ZoleeSRB
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz ZoleeSRB

Fórumlakó

Elismertség: 14% (32 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 17:54


rece65 írta:
ZoleeSRB írta:
rece65 írta:
BarG írta:
rece65 írta: Fogyasztásban nem hiszem hogy befolyásolna de..
Ha kannából töltünk rendszeresen gázolajat az autómba(benzinkútról valót)abból lehet gondja az üzemanyag rendszernek vagy vmi másnak?
Tiszta kanna és csak diesel lenne benne tárolva...
Vmint meddig lehet letárolni így gázolajat hogy ne romoljon a minősége?(ha romlik egyáltalán)



Nincsenek jó híreim. Sok éve veszegettem gázolajat, mindenféle kútról 5 literes ionmentes vizes átlátszó PET edénybe. Csak azért, hogy lássam, hogy is néznek ki. Aztán sok ideig álltak a garázsban. Ami szomorú, hogy mindegyikből vált ki valami szilárd üledék, pedig a kútnál mindegyik kristálytiszta volt. Ami változatos, hogy az egyikből sárga pelyhes, a másikból fehér por szerű, a harmadikból barna ragacsos valami. Amúgy minden gázolaj szemre tök azonos színű volt, kivéve a Shell és az OMV prémiumját, amik halvány zöldesek voltak. De kb egy hónapi napfényen állás után ezek is megsárgultak, mint a többi.
Tanulság: lehet kannából tankolni, de szivattyúval és szűrővel szabad csak a tankba tenni az üzemanyagot. És nem fémszitával meg harisnyanadrágon keresztül, hanem olyan finomszűrővel, ami a kocsiban is van.


És ha nem tárolja az ember hónapokig hanem 2-3 nap alatt betöltődik a tankba úgy jó lehet?
Inkább a "kannázásra"kérdeztem hogy mennyire "ártalmas" ha csak utólag szűrővel teszi bele az ember.Tudom az a tuti ha azonnal a tankba tölti a kúton de ha van más lehetőség is akkor meg kell találni a jó megoldást..



Azt én is észrevettem h néha vmi kiválik belőle,de szerintem a kérdésedre a válasz h a kannázás mennyire ártalmas:semennyire!
Most ha a tankba áll,vagy kannába vagy ha a benzinkút tartályába,véleményem v is tapasztalatom szerint semmi.

Én is ezt gondolom de van egy ismerősöm aki állítja hogy ezekhez a nagynyomású turbós autókhoz nem ajánlott a kannázás mert hiába szűröd amikor beöntöd akkor is bejut a szennyeződés a tankba...
És ez a szennyeződés(ha van ilyen..)okozhat dugulásokat,hibákat stb amit a régi autóknál még észre se vettek!
Mondjuk amikor tankolunk is bejuthat a kosz a tankba de annak nagyon kicsi az esélye.
Inkább lehet gond a nem tiszta kanna vagy edény amiből tényleg mehet be kosz..


Ne haragudj de az ilyen okoskodókon (mint az ismerősöd) csak nevetni tudok,természetesen a te dolgod h mit csinálsz,én tapasztalatot írtam, nem gondolatot!
Szerintem nem kéne ekkora problémát csinálni ebből h néha kannából tankolsz,nem attól fog tönkre menni az autó!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 17:10


ZoleeSRB írta:
rece65 írta:
BarG írta:
rece65 írta: Fogyasztásban nem hiszem hogy befolyásolna de..
Ha kannából töltünk rendszeresen gázolajat az autómba(benzinkútról valót)abból lehet gondja az üzemanyag rendszernek vagy vmi másnak?
Tiszta kanna és csak diesel lenne benne tárolva...
Vmint meddig lehet letárolni így gázolajat hogy ne romoljon a minősége?(ha romlik egyáltalán)



Nincsenek jó híreim. Sok éve veszegettem gázolajat, mindenféle kútról 5 literes ionmentes vizes átlátszó PET edénybe. Csak azért, hogy lássam, hogy is néznek ki. Aztán sok ideig álltak a garázsban. Ami szomorú, hogy mindegyikből vált ki valami szilárd üledék, pedig a kútnál mindegyik kristálytiszta volt. Ami változatos, hogy az egyikből sárga pelyhes, a másikból fehér por szerű, a harmadikból barna ragacsos valami. Amúgy minden gázolaj szemre tök azonos színű volt, kivéve a Shell és az OMV prémiumját, amik halvány zöldesek voltak. De kb egy hónapi napfényen állás után ezek is megsárgultak, mint a többi.
Tanulság: lehet kannából tankolni, de szivattyúval és szűrővel szabad csak a tankba tenni az üzemanyagot. És nem fémszitával meg harisnyanadrágon keresztül, hanem olyan finomszűrővel, ami a kocsiban is van.


És ha nem tárolja az ember hónapokig hanem 2-3 nap alatt betöltődik a tankba úgy jó lehet?
Inkább a "kannázásra"kérdeztem hogy mennyire "ártalmas" ha csak utólag szűrővel teszi bele az ember.Tudom az a tuti ha azonnal a tankba tölti a kúton de ha van más lehetőség is akkor meg kell találni a jó megoldást..



Azt én is észrevettem h néha vmi kiválik belőle,de szerintem a kérdésedre a válasz h a kannázás mennyire ártalmas:semennyire!
Most ha a tankba áll,vagy kannába vagy ha a benzinkút tartályába,véleményem v is tapasztalatom szerint semmi.

Én is ezt gondolom de van egy ismerősöm aki állítja hogy ezekhez a nagynyomású turbós autókhoz nem ajánlott a kannázás mert hiába szűröd amikor beöntöd akkor is bejut a szennyeződés a tankba...
És ez a szennyeződés(ha van ilyen..)okozhat dugulásokat,hibákat stb amit a régi autóknál még észre se vettek!
Mondjuk amikor tankolunk is bejuthat a kosz a tankba de annak nagyon kicsi az esélye.
Inkább lehet gond a nem tiszta kanna vagy edény amiből tényleg mehet be kosz..


ZoleeSRB
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz ZoleeSRB

Fórumlakó

Elismertség: 14% (32 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 15:33


rece65 írta:
BarG írta:
rece65 írta: Fogyasztásban nem hiszem hogy befolyásolna de..
Ha kannából töltünk rendszeresen gázolajat az autómba(benzinkútról valót)abból lehet gondja az üzemanyag rendszernek vagy vmi másnak?
Tiszta kanna és csak diesel lenne benne tárolva...
Vmint meddig lehet letárolni így gázolajat hogy ne romoljon a minősége?(ha romlik egyáltalán)



Nincsenek jó híreim. Sok éve veszegettem gázolajat, mindenféle kútról 5 literes ionmentes vizes átlátszó PET edénybe. Csak azért, hogy lássam, hogy is néznek ki. Aztán sok ideig álltak a garázsban. Ami szomorú, hogy mindegyikből vált ki valami szilárd üledék, pedig a kútnál mindegyik kristálytiszta volt. Ami változatos, hogy az egyikből sárga pelyhes, a másikból fehér por szerű, a harmadikból barna ragacsos valami. Amúgy minden gázolaj szemre tök azonos színű volt, kivéve a Shell és az OMV prémiumját, amik halvány zöldesek voltak. De kb egy hónapi napfényen állás után ezek is megsárgultak, mint a többi.
Tanulság: lehet kannából tankolni, de szivattyúval és szűrővel szabad csak a tankba tenni az üzemanyagot. És nem fémszitával meg harisnyanadrágon keresztül, hanem olyan finomszűrővel, ami a kocsiban is van.


És ha nem tárolja az ember hónapokig hanem 2-3 nap alatt betöltődik a tankba úgy jó lehet?
Inkább a "kannázásra"kérdeztem hogy mennyire "ártalmas" ha csak utólag szűrővel teszi bele az ember.Tudom az a tuti ha azonnal a tankba tölti a kúton de ha van más lehetőség is akkor meg kell találni a jó megoldást..



Azt én is észrevettem h néha vmi kiválik belőle,de szerintem a kérdésedre a válasz h a kannázás mennyire ártalmas:semennyire!
Most ha a tankba áll,vagy kannába vagy ha a benzinkút tartályába,véleményem v is tapasztalatom szerint semmi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 15:11


BarG írta:
rece65 írta: Fogyasztásban nem hiszem hogy befolyásolna de..
Ha kannából töltünk rendszeresen gázolajat az autómba(benzinkútról valót)abból lehet gondja az üzemanyag rendszernek vagy vmi másnak?
Tiszta kanna és csak diesel lenne benne tárolva...
Vmint meddig lehet letárolni így gázolajat hogy ne romoljon a minősége?(ha romlik egyáltalán)



Nincsenek jó híreim. Sok éve veszegettem gázolajat, mindenféle kútról 5 literes ionmentes vizes átlátszó PET edénybe. Csak azért, hogy lássam, hogy is néznek ki. Aztán sok ideig álltak a garázsban. Ami szomorú, hogy mindegyikből vált ki valami szilárd üledék, pedig a kútnál mindegyik kristálytiszta volt. Ami változatos, hogy az egyikből sárga pelyhes, a másikból fehér por szerű, a harmadikból barna ragacsos valami. Amúgy minden gázolaj szemre tök azonos színű volt, kivéve a Shell és az OMV prémiumját, amik halvány zöldesek voltak. De kb egy hónapi napfényen állás után ezek is megsárgultak, mint a többi.
Tanulság: lehet kannából tankolni, de szivattyúval és szűrővel szabad csak a tankba tenni az üzemanyagot. És nem fémszitával meg harisnyanadrágon keresztül, hanem olyan finomszűrővel, ami a kocsiban is van.


És ha nem tárolja az ember hónapokig hanem 2-3 nap alatt betöltődik a tankba úgy jó lehet?
Inkább a "kannázásra"kérdeztem hogy mennyire "ártalmas" ha csak utólag szűrővel teszi bele az ember.Tudom az a tuti ha azonnal a tankba tölti a kúton de ha van más lehetőség is akkor meg kell találni a jó megoldást..



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 12:57


rece65 írta: Fogyasztásban nem hiszem hogy befolyásolna de..
Ha kannából töltünk rendszeresen gázolajat az autómba(benzinkútról valót)abból lehet gondja az üzemanyag rendszernek vagy vmi másnak?
Tiszta kanna és csak diesel lenne benne tárolva...
Vmint meddig lehet letárolni így gázolajat hogy ne romoljon a minősége?(ha romlik egyáltalán)



Nincsenek jó híreim. Sok éve veszegettem gázolajat, mindenféle kútról 5 literes ionmentes vizes átlátszó PET edénybe. Csak azért, hogy lássam, hogy is néznek ki. Aztán sok ideig álltak a garázsban. Ami szomorú, hogy mindegyikből vált ki valami szilárd üledék, pedig a kútnál mindegyik kristálytiszta volt. Ami változatos, hogy az egyikből sárga pelyhes, a másikból fehér por szerű, a harmadikból barna ragacsos valami. Amúgy minden gázolaj szemre tök azonos színű volt, kivéve a Shell és az OMV prémiumját, amik halvány zöldesek voltak. De kb egy hónapi napfényen állás után ezek is megsárgultak, mint a többi.
Tanulság: lehet kannából tankolni, de szivattyúval és szűrővel szabad csak a tankba tenni az üzemanyagot. És nem fémszitával meg harisnyanadrágon keresztül, hanem olyan finomszűrővel, ami a kocsiban is van.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 12:29


Fogyasztásban nem hiszem hogy befolyásolna de..
Ha kannából töltünk rendszeresen gázolajat az autómba(benzinkútról valót)abból lehet gondja az üzemanyag rendszernek vagy vmi másnak?
Tiszta kanna és csak diesel lenne benne tárolva...
Vmint meddig lehet letárolni így gázolajat hogy ne romoljon a minősége?(ha romlik egyáltalán)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 06. vasárnap, 12:30

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 07:08


kzste írta: Sziasztok!
320D-m most esett át injektorcserén (mind a négyet cserélték, felsőkategóriás Bosch került bele). Előtte átlagosan 7 liter felett mért a BC. Most 5,5öt mér átlagban. Legutóbbi tankolás óta amikor EVODiesel került bele már csak 4,5öt mér átlagban. Tényleg ennyit fogyaszt csak vagy utána kellene állítani, hogy pontos legyen? Van ekkora különbség a drágábbik és az olcsóbbik diesel között?


Rátöltéssel tudod igazán megállapítani 100km után.





kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 00:32


Sziasztok!
320D-m most esett át injektorcserén (mind a négyet cserélték, felsőkategóriás Bosch került bele). Előtte átlagosan 7 liter felett mért a BC. Most 5,5öt mér átlagban. Legutóbbi tankolás óta amikor EVODiesel került bele már csak 4,5öt mér átlagban. Tényleg ennyit fogyaszt csak vagy utána kellene állítani, hogy pontos legyen? Van ekkora különbség a drágábbik és az olcsóbbik diesel között?

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 19:24


dbtibi írta: Tegnapi eredmény :
Debrecen - Budapest - Debrecen
Lukoil 95-el, 130-140km/h sebességgel, 5személlyel : 7,97(azaz 8 ) liter átlagban

Furcsa volt látni tesóm 2,3-as diesel Fiat Croma-ja(2003) után ami 140-nél hatodikban 2500-at forog, a BMW-m ugyanezen tempónál ötödikben ~3700-4000-at forgott.

olajat is gyorsabban eszi gondolom, lehet "kevés" bele az 5W30 már.
Kb. 7000km telt el olajcsere óta (de eddig ez szinte csak városi használat volt)a tegnapi utántöltéssel együtt már összesen 1 litert kellett utána töltenem.

Szerintetek is kevés bele az 5W30 ??



Szia!

Hát az olajfogyasztásod egy kicsit magas, pláne, hogy nincs turbó ami megnyomná azt.
Véleményem szerint az 5W30 inkább a nyári 35-40 fokban lehet kevés, de most a max 15-20 fokban még vígan jónak kell lennie.

Nekem 7-8 ezer kilométer után kezdi el komolyabban fogyasztani az olajat, addigra fárad el annyira, hogy már 1000km/1,5 deci fogy belőle, 4000km-ig szinte nem is eszik talán 2 decit összesen.

Üdv.:Neo



nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 19:10


rece65 írta: Ma megnéztem hogy az ÖMW drágábbik dieselével mennyit fogyaszt az autóm.
Pontosan 6 liter lett ami 70% közút 110-120 tempomattal és a többi város.
A sima diesel-el 6,5 liter volt de akkor hidegebbek is voltak.
Valóban kevesebbet eszik uanolyan használat mellett a drágábbikból vagy csak egyszerűen a motornak jobb?
A shellt és a molt még nme próbáltam de ahogy olvastam nem is ajánljátok azokat.
Tényleg annyival szarabb a másik kettő diesele mint az ÖMV-é?
Árban hasonlóak a 3 benzinkút árai tehát itt csak a minőség és fogyasztás számít.


Elviekben kevesebbet eszik, de a lényeg az hogy a kokszosodás lényegesen alacsonyabb a rendszerben, jobban kíméli az üzemanyag rendszert.


dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 18:29


Tegnapi eredmény :
Debrecen - Budapest - Debrecen
Lukoil 95-el, 130-140km/h sebességgel, 5személlyel : 7,97(azaz 8 ) liter átlagban

Furcsa volt látni tesóm 2,3-as diesel Fiat Croma-ja(2003) után ami 140-nél hatodikban 2500-at forog, a BMW-m ugyanezen tempónál ötödikben ~3700-4000-at forgott.

olajat is gyorsabban eszi gondolom, lehet "kevés" bele az 5W30 már.
Kb. 7000km telt el olajcsere óta (de eddig ez szinte csak városi használat volt)a tegnapi utántöltéssel együtt már összesen 1 litert kellett utána töltenem.

Szerintetek is kevés bele az 5W30 ??



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. március 09. vasárnap, 19:07

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. március 03. hétfő, 21:39


Ma megnéztem hogy az ÖMW drágábbik dieselével mennyit fogyaszt az autóm.
Pontosan 6 liter lett ami 70% közút 110-120 tempomattal és a többi város.
A sima diesel-el 6,5 liter volt de akkor hidegebbek is voltak.
Valóban kevesebbet eszik uanolyan használat mellett a drágábbikból vagy csak egyszerűen a motornak jobb?
A shellt és a molt még nme próbáltam de ahogy olvastam nem is ajánljátok azokat.
Tényleg annyival szarabb a másik kettő diesele mint az ÖMV-é?
Árban hasonlóak a 3 benzinkút árai tehát itt csak a minőség és fogyasztás számít.

Umberto
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Umberto

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. február 28. péntek, 21:03


E46 320
Bp 17. kerület --> 12. kerület Széchenyihegy reggeli dugó 25 km, onnan Székesfehérvár régi 1-es úton, Zámolyon keresztül körbe, előzgetve ahogy kellett. Szfváron egy rövidtáv 2 hidegindítással kb. 6 km. Székesfehérvárról 81-es úton a Vértes hegyre fel. Hétfő reggel Szfvár --> 12. ker, Széchenyihegy, majd délutáni csúcsban onnan 17-be. Összesen 304 km, tank jócskán fél fölött van. Bord szerint 8.6 l/100

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 07:52


BarG írta:
negativ0001 írta:
BarG írta:
negativ0001 írta:

Nem kell ahoz japan auto, mert mar az enyemen is erezni, hogy szar benya van benne, vagy jobb, de hat ezt a kopogas-szenzor intezi. 91-98 oktant tud kezelni. Ezert fogom beszerelni a vizbefecskendezest ebbe az automba is.
Viszont megjegyzem, hogy 500ml kek Spurit elhasznaltam es ez a naftalin szagu adalek kurva kurva jo.


Milyen vízbefecskendező rndszered van?


Hat az tulzas, hogy rendszer es hogy befecskendezo. Inkabb beszivo. A regi capara szereltem fel. Megfurtam a fojtoszelep hazat, pontosan a gyujtas-szabalyozo vakumcsonk mellett igy a legkisebb gazadasnal is mar vakum szivta is befele a vizet. A furaot 2.5mm-es furoval csinaltam, amibe benyomtam egy 2.5mm-es csovet aminek a belso keresztmetszete 1mm volt. A csovet nem nyomtam vegig be es igy maradt egy 4mm mely 2.5mm vastag turbulens resz, ami szetporlasztotta a vizet. Volt egy 5L viztartalyom szurovel, egy infuzios csepegteto resz amiben lattam az adagolas mennyiseget, egy visszatarto szelep es egy adagolo csavar, amivel beallitottam a vizmennyiseget.
Az elogyujtast jol eloretoltam, ugy, hogy total detonacios egesem volt, na meg a benzinbol visszavettem (k-jetronic) es addig adtam a vizet neki, mig nem volt detonacios eges. Persze sokaig kellett kiserletezni, amig eltalaltam azt, hogy a langot ne oltsam ki, meg sok viz se menjen be, mert habosodott az olaj stb stb, ehez kellett olajlevalaszto bla bla bla, de a lenyeg, hogy kurvara huzott a masina, foleg ha metanolt is tettem a vizbe...igaz akkor a szivocso lezuzmorasodott...)

Most az "uj" BMWvel addig ertem el, hogy a furat meg van csinalva, s most csak olvasgatok, hogy mi lesz a labdaszenzorral meg a vezerlessel, viszont most nem hideg vizet fogok beszivatni, hanem forro gozt, ami a fojtoszelepnel ugy is visszahul , de legalabb megmarad a szep porlasztott para.



Azt hittem, valami profibb. Szépek ezek a házi megoldások, de csak autóbolondoknak valók, akik hajlandóak pepecselni velük, és nem biztos, hogy nem baszol el valamit.
Vannak erre szakosodott csapatok is, előre kidolgozott megoldásokkal.
http://www.coolingmist.com/


Igen ismerem ezeket, meg az Aquamist-et is, amelyek ossze vannak kotve az ECUval stb stb, na ezek profi cuccok, de 400-700 euro, en inkabb pepecselek.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. február 17. hétfő, 22:45


negativ0001 írta:
BarG írta:
negativ0001 írta:

Nem kell ahoz japan auto, mert mar az enyemen is erezni, hogy szar benya van benne, vagy jobb, de hat ezt a kopogas-szenzor intezi. 91-98 oktant tud kezelni. Ezert fogom beszerelni a vizbefecskendezest ebbe az automba is.
Viszont megjegyzem, hogy 500ml kek Spurit elhasznaltam es ez a naftalin szagu adalek kurva kurva jo.


Milyen vízbefecskendező rndszered van?


Hat az tulzas, hogy rendszer es hogy befecskendezo. Inkabb beszivo. A regi capara szereltem fel. Megfurtam a fojtoszelep hazat, pontosan a gyujtas-szabalyozo vakumcsonk mellett igy a legkisebb gazadasnal is mar vakum szivta is befele a vizet. A furaot 2.5mm-es furoval csinaltam, amibe benyomtam egy 2.5mm-es csovet aminek a belso keresztmetszete 1mm volt. A csovet nem nyomtam vegig be es igy maradt egy 4mm mely 2.5mm vastag turbulens resz, ami szetporlasztotta a vizet. Volt egy 5L viztartalyom szurovel, egy infuzios csepegteto resz amiben lattam az adagolas mennyiseget, egy visszatarto szelep es egy adagolo csavar, amivel beallitottam a vizmennyiseget.
Az elogyujtast jol eloretoltam, ugy, hogy total detonacios egesem volt, na meg a benzinbol visszavettem (k-jetronic) es addig adtam a vizet neki, mig nem volt detonacios eges. Persze sokaig kellett kiserletezni, amig eltalaltam azt, hogy a langot ne oltsam ki, meg sok viz se menjen be, mert habosodott az olaj stb stb, ehez kellett olajlevalaszto bla bla bla, de a lenyeg, hogy kurvara huzott a masina, foleg ha metanolt is tettem a vizbe...igaz akkor a szivocso lezuzmorasodott...)

Most az "uj" BMWvel addig ertem el, hogy a furat meg van csinalva, s most csak olvasgatok, hogy mi lesz a labdaszenzorral meg a vezerlessel, viszont most nem hideg vizet fogok beszivatni, hanem forro gozt, ami a fojtoszelepnel ugy is visszahul , de legalabb megmarad a szep porlasztott para.



Azt hittem, valami profibb. Szépek ezek a házi megoldások, de csak autóbolondoknak valók, akik hajlandóak pepecselni velük, és nem biztos, hogy nem baszol el valamit.
Vannak erre szakosodott csapatok is, előre kidolgozott megoldásokkal.
http://www.coolingmist.com/