bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 15:51


Woockie írta:
bmw320d4 írta: A hajtáslánc csak Can-en küld sebességjelet, amit az ABS dolgoz fel és küld a motor és váltóvezérlõnek.
A sebességet a jobb hátsóról számolja.

Akkor meg mindig nem ertem, milyen fordulatszamrol beszeltel. A 60km/h a jobb hatso kereken ha a fene fenet eszik is 60km/h marad, akarhogy is erem el. Minek kevertek ebbe bele a motor fordulatszamat? Hisz csak annyi kell hozza, h ha kevesebb a sebesseg, mint kellene, akkor tobb uzemanyag, ha tobb, akkor kevesebb uzemanyag kell, ha meg benyomtak a gazpedalt, akkor ne nyuljunk hozza.


Már írtam, hogy 10% fordulatszám/sebesség -arány eltérésnél nem lehet bekapcsolni, illetve magától kikapcsol a tempomat. +nem tud hozzárendelni ehhez az arányhoz semilyen gyorsítási vagy lassítási paramétert.
Az arányokra azért van szükség, hogy megfelelõ legyen a befecskendezés és a töltõnyomás. Enélkül k..va agresszív lesz a motor, nem lesz tolóüzemi vezérlés és részterhelési üzemanyagszabályozás.
Sebességjel nélkül azt hiszi, hogy állsz, és ezért fordult az elõ, hogy 4000-es fordulattal mentem hatodikban, pedig a 136 lovas 215-nél le van szabályozva. (180-nál 3000-et forog hatodikban, számold ki a 4000-hez a sebességet)
Vagy ott van a pillanatnyi fogyasztásmérõ, ami szintén egy számított érték: Kell neki egy motorfordulatszám, motorhõmérséklet, gázpedálállás, sebesség és egy halom CAN üzenetben elküldött paraméter.
Ezek a vezérlõk már nagyon sok paramétert figyelnek, ha kell nagyon pontos számításokat végeznek és akár egy jeladó értékébõl kiszámítva a többiét is müködtetik a motort. Pont ettõl nehéz néha egy hibafeltárás...

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 15:37


Valaki küldött egy privát üzenetet, azt kaptam emailben, de a klub üzenetek között nincs új üzenet....szóval bárki küldte....küldje újra... Köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 15:26


bmw320d4 írta: A hajtáslánc csak Can-en küld sebességjelet, amit az ABS dolgoz fel és küld a motor és váltóvezérlõnek.
A sebességet a jobb hátsóról számolja.

Akkor meg mindig nem ertem, milyen fordulatszamrol beszeltel. A 60km/h a jobb hatso kereken ha a fene fenet eszik is 60km/h marad, akarhogy is erem el. Minek kevertek ebbe bele a motor fordulatszamat? Hisz csak annyi kell hozza, h ha kevesebb a sebesseg, mint kellene, akkor tobb uzemanyag, ha tobb, akkor kevesebb uzemanyag kell, ha meg benyomtak a gazpedalt, akkor ne nyuljunk hozza.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 15:21


Én is a harangcserére gondoltam elõször, de sajnos nem is hasonlítanak egymásra

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 15:05


ha jól értem, harangcserével /ami a váltóelsõ része is/ és nyelestengely cserével nem megoldható. /akkor nem kellene bántani se a lendkereket sem az önindítót/

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 14:03


YELLOW írta: eglátásom szerint, ha végiggondoljátok ti is, és talán megértitek az írásom, akkor egyértelmû, hogy a tempomat szoftverét kell módosítani


A tempomatnak nincs szoftvere,a motorvezérlõ rendezi az egészet.


Nem egyszerû beletenni a 6 gangost a 136 lovasba:
-Át kell szabni a harangot, mivel nem megy fel az indító.
-Át kell szerkeszteni az új lendkerékre a 4 fõtengelyjeladó tüskét, amit k..va pontosan kell, mert remegni és füstölni fog a motor mint állat.
-Át kell szabni a váltórudat is, mivel nem olyan szögben van a 4d1-ben a motor mint 4d4-ben.
A felfogatás és a kardán viszont stimmel...

Ennyi, én megcsináltam de nem szívesen kezdeném újra.


A hajtáslánc csak Can-en küld sebességjelet, amit az ABS dolgoz fel és küld a motor és váltóvezérlõnek.
A sebességet a jobb hátsóról számolja.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 13:47


bmw320d4 írta:
Woockie írta:
wagusty írta: A 320d 136 lovassal már nem ennyire egyszerû a helyzet mivel ott egyrészt az önindító motor is máshol van a 150lovaséhoz képest és ráadásul azt a motor vezérlõt valószínûleg nem "készítették" fel arra ,hogy valamikor lesz 6dik sebesség így aztán tempomat 6dik-ban nem mûködik.
A 136 lovassal kapcsolatban eléggé biztosak az infók mivel pont egy forum tag építette sikerrel át a járgányát és márpedig neki 6dik sebességben nincs tempomat.

ez biztos? mi koze a tempomatnak ahhoz, h milyen sebessegben van az auto? imnsho semmi. ha jol ertem a wds abrat, a taa-bol veszi a control unit, hogy milyen sebesseggel is megy az auto eppen es az alapjan donti el, h valtoztat-e rajta, annak meg semmi koze a valtohoz, ha negyedikben gurul le egy dombon az auto, akkoris pont annyival gurul, mintha felfele megy erolkodve egy dombon masodik sebessegben.


Az én autómról írt Wagusty, és tényleg nincs tempomat 6.-ban.
Csak annyi köze van a váltónak a tempomathoz, hogy nem tud hozzárendelni 6.-ban sebesség/fordulatszám- értékekeket, és mivel ha a "csúszás" (itt sietés) nagyobb mint 10% akkor ki, illetve 6.-ban be se kapcsol.
pontosan akkor mi kell hozzá, hogy be tudjam pakolni a 6-os váltót az autóba? és mennyibe fáj?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 13:07


szerintem a hiba abból adódhat, hogy ugye megtörténik a csere, az eredetihez képest 6.-ban mondjuk 100-nál kevesebbet forog az autó mint korábban az 5-ös váltónál ez eddig oké, tiszta sor, de valószínû a kis agya arra van programozva, hogy a beérkezõ adatok alapján 3000-nél 110-et kell hogy menjen, és õ ehhez képest fog machinálni... ugye hatos váltónál mondjuk ugyanebben az esetben 110-nél tegyük fel 2800-at pörög, de hiába, a kis agya nem tudja összehangolni, mert benne az van, hogy 110-nél 3000-et kell pörögnie... tehát a meglátásom szerint, ha végiggondoljátok ti is, és talán megértitek az írásom, akkor egyértelmû, hogy a tempomat szoftverét kell módosítani

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 12:54


bmw320d4 írta: Az én autómról írt Wagusty, és tényleg nincs tempomat 6.-ban.
Csak annyi köze van a váltónak a tempomathoz, hogy nem tud hozzárendelni 6.-ban sebesség/fordulatszám- értékekeket, és mivel ha a "csúszás" (itt sietés) nagyobb mint 10% akkor ki, illetve 6.-ban be se kapcsol.

A TAA nem a diffi kornyeki szenzortol jon? :o Azt keresgeltem, pontosan honnan szedi, de nem talaltam. Bar talaltam jobb hatso kerekrol sebesseg infot, de csodalnam, ha az lenne az. Illetve... A motor fordulatszamat probalja allitani, nem egy egyszeru visszacsatolas, h "ha tobb a sebesseg, lassitok, ha kevesebb, gyorsitok" (nyilvan kicsit komplikaltabban, hisz a gazpedal felulbiralja a lassitast)?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 11:33


Woockie írta:
wagusty írta: A 320d 136 lovassal már nem ennyire egyszerû a helyzet mivel ott egyrészt az önindító motor is máshol van a 150lovaséhoz képest és ráadásul azt a motor vezérlõt valószínûleg nem "készítették" fel arra ,hogy valamikor lesz 6dik sebesség így aztán tempomat 6dik-ban nem mûködik.
A 136 lovassal kapcsolatban eléggé biztosak az infók mivel pont egy forum tag építette sikerrel át a járgányát és márpedig neki 6dik sebességben nincs tempomat.

ez biztos? mi koze a tempomatnak ahhoz, h milyen sebessegben van az auto? imnsho semmi. ha jol ertem a wds abrat, a taa-bol veszi a control unit, hogy milyen sebesseggel is megy az auto eppen es az alapjan donti el, h valtoztat-e rajta, annak meg semmi koze a valtohoz, ha negyedikben gurul le egy dombon az auto, akkoris pont annyival gurul, mintha felfele megy erolkodve egy dombon masodik sebessegben.


Az én autómról írt Wagusty, és tényleg nincs tempomat 6.-ban.
Csak annyi köze van a váltónak a tempomathoz, hogy nem tud hozzárendelni 6.-ban sebesség/fordulatszám- értékekeket, és mivel ha a "csúszás" (itt sietés) nagyobb mint 10% akkor ki, illetve 6.-ban be se kapcsol.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 10:58


wagusty írta: A 320d 136 lovassal már nem ennyire egyszerû a helyzet mivel ott egyrészt az önindító motor is máshol van a 150lovaséhoz képest és ráadásul azt a motor vezérlõt valószínûleg nem "készítették" fel arra ,hogy valamikor lesz 6dik sebesség így aztán tempomat 6dik-ban nem mûködik.
A 136 lovassal kapcsolatban eléggé biztosak az infók mivel pont egy forum tag építette sikerrel át a járgányát és márpedig neki 6dik sebességben nincs tempomat.

ez biztos? mi koze a tempomatnak ahhoz, h milyen sebessegben van az auto? imnsho semmi. ha jol ertem a wds abrat, a taa-bol veszi a control unit, hogy milyen sebesseggel is megy az auto eppen es az alapjan donti el, h valtoztat-e rajta, annak meg semmi koze a valtohoz, ha negyedikben gurul le egy dombon az auto, akkoris pont annyival gurul, mintha felfele megy erolkodve egy dombon masodik sebessegben.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 10:11




Értem. Akkor nem éri meg, ha nem autópályázok, én inkább 20-30 km-re használom az autót.
Nekem így gyárilag 2000-es fordulaton 5-ben kereken 100km/h a sebességem.


Köszi a válaszokat....

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 09:26


Petike írta:
ute107 írta: Hali Mindenkinek!

Az egyik topicba Wagusty klubtárs írta, hogy....
20d 5-ös váltóhoz hosszú difi tartozik!

Mi van akkor ha én a 5-ös helyére szerzek egy 6-os váltót? Mit fogok tapasztalni?
Tudomásom szerint a mindkét váltó felfogatása ugyan az...szóval Plug and Play...lenne?!

Köszi a válaszokat...


Hi!

a 6-os váltóhoz kell a 6-os váltó kulisszája, kupplung szerkezete, a lendkerék, maga a váltó és a kardán is, ezek az alkatrészek nem stimmelnek a az 5-ös váltóéval. Diffit, féltengelyt nem kell/szabad cserélni, mert meg fog bolondulni a verda.
Ha a fent említett dolgokat cseréled, lesza egy gangos 20d-d, ami 1-5-ig majdnem teljesen olyan lesz mint most, viszont lesz egy iszonyat hosszú 6. sebességed, ami sok autópályázásnál igen frankó tud lenni.

petike



Sziasztok!

Peti kollégának minden szava igaz! Csak hozzá fûzni szeretnék még pár dolgot.
A 320d 150 lovassal minden hibátlan csak annyi ,hogy autópályán 130-140nél kb: 2200-2400-at pörög és nem tud kitisztulni a kipufogó rendszer (kokszos lesz a kipufogó) így néha szüksége van a járgánynak egy kihúzatásra mert 6dik -ban 3000-et forog 180km/h-nál és még az is kevés a régi 5 sebességes fordulatokhoz (130-140-nél 2600-2800rpm).
A fogyasztásom kb: 0,2-0,3 literrel lett kevesebb mert szerintem néha még így is erõlködik egy kicsit hegynek felfelé tempomattal.
Amikor nekiláttam ennek a projektnek akkor elsõ körben mindent kicseréltem lendkerék,kuplung,váltó,kardán,difi,féltengelyek de ez késõbb azt eredményezte ,hogy tempomat nálam 5dik sebességben nem volt de 6dikban már igen és nem volt fordulatszámban se akkora különbség az 5 sebességes váltóhoz képest (mivel a 6sebességes váltóhoz 2003.májustól egy rövidebb áttételezésû difit raknak) igy aztán visszaraktam az 5 sebességes váltóhoz tartozó difit amely eléggé hosszú áttételezésûnek bizonyult ahoz ,hogy most már 5dik sebességig minden teljesen pontosan egyezik (fordulatszám/sebesség) a régi 5-s váltóéval de akkor jön még egy 6dik sebesség és akkor még olyan 400rpm-et esik a fordulat. A tempomat az 5ös difivel tökéletes lett az összes sebességben.
A 320d 136 lovassal már nem ennyire egyszerû a helyzet mivel ott egyrészt az önindító motor is máshol van a 150lovaséhoz képest és ráadásul azt a motor vezérlõt valószínûleg nem "készítették" fel arra ,hogy valamikor lesz 6dik sebesség így aztán tempomat 6dik-ban nem mûködik.
A 136 lovassal kapcsolatban eléggé biztosak az infók mivel pont egy forum tag építette sikerrel át a járgányát és márpedig neki 6dik sebességben nincs tempomat.

Szívesen válaszolok ha vannak kérdések!

üdv

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 06:35


ute107 írta: Hali Mindenkinek!

Az egyik topicba Wagusty klubtárs írta, hogy....
20d 5-ös váltóhoz hosszú difi tartozik!

Mi van akkor ha én a 5-ös helyére szerzek egy 6-os váltót? Mit fogok tapasztalni?
Tudomásom szerint a mindkét váltó felfogatása ugyan az...szóval Plug and Play...lenne?!

Köszi a válaszokat...


Hi!

a 6-os váltóhoz kell a 6-os váltó kulisszája, kupplung szerkezete, a lendkerék, maga a váltó és a kardán is, ezek az alkatrészek nem stimmelnek a az 5-ös váltóéval. Diffit, féltengelyt nem kell/szabad cserélni, mert meg fog bolondulni a verda.
Ha a fent említett dolgokat cseréled, lesza egy gangos 20d-d, ami 1-5-ig majdnem teljesen olyan lesz mint most, viszont lesz egy iszonyat hosszú 6. sebességed, ami sok autópályázásnál igen frankó tud lenni.

petike

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 17. péntek, 02:25


Hali Mindenkinek!

Az egyik topicba Wagusty klubtárs írta, hogy....
20d 5-ös váltóhoz hosszú difi tartozik!

Mi van akkor ha én a 5-ös helyére szerzek egy 6-os váltót? Mit fogok tapasztalni?
Tudomásom szerint a mindkét váltó felfogatása ugyan az...szóval Plug and Play...lenne?!

Köszi a válaszokat...