YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 15:25


Neo954 írta:
Totyasrac írta:
YELLOW írta:
nem nyert. 12,13-as vagy is az a két cucc.


Köszi!
Akkor már csak az a kérdés maradt, hogy ezeket végül is érdemes-e lecserélni (van-e belőlük olyan, ami megbízhetóbb változat, akár gyártó, akár kivitel alapján), vagy simán a két cikkszámon lévő cuccot kell berendelni és beépíteni/kicserélni?


Legjobb védelem az átugrás ellen, ha leállítás után soha nem teszed sebességbe a váltót, hanem csak kéziféket használsz. Járó motornál nem valószínű, hogy elugrik a vezérlésed.

Üdv.:Neo


érdekes gondolat, én mindig sebességben hagyom, főleg télen. de ha nyomod a kuplungot indítózás közben, akkor nem lehet baj. mondjuk én sokszor indítás előtt veszem ki fokozatból és úgy indítok, de üresben is kuplunggal. néha szoktam kuplung nélkül üresben, de kedv függő

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 15:23


Totyasrac írta:
YELLOW írta: a 7-es a patron. a másik fém xarokat, az úgy egyben van azt hiszem a csomagban ott a 13-as környékén lévőkre gondolok.
a másik lehet, hogy már benne van. egy endoszkóppal meg lehet nézni. én tudok olyat, hogy valamibe gyárilag beletették. én feleslegesen nem bontanám meg a motort.


Akkor marad első körben az ellenőrzés - ha benne van gyárilag, akkor nem bántjuk, ha nincs, akkor szerzek bele. Én mondjuk az N46-ról kevésbé látok ilyen problémát, amúgy minden autónál lehet találni vezérlés-ugrásos sztorikat (140-nél vissza kettőt kevés szereti pl ), azt hittem komolyabban upgrade-elt kit kapható; egy 600Ft-os alkatrész csak belekerült gyárilag
Köszi az infókat, meglátom, hogy van-e benne (jövő héten lesz rám ideje az emberemnek, olajcsere és ilyesmik miatt megyek úgy is).



ha nem is gyárilag került bele, előfordulhat hogy korábban akármi más miatt levették a szelepfedelet, aztán beletette a BMW szervíz. és most si azt mondom, ha valóban ez okozna gondot, akkor azt a 600Ft-ot spórolnák ki? nem mindegy a szíjasok meg szakadnak, meg ledarálja a bügyköket

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 15:22


Totyasrac írta:
YELLOW írta:
nem nyert. 12,13-as vagy is az a két cucc.


Köszi!
Akkor már csak az a kérdés maradt, hogy ezeket végül is érdemes-e lecserélni (van-e belőlük olyan, ami megbízhetóbb változat, akár gyártó, akár kivitel alapján), vagy simán a két cikkszámon lévő cuccot kell berendelni és beépíteni/kicserélni?


Legjobb védelem az átugrás ellen, ha leállítás után soha nem teszed sebességbe a váltót, hanem csak kéziféket használsz. Járó motornál nem valószínű, hogy elugrik a vezérlésed.

Üdv.:Neo

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 15:13


YELLOW írta: a 7-es a patron. a másik fém xarokat, az úgy egyben van azt hiszem a csomagban ott a 13-as környékén lévőkre gondolok.
a másik lehet, hogy már benne van. egy endoszkóppal meg lehet nézni. én tudok olyat, hogy valamibe gyárilag beletették. én feleslegesen nem bontanám meg a motort.


Akkor marad első körben az ellenőrzés - ha benne van gyárilag, akkor nem bántjuk, ha nincs, akkor szerzek bele. Én mondjuk az N46-ról kevésbé látok ilyen problémát, amúgy minden autónál lehet találni vezérlés-ugrásos sztorikat (140-nél vissza kettőt kevés szereti pl ), azt hittem komolyabban upgrade-elt kit kapható; egy 600Ft-os alkatrész csak belekerült gyárilag
Köszi az infókat, meglátom, hogy van-e benne (jövő héten lesz rám ideje az emberemnek, olajcsere és ilyesmik miatt megyek úgy is).



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 09. szerda, 15:14

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 14:56


Totyasrac írta:
YELLOW írta:
azok csak fém cuccok, simán megveheted hivatalos szervízben nem drága cucc, bár azt hiszem olyan 7ezer körül van.
ha a feszítő patronra gondolsz, az is pár ezres tétel, azt is érdemes akár hivatalosan megvenni, vagy aki foglalkozik alkatrész kereskedéssel.


A 12-es (vezető) és 13-as (csavar) együtt sincs 1000Ft (Scmiedmann és bajorbolt.hu online árak), de nem is a lóvé érdekelne, hanem hogy van-e értelme. Mármint nem őrültködök a kocsival (amúgy is automata, nem lehet melléváltani pl.), olajat jót fog kapni, csak ha még valamit tudok tenni hogy megvédjem a motort, akkor miért ne? (A munkadíj mellet mindegy, hogy 2e vagy 5e a kacatok darabja...).

Tehát elég-e ezt a kettőt kicseréltetni, vagy szükségtelen csak lánccserénél de a jó olaj minden alapja, vagy a feszítőpatront is (az melyik? nem jövök rá az ábrából)?


a 7-es a patron. a másik fém xarokat, az úgy egyben van azt hiszem a csomagban ott a 13-as környékén lévőkre gondolok.
a másik lehet, hogy már benne van. egy endoszkóppal meg lehet nézni. én tudok olyat, hogy valamibe gyárilag beletették. én feleslegesen nem bontanám meg a motort.
eleve nem értem, hogy ha hozza a realoem, és a társai, akkor annak rajta kellene lenni.
az N40-es motorról viszont tudom, hogy azon nincs, és én korábban is azokról hallottam, hogy ugrik a lánc. tezsem hozzá, azt hiszem volt itt olyan N46 motoros kolléga, aki rakatott be, tehát neki sem volt. de ha tud erről a BMW, hogy ez olyan gáz, akkor az N42 után, miért nem rakott az újabb N46 ba alapból, hisz filléres dolog. valószínű azért, mert nem kirívó az eset, aki meg szarul hazsnálja az autót, meg ilyen motorokkal raccsingol, az már nem a BMW baja, hogy megugrik. én így gondolom.

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 14:42


YELLOW írta:
azok csak fém cuccok, simán megveheted hivatalos szervízben nem drága cucc, bár azt hiszem olyan 7ezer körül van.
ha a feszítő patronra gondolsz, az is pár ezres tétel, azt is érdemes akár hivatalosan megvenni, vagy aki foglalkozik alkatrész kereskedéssel.


A 12-es (vezető) és 13-as (csavar) együtt sincs 1000Ft (Scmiedmann és bajorbolt.hu online árak), de nem is a lóvé érdekelne, hanem hogy van-e értelme. Mármint nem őrültködök a kocsival (amúgy is automata, nem lehet melléváltani pl.), olajat jót fog kapni, csak ha még valamit tudok tenni hogy megvédjem a motort, akkor miért ne? (A munkadíj mellet mindegy, hogy 2e vagy 5e a kacatok darabja...).

Tehát elég-e ezt a kettőt kicseréltetni, vagy szükségtelen csak lánccserénél de a jó olaj minden alapja, vagy a feszítőpatront is (az melyik? nem jövök rá az ábrából)?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 14:35


Totyasrac írta:
YELLOW írta:
nem nyert. 12,13-as vagy is az a két cucc.


Köszi!
Akkor már csak az a kérdés maradt, hogy ezeket végül is érdemes-e lecserélni (van-e belőlük olyan, ami megbízhetóbb változat, akár gyártó, akár kivitel alapján), vagy simán a két cikkszámon lévő cuccot kell berendelni és beépíteni/kicserélni?


azok csak fém cuccok, simán megveheted hivatalos szervízben nem drága cucc, bár azt hiszem olyan 7ezer körül van.
ha a feszítő patronra gondolsz, az is pár ezres tétel, azt is érdemes akár hivatalosan megvenni, vagy aki foglalkozik alkatrész kereskedéssel.


Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 14:31


YELLOW írta:
nem nyert. 12,13-as vagy is az a két cucc.


Köszi!
Akkor már csak az a kérdés maradt, hogy ezeket végül is érdemes-e lecserélni (van-e belőlük olyan, ami megbízhetóbb változat, akár gyártó, akár kivitel alapján), vagy simán a két cikkszámon lévő cuccot kell berendelni és beépíteni/kicserélni?

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 10:25


YELLOW írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Totyasrac írta: Sziasztok!

318i esetén (N46B20A motorral) mi a cikkszáma a vezérműlánc átugrását meggátolni hivatott láncvezetőnek? Próbáltam itt a fórumon is keresni, meg gugliztam is, de nem találtam meg, viszont bedobatnám a kocsiba, biztos, ami biztos alapon...

Előre is köszi, ha valaki súg

Szia!
Sajnos azt mondják hozzáértő emberek, hogy nem sokat javít helyzeten. Én ezért mondtam le az fl autó vásárlásáról. Az N42 és N46 lényegében ugyanaz.
ezt a linket ismered?:

https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w

hil


én most is azt mondom, ha normálisan van olaj cserélve, meg normális olaj van beletéve, akkor nem lesz gond. na meg ha normálisan van használva. most egy orosz, vagy ukrán vagy miylen videó... azok betegek, hogy használnak azok autót...


Ha jól láttam a rajzot, az N46-on a láncspannolás az csavaros, nem olajnyomásos. Ettől függetlenül oda kell figyelni az olajra.


dehogy csavaros. csak úgy néz ki, a képen is látszik felül a lyuk. azon megy be az olaj, és a "csavar" végében lévő pöcköt kinyomja, ami láncterelőt neki feszíti a láncnak.


A rohadt tényleg! Hiányoltam is a rugót a csavar végéről.....



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 10:22


Neo954 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Totyasrac írta: Sziasztok!

318i esetén (N46B20A motorral) mi a cikkszáma a vezérműlánc átugrását meggátolni hivatott láncvezetőnek? Próbáltam itt a fórumon is keresni, meg gugliztam is, de nem találtam meg, viszont bedobatnám a kocsiba, biztos, ami biztos alapon...

Előre is köszi, ha valaki súg

Szia!
Sajnos azt mondják hozzáértő emberek, hogy nem sokat javít helyzeten. Én ezért mondtam le az fl autó vásárlásáról. Az N42 és N46 lényegében ugyanaz.
ezt a linket ismered?:

https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w

hil


én most is azt mondom, ha normálisan van olaj cserélve, meg normális olaj van beletéve, akkor nem lesz gond. na meg ha normálisan van használva. most egy orosz, vagy ukrán vagy miylen videó... azok betegek, hogy használnak azok autót...


Ha jól láttam a rajzot, az N46-on a láncspannolás az csavaros, nem olajnyomásos. Ettől függetlenül oda kell figyelni az olajra.


dehogy csavaros. csak úgy néz ki, a képen is látszik felül a lyuk. azon megy be az olaj, és a "csavar" végében lévő pöcköt kinyomja, ami láncterelőt neki feszíti a láncnak.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 10:13


YELLOW írta:
hil írta:
Totyasrac írta: Sziasztok!

318i esetén (N46B20A motorral) mi a cikkszáma a vezérműlánc átugrását meggátolni hivatott láncvezetőnek? Próbáltam itt a fórumon is keresni, meg gugliztam is, de nem találtam meg, viszont bedobatnám a kocsiba, biztos, ami biztos alapon...

Előre is köszi, ha valaki súg

Szia!
Sajnos azt mondják hozzáértő emberek, hogy nem sokat javít helyzeten. Én ezért mondtam le az fl autó vásárlásáról. Az N42 és N46 lényegében ugyanaz.
ezt a linket ismered?:

https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w

hil


én most is azt mondom, ha normálisan van olaj cserélve, meg normális olaj van beletéve, akkor nem lesz gond. na meg ha normálisan van használva. most egy orosz, vagy ukrán vagy miylen videó... azok betegek, hogy használnak azok autót...


Ha jól láttam a rajzot, az N46-on a láncspannolás az csavaros, nem olajnyomásos. Ettől függetlenül oda kell figyelni az olajra.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 09:28


hil írta:
Totyasrac írta: Sziasztok!

318i esetén (N46B20A motorral) mi a cikkszáma a vezérműlánc átugrását meggátolni hivatott láncvezetőnek? Próbáltam itt a fórumon is keresni, meg gugliztam is, de nem találtam meg, viszont bedobatnám a kocsiba, biztos, ami biztos alapon...

Előre is köszi, ha valaki súg

Szia!
Sajnos azt mondják hozzáértő emberek, hogy nem sokat javít helyzeten. Én ezért mondtam le az fl autó vásárlásáról. Az N42 és N46 lényegében ugyanaz.
ezt a linket ismered?:

https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w

hil


én most is azt mondom, ha normálisan van olaj cserélve, meg normális olaj van beletéve, akkor nem lesz gond. na meg ha normálisan van használva. most egy orosz, vagy ukrán vagy miylen videó... azok betegek, hogy használnak azok autót...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 08:35


Totyasrac írta: Sziasztok!

318i esetén (N46B20A motorral) mi a cikkszáma a vezérműlánc átugrását meggátolni hivatott láncvezetőnek? Próbáltam itt a fórumon is keresni, meg gugliztam is, de nem találtam meg, viszont bedobatnám a kocsiba, biztos, ami biztos alapon...

Előre is köszi, ha valaki súg

Szia!
Sajnos azt mondják hozzáértő emberek, hogy nem sokat javít helyzeten. Én ezért mondtam le az fl autó vásárlásáról. Az N42 és N46 lényegében ugyanaz.
ezt a linket ismered?:

https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w

hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 07:52


Totyasrac írta:
Neo954 írta:
Itt a vezérlésről a rajz, alul cikkszámok. 318i N46 2004


Szia!
Köszi szépen - tudom, lamma kérdések, de:
1.: Ezek közül melyiket kell cserélni/beépíteni, ha megelőzném a lánc átugrását? A 9-es vagy a 16-os?
2.: A "sima" és a "javított" verzió is ugyanazon a cikkszámon fut? Nyilván tutira szeretnék menni, azért vadászom ezt - gyártótól függ, hogy tuti-e a cucc?

Köszi!


nem nyert. 12,13-as vagy is az a két cucc.

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 07:08


Neo954 írta:
Itt a vezérlésről a rajz, alul cikkszámok. 318i N46 2004


Szia!
Köszi szépen - tudom, lamma kérdések, de:
1.: Ezek közül melyiket kell cserélni/beépíteni, ha megelőzném a lánc átugrását? A 9-es vagy a 16-os?
2.: A "sima" és a "javított" verzió is ugyanazon a cikkszámon fut? Nyilván tutira szeretnék menni, azért vadászom ezt - gyártótól függ, hogy tuti-e a cucc?

Köszi!