speedie
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz speedie

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 172

Elküldve: 2010. június 14. hétfő, 07:34


SOS... Ki tud olyan szerelőt aki estefelé is ráér???? Költözés és melózás közben megállt a bömbike.... nem indul gyújtásra....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2010. június 07. hétfő, 20:17


csabesz884 írta: sziasztok
segitsegeteket kerem, nem megy rendesen a verdam egy 320d-rol beszelunk 2001-es.
gyengen gyorsul, valamikor megindul de utana megtorpan mintha elengedned a gazpedalt ojankor hagyom egy kicsit megint megindul, alapjaraton is lusta es foleg 4esbe es 5osbe nagyon halot.de viszont egy gramot nem fustol sosem olajat nem eszik. mi lehet vele???? a testeren nem mutatott semi hibat, lehet a turbovezerlo szelep szerintetek.segitsetek koszi elore is


Szerintem érdemes lenne kitisztítanod a légtömegmérőt, legalábbis a torpanásoknak sokszor ez az alkatrész az oka. Csak óvatosan pl fültisztítóval és sebbenzinnel. A legjobb megoldás a kontakt spray esetleg féktisztító. Nem tart sokáig a művelet és nem is különösebben nehéz...Valahol van egy légtömegmérő topik, ott többet olvashatsz róla... ha ez nem segít akkor passzolok.



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. június 07. hétfő, 20:09


csabesz884 írta: sziasztok
segitsegeteket kerem, nem megy rendesen a verdam egy 320d-rol beszelunk 2001-es.
gyengen gyorsul, valamikor megindul de utana megtorpan mintha elengedned a gazpedalt ojankor hagyom egy kicsit megint megindul, alapjaraton is lusta es foleg 4esbe es 5osbe nagyon halot.de viszont egy gramot nem fustol sosem olajat nem eszik. mi lehet vele???? a testeren nem mutatott semi hibat, lehet a turbovezerlo szelep szerintetek.segitsetek koszi elore is


Elsőnek a turbószabályozó vákuumcsövére tippelek, aztán a leragadt AGR szelepre.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz csabesz884

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2010. június 07. hétfő, 19:25


sziasztok
segitsegeteket kerem, nem megy rendesen a verdam egy 320d-rol beszelunk 2001-es.
gyengen gyorsul, valamikor megindul de utana megtorpan mintha elengedned a gazpedalt ojankor hagyom egy kicsit megint megindul, alapjaraton is lusta es foleg 4esbe es 5osbe nagyon halot.de viszont egy gramot nem fustol sosem olajat nem eszik. mi lehet vele???? a testeren nem mutatott semi hibat, lehet a turbovezerlo szelep szerintetek.segitsetek koszi elore is

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 13:43


Szemy írta:
YELLOW írta:
és mivel tudtad leszívni az olajat? mennyire volt koszos? színe, állaga?

és mi az a poli-V-szíj?


Mivel nalam a feltöltöcsavar is le van hegesztve, igy sehogy nem lett lecserelve az olaj a diffiben. Mondjuk nekem meg csak 100.000km van az autoban, de azert jobban örültem volna, ha a differencialmüben is uj olaj lenne. De az elet nem habostorta!

Az utcai köznyelvben hasznalatos hosszbordasszij pontos, szakszerü megnevezese a Poly-V szij.



nekem 100ezer sincs, de jobb szeretném lecserélni... ezen a szíjon én sem látok semmi repedést, vagy ilyesmi gondolom bírja még, de lehet az ékszíjtárcsát cserélni kell majd... bár nem tudom, miből lehet pontosan megállapíteni ha annak baja van.


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 13:25


YELLOW írta:
és mivel tudtad leszívni az olajat? mennyire volt koszos? színe, állaga?

és mi az a poli-V-szíj?


Mivel nalam a feltöltöcsavar is le van hegesztve, igy sehogy nem lett lecserelve az olaj a diffiben. Mondjuk nekem meg csak 100.000km van az autoban, de azert jobban örültem volna, ha a differencialmüben is uj olaj lenne. De az elet nem habostorta!

Az utcai köznyelvben hasznalatos hosszbordasszij pontos, szakszerü megnevezese a Poly-V szij.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 13:10


YELLOW írta: és mi az a poli-V-szíj?



Szerintem a sima hosszbordászíjra gondol ami nekünk is van a masinában


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 12:53


Szemy írta:
YELLOW írta: tudom loenne megfelelő topik, de mind különböző...


1. vízpumpát mikor kell cserélni? (km, vagy ha hangja van)

2. kuplung rendszer légtelenítését, hol lehet csinálni? a fékek le lettek légtelenítve de a kuplunghoz nem nyúltunk.

3. nekem a diffin nincs olaj leengedő csavar, valami faja megoldás kellene, hogy tudnám kiszedni belőle... hallottam szivattyúzásos módszerről, de ha lenne benne kosz azt lehet nem szedné fel... ötlet?

THX!


1. A vizpumpanak (a poli-V-szijhoz hasonloan) hivatalosan nincs elöirt csereintervalluma. Akkor erdemes kicserelni, ha meghibasodasnak barmilyen jelet mutatja. Egyebkent a lapattöres mindenkeppen valamilyen specialis tultereles vagy inkabb anyaghiba következteben fordulhat elö, hiszen az autok vizpumpai aramlastani szempontbol nem nagyon vannak igenybeveve, az aramalstani szakemberek viccesen csak vizkavaroknak hivjak.

2. Tano kollega nagyon perfektül leirta, hol es hogyan kell elvegezni a legtelenitest.

3. Ha nincs leeresztö csavarod (ahogy nekem sincs), akkor le kell szivattyuzni az olajat a betöltö nyilason keresztül. Nekem meg vacakabb a helyzet, mert a preciz bayorok meg az olajbetöltö csavart is odahegesztettek a hazhoz. A markaszerviz sem tudta lecserelni a diffiben az olajat...


és mivel tudtad leszívni az olajat? mennyire volt koszos? színe, állaga?

és mi az a poli-V-szíj?

mellesleg lehet rájöttem mi lehet az a furcsa kattogó hang...lehet az ékszíj tárcsa, mert valahol olvastam, hogy alapjáraton lehet hallani, mint ahogy nekem is, amikor bemelegszik az autó, ugye hidegen, pörög 900-1000-es fordulaton, de amint 700-ra esik hallani...



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 12:16


YELLOW írta: és ezt a munkahengert látható helyen találom meg?
a diffis kérdés meg komolyan érdekelne...
azé kössz!


Igen, alulról elérhető miután levetted a műanyag burkolatot.
A difis kérdésre a válaszlehetőséget meghagyom másnak...

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 12:16


YELLOW írta: tudom loenne megfelelő topik, de mind különböző...


1. vízpumpát mikor kell cserélni? (km, vagy ha hangja van)

2. kuplung rendszer légtelenítését, hol lehet csinálni? a fékek le lettek légtelenítve de a kuplunghoz nem nyúltunk.

3. nekem a diffin nincs olaj leengedő csavar, valami faja megoldás kellene, hogy tudnám kiszedni belőle... hallottam szivattyúzásos módszerről, de ha lenne benne kosz azt lehet nem szedné fel... ötlet?

THX!


1. A vizpumpanak (a poli-V-szijhoz hasonloan) hivatalosan nincs elöirt csereintervalluma. Akkor erdemes kicserelni, ha meghibasodasnak barmilyen jelet mutatja. Egyebkent a lapattöres mindenkeppen valamilyen specialis tultereles vagy inkabb anyaghiba következteben fordulhat elö, hiszen az autok vizpumpai aramlastani szempontbol nem nagyon vannak igenybeveve, az aramalstani szakemberek viccesen csak vizkavaroknak hivjak.

2. Tano kollega nagyon perfektül leirta, hol es hogyan kell elvegezni a legtelenitest.

3. Ha nincs leeresztö csavarod (ahogy nekem sincs), akkor le kell szivattyuzni az olajat a betöltö nyilason keresztül. Nekem meg vacakabb a helyzet, mert a preciz bayorok meg az olajbetöltö csavart is odahegesztettek a hazhoz. A markaszerviz sem tudta lecserelni a diffiben az olajat...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 11:42


Tano írta:
YELLOW írta: tudom loenne megfelelő topik, de mind különböző...
1. vízpumpát mikor kell cserélni? (km, vagy ha hangja van)
2. kuplung rendszer légtelenítését, hol lehet csinálni? a fékek le lettek légtelenítve de a kuplunghoz nem nyúltunk.
3. nekem a diffin nincs olaj leengedő csavar, valami faja megoldás kellene, hogy tudnám kiszedni belőle... hallottam szivattyúzásos módszerről, de ha lenne benne kosz azt lehet nem szedné fel... ötlet?THX!


1. Szerintem vízpumpára nincs külön meghatározva időtartam, én akkor cseréltem amikor elkezdett csikorogni, mert elkezdett oldalirányban mozogni a tengely. De mások írtak itt olyat, hogy letört a lapát, de az meg nem hinném hogy konkrét futásteljesítmányhez köthető...
2. A kuplung munkahenger oldalán van egy csaval, az alábbi ábrán a 16-os elem. Azt lazítva lehet ugyanúgy légteleníteni mint a fékeket.
3. Fúrj rá lyukat wazze! Na jó ez vicc volt.



és ezt a munkahengert látható helyen találom meg?
a diffis kérdés meg komolyan érdekelne...

azé kössz!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 11:25


YELLOW írta: tudom loenne megfelelő topik, de mind különböző...
1. vízpumpát mikor kell cserélni? (km, vagy ha hangja van)
2. kuplung rendszer légtelenítését, hol lehet csinálni? a fékek le lettek légtelenítve de a kuplunghoz nem nyúltunk.
3. nekem a diffin nincs olaj leengedő csavar, valami faja megoldás kellene, hogy tudnám kiszedni belőle... hallottam szivattyúzásos módszerről, de ha lenne benne kosz azt lehet nem szedné fel... ötlet?THX!


1. Szerintem vízpumpára nincs külön meghatározva időtartam, én akkor cseréltem amikor elkezdett csikorogni, mert elkezdett oldalirányban mozogni a tengely. De mások írtak itt olyat, hogy letört a lapát, de az meg nem hinném hogy konkrét futásteljesítmányhez köthető...
2. A kuplung munkahenger oldalán van egy csaval, az alábbi ábrán a 16-os elem. Azt lazítva lehet ugyanúgy légteleníteni mint a fékeket.
3. Fúrj rá lyukat wazze! Na jó ez vicc volt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. június 06. vasárnap, 11:26

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. június 06. vasárnap, 11:07


tudom loenne megfelelő topik, de mind különböző...


1. vízpumpát mikor kell cserélni? (km, vagy ha hangja van)

2. kuplung rendszer légtelenítését, hol lehet csinálni? a fékek le lettek légtelenítve de a kuplunghoz nem nyúltunk.

3. nekem a diffin nincs olaj leengedő csavar, valami faja megoldás kellene, hogy tudnám kiszedni belőle... hallottam szivattyúzásos módszerről, de ha lenne benne kosz azt lehet nem szedné fel... ötlet?

THX!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 05. szombat, 21:07


Sira írta:

Köszi szépen a választ! Szerintetek milyen gyártmányú vízpumpát érdemes venni? Esetleg ha tudtok linket is küldhettek! Köszi

Üdv.: Márk


Én is két hete cserétem és Dolz-ot vettem. Ennek fémből vannak a lapátai, ami jó! A gyári (amit láttam és ami benne is volt), a Febi, a SIL és az SKF mind műanyagosak. Miután láttam összetört műanyag lapátos vízpumpát és cserétem is, nem kérdés, hogy csak fém lapátos jöhetett szóba. Nem kis mutatvány volt a lapátdarabok kiszedése, ezért azt soha!


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. június 05. szombat, 08:44


Sira írta:
Tano írta:
Sira írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 1200-1800-as fordulat között furcsa csörgős/sipolós hangot hallok a motortérből, esetleg valaki nem találkozott hasonló problémával? Nagyszervíz megvolt, le lett cserélve az összes szíj, olaj, olajszűrő stb.! Egy ideig nem volt hangja aztán a szervíz után pár nappal megint előjött. 2003/12 BMW e46 150le 170eKm

Válaszokat/tanácsokat előre is köszönöm!

Üdv.: Márk


Én ami csörgős hanggal eddig találkoztam az ékszíjtárcsa (ez leginkább alapjáraton) illetve vízpumpa (ez magasabb fordulaton is) volt. Érdemes lecsekkolni mindkettőt.



Köszi szépen a választ! Szerintetek milyen gyártmányú vízpumpát érdemes venni? Esetleg ha tudtok linket is küldhettek! Köszi

Üdv.: Márk


Dolz! Nekem bejott, meg masok is ezt ajanlottak.