Neo954 írta:
BMWcompact2004 írta:
Neo954 írta:
BMWcompact2004 írta:
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy szinte minden menetnél egy kis időre egy furcsa, csípős, ferodol vagy olajszerű (de nem az) szagot érzek a fülkébe beáramolni. Nem a motortérből jön, mert ha megállok onnan nem érzem. Mi lehet ez? Megállás után a nívópálcát kihúzva rajta habos az olaj, ez normális jelenség?
Szia!
Közvetlen megállás után lehet buborékos olaj a pálcán, az nem baj, sötét fekete színe legyen.
Szoktál utána önteni olajat? Ha igen akkor figyelj rá, hogy mindig ugyanolyan kerüljön bele.
Azonos alapú olajoknál nem jellemző a felhabzás, általában szintetikus és ásványi olaj keveredésekor szokott előfordulni.
A szagot nem kuplung, vagy váltóolaj okozza? Esetleg kardántengely középső csapágya.
Üdv.:Neo
Nekem inkább fehér habos, és honnan tudnám kideríteni hogy a szag honnan jön, mi okozza?
Szia!
Ha fehéres szürke az olajad akkor hűtővíz került a olajrendszerbe valahonnan, ami nagyon nem jó!
Meglehet, hogy ennek az elégése is okozhatja a szagot, vagy befolyik valahol a kuplungházba és a kuplungod égeti a hűtővizet.
A szag forrását ki kell szagolni, mese nincs. Járasd egy helyben, ha előjön a szag akkor motor, kuplung esetleg váltóolaj, nézd meg nem-e folyik rá a kipufogóra valahol.
Ha nem jön elő a szag akkor hajtás részen, fékeknél kell keresni.
Szerk.: Nézd meg a hűtővíz szintedet, illetve egy olajcserét kellene csinálni, mert lehet az is ha csak szimplán össze lett keverve két különböző olaj, azért habzik, és lehet, hogy az ég büdösen.
Sajnos sok változós az egyenlet, egyesével kell kizárni mindent amíg meg nem lesz hiba.
Üdv.:Neo
viszont ha mostanság, csak így indítgatva van, akkor simán lehet habos, ha nem tud kipárologni a víz az olajból (nem hűtővíz). azt kell megnézni, hogy hosszabb út útán másnap milyen.
nem mellesleg ez a téma kb pont annyira szezonális, mint az akkumulátor hibák, vagy a termosztát gondok. mindig télen, a hideg beköszöntével jönnek elő. télen nagyon úgy látni mintha fehér füst lenne, de csak az a kipuff melege pára formájában, mikor kikerül. parsze írja, hogy bemelegedve nem látni. dízelnél hidegen, normális. főleg abban a formában, hogy indítasz, semmi pár másodperc után meg jön a fehér füst. ami akár kipufban maradt kondenzvíz is lehet.