autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz pomzi

Újonc

Elismertség: 8% (6 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 08:35


csbalu írta: Jelenlegi fogyasztásom BC szerint. Pontosan fél tank benzinnel (a fényképen picit kevesebbnek látszik de a mutató teljesen középen áll) 550km-t mentem el eddig 55.8km/h-s átlagsebességgel. Eddig jól hanzgik. Jó lenne még 450-et elmenni a tank másik felével a sárga lámpa felvillanásáig. Pálya, város mind2 van benne és még mindig téligumival. (Ciki de arra sincs időm h elvigyem lecseréltetni, talán majd egy NON-STOP gumiszervízben)
Mennyire megy lineárisan a benzinszint mutató a felétől lefelé (általában fél tank alatt gyorsabban szokott menni lefelé)

Most pontosan vezetem hogy mikor mit mutat a BC, még egy tankolás és kalkulálok egy korrekciót bele.






Ahogy az adataidat elnézem, te BENZINNEL nem mentél volna el ennyi km-t
Én a BC-t sosem veszem alapul fogyasztás számításnál, mert úgysem mutat sosem pontos értéket, az üzemanyag szint mutató meg szerintem pontosan lehet belőve


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 00:05


Jelenlegi fogyasztásom BC szerint. Pontosan fél tank benzinnel (a fényképen picit kevesebbnek látszik de a mutató teljesen középen áll) 550km-t mentem el eddig 55.8km/h-s átlagsebességgel. Eddig jól hanzgik. Jó lenne még 450-et elmenni a tank másik felével a sárga lámpa felvillanásáig. Pálya, város mind2 van benne és még mindig téligumival. (Ciki de arra sincs időm h elvigyem lecseréltetni, talán majd egy NON-STOP gumiszervízben)
Mennyire megy lineárisan a benzinszint mutató a felétől lefelé (általában fél tank alatt gyorsabban szokott menni lefelé)

Most pontosan vezetem hogy mikor mit mutat a BC, még egy tankolás és kalkulálok egy korrekciót bele.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 16. szerda, 00:07

Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 07. hétfő, 09:11


Az etanolosítást, mára butaságnak tartom! A rendszerek nem olcsók, és nem is erre vannak kitalálva a kocsik. Az én Saab-om full E-s volt, de pont úgy hogy szinte ne érje meg a kockázatot azt tankolni Mostani árnál, meg már...

Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 07. hétfő, 09:08


SoundkeY írta: ÜDV !

Pár tévhitet eloszlatok mint volt BMW-s:

Gázüzemű, 2000cm3 , 200le autó:

- Lemérettem padon , 2x ,benzin majd gáz, 3000rpm-től kezd gyengébb lenni gázon, 5-10% között, 1500-2800rpm között nagyobb a le/ Nm a gázos üzembe!
- A multiszeleppel ( 2004 után kb ) felszerelt gázrendszereknél feloldották a korlátozást a mélygarázsokba ( 2011 /10 ) Gázautók a mélygarázsban - szabályosan!
- kb 15-25% többletfogyasztással kell számolni.
- Valóban büdös mert amikor megtöltik és leveszik a töltőfejet némi gáz kifelé is jön, de ez csak a töltéskor érződik menet közben NEM. ( mögöttem nem tudom.....)
- Sok helyen van kút csak akit nem érint nem figyeli.
- Bruttó 53literes pótkerék tartályba , 46liter gáz fér ( 400km-re elég Bp-en )
- Jelenleg 200Ft-al olcsóbb mint a 95-ös benzin

- Azon már én is gondolkodtam mennyire "ciki" egy BMW-vel gázkúthoz állni.... ( E60,E46 stb )

Kis statisztika:

1 éve használom a gázt ( Rover 620ti 2000cm3 , 200le ) többnyire Bp. A kezdetektől vezetem a tankolásokat, párszor benzinen használva 2-300 kmt. 17831km-t mentem gázzal, átlag gázfogyasztásom 10,67l , átlag benzin 1,12l ,
2663,36 Ft / 100km a költségem ( gáz+benzin ) ami mai benzináron 6,2l benzinfogyasztásnak felel meg.






Akkor, ha jól értem rádob az ember egy átalakítás árának összegét egy benzinesre és vesz egy dízelt... ugyan itt van nem? Max ott nagyobb az esélye a dízel árának felfelé emelkedésének!



SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 18:12


ÜDV !

Pár tévhitet eloszlatok mint volt BMW-s:

Gázüzemű, 2000cm3 , 200le autó:

- Lemérettem padon , 2x ,benzin majd gáz, 3000rpm-től kezd gyengébb lenni gázon, 5-10% között, 1500-2800rpm között nagyobb a le/ Nm a gázos üzembe!
- A multiszeleppel ( 2004 után kb ) felszerelt gázrendszereknél feloldották a korlátozást a mélygarázsokba ( 2011 /10 ) Gázautók a mélygarázsban - szabályosan!
- kb 15-25% többletfogyasztással kell számolni.
- Valóban büdös mert amikor megtöltik és leveszik a töltőfejet némi gáz kifelé is jön, de ez csak a töltéskor érződik menet közben NEM. ( mögöttem nem tudom.....)
- Sok helyen van kút csak akit nem érint nem figyeli.
- Bruttó 53literes pótkerék tartályba , 46liter gáz fér ( 400km-re elég Bp-en )
- Jelenleg 200Ft-al olcsóbb mint a 95-ös benzin

- Azon már én is gondolkodtam mennyire "ciki" egy BMW-vel gázkúthoz állni.... ( E60,E46 stb )

Kis statisztika:

1 éve használom a gázt ( Rover 620ti 2000cm3 , 200le ) többnyire Bp. A kezdetektől vezetem a tankolásokat, párszor benzinen használva 2-300 kmt. 17831km-t mentem gázzal, átlag gázfogyasztásom 10,67l , átlag benzin 1,12l ,
2663,36 Ft / 100km a költségem ( gáz+benzin ) ami mai benzináron 6,2l benzinfogyasztásnak felel meg.






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. május 06. vasárnap, 18:25

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 11:06


YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:

-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?



hol van gyárilag rozsdamentes kipuff? max sport autóknál. vagy aki utólag csináltatja meg.
amúgy a többi jó. szépen megfogalmaztad.


Ebben lehet igazad van, nekem a Fordon az volt (lehet hogy úgy rakatták már rá)


csak tudod nekem még mindig az a bajom, amit írtam.
lásd E85 esete. egyre többen kezdtek átállni, sokan pénzt adtak átalakítókért, aztán mi lett!!! ugyan ez lenne gáznál is. egy rendszer olyan 200ezer környékén van. ezek amilyen g.cik oylan adót kitalálnak rá, hogy.... ez a baj úgy tartják sakban az embereket ahogy akarják. az adózás után is adóznunk kell.


Egy picit más a helyzet. "Az autógáz nem megújuló energiafajta, hanem a lakosság szénhidrogén-ellátása során keletkező „hulladék”, ami nem kerülhet be az országos hálózatba." tehát ezt mindig is olcsóbban fogják értékesíteni. Hál istennek a magyarok ennyire elutasítóak az LPG-vel szemben így én még biztosra veszem hogy az elkövetkezendő 5-8 évben meg fogja érni LPG-vel hajtani a kocsinkat, mert nem fog az állam foglalkozni vele.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 06. vasárnap, 11:07

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 10:54


csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:

-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?



hol van gyárilag rozsdamentes kipuff? max sport autóknál. vagy aki utólag csináltatja meg.
amúgy a többi jó. szépen megfogalmaztad.


Ebben lehet igazad van, nekem a Fordon az volt (lehet hogy úgy rakatták már rá)


csak tudod nekem még mindig az a bajom, amit írtam.
lásd E85 esete. egyre többen kezdtek átállni, sokan pénzt adtak átalakítókért, aztán mi lett!!! ugyan ez lenne gáznál is. egy rendszer olyan 200ezer környékén van. ezek amilyen g.cik oylan adót kitalálnak rá, hogy.... ez a baj úgy tartják sakban az embereket ahogy akarják. az adózás után is adóznunk kell.


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 10:49


YELLOW írta:
csbalu írta:

-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?



hol van gyárilag rozsdamentes kipuff? max sport autóknál. vagy aki utólag csináltatja meg.
amúgy a többi jó. szépen megfogalmaztad.


Ebben lehet igazad van, nekem a Fordon az volt (lehet hogy úgy rakatták már rá)


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 10:47


csbalu írta:

-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?



hol van gyárilag rozsdamentes kipuff? max sport autóknál. vagy aki utólag csináltatja meg.
amúgy a többi jó. szépen megfogalmaztad.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 10:40


Örülök hogy ismét sikerült valami érdekes témát feldobnom.
A családban kb 15 év autógázozás után úgy gondolom lehet mérvadó tapasztalatom.
Viszont mielőtt ezt elmondom ismét felhívnám a fanatikus szóra a figyelmet ott fent a honlapcímben, és a továbbiakban úgy beszélek a benzin gázról mint egy létező technológia kivesézéséről nem pedig a BMW márkára, típusokra és magamra vagy más fórumtársakra vonatkoztatva.

Rengeteg téveszme van a B+G-vel kapcsoltban amit jórészt azok terjesztenek akiknek maximum a 20éves ladákkal volt tapasztalatuk vagy egy rosszul beszerelt "modern" rendszerrel.

-A mai modern gázrendszerek, főleg amiket tőlünk nyugatabbra szerelnek, annyira intelligensek és modernek, hogy a műszerfal kapcsolóján és a tartályon kívül a csomiban semmi de semmi hátrányát nem kell elszenvedni a gázüzemnek.

-Fogyasztás max 3-4%-al nő a gázinjektoros rendszereknél, szinte észrevehetetlen, kivéve persze azoknál a kollégáknál akik a szabványos európai fogyasztási ciklus szerint vezet és a BMW tesztpilótája.

-Teljesítményvesztés max 2-3% szintén észrevehetetlen, sőt!!! Mivel ezek a rendszerek villám gyorsan reagálnak ezért fel lehet úgy programozni őket hogy magasabb fordulaton tegyük fel 4000 fölött automatikusan visszaváltanak benzinre (mindezt teljesen észrevétlenül) és még esetleg perverzebbek némi gázt is fecskendezhetnek mellé amivel nagyobb lesz a teljesítmény magas fordulaton.

-Kissebb csomagtartó, ha csak nem vagy építőipari munkás és napi szinten plafonig rakod az 5ös kombid csomagtartóját szerszámokkal, akkor az üzemanyag különbözetből egész nyugodtan fogadhatsz akár futárt is aki utánad viszi a be nem fért csomgajaid, vagy jobbat mondok, elmehetsz nyaralni a családdal nyáron repülővel és taxival!

-Gázkút hálózat: Nekem még sosem jelentett problémát hogy nem találtam kutat, természetesen egy cseppet nagyobb odafigyelést követel meg az embertől mert ha látsz egy gázkutat rá kell pillantanod a szintmérőre és mérlegelned hogy tankoljak vagy ne, de ha kifogytál akkor még azért csak akad a 60literes benzintankodban annyi hogy elvánszorogj valameddig.
(egyébként sokkal több kúton van gáz mind gondolnátok, csak nem veszitek észre, mert nem keresitek)

-Káros hatásai a kocsira: Hátsó rugók hamarabb tönkremennek, +100kg súly a kocsiban(lehet hogy ezért van többlet fogyasztás??), Ha nem rozsdamentes a kipufogód (szinte mind1ik az) akkor azt cserélni kell mondjuk 3 évente, vagy megfoltoztatni. Ha a motort tönkre is teszi 300e km alatt téged az érdekel? Ki az aki 300at beletekert a kocsijába és még mindig meg van neki?

-Egy kis számolás.
jelenlegi benzinár 435Ft, jelenlegi gáz ár (én láttam valahol pesten)230Ft.
10literes fogyasztásnál 100km-enként 2000Ft-os spórolsz meg, 1000km-en 20.000Ft-ot, 10.000km-en 200.000Ft-ot, 100.000km-en 2.000.000Ft-ot.
Ki az a benzines kollega aki beletankolt 2milliót a kocsijába és 2millió forintért nem ülne inkább egyel újabb szériás BMW-ben egy szolid palackkal a csomagtartóban?
Ez természetesen költői kérdés volt, hiszen ez itt a fanatikusok fóruma, mint pl én, aki időzített bombán csücsül és várja a bűvös turbó és kettőstömegű lendkerék pénztárca mélyére nyúló karmait, de ha tehetem én bizony gázzal fogok járni akármennyire is gáz.

szerk.: Bocs még sem tudtam teljesen elvontakoztatva írni róla, ne vegye magára senki se!

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 06. vasárnap, 10:44

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 08:36


ZoliE36Compact írta:
YELLOW írta: így van a kenés nem romlik, legalábbis full tiszta gáz üzemre nézve is csak nagyon sok idő után jönne ki. régen oylan baj volt a gázos autókkal, hogy volt aminek a hengerét megrongálta. kráteres lett. valamikor réges rég volt is róla cikk.
eleve ha belegondolsz, hogy csupán városban hazsnálod a gázt, amikor több a fogyasztás és ott spórolsz + nem szennyezed úgy a levegőt már megéri. városban nem kell az erő sem úgy. eleve célszerű 500 km gázos üzem után beiktatni egy benyásat.
a baj ott van és mindig mindennel így van. ha ez kezd terjedni, már pedig fog, akkor marha nagy jövedékit fognak terhelni a gázra, ha szerencsék van, akkor csak a kutakon árultakra. ekkor jönnek majd a gépek, amikkel otthon cseppfolyósítani lehet majd, aztán az is jövedékis lesz, oszt megfagyunk mert nem lesz lóvé fűteni.




yeló mester, képzeld nem kell semmi gép hozzá. akár a szántóföld közepén egy kézi pumpával át lehet fejteni az egyszerű palackos pb gázt az autóba....


már megint nem rendesen írod a nevem.... ideges vagy?

szerk.: én akkor sem merném csak úgy házilag, főleg, hogy kell valami nyomás neki, hogy cseppfolyós maradjon. vagy lehet rosszul tudom...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 06. vasárnap, 09:26

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 08:30


YELLOW írta: így van a kenés nem romlik, legalábbis full tiszta gáz üzemre nézve is csak nagyon sok idő után jönne ki. régen oylan baj volt a gázos autókkal, hogy volt aminek a hengerét megrongálta. kráteres lett. valamikor réges rég volt is róla cikk.
eleve ha belegondolsz, hogy csupán városban hazsnálod a gázt, amikor több a fogyasztás és ott spórolsz + nem szennyezed úgy a levegőt már megéri. városban nem kell az erő sem úgy. eleve célszerű 500 km gázos üzem után beiktatni egy benyásat.
a baj ott van és mindig mindennel így van. ha ez kezd terjedni, már pedig fog, akkor marha nagy jövedékit fognak terhelni a gázra, ha szerencsék van, akkor csak a kutakon árultakra. ekkor jönnek majd a gépek, amikkel otthon cseppfolyósítani lehet majd, aztán az is jövedékis lesz, oszt megfagyunk mert nem lesz lóvé fűteni.




yeló mester, képzeld nem kell semmi gép hozzá. akár a szántóföld közepén egy kézi pumpával át lehet fejteni az egyszerű palackos pb gázt az autóba....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 08:25


így van a kenés nem romlik, legalábbis full tiszta gáz üzemre nézve is csak nagyon sok idő után jönne ki. régen oylan baj volt a gázos autókkal, hogy volt aminek a hengerét megrongálta. kráteres lett. valamikor réges rég volt is róla cikk.
eleve ha belegondolsz, hogy csupán városban hazsnálod a gázt, amikor több a fogyasztás és ott spórolsz + nem szennyezed úgy a levegőt már megéri. városban nem kell az erő sem úgy. eleve célszerű 500 km gázos üzem után beiktatni egy benyásat.
a baj ott van és mindig mindennel így van. ha ez kezd terjedni, már pedig fog, akkor marha nagy jövedékit fognak terhelni a gázra, ha szerencsék van, akkor csak a kutakon árultakra. ekkor jönnek majd a gépek, amikkel otthon cseppfolyósítani lehet majd, aztán az is jövedékis lesz, oszt megfagyunk mert nem lesz lóvé fűteni.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 06. vasárnap, 00:10


K_Gergo írta:
Helioport írta: Leszögezem: Gáz-párti vagyok, de azért van negatívum.

Kenés. Igenis valamennyire árt a motornak, a kenése jelentősen romlik, ez pedig pont hosszabb távon okoz gondot.
Többet fogyaszt. Ok, kevesebbe kerül, de pl egy pótkerék helyére szerelhető tartállyal 250 km kicsit kevés. Cserébe betehetek egy hatalmas tartályt, és akkor mehetek, de nincs csomitartó.
Gyengébb az autó tőle. Mivel a belőle kinyerhető energia alacsonyabb, ezzel sem lehet vitatkozni, igenis az.
Büdös. Kinek mi, de nekem nagyon fejfájós szag...
Nem mehetsz be vele mindenhová. Ezt nem részletezem.
Kevés helyen tudsz tankolni vele. Tény. És ez vidéken csak rosszabb lehet. Ausztriában tudtommal nincs is ilyen tankolási lehetőség.

Van még valami?
(Igen, a benya is rossz, meg a dízel is...)

nem vagyok autógépész, de tudtommal a kenés nem romlik drasztikusan, és ami azt illeti az olaj minősége sem romlik olyan mértékben gázzal, mint benzinnel.
a pótkerék tartály félmegoldás, ha már tervezésnél szempont lenne, elférhetne nagyobb is.
nekem a dízel is büdös.

amúgy én csak elmélkedek, nem volt még gázos kocsim, tisztán gázost nem is vettem komolyan fontolóra, engem főképp a dízel+gáz téma fogott meg.


Én is úgy tudom, hogy csak azoknál az autóknál probléma a rosszabb kenés, ahol az ólmozott benzin kente a szelepszárakat, merthát amúgy a benzin hogy is kenne bármit is? Én is úgy tudom, hogy a motorolaj minősége kevésbé romlik gázos autónál, mint a folyadékkal üzemelőknél, a tisztább égés miatt.
Másrészt tavaly ősz óta bemehet mélygarázsba törvényileg a gázos autó, ha egy bizonyos fajta biztonsági berendezéssel van felszerelve - ami viszont régóta követelmény, tehát mindegyik gázos autóra igaz. Persze ez nem jelenti azt, hogy a garázsok tulajai mindnhol bevették a behajtani tilos táblákat. Mivel engem sem érint a dolog, ezért nem mentem utána. Márhogy mi lenne, ha mégis bemenne a gázos autó, ha kint van a tiltó tábla. És megintcsak a tények ismerete nélküli nyilatkozatokat olvashatunk, itt is.
Az LPG-zésben az a szép, hogyha kifogy a gáz, simán továbbmehetsz benzinnel, vagy dízelolajjal is, nem rohadsz le a puszta közepén.
A dízel+gáz engem is megfogott, de mivel egyetlen cég van csak a magyar piacon, ezért olyan extra árat kérnek, amit nem szégyelnek. Valójában a technika rippant egyszerű, amit ma 3-4-5 szzázezrekért adnak, annak a reális ára 1-200e környékén lenne, dehát a monopóliumok árfelhajtó szerepét nem kell bemutatnunk.

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. május 05. szombat, 23:23


Helioport írta: Leszögezem: Gáz-párti vagyok, de azért van negatívum.

Kenés. Igenis valamennyire árt a motornak, a kenése jelentősen romlik, ez pedig pont hosszabb távon okoz gondot.
Többet fogyaszt. Ok, kevesebbe kerül, de pl egy pótkerék helyére szerelhető tartállyal 250 km kicsit kevés. Cserébe betehetek egy hatalmas tartályt, és akkor mehetek, de nincs csomitartó.
Gyengébb az autó tőle. Mivel a belőle kinyerhető energia alacsonyabb, ezzel sem lehet vitatkozni, igenis az.
Büdös. Kinek mi, de nekem nagyon fejfájós szag...
Nem mehetsz be vele mindenhová. Ezt nem részletezem.
Kevés helyen tudsz tankolni vele. Tény. És ez vidéken csak rosszabb lehet. Ausztriában tudtommal nincs is ilyen tankolási lehetőség.

Van még valami?
(Igen, a benya is rossz, meg a dízel is...)

nem vagyok autógépész, de tudtommal a kenés nem romlik drasztikusan, és ami azt illeti az olaj minősége sem romlik olyan mértékben gázzal, mint benzinnel.
a pótkerék tartály félmegoldás, ha már tervezésnél szempont lenne, elférhetne nagyobb is.
nekem a dízel is büdös.

amúgy én csak elmélkedek, nem volt még gázos kocsim, tisztán gázost nem is vettem komolyan fontolóra, engem főképp a dízel+gáz téma fogott meg.