- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E91
- Kivitel: Touring
- Modell: 318d
- Évjárat: 2008
Elküldve: 2009. július 17. péntek, 15:51
Woockie írta:bmw320d4 írta: A hajtáslánc csak Can-en küld sebességjelet, amit az ABS dolgoz fel és küld a motor és váltóvezérlõnek.
A sebességet a jobb hátsóról számolja.
Akkor meg mindig nem ertem, milyen fordulatszamrol beszeltel. A 60km/h a jobb hatso kereken ha a fene fenet eszik is 60km/h marad, akarhogy is erem el. Minek kevertek ebbe bele a motor fordulatszamat? Hisz csak annyi kell hozza, h ha kevesebb a sebesseg, mint kellene, akkor tobb uzemanyag, ha tobb, akkor kevesebb uzemanyag kell, ha meg benyomtak a gazpedalt, akkor ne nyuljunk hozza.
Már írtam, hogy 10% fordulatszám/sebesség -arány eltérésnél nem lehet bekapcsolni, illetve magától kikapcsol a tempomat. +nem tud hozzárendelni ehhez az arányhoz semilyen gyorsítási vagy lassítási paramétert.
Az arányokra azért van szükség, hogy megfelelõ legyen a befecskendezés és a töltõnyomás. Enélkül k..va agresszív lesz a motor, nem lesz tolóüzemi vezérlés és részterhelési üzemanyagszabályozás.
Sebességjel nélkül azt hiszi, hogy állsz, és ezért fordult az elõ, hogy 4000-es fordulattal mentem hatodikban, pedig a 136 lovas 215-nél le van szabályozva. (180-nál 3000-et forog hatodikban, számold ki a 4000-hez a sebességet)
Vagy ott van a pillanatnyi fogyasztásmérõ, ami szintén egy számított érték: Kell neki egy motorfordulatszám, motorhõmérséklet, gázpedálállás, sebesség és egy halom CAN üzenetben elküldött paraméter.
Ezek a vezérlõk már nagyon sok paramétert figyelnek, ha kell nagyon pontos számításokat végeznek és akár egy jeladó értékébõl kiszámítva a többiét is müködtetik a motort. Pont ettõl nehéz néha egy hibafeltárás...