hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 16:33


vivaladiesel írta: Igazad lehet de a kartergáz szűrő elkoszolódása fekete füstöt is eredményez(het). Kicsit visszaolvastam, ezt találtam:

davech írta: hi!
A kocsimnál észrevettem (320D Touring, 2002, 150LE) hogy ha agresszívebben elindulok akkor az aszfalton szép korom csíkot hagy a kocsi maga után. Jó dízel persze, csak sokallom hogy ennyire kormol ha jobban odataposok neki. Ami nem volt cserélve már ősidők óta az a kartergáz szűrő. Cserélni fogom a napokban, ez a kormolás meg fog szűnni új szűrővel vagy semmi köze a hozzá?? Köszi!

mindenképpen fog csökkeni a korom menyisége nézd meg a légszüröt is és az olaj minöségét


Hidd el a kormos füsthöz nincs köze. (ha a szűrőn keresztül kap friss levegőt akkor csökkenhet, de akkor ott gond van) A kékeshez igen. A kartergáz szűrője az olajat választja le az oljteknőből (motor belsejéből) származó gázokból. A gázok a gyűrűknél lefelé távozó gázokból (kopott motoroknál) ill. a motorolaj gőzeiből áll.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 22. kedd, 16:35

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 16:16


Igazad lehet de a kartergáz szűrő elkoszolódása fekete füstöt is eredményez(het). Kicsit visszaolvastam, ezt találtam:






davech írta: hi!
A kocsimnál észrevettem (320D Touring, 2002, 150LE) hogy ha agresszívebben elindulok akkor az aszfalton szép korom csíkot hagy a kocsi maga után. Jó dízel persze, csak sokallom hogy ennyire kormol ha jobban odataposok neki. Ami nem volt cserélve már ősidők óta az a kartergáz szűrő. Cserélni fogom a napokban, ez a kormolás meg fog szűnni új szűrővel vagy semmi köze a hozzá?? Köszi!


mindenképpen fog csökkeni a korom menyisége nézd meg a légszüröt is és az olaj minöségét

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 16:04


vivaladiesel írta:
littled írta:
2002 BMW 320d (150 bhp) van es 1-bol 2-be es 2-bol 3-ba huzaskor eleg sok fustot dob ki a kipufogobol....
Elvittem szervizbe es azt mondtak, hogy "olajszuro es "microfilter" csere kell....
Mi lehet az a "microfilter"? Nezegettem neten, de a microfilterre mindenhol a pollenszurot irta ki.... En pedig reszecskeszurore gondoltam....



Ha feketén füstöl akkor elkoszolódott a kartergáz szűrőd. (kb. 35 Euro)
A képen a 11-es alkatrész. Angol neve: breahter/ oil separator/ crankcase oil filter.
(Fontos kicserélni mert ha sokáig vársz, tönkremegy a turbód)
Cikkszáma: 11 12 7 799 224


Szerintem a kartergáz szűrőre gondoltak a szervizben, ahol jártál.
Egyébként ha nem érzed erőtlennek az autót illetve nem hallasz erős sípoló hangot akkor a turbódnak semmi baja!!
Ezt a kartergáz szűrőt kicserélni pár perc amúgy. A blokk tetején található. Csak a felső burkolatokat kell leszedni hozzá. A dízeleknél minden 3. olajcsere alkalmával ezt a szűrőt is cserélni kell!





Biztos azt akartad írni: Ha kéken füstöl.
Ha feketén akkor tökéletlen az égés (sok az üzemanyag, vagy kevés a levegő, de az szinte ugyanaz).
Ha a kartergáz szűrőjének hibájából motorolaj jut be a hengerbe, akkor kéken füstöl.
Szerintem.


vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 15:48


littled írta:
2002 BMW 320d (150 bhp) van es 1-bol 2-be es 2-bol 3-ba huzaskor eleg sok fustot dob ki a kipufogobol....
Elvittem szervizbe es azt mondtak, hogy "olajszuro es "microfilter" csere kell....
Mi lehet az a "microfilter"? Nezegettem neten, de a microfilterre mindenhol a pollenszurot irta ki.... En pedig reszecskeszurore gondoltam....



Ha feketén füstöl akkor elkoszolódott a kartergáz szűrőd. (kb. 35 Euro)
A képen a 11-es alkatrész. Angol neve: breahter/ oil separator/ crankcase oil filter.
(Fontos kicserélni mert ha sokáig vársz, tönkremegy a turbód)
Cikkszáma: 11 12 7 799 224


Szerintem a kartergáz szűrőre gondoltak a szervizben, ahol jártál.
Egyébként ha nem érzed erőtlennek az autót illetve nem hallasz erős sípoló hangot akkor a turbódnak semmi baja!!
Ezt a kartergáz szűrőt kicserélni pár perc amúgy. A blokk tetején található. Csak a felső burkolatokat kell leszedni hozzá. A dízeleknél minden 3. olajcsere alkalmával ezt a szűrőt is cserélni kell!






Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2012. május 22. kedd, 15:56

littled
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2008

státusz littled

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2012. május 22. kedd, 12:44


ZoliE36Compact írta:
littled írta:
csavargo írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
littled írta: Haliho!

Remelem valaki tud valamilyen otlettel szolgalni....

2002 BMW 320d (150 bhp) van es 1-bol 2-be es 2-bol 3-ba huzaskor eleg sok fustot dob ki a kipufogobol....
Elvittem szervizbe es azt mondtak, hogy "olajszuro es "microfilter" csere kell....
Mi lehet az a "microfilter"? Nezegettem neten, de a microfilterre mindenhol a pollenszurot irta ki.... En pedig reszecskeszurore gondoltam....

A pollenszuronek mi koze lehet a fustoleshez?

Valakinek van esetleg valamilyen otlete?

Koszonom!


Az üzemanyagszűrőre gondoltak, amit illik minden x-edik olajcserénél cserélni.
Az 1-es alkatrészről van szó

A csere gyakoriságát nem tudom. Valaki megmondhatná


és ha katalizátorra gondoltak? részecskeszűrőre? a kormolás szerintem azért nem igazán köthető az üz.anyag szűrőhöz. szerintem....


az is lehet, nekem ez ugrott be, mivel olajcserét is emlegettek előtte. Az olajcserének meg semmi köze ahhoz


csövi! nem értem mi a baj DIESEL a gépsárkány!!! az hogy mi a sok füst az mindenkinek más... az enyém is füstöl... vidd el egy olyan szervizbe ahol csinálnak müszaki vizsgát és kérj egy károsanyag kibocsájtás mérést ne mondd hogy az a bajod hogy füstöl csak mérjék meg ha a mérés jo eredményt mutat akkor nyugodj meg és viseldd el hogy diesel-t vettél... ha a problémáddal kezded ugyis vetetnek veled valamit!!! arra figyelj hogy megfelelöen szervizeldd olajcsere szürök stb és nem lessz gond!!!!



elvittem egy szervizbe, azt mondtak a turbo cso meg van repedve es valoszinu ez okozza.... most turbo cso csere....aztan meglatjuk....

thanks


nem lehet hogy a kartergázszűrőre gondoltak?


valoszinu, hogy turbo csere lesz a dologbol.... elvittem szerelohoz... turbocso kicserelve, ugyanugy fustol.... a szerelo azt mondta h itt turbot kell cserelni.... valakinek hasonlo problema?

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. április 26. csütörtök, 07:40


csatis1 írta:
Bero írta: Sziasztok! keresgéltem,de nem nagyon találtam neten, belső lábtérvilágítást! Nekem utólagosan kéne beépíteni,izzó se kéne csak a tokja! Valaki tudna segíteni hol keresgéljek,esetleg link? Köszönöm!


Igaz, nem tudom van-e erre kifejezetten retrofit cucc, de én is szeretném megcsinálni és én a touring csomagtartó világításával akarom kipróbálni. Az egy téglalap alakú kivágásba ki-be pattintható.


Bármelyik bontós ad nektek szerintem viszonylag fillérekért ilyet. A lámpatesten kívül kell egy műanyag fekete burkolat is melyet a 18-as ábrán láthattok. A lábtérvilágítás együtt működik a fenti beltérvilágítással, ezért oda kell kötni persze nem fent, hanem a grundmodul mögötti kábelelosztóba.



Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. április 26. csütörtök, 07:02


csatis1 írta:
Bero írta: Sziasztok! keresgéltem,de nem nagyon találtam neten, belső lábtérvilágítást! Nekem utólagosan kéne beépíteni,izzó se kéne csak a tokja! Valaki tudna segíteni hol keresgéljek,esetleg link? Köszönöm!


Igaz, nem tudom van-e erre kifejezetten retrofit cucc, de én is szeretném megcsinálni és én a touring csomagtartó világításával akarom kipróbálni. Az egy téglalap alakú kivágásba ki-be pattintható.


igaz! A lábtérvilágításnál is egy fekete téglalap alakú műanyagot pattintottam ki! Lehet a hátsó rendszámtábla világítás is belemegy ?!


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. április 26. csütörtök, 06:24


Bero írta: Sziasztok! keresgéltem,de nem nagyon találtam neten, belső lábtérvilágítást! Nekem utólagosan kéne beépíteni,izzó se kéne csak a tokja! Valaki tudna segíteni hol keresgéljek,esetleg link? Köszönöm!


Igaz, nem tudom van-e erre kifejezetten retrofit cucc, de én is szeretném megcsinálni és én a touring csomagtartó világításával akarom kipróbálni. Az egy téglalap alakú kivágásba ki-be pattintható.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. április 25. szerda, 22:05


Sziasztok! keresgéltem,de nem nagyon találtam neten, belső lábtérvilágítást! Nekem utólagosan kéne beépíteni,izzó se kéne csak a tokja! Valaki tudna segíteni hol keresgéljek,esetleg link? Köszönöm!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. április 24. kedd, 18:26


seta írta: Sziasztok!

Átnéztem a topicokat a motor előfűtéssel kapcsolatban, és találtam pár szórvány információt, de szeretném tisztába rakni a dolgokat. A problémám jelenleg h a vízhőfok megáll a második csík körül. Ahogy azt olvastam, ki fogom cserélni a termosztátokat, de ha már lecserélem a hűtőfolyadékot is, akkor már kiváncsi vagyok h az előfűtés működik-e (remélem igen, mert ez alapján kutya drága...). A kérdésem az lenne h miben mutatkozik meg ha nem működik, és hogy tudom tesztelni h működik-e. Hollandiában vagyok és az adatkábelemet sajnos otthon hagytam, így hibakódot nem tudok kiolvasni.. Valami analóg módszerrel meg tudom állapítani h jó-e?
Köszi!

szerk.: Illetve ezeken kívül még mi mehet tönkre a hűtőrendszerben, amit érdemes lenne megnéznem ha már egyszer ugyis szétbontom?


Ha nincs más megoldás, csak a mechanikus ellenőrzés, akkor lehúznám az elektromos csatitját és megnézném úgy milyen hamar melegszik a motor.

Valamint ha már szét lesz szedve megnézném nem lóg e a vízpumpa tengelye, bár ahhoz ki kell fűzni a bordásszíjat.

Valamint ezen az oldalon a 7-es alkatrészt ha lehúzod van e különbség lüktetésben vagy hallasz e a működésében különbséget.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. április 24. kedd, 18:32

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2012. április 24. kedd, 17:06


Sziasztok!

Átnéztem a topicokat a motor előfűtéssel kapcsolatban, és találtam pár szórvány információt, de szeretném tisztába rakni a dolgokat. A problémám jelenleg h a vízhőfok megáll a második csík körül. Ahogy azt olvastam, ki fogom cserélni a termosztátokat, de ha már lecserélem a hűtőfolyadékot is, akkor már kiváncsi vagyok h az előfűtés működik-e (remélem igen, mert ez alapján kutya drága...). A kérdésem az lenne h miben mutatkozik meg ha nem működik, és hogy tudom tesztelni h működik-e. Hollandiában vagyok és az adatkábelemet sajnos otthon hagytam, így hibakódot nem tudok kiolvasni.. Valami analóg módszerrel meg tudom állapítani h jó-e?
Köszi!

szerk.: Illetve ezeken kívül még mi mehet tönkre a hűtőrendszerben, amit érdemes lenne megnéznem ha már egyszer ugyis szétbontom?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 24. kedd, 17:07

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 24. kedd, 13:32


littled írta:
csavargo írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
littled írta: Haliho!

Remelem valaki tud valamilyen otlettel szolgalni....

2002 BMW 320d (150 bhp) van es 1-bol 2-be es 2-bol 3-ba huzaskor eleg sok fustot dob ki a kipufogobol....
Elvittem szervizbe es azt mondtak, hogy "olajszuro es "microfilter" csere kell....
Mi lehet az a "microfilter"? Nezegettem neten, de a microfilterre mindenhol a pollenszurot irta ki.... En pedig reszecskeszurore gondoltam....

A pollenszuronek mi koze lehet a fustoleshez?

Valakinek van esetleg valamilyen otlete?

Koszonom!


Az üzemanyagszűrőre gondoltak, amit illik minden x-edik olajcserénél cserélni.
Az 1-es alkatrészről van szó

A csere gyakoriságát nem tudom. Valaki megmondhatná


és ha katalizátorra gondoltak? részecskeszűrőre? a kormolás szerintem azért nem igazán köthető az üz.anyag szűrőhöz. szerintem....


az is lehet, nekem ez ugrott be, mivel olajcserét is emlegettek előtte. Az olajcserének meg semmi köze ahhoz


csövi! nem értem mi a baj DIESEL a gépsárkány!!! az hogy mi a sok füst az mindenkinek más... az enyém is füstöl... vidd el egy olyan szervizbe ahol csinálnak müszaki vizsgát és kérj egy károsanyag kibocsájtás mérést ne mondd hogy az a bajod hogy füstöl csak mérjék meg ha a mérés jo eredményt mutat akkor nyugodj meg és viseldd el hogy diesel-t vettél... ha a problémáddal kezded ugyis vetetnek veled valamit!!! arra figyelj hogy megfelelöen szervizeldd olajcsere szürök stb és nem lessz gond!!!!



elvittem egy szervizbe, azt mondtak a turbo cso meg van repedve es valoszinu ez okozza.... most turbo cso csere....aztan meglatjuk....

thanks


nem lehet hogy a kartergázszűrőre gondoltak?


littled
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2008

státusz littled

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2012. április 24. kedd, 11:41


csavargo írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
littled írta: Haliho!

Remelem valaki tud valamilyen otlettel szolgalni....

2002 BMW 320d (150 bhp) van es 1-bol 2-be es 2-bol 3-ba huzaskor eleg sok fustot dob ki a kipufogobol....
Elvittem szervizbe es azt mondtak, hogy "olajszuro es "microfilter" csere kell....
Mi lehet az a "microfilter"? Nezegettem neten, de a microfilterre mindenhol a pollenszurot irta ki.... En pedig reszecskeszurore gondoltam....

A pollenszuronek mi koze lehet a fustoleshez?

Valakinek van esetleg valamilyen otlete?

Koszonom!


Az üzemanyagszűrőre gondoltak, amit illik minden x-edik olajcserénél cserélni.
Az 1-es alkatrészről van szó

A csere gyakoriságát nem tudom. Valaki megmondhatná


és ha katalizátorra gondoltak? részecskeszűrőre? a kormolás szerintem azért nem igazán köthető az üz.anyag szűrőhöz. szerintem....


az is lehet, nekem ez ugrott be, mivel olajcserét is emlegettek előtte. Az olajcserének meg semmi köze ahhoz


csövi! nem értem mi a baj DIESEL a gépsárkány!!! az hogy mi a sok füst az mindenkinek más... az enyém is füstöl... vidd el egy olyan szervizbe ahol csinálnak müszaki vizsgát és kérj egy károsanyag kibocsájtás mérést ne mondd hogy az a bajod hogy füstöl csak mérjék meg ha a mérés jo eredményt mutat akkor nyugodj meg és viseldd el hogy diesel-t vettél... ha a problémáddal kezded ugyis vetetnek veled valamit!!! arra figyelj hogy megfelelöen szervizeldd olajcsere szürök stb és nem lessz gond!!!!



elvittem egy szervizbe, azt mondtak a turbo cso meg van repedve es valoszinu ez okozza.... most turbo cso csere....aztan meglatjuk....

thanks

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. április 21. szombat, 23:01


David írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.A napokban a kocsimban (bmw e46 2004 touring 16/9es navival) arra lettem figyelmes hogy a kocsiban a baloldali hangszóróm nem szól.Viszont amikor áll a kocsi egy estét mondjuk és ráadom a gyújtást durran egyet a baloldali hangszóró és egy darabig szól megint a baloldal de egy idő után megint elmegy. Vajon érintkezési hiba lehet vagy végfok hiba? Hol van a 16/9-es navinál az erősítő? Hol találom a végfokot? Merre induljak el a hiba keresésbe? Köszönöm előre is a segítséget!


Megadta magát a BM54-ed (ez a rádió) végfokja.

Itt találod a rádiót: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...7422#p6726


Ha javítani kell, itt az oldalon Jknavi-t keresd, ő foglakozik ilyenekkel.
http://www.bmwfanatics.hu/tagok/JKNAVI.html

David
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz David

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 174

Elküldve: 2012. április 21. szombat, 22:53


Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.A napokban a kocsimban (bmw e46 2004 touring 16/9es navival) arra lettem figyelmes hogy a kocsiban a baloldali hangszóróm nem szól.Viszont amikor áll a kocsi egy estét mondjuk és ráadom a gyújtást durran egyet a baloldali hangszóró és egy darabig szól megint a baloldal de egy idő után megint elmegy. Vajon érintkezési hiba lehet vagy végfok hiba? Hol van a 16/9-es navinál az erősítő? Hol találom a végfokot? Merre induljak el a hiba keresésbe? Köszönöm előre is a segítséget!