Nos, ha valakit érdekelne (végül is mással is történhet ilyesmi), elárulom, miért világítgat a fékbetét kopásjelző lámpa: Mert a bal első keréknél leszakadt a vezeték, és ott most nincs kopásérzékelő. (Hil jó nyomon járt! :kiraly
Szerencsére a betétekben még van vagy 15 ezer km, úgyhogy igazából nem sürgető, csak bosszantó a baj, mivel a hátsó kopásjelző rendesen be van kötve, és ha kigyullad a lámpa, nem tudhatom, vakriasztás-e.
Szóval vagy meg kell javítani elöl is, vagy ki kell iktatni hátul is.
Azt persze továbbra sem értem, hogy egy lifegő vezeték miatt miért van, hogy olykor világít a lámpa, máskor meg kialszik, tök rapszodikusan? Ezt meg tudjátok magyarázni?
:
SAS írta:
Köszönöm, Hil! Majd beszámolok, mit állapít meg a szerelő. Remélem néhány száz kilométert még büntetlenül megtehetek, amíg oda jutok. (Azt hallottam, hogy ha valódi is a fékbetét riasztás, 3 ezer kilométer még van benne... Persze lehet, hogy ez hülyeség.)
hil írta:
SAS írta:
Ma jövök haza a szerelőtől (jó messziről), már majdnem itthon vagyok, amikor kigyullad a fékbetét gondjelző lámpa.
De a szerelő a betéteket is megnézte, és állítólag van bennük még vagy 10-20 ezer kilcsi...
Akkor mi lehet a gond, szerintetek???
(Illetve, ha tényleg fékbetét lenne, a lámpa kigyulladása után mennyit enged menni a gyári előírás?)
Köszi!
Ha a féktárcsa peremes már, akkor megeshet, hogy a még elég vastagnak tűnő betét ellenére a tárcsa pereme átvágja a kopásjelzőt. Az tulajdonképpen egy rövidzár, ami a kopás hatására átszakad. Ha nem attól jelzett be, hogy leesett a csatlakozó, akkor az már nem vissza fordítható folyamat. Persze kis ügyességgel meg lehet forrasztani, aztán jó lesz. Persze az a gyakorlat, hogy a betét cserét nem szokta túl élni, mert berohad a helyére és kiszedéskor általában el is törik.