csuzlee írta:
Drift kipróbálása
szeretném kipróbálni, érezni, milyen is az, amikor a hátsó kerekek elveszítik a tapadást és megindul a kocsi segge ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
Először tudtok-e olyan helyet (lehetőleg valami nagy parkoló ilyesmi), ahol bátran lehet próbálkozni?
Azzal tisztában vagyok, hogy a DTC-t ki kell kapcsolni, azt viszont nem tudom, melyik drift technikával kezdjem, melyiket egyszerűbb kivitelezni, melyikre képes az autóm (power over 122 LE-vel nem biztos, hogy megy, E-brake nem szedi szét a kéziféket?, talán a "kuplung rúgás" a legszimpatikusabb).
Van-e valami tanácsotok arra az esetre, ha teljesen elvesztem a kocsi felett az uralmam (azt sejtem, hogy fék kizárva, mindenhol a lassú gázlevételt ajánlják, csak nem tudom az mennyire megy egy kiélezett szitumban, illetve milyen gyorsan lehet vele megállni??)?
Most más nem jut eszembe, de minden tanácsot megköszönök ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
Csuzlee
na majd én a nagy driftes most jól megmondom.
szerintem mindenképp olyan helyen csináld, ahol nincs gáz, és a felület kellően csúszik. gondolom a havat nem akarod megvárni, így porosabb útfelületjavasolt, bár a kis kavics képes összebaxni a fényezést. neked talán azért neccesebb, mert nincs elég fara, ami még rásegítene oldalírányba a dolognak. midnenképp az elrugás marad, én azt hiszem kézivek max télen tudnám megindítani, de sosem szoktam. mondjuk nem tudom a 18d-k mennyire pörögnek, de pl soke stben kuplungolni sem kell, csak gáz adással elvétellel simán lehet.
ha gáz van, akkor a legjobb mód, ha kuplungot benyomod, akkor elmegy a hajtás. télen simán gázelvétettel olyan szépen egyenesbe hozható az autó, hogy na.
az a baj ebben, hogy ezt így elmondani nem lehet. a legjobb ha beülsz valaki mellé, aki már csinálta, és megmutatja, lehet az ladás is. most télen tervezem videó készítését, kiváncsi leszek lesz-e normális hó. bár már mostanában egy két kifelő lejtő korforgóban is simán eldobja egy gázfröccsre.
ja simán DTC-vel is csinálhatod, azért, hogy előbb szokd meg merre kell neki ellenkormányozni, ez fontos. aztán egyszer megnyomva a DTC-t akkor jobban enged, de meg fogja fogni az autót, ha gáz a dolog. aztán hosszan nyomva a DTC-t full ki lehet kapcsolni, de télen simán elég az 1x megnyomos móka is. szerintem sokat ezzel így nem tudtam segíteni. arra kell még figyelned, hogy már jobban megy, akkor a kuplung minél kevesebb időt legyen kuplungolási, csúsztatási állapotban, mert hamar odaégeted akkor.