- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 20:42
Sziasztok! Segitsegre lenne szuksegem egy fotengely szijtarcsa levetelhez...:/ ki tudna budapesten segiteni?
Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 20:42
Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 19:25
tbadzs írta:valter320d írta:tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.
Csak egy idézet a kedvencemtől:
"Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...
Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.
Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..
Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek."
Hello, köszi a választ, a stabilizátor kérdésen már túlléptem, mert másodrendű dolognak tartom, ami még mindig foglalkoztat az a 6 és 4 hengeres gátló közötti különbség!? Köszi
Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 14:40
valter320d írta:tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.
Csak egy idézet a kedvencemtől:
"Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...
Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.
Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..
Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek."
Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 10:59
tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.
Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 10:57
ute107 írta: Amíg a 60-70 mm ültetésem mellett a normál stabpálca volt bent, addig 6 havonta cserélgetnem kellett. Amióta rövidebb, azóta 2 éve nem cseréltem. Akkor ez csak puszta véletlen?!
Amúgy nem érdekel ki hogy rakja össze a saját autóját, nekem így jött be és a véleményem írtam le.
Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 09:34
szotakdavid írta:tommii írta: Sziasztok! van egy 330d e46-om .
A gond az hogy néha vagyis most már egyre sűrűben nem indul..tekeri az önindító meg a szűrőnél jön a gázolaj de nem indul max csak mint ha elkapná de csak tekeri tovább..
Ha nem csinálok semmit az autóval vagy max csak arrébb tolom már akkor is beindul..
Szia!
hibatároló??
Elküldve: 2013. július 07. vasárnap, 08:00
Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:34
Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:11
ute107 írta:YELLOW írta:
nem kell rövidebb stab, nagyobb ültetésnél... én már értem miért. vannak gátlók amihez rövidebb kell, de csak azért, mert a gátlón a felfogatási pont lentebb van. nincs köze az ültetéshez.
Nem megmagyarázni akarom, de a 4 és 6 hengeres gátlók között ugyan ott van a felfogatási pont, csak a teló szára rövidebb.
Ahogy mész lejjebb úgy fordul kifelé a stabilizátor... szerintem és sokak szerint.
Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:11
ute107 írta:YELLOW írta:
nem kell rövidebb stab, nagyobb ültetésnél... én már értem miért. vannak gátlók amihez rövidebb kell, de csak azért, mert a gátlón a felfogatási pont lentebb van. nincs köze az ültetéshez.
Nem megmagyarázni akarom, de a 4 és 6 hengeres gátlók között ugyan ott van a felfogatási pont, csak a teló szára rövidebb.
Ahogy mész lejjebb úgy fordul kifelé a stabilizátor... szerintem és sokak szerint.
Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:06
YELLOW írta:
nem kell rövidebb stab, nagyobb ültetésnél... én már értem miért. vannak gátlók amihez rövidebb kell, de csak azért, mert a gátlón a felfogatási pont lentebb van. nincs köze az ültetéshez.
Elküldve: 2013. július 06. szombat, 23:02
ute107 írta:valter320d írta:tbadzs írta: Sziasztok! Keresgéltem a fórumon, de nem igazán találtam kielégítő választ, ezért kérdeznék. Adott egy e46 touring, beépíthető-e e46 coupe M-es lengéscsillapítója (4 rugó, 4 gátló), amennyiben igen, akkor mi az amit még feltétlenül cserélni kell, gondolok itt rövidebb stabilizátor pálca, stb.? Gondolom páran már M-esítettek itt a csapatban, megköszönném, ha kapnék pár hasznos infót!
Hát szerintem a coupéjé nem igazán,mivel a súly sem egyezik máshogy fog viselkedni az autó,stabilizátor pálca felesleges mert az M3ba is olyan van mint akármelyik tipusba!(e46)
Lengéscsillapítóban olyan különbség van, hogy 6 vagy 4 henger. Rugóban már ahogy Valter320d is írta súlybeli is. Szóval. Lengéscsillapító jó, de a rugó nem.
Rövidebb stabilizátor pálca nagyobb ültetésnél szükségeltetik. De gondolom nem porig akarod ültetni?!
Elküldve: 2013. július 06. szombat, 22:53
valter320d írta:tbadzs írta: Sziasztok! Keresgéltem a fórumon, de nem igazán találtam kielégítő választ, ezért kérdeznék. Adott egy e46 touring, beépíthető-e e46 coupe M-es lengéscsillapítója (4 rugó, 4 gátló), amennyiben igen, akkor mi az amit még feltétlenül cserélni kell, gondolok itt rövidebb stabilizátor pálca, stb.? Gondolom páran már M-esítettek itt a csapatban, megköszönném, ha kapnék pár hasznos infót!
Hát szerintem a coupéjé nem igazán,mivel a súly sem egyezik máshogy fog viselkedni az autó,stabilizátor pálca felesleges mert az M3ba is olyan van mint akármelyik tipusba!(e46)
Elküldve: 2013. július 06. szombat, 22:20
tbadzs írta: Sziasztok! Keresgéltem a fórumon, de nem igazán találtam kielégítő választ, ezért kérdeznék. Adott egy e46 touring, beépíthető-e e46 coupe M-es lengéscsillapítója (4 rugó, 4 gátló), amennyiben igen, akkor mi az amit még feltétlenül cserélni kell, gondolok itt rövidebb stabilizátor pálca, stb.? Gondolom páran már M-esítettek itt a csapatban, megköszönném, ha kapnék pár hasznos infót!
Elküldve: 2013. július 06. szombat, 21:51
tommii írta: Sziasztok! van egy 330d e46-om .
A gond az hogy néha vagyis most már egyre sűrűben nem indul..tekeri az önindító meg a szűrőnél jön a gázolaj de nem indul max csak mint ha elkapná de csak tekeri tovább..
Ha nem csinálok semmit az autóval vagy max csak arrébb tolom már akkor is beindul..