autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Schumacher8

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 20:42


Sziasztok! Segitsegre lenne szuksegem egy fotengely szijtarcsa levetelhez...:/ ki tudna budapesten segiteni?

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 19:25


tbadzs írta:
valter320d írta:
tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.


Csak egy idézet a kedvencemtől:

"Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...

Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.

Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..

Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek."


Hello, köszi a választ, a stabilizátor kérdésen már túlléptem, mert másodrendű dolognak tartom, ami még mindig foglalkoztat az a 6 és 4 hengeres gátló közötti különbség!? Köszi



A hátsók szinte ugyanazok az elsőknél van ,vagy lehet különbség.
A 6cyl motor nehezebb ezáltal nagyobb súly lengését kell csillapítania(gondolom)nekem igy ész szerü! A 6 biztos jobb!

De ott is függvénye annak milyen lengéscsillapítóval van szerelve!Ahogy ute kolléga mondta!

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. július 07. vasárnap, 19:27

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz tbadzs

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 14:40


valter320d írta:
tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.


Csak egy idézet a kedvencemtől:

"Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...

Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.

Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..

Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek."


Hello, köszi a választ, a stabilizátor kérdésen már túlléptem, mert másodrendű dolognak tartom, ami még mindig foglalkoztat az a 6 és 4 hengeres gátló közötti különbség!? Köszi



valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 10:59


tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.


Csak egy idézet a kedvencemtől:

"Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...

Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.

Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..

Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek."

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 10:57


ute107 írta: Amíg a 60-70 mm ültetésem mellett a normál stabpálca volt bent, addig 6 havonta cserélgetnem kellett. Amióta rövidebb, azóta 2 éve nem cseréltem. Akkor ez csak puszta véletlen?!

Amúgy nem érdekel ki hogy rakja össze a saját autóját, nekem így jött be és a véleményem írtam le.


Igy van!
Mindenkinek a saját dolga!


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. július 07. vasárnap, 10:58

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz tommii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 09:34


szotakdavid írta:
tommii írta: Sziasztok! van egy 330d e46-om .
A gond az hogy néha vagyis most már egyre sűrűben nem indul..tekeri az önindító meg a szűrőnél jön a gázolaj de nem indul max csak mint ha elkapná de csak tekeri tovább..
Ha nem csinálok semmit az autóval vagy max csak arrébb tolom már akkor is beindul..


Szia!

hibatároló??


..erre már én is gondoltam csak sajnos ez most nehezen kivitelezhető..
konkrétabb megoldás kellene!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz tbadzs

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 08:00


Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:34


Amíg a 60-70 mm ültetésem mellett a normál stabpálca volt bent, addig 6 havonta cserélgetnem kellett. Amióta rövidebb, azóta 2 éve nem cseréltem. Akkor ez csak puszta véletlen?!

Amúgy nem érdekel ki hogy rakja össze a saját autóját, nekem így jött be és a véleményem írtam le.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:11


ute107 írta:
YELLOW írta:
nem kell rövidebb stab, nagyobb ültetésnél... én már értem miért. vannak gátlók amihez rövidebb kell, de csak azért, mert a gátlón a felfogatási pont lentebb van. nincs köze az ültetéshez.


Nem megmagyarázni akarom, de a 4 és 6 hengeres gátlók között ugyan ott van a felfogatási pont, csak a teló szára rövidebb.

Ahogy mész lejjebb úgy fordul kifelé a stabilizátor... szerintem és sokak szerint.


sok helyen csinálnak telószár rövidítést. de ennek sincs köze hozzá. mivel a gátslő nem mozgó szárán van az egyik felfogatási pont, a másik meg a másik stabilizátor vége.
bár mos így belegondolva lehet változik... de így magyarázták... szóval elvileg a két pont közti távolság állandó. anno én is úgy mondtam és gondoltam jól tudom, ahogy mondod. aztán kioktattak. de most már akkor így... mivan?

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:11


ute107 írta:
YELLOW írta:
nem kell rövidebb stab, nagyobb ültetésnél... én már értem miért. vannak gátlók amihez rövidebb kell, de csak azért, mert a gátlón a felfogatási pont lentebb van. nincs köze az ültetéshez.


Nem megmagyarázni akarom, de a 4 és 6 hengeres gátlók között ugyan ott van a felfogatási pont, csak a teló szára rövidebb.

Ahogy mész lejjebb úgy fordul kifelé a stabilizátor... szerintem és sokak szerint.


a stabilizátor pálca csak az oldalirányu elmozdulásért felelős!

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:06


YELLOW írta:
nem kell rövidebb stab, nagyobb ültetésnél... én már értem miért. vannak gátlók amihez rövidebb kell, de csak azért, mert a gátlón a felfogatási pont lentebb van. nincs köze az ültetéshez.


Nem megmagyarázni akarom, de a 4 és 6 hengeres gátlók között ugyan ott van a felfogatási pont, csak a teló szára rövidebb.

Ahogy mész lejjebb úgy fordul kifelé a stabilizátor... szerintem és sokak szerint.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:02


ute107 írta:
valter320d írta:
tbadzs írta: Sziasztok! Keresgéltem a fórumon, de nem igazán találtam kielégítő választ, ezért kérdeznék. Adott egy e46 touring, beépíthető-e e46 coupe M-es lengéscsillapítója (4 rugó, 4 gátló), amennyiben igen, akkor mi az amit még feltétlenül cserélni kell, gondolok itt rövidebb stabilizátor pálca, stb.? Gondolom páran már M-esítettek itt a csapatban, megköszönném, ha kapnék pár hasznos infót!


Hát szerintem a coupéjé nem igazán,mivel a súly sem egyezik máshogy fog viselkedni az autó,stabilizátor pálca felesleges mert az M3ba is olyan van mint akármelyik tipusba!(e46)



Lengéscsillapítóban olyan különbség van, hogy 6 vagy 4 henger. Rugóban már ahogy Valter320d is írta súlybeli is. Szóval. Lengéscsillapító jó, de a rugó nem.

Rövidebb stabilizátor pálca nagyobb ültetésnél szükségeltetik. De gondolom nem porig akarod ültetni?!


nem kell rövidebb stab, nagyobb ültetésnél... én már értem miért. vannak gátlók amihez rövidebb kell, de csak azért, mert a gátlón a felfogatási pont lentebb van. nincs köze az ültetéshez.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2013. július 06. szombat, 22:53


valter320d írta:
tbadzs írta: Sziasztok! Keresgéltem a fórumon, de nem igazán találtam kielégítő választ, ezért kérdeznék. Adott egy e46 touring, beépíthető-e e46 coupe M-es lengéscsillapítója (4 rugó, 4 gátló), amennyiben igen, akkor mi az amit még feltétlenül cserélni kell, gondolok itt rövidebb stabilizátor pálca, stb.? Gondolom páran már M-esítettek itt a csapatban, megköszönném, ha kapnék pár hasznos infót!


Hát szerintem a coupéjé nem igazán,mivel a súly sem egyezik máshogy fog viselkedni az autó,stabilizátor pálca felesleges mert az M3ba is olyan van mint akármelyik tipusba!(e46)



Lengéscsillapítóban olyan különbség van, hogy 6 vagy 4 henger. Rugóban már ahogy Valter320d is írta súlybeli is. Szóval. Lengéscsillapító jó, de a rugó nem.

Rövidebb stabilizátor pálca nagyobb ültetésnél szükségeltetik. De gondolom nem porig akarod ültetni?!

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 06. szombat, 22:20


tbadzs írta: Sziasztok! Keresgéltem a fórumon, de nem igazán találtam kielégítő választ, ezért kérdeznék. Adott egy e46 touring, beépíthető-e e46 coupe M-es lengéscsillapítója (4 rugó, 4 gátló), amennyiben igen, akkor mi az amit még feltétlenül cserélni kell, gondolok itt rövidebb stabilizátor pálca, stb.? Gondolom páran már M-esítettek itt a csapatban, megköszönném, ha kapnék pár hasznos infót!


Hát szerintem a coupéjé nem igazán,mivel a súly sem egyezik máshogy fog viselkedni az autó,stabilizátor pálca felesleges mert az M3ba is olyan van mint akármelyik tipusba!(e46)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. július 06. szombat, 22:45

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. július 06. szombat, 21:51


tommii írta: Sziasztok! van egy 330d e46-om .
A gond az hogy néha vagyis most már egyre sűrűben nem indul..tekeri az önindító meg a szűrőnél jön a gázolaj de nem indul max csak mint ha elkapná de csak tekeri tovább..
Ha nem csinálok semmit az autóval vagy max csak arrébb tolom már akkor is beindul..


Szia!

hibatároló??