státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 15:24


steve01 írta:
Ferko írta:
A kormányholtjátékon tudsz állítani csak felemelve folyamatosan ellenörizd meddig csökkentheted nehogy a szélsõ helyzetekben szoruljon.



Na erre lennék kíváncsi h hol lehet ezt állítani? Ha tudsz vmi útmutatót is azt megköszönném Ugye ez azaz állítási lehetõség h ha már ki van kopva a fogasléc és kotyog, akkor tudsz rajta kicsit állítani


A kormánygép bölcsõ felõli oldalán kell lennie egy kör alakú kitüremkedésnek. Abban van az állító csavar, extra alakú, az e30-nál 8-szögletû kulcs kellett hozzá, mint a krovafej. Valószínûsítem, hogy e36-nál is olyan kell. Nekem egy barátom csinált (szikraforgácsolással) ilyen szerszámot. De tényleg óvatosan kell vele bánni, mert én is meghúztam úgy, hogy a kormány nem pörgött vissza.

steve01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz steve01

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 12:34


Ferko írta:
A kormányholtjátékon tudsz állítani csak felemelve folyamatosan ellenörizd meddig csökkentheted nehogy a szélsõ helyzetekben szoruljon.



Na erre lennék kíváncsi h hol lehet ezt állítani? Ha tudsz vmi útmutatót is azt megköszönném Ugye ez azaz állítási lehetõség h ha már ki van kopva a fogasléc és kotyog, akkor tudsz rajta kicsit állítani

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 08:28


Ogre írta: A FAG csapágy kb. 10.000-rel olcsóbb. Azzal van valakinek tapasztalata? A difit érdemes sperre cserélni, vagy ehhez a motorhoz nincs értelme?

Nem sok értelme van sperr difit venned, sokkal drágább mint egy sima . Persze ha csapatni akarsz folyamatosan a géppel akkor kötelezõ, amúgy felesleges.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 07:47


Ogre írta: A FAG csapágy kb. 10.000-rel olcsóbb. Azzal van valakinek tapasztalata? A difit érdemes sperre cserélni, vagy ehhez a motorhoz nincs értelme?


Nekem soha semmi bajom nem volt a FAG termékeivel. Igaz eddig bmw-be még nem használtam, de máshol megállta a helyét.

státusz Ogre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 00:29


A FAG csapágy kb. 10.000-rel olcsóbb. Azzal van valakinek tapasztalata? A difit érdemes sperre cserélni, vagy ehhez a motorhoz nincs értelme?

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 23:21


Az SKF szerintem jó, én is olyat vettem. A difit meg meg kell csinálni, vagy ki kell cserélni mert nem tartom valószínûnek hogy a friss olajtól meg adaléktól "meggyógyul" Csak kidobod a pénzedet.....szerintem
A kopogás a lent leírtakon kívül lehet még toronycsapágy is.

státusz Ogre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 20:21


Köszönöm a gyors segítséget. A difi zúgás ezek szerint csak zavaró, de nem esik szét egyhamar? Azt hiszem kap egy új olajat a difi meg a váltó is (Castrol által elõírtban gondolkodok), és rakok bele valami adalékot, MoS2-t, vagy hasonlót. A futómûvet majd a szerelõ megnézi. Már csak egy kérdésem van: Milyen elsõkerék-csapágyat ajánlotok? SKF szimpatikus, de majdnem 40ezer forint. Nincs olcsóbb, de jó minõségû?


Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 20:06


Szerintem a difit már 10-20 körül ki tudja cserélni bontottra.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 19:23


Nekem is volt E30-am és tipikusan ugyan ezek a hibák voltak.

A kormányholtjátékon tudsz állítani csak felemelve folyamatosan ellenörizd meddig csökkentheted nehogy a szélsõ helyzetekben szoruljon.

Kopogás nekem lengéscsillapító volt.

Hidegen nem veszi a sebességet. Nem jó benne az olaj. Nagyon kényes az olajra, már nem emlékszem mi volt annak idején a neve, de a BMW szervízbe vettem és attól kezdve mint a vaj olyan lett.

Mivel a váltó hátul van ezért akár üresben is a kuplung felengedésekor a kardántengely a motor fordulatszámával forog és ez hangot ad. Hogy ez rendellenes avagy nem meg kellene hallgatni valakinek. Szerintem nem rendellenes.

Difi adja a hangot. Kapaszkodj az E46-on is hallom bizonyos tempónál.
Ezzel együtt kell élned. Horribilis költség a javítása.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 18:41


a búgás csapágy lesz, vagy diffi... a váltónál elõfordulhat a nehéz vétel, de akár kulissza is lehet vagy az olaj, ha nem segít akkor bontani kell... az elsõ kopogás, valszeg a talpas lesz vagy szilent, a kormány az meg passz, vagy jó vagy rossz

Ogre írta: Sziasztok! Kb. egy hete vettem egy E30 318i-t, ami két évig állt. Az eddig jelentkezõ problémák, amivel kapcsolatban a tanácsotokat kérném:
- kb. 1,5 cm holtjáték a kormányon. Ez normális?
- Gödrökben kopogás a jobb elsõ futómû felõl
- Hidegen nem veszi a 2. sebességet, 1-200m után már veszi. Üresben felengedett kuplunggal enyhe zúgás hallatszik (a neten halászva a nyelestengely csapágy gyanús). Váltóolajcsere + metabond/STP/Wynns adalék segíthet, vagy kezdjek el új váltót keresni?
- 90 és 110 km/h között éles, magas búgás, sebességfokozattól függetlenül, sejtésem sincs mi lehet.

Aki tud megoldást a problémákra, kérem segítsen.


státusz Ogre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 18:10


Sziasztok! Kb. egy hete vettem egy E30 318i-t, ami két évig állt. Az eddig jelentkezõ problémák, amivel kapcsolatban a tanácsotokat kérném:
- kb. 1,5 cm holtjáték a kormányon. Ez normális?
- Gödrökben kopogás a jobb elsõ futómû felõl
- Hidegen nem veszi a 2. sebességet, 1-200m után már veszi. Üresben felengedett kuplunggal enyhe zúgás hallatszik (a neten halászva a nyelestengely csapágy gyanús). Váltóolajcsere + metabond/STP/Wynns adalék segíthet, vagy kezdjek el új váltót keresni?
- 90 és 110 km/h között éles, magas búgás, sebességfokozattól függetlenül, sejtésem sincs mi lehet.

Aki tud megoldást a problémákra, kérem segítsen.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 20:15


Tyetyi írta: Nem lehet simán a légtömegmérõ? Tesómnak az okozott ilyen fogyasztást. Kicserélte és minden tuti lett. Ja és ha jól emlékszem neki sem jelzett hibát.


Hát ezt (is) ki kellene próbálni. Élõadat olvasással menet közben, meg lehúzott légtömegmérõvel is megnézni hogy úgy változik-e a tendencia. De ezt már õ tudja megnézni...

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 19:46


Tano írta:
InsectKiller írta: Még mielõtt vadul belefogsz mindennek a kicserélésébe, én is elõbb rádugnám egy gépre, hogy mégis mit ír ki... És akkor már nem vakon kell cserélgetni. Lehet h csak lambdaszonda...


Volt neki rádugva gépre és nem volt se a motorvezérlõben, se a váltóban hiba, szóval éppen ezért nincs még fejlõdés az ügyében...

Nem lehet simán a légtömegmérõ? Tesómnak az okozott ilyen fogyasztást. Kicserélte és minden tuti lett. Ja és ha jól emlékszem neki sem jelzett hibát.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 18:36


Ja! Ú akkor az nem lesz egyszerû. Én is így kezdtem
Rhantos már úgy hívta a kocsit h a "szellemkocsi" mert nem tudott senki rájönni a hibára. Vagyis õ gyanította csak az lett utoljára kicserélve és addig ment a szenvedés. (Vagy 3-4hónap)
Hát akkor sok sikert!

Tano írta:
InsectKiller írta: Még mielõtt vadul belefogsz mindennek a kicserélésébe, én is elõbb rádugnám egy gépre, hogy mégis mit ír ki... És akkor már nem vakon kell cserélgetni. Lehet h csak lambdaszonda...


Volt neki rádugva gépre és nem volt se a motorvezérlõben, se a váltóban hiba, szóval éppen ezért nincs még fejlõdés az ügyében...


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 17:51


InsectKiller írta: Még mielõtt vadul belefogsz mindennek a kicserélésébe, én is elõbb rádugnám egy gépre, hogy mégis mit ír ki... És akkor már nem vakon kell cserélgetni. Lehet h csak lambdaszonda...


Volt neki rádugva gépre és nem volt se a motorvezérlõben, se a váltóban hiba, szóval éppen ezért nincs még fejlõdés az ügyében...