b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. február 19. vasárnap, 00:06


bmw320d4 írta:
b_imi írta:
bmw320d4 írta:
b_imi írta: Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.


Ezt még soha nem hallottam, de nem azt mondom, hogy nem igaz.
Mondom ezt úgy, hogy van tűzvédelmi felülvizsgáló szakvizsgám, igaz, az nem azt jelenti, hogy tűzoltó vagyok...
Voltam néhány tűzoltási gyakorlaton, de soha senki nem említette ezt...


Talán Robinson tud erről többet.


A fekve tárolás következtében a folyamatos rázkódástól a por a tartály oldalán összetömörödik és a belenyomott hajtógázas kivitel miatt még a fellazítás (pl. a belső tartályos kivitelnél igen) sem igazán jön létre. Ráadásul az 1kg-os töltettel igazán profinak kell lenni az oltáskor, mert nem sokra elég, arról nem is beszélve, milyen másodlagos károkat okoz.





Ha állítva tárolod, akkor nem tömörödik össze a por a tartály alján? Tudom, hogy kisebb a felület, viszont annyival nagyobb a nyomás is.

Akkora töltettel tényleg nem lehet komoly autótüzeket eloltani, max egy kezdődőt.


Akkor is tömörödik, de a szívócsövet ellepi a por. Ha pl. feltapad az oldalára, akkor az elműködtetéskor a hajtógáz kiáramlik az oltóanyag meg csak részben. Az 1kg-nál ha a fele bent marad az öngól.
Persze kevernek az oltóanyaghoz adalékot, de volt már olyan, hogy ettől függetlenül nem lehetett kilőni.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. február 18. szombat, 23:56


b_imi írta:
bmw320d4 írta:
b_imi írta: Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.


Ezt még soha nem hallottam, de nem azt mondom, hogy nem igaz.
Mondom ezt úgy, hogy van tűzvédelmi felülvizsgáló szakvizsgám, igaz, az nem azt jelenti, hogy tűzoltó vagyok...
Voltam néhány tűzoltási gyakorlaton, de soha senki nem említette ezt...


Talán Robinson tud erről többet.


A fekve tárolás következtében a folyamatos rázkódástól a por a tartály oldalán összetömörödik és a belenyomott hajtógázas kivitel miatt még a fellazítás (pl. a belső tartályos kivitelnél igen) sem igazán jön létre. Ráadásul az 1kg-os töltettel igazán profinak kell lenni az oltáskor, mert nem sokra elég, arról nem is beszélve, milyen másodlagos károkat okoz.





Ha állítva tárolod, akkor nem tömörödik össze a por a tartály alján? Tudom, hogy kisebb a felület, viszont annyival nagyobb a nyomás is.

Akkora töltettel tényleg nem lehet komoly autótüzeket eloltani, max egy kezdődőt.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. február 18. szombat, 23:51


bmw320d4 írta:
b_imi írta: Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.


Ezt még soha nem hallottam, de nem azt mondom, hogy nem igaz.
Mondom ezt úgy, hogy van tűzvédelmi felülvizsgáló szakvizsgám, igaz, az nem azt jelenti, hogy tűzoltó vagyok...
Voltam néhány tűzoltási gyakorlaton, de soha senki nem említette ezt...


Talán Robinson tud erről többet.


A fekve tárolás következtében a folyamatos rázkódástól a por a tartály oldalán összetömörödik és a belenyomott hajtógázas kivitel miatt még a fellazítás (pl. a belső tartályos kivitelnél igen) sem igazán jön létre. Ráadásul az 1kg-os töltettel igazán profinak kell lenni az oltáskor, mert nem sokra elég, arról nem is beszélve, milyen másodlagos károkat okoz.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 18. szombat, 23:53

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. február 18. szombat, 23:14


b_imi írta: Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.


Ezt még soha nem hallottam, de nem azt mondom, hogy nem igaz.
Mondom ezt úgy, hogy van tűzvédelmi felülvizsgáló szakvizsgám, igaz, az nem azt jelenti, hogy tűzoltó vagyok...
Voltam néhány tűzoltási gyakorlaton, de soha senki nem említette ezt...


Talán Robinson tud erről többet.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. február 18. szombat, 22:34


Coyote írta: Az első kellemes hőmérsékletű vasárnap délutánt kihasználva bebarkácsoltam a gyári tűzoltókészülék tartóját.
Tapasztalatok:
- az ülés kiszerelése nélkül lehetetlen
- a múltkor említettem, hogy milyen jól szerelhetőek a BMW-k. Felejtsétek el. Hát mit mondjak, IKEA bútorral nem szoptam még úgy, mint ma: a csavarok helyei ugyanis (szándékosan!) nem menetesek, és erőből kell becsavarozni őket, ami egyszer használatossá teszi az összes tartozékot, hiszen mire bemegy a csavar, a menet elnyíródik rajta (ezúton is köszönöm Kempelen kollégának, hogy megerősített abban, hogy ezt nem ésszel hanem erővel kell csinálni)
- a csekélynek ígérkező, de verejtékessé fajuló munka eredménye azért szép lett, a poroltó bekerült a méltő helyére, kiválóan hozzáférhető, és hálistennek egyáltalán nem látszik, ha nem hajolsz előre benézni az ülés alá. Így persze még a lábtérben sem tud zavarni.

Fotók a galériámban!


Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. február 18. szombat, 21:48


Az első kellemes hőmérsékletű vasárnap délutánt kihasználva bebarkácsoltam a gyári tűzoltókészülék tartóját.
Tapasztalatok:
- az ülés kiszerelése nélkül lehetetlen
- a múltkor említettem, hogy milyen jól szerelhetőek a BMW-k. Felejtsétek el. Hát mit mondjak, IKEA bútorral nem szoptam még úgy, mint ma: a csavarok helyei ugyanis (szándékosan!) nem menetesek, és erőből kell becsavarozni őket, ami egyszer használatossá teszi az összes tartozékot, hiszen mire bemegy a csavar, a menet elnyíródik rajta (ezúton is köszönöm Kempelen kollégának, hogy megerősített abban, hogy ezt nem ésszel hanem erővel kell csinálni)
- a csekélynek ígérkező, de verejtékessé fajuló munka eredménye azért szép lett, a poroltó bekerült a méltő helyére, kiválóan hozzáférhető, és hálistennek egyáltalán nem látszik, ha nem hajolsz előre benézni az ülés alá. Így persze még a lábtérben sem tud zavarni.

Fotók a galériámban!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 18. szombat, 21:49

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. február 18. szombat, 17:17


jons írta: Az égegyadta világon semmi gond nincs vele. Jó írás.
Csak úgy gondolom, hogy ezeket, akiknek leírták nem fogják elolvasni, akik elolvasták azok pedig eddig is így csinálták. Majd a kommentekben egymásnak magyarázzák az emberek amit már egyébként is tudott a másik.

biztos van pár olvasó, akinek mondott újat, még ha többségnek nem is feltétlenül. annyi szépséghibája van, hogy ezt nem február közepén kellett volna publikálni.

(amúgy meg 330! )


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. február 16. csütörtök, 19:28


Robinson írta:
jons írta:
YELLOW írta: http://totalcar.hu/magazin/tec...minuszban/


ügyes ember írta, ügyes emberek is szóltak hozzá...



Én mint laikusok közt egy picivel magasabb szintet képviselő ám még laikus user, teljesen összeszedettnek tartom. Mi a gond vele?


Az égegyadta világon semmi gond nincs vele. Jó írás.
Csak úgy gondolom, hogy ezeket, akiknek leírták nem fogják elolvasni, akik elolvasták azok pedig eddig is így csinálták. Majd a kommentekben egymásnak magyarázzák az emberek amit már egyébként is tudott a másik.



gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2012. február 16. csütörtök, 18:15


Robinson írta:
jons írta:
YELLOW írta: http://totalcar.hu/magazin/tec...minuszban/


ügyes ember írta, ügyes emberek is szóltak hozzá...



Én mint laikusok közt egy picivel magasabb szintet képviselő ám még laikus user, teljesen összeszedettnek tartom. Mi a gond vele?


én sem értem mio a gond ezzel egyébként én pont igy szoktam inditani fél perc aztán gurulok

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2012. február 16. csütörtök, 17:48


jons írta:
YELLOW írta: http://totalcar.hu/magazin/tec...minuszban/


ügyes ember írta, ügyes emberek is szóltak hozzá...



Én mint laikusok közt egy picivel magasabb szintet képviselő ám még laikus user, teljesen összeszedettnek tartom. Mi a gond vele?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. február 16. csütörtök, 11:24


YELLOW írta: http://totalcar.hu/magazin/tec...minuszban/


ügyes ember írta, ügyes emberek is szóltak hozzá...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. február 16. csütörtök, 09:32

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. február 15. szerda, 23:52


Az elmúlt 2 hét eseményei röviden:



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. február 15. szerda, 15:57


YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta: hát nekem nincs ülésfűtés, viszont van sízsák. az ablakspricni is fűtött. amúgy a legjobban úgy tudod eldönteni, hogy felnyitod a mocitetőt és ha a spricnihez megy a vízcsövön kívül elektronyos vezeték is, akkor van benne fűtés.
attól, hogy a lámpamosó fűtött, még simán odafagyhat a vizecske főleg ilyen hidegekben. a lényeg, hogy a spricnibe ne fagyjon bele. gyújtásra fűt.


Az "ÉS" kapcsolathoz még hiányzik a +3C alatti hőmérséklet is. Csak gyújtásra nem fog fűteni.



igen igaz, már utána eszembe jutott (de komolyan).

Tudom, tudjuk!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. február 15. szerda, 15:54


bmw320d4 írta:
YELLOW írta: hát nekem nincs ülésfűtés, viszont van sízsák. az ablakspricni is fűtött. amúgy a legjobban úgy tudod eldönteni, hogy felnyitod a mocitetőt és ha a spricnihez megy a vízcsövön kívül elektronyos vezeték is, akkor van benne fűtés.
attól, hogy a lámpamosó fűtött, még simán odafagyhat a vizecske főleg ilyen hidegekben. a lényeg, hogy a spricnibe ne fagyjon bele. gyújtásra fűt.


Az "ÉS" kapcsolathoz még hiányzik a +3C alatti hőmérséklet is. Csak gyújtásra nem fog fűteni.



igen igaz, már utána eszembe jutott (de komolyan).