangószelep dugó méreteit vagy tud egy darabot kölcsönadni leméretezés céljából az keressen meg. Bármilyen anyagból nagyon pontosan megtudom csinálni illetve bármi ilyen egyszerűbb alkatrészt. Megcsinálnám akkor a saját kocsimban is a ledugózást de ezek az M5 csavarozós megoldások nem bizalomgerjesztőek. Anyagiak nincsenek kizárva természetesen , privátban nyugodtan kereshettek.


Mert mi a probléma?
A szelepházban van egy szimering, ami a tengelyt tömíti. Ha pl. felfúrod a műanyagot 5mm-es furatra és a szimering felől beleraksz egy alu szegecset, akkor tökéletesen tömít. Csak el kell zömíteni a furatban a szegecs végét és szintbe csiszolni. Ja, és a négy db. 20 Ft-ba kerül. Természetesen a csavaros megoldás is jó.
Gondolom a kiszerelt pillangókat senki sem akarja már visszarakni...
Persze ez nem annyira szép, mint egy új dugó, bár egyiket se lehet látni.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2007

státusz bitangpower

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 22:24


Ha valaki megtudja adni a gyári pillangószelep dugó méreteit vagy tud egy darabot kölcsönadni leméretezés céljából az keressen meg. Bármilyen anyagból nagyon pontosan megtudom csinálni illetve bármi ilyen egyszerűbb alkatrészt. Megcsinálnám akkor a saját kocsimban is a ledugózást de ezek az M5 csavarozós megoldások nem bizalomgerjesztőek. Anyagiak nincsenek kizárva természetesen , privátban nyugodtan kereshettek.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 17:21


Köszönöm a gyors választ.


jrtom írta: A három kérdést amit feltettél azokközül egyiket se kell elvégezni, hogy levedd a szívósort.

Stubiflex írta: Sziasztok!

Tegnap éjszaka az elejétől a végéig átolvastam a topikot. A verdikt - pillangóherélés lesz.
Három kérdésem lenne azokhoz, akik már megcsinálták:

1. A porlasztók csatlakozóit leszedtétek, hogy ne zavarjanak a vezetékek?

2. Ha igen, akkor a munka megkezdése előtt az akksit lekötöttetek?

3. Ha lekötöttétek, akkor visszarakás után kell-e alapjáraton járatni a motort egy ideig, amíg adaptálódik a vezérlőelektronika?









jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 16:56


A három kérdést amit feltettél azokközül egyiket se kell elvégezni, hogy levedd a szívósort.

Stubiflex írta: Sziasztok!

Tegnap éjszaka az elejétől a végéig átolvastam a topikot. A verdikt - pillangóherélés lesz.
Három kérdésem lenne azokhoz, akik már megcsinálták:

1. A porlasztók csatlakozóit leszedtétek, hogy ne zavarjanak a vezetékek?

2. Ha igen, akkor a munka megkezdése előtt az akksit lekötöttetek?

3. Ha lekötöttétek, akkor visszarakás után kell-e alapjáraton járatni a motort egy ideig, amíg adaptálódik a vezérlőelektronika?







autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 13:32


Sziasztok!

Tegnap éjszaka az elejétől a végéig átolvastam a topikot. A verdikt - pillangóherélés lesz.
Három kérdésem lenne azokhoz, akik már megcsinálták:

1. A porlasztók csatlakozóit leszedtétek, hogy ne zavarjanak a vezetékek?

2. Ha igen, akkor a munka megkezdése előtt az akksit lekötöttetek?

3. Ha lekötöttétek, akkor visszarakás után kell-e alapjáraton járatni a motort egy ideig, amíg adaptálódik a vezérlőelektronika?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. szeptember 17. hétfő, 13:33

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 15:16


b_imi írta:
BalaBMW írta:
b_imi írta:
BalaBMW írta: Köszi srácok!


Kb. 12.000.- ha jól emlékszem


Igen, amit Kempelen linkelt ott is kb annyira jön ki. Nem egy vészes dolog.

És ez egyébként csak a 20D motoroknak a sajátossága vagy a 30D-n is fennáll ez a probléma? Vagy még melyik más motoroknál?


A 30D-nél is van ilyen.


Igen, BarG is megcsináltatta a sajátját.