« előző12következő »
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz petit

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. október 18. hétfő, 10:01


YELLOW írta:
petit írta:
YELLOW írta:
petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.


Fúúú, köszi a választ. Kicsit megerősítve látom az elméletet, és azt is olvastam, ami ennek a topicnak az előzménye. Szóval a trafó egyébként gyári, a gyertyák is faszák, de az tény, hogy csatik, és vezetékek nem lettek cserélve.

Azt tökre érezni, amikor Valvetronicra vált a rendszer, egy ilyen apró kihagyásszerű jelenség van. De tényleg egy fél másodperc. Ha még szabad kérdezni, mert nem nagyon értek hozzá, az mit jelent, hogy a vezérló rossz? És még az utolsó mondat az, amit nem értek.

Még egy adalék: volt olyan egy hónap, hogy úgy használtam az autót, hogy le volt kötve a valvetronic stellmotorja, de kb. olyan volt a kocsi, mintha egy ezerkettes ladát vezetnék. Nem volt erő, és 3500 fölé nem ment a fordulatszám. Check engine és EML lámpa világítottak, a kocsi meg 10 litert zabált.

Köszi a választ előre is.


a Valvetronic-nak minimális hangja mikor átvált, de ezt alapjáraton érezni. menet közben nem igazán érezni, mikor vált. viszont addig valóban nem megy és talán akkor sem nagyon pörög 3ezer felé. ha lehúzod, akkor vészüzembe kapcsol. működik, de vész módba. nem okoz gondot, használható az autó, csak lomha, sokat fogyaszt.
oké, hogy gyári a trafó, de ha a hibás szériát kapta, akkor... bacva vagyon.
lehet motorvezérlő hiba is. arra céloztam, ha minden más rendben. vannak benne forrasztások, amik lehetnek kontakt hibásak.
pedig érthetően írtam. amikor villog a check engine, amikor rossz, az azért van, mert injektor megy és próbálja indítani a hengert, hátha van szikra. ha nincs, akkor szünetel. nem nyom több anyagot tovább, mert az csak lefolyik a dugó mellett, bele az olajba. majd ki idő múlva újra próbálkozik. gyári spec diaggal kiolvasva valószínű írná, hogy égés kimaradás xy hengerben. ha megjavul, akkor ez megszűnik, sőt akár a hiba sem marad benne. ez más, mint amikor lehúzod VT motort.


Köszi az újabb választ. Na, szóval ma reggel megint csinálta. Hidegen indítok, motor úgy jár, mintha egy 1984-es VW Passat dízel lenne, check engine villog, majd égve marad. Kitolatok az udvarból, leállítom, újraindít, simább a járás (de azért tökéletesnek nem nevezném), viszont a lámpa nem gyulladt ki. Ahogy bemelegszik a motor, ráküldöm a klímát, egészen kisimul, és menet közben tök oké. Valvetronic nyilván működik, mert húz, mint a barom. Egyébként a múltkori diag-nál nem volt égéskimaradás jelzés, amit írtál, hanem hogy nem egyformán hatékony az égés, vagy valami ilyesmi. Múltkor, amikor a trafók lettek cserélve, akkor égéskimaradást jelzett a diag.

Szóval csak azért írogatok ennyit a témáról, mert hátha mást is érint, azért meg pláne, mert nem tervezek feleslegesen kiadni kb. 500.000 forintot egy olyan javításra, amitől nem vagyok benne biztos, hogy megszűnik a hiba.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2021. október 16. szombat, 22:07


petit írta:
YELLOW írta:
petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.


Fúúú, köszi a választ. Kicsit megerősítve látom az elméletet, és azt is olvastam, ami ennek a topicnak az előzménye. Szóval a trafó egyébként gyári, a gyertyák is faszák, de az tény, hogy csatik, és vezetékek nem lettek cserélve.

Azt tökre érezni, amikor Valvetronicra vált a rendszer, egy ilyen apró kihagyásszerű jelenség van. De tényleg egy fél másodperc. Ha még szabad kérdezni, mert nem nagyon értek hozzá, az mit jelent, hogy a vezérló rossz? És még az utolsó mondat az, amit nem értek.

Még egy adalék: volt olyan egy hónap, hogy úgy használtam az autót, hogy le volt kötve a valvetronic stellmotorja, de kb. olyan volt a kocsi, mintha egy ezerkettes ladát vezetnék. Nem volt erő, és 3500 fölé nem ment a fordulatszám. Check engine és EML lámpa világítottak, a kocsi meg 10 litert zabált.

Köszi a választ előre is.


a Valvetronic-nak minimális hangja mikor átvált, de ezt alapjáraton érezni. menet közben nem igazán érezni, mikor vált. viszont addig valóban nem megy és talán akkor sem nagyon pörög 3ezer felé. ha lehúzod, akkor vészüzembe kapcsol. működik, de vész módba. nem okoz gondot, használható az autó, csak lomha, sokat fogyaszt.
oké, hogy gyári a trafó, de ha a hibás szériát kapta, akkor... bacva vagyon.
lehet motorvezérlő hiba is. arra céloztam, ha minden más rendben. vannak benne forrasztások, amik lehetnek kontakt hibásak.
pedig érthetően írtam. amikor villog a check engine, amikor rossz, az azért van, mert injektor megy és próbálja indítani a hengert, hátha van szikra. ha nincs, akkor szünetel. nem nyom több anyagot tovább, mert az csak lefolyik a dugó mellett, bele az olajba. majd ki idő múlva újra próbálkozik. gyári spec diaggal kiolvasva valószínű írná, hogy égés kimaradás xy hengerben. ha megjavul, akkor ez megszűnik, sőt akár a hiba sem marad benne. ez más, mint amikor lehúzod VT motort.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz petit

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. október 16. szombat, 21:54


YELLOW írta:
petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.


Fúúú, köszi a választ. Kicsit megerősítve látom az elméletet, és azt is olvastam, ami ennek a topicnak az előzménye. Szóval a trafó egyébként gyári, a gyertyák is faszák, de az tény, hogy csatik, és vezetékek nem lettek cserélve.

Azt tökre érezni, amikor Valvetronicra vált a rendszer, egy ilyen apró kihagyásszerű jelenség van. De tényleg egy fél másodperc. Ha még szabad kérdezni, mert nem nagyon értek hozzá, az mit jelent, hogy a vezérló rossz? És még az utolsó mondat az, amit nem értek.

Még egy adalék: volt olyan egy hónap, hogy úgy használtam az autót, hogy le volt kötve a valvetronic stellmotorja, de kb. olyan volt a kocsi, mintha egy ezerkettes ladát vezetnék. Nem volt erő, és 3500 fölé nem ment a fordulatszám. Check engine és EML lámpa világítottak, a kocsi meg 10 litert zabált.

Köszi a választ előre is.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2021. október 16. szombat, 16:24


petit írta: Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!


pedig ez tipikus tünete annak, hogy nem megy mind a 4 henger. ez pedig jellemzően trafó. de ha cserélve lett (valóban!) és nem alsó polcos gagyi lett belerakva, a gyertya is is normális, tehát NGK, akkor a trafókra menő csatlakozó és azok vezetékeit kellene megnézni. vagy maga a motorvezérlő rossz.
eleve hidegen a Valvetronic nem is működik. mikor a kék sávot elhagyja a vízhőfok, akkor kapcsol be. szóval szerintem semmi köze a jelenségedhez.
vagy ugye az injektorok is lehetnek hibásak.
azért villog menet közben a check engine, mert próbálkozik beindítani a hengert. utána abba marad és nem adagol üzemanyagot sem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz petit

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. október 16. szombat, 13:09


Sziasztok!

Egy 2002-es E46-osról lesz szó. Motorja: N42B20, 105 kW 1995 ccm. Szóval az van, hogy hideg indításkor többször előfordul, hogy dadogósan áll be az alapjárat, és van olyan, hogy úgy is marad. Elkezd villogni a check engine, aztán, ha úgy dönt, hogy kisimul a járás, akkor elalszik, ha dadogós kedve van, akkor úgy marad. Bemelegedés után leállítom, újraindítom, akkor általában a járása sima, de vagy ég a sárga lámpa, vagy nem.

Szerelő állítja, hogy az excentertengelyt kellene cserélni, meg a stellmotort is. Ez nem túl örömteli, hiszen csak az anyag kb. 380.000.

Nekem viszont az a fura ebben az egészben, hogy hidegen mi köze a valvetronic rendszernek az egészhez. Nem úgy van, hogy csak üzemmeleg állapotban vált valvetronicra?

A gyújtással kapcsolatos egyéb problémák egyébként kizárhatók, trafók, gyertyák mind újak.

A diagnosztika egyénként valami olyasmit mutatott (amiből a szerelő az excentertengely problémát jósolta), hogy a hengerekben az égés hatékonysága nem egyforma, vagy valami ilyesmi.

Amióta vettem az autót, ilyen nehézkesen indul, és klíma nélkül soha nem tetszett az alapjárati fordulatszám. Kb. 550, amitől elég dízeles a hatás. Klímával szépen felmegy 750 körülre, és szép is a járása, ha éppen nem dadogósan indult. Kilométer 140.000 van benne, nem kamu, ellenőrzötten ennyi.

Szóval nagyon boldog lennék, ha lenne valami ötlet a témával kapcsolatban. Üdv!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. június 18. hétfő, 12:22


adams22 írta:
konkolyd írta:
konkolyd írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.


A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve.
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.




Ha levennéd a szelepdeklit lehet látsz rögtön gyanús dolgokat. A valvetronic motor és a eccentertengely fogaskerék kapcsolata el tud halni, vagy az eccentertengely tűgörgős kosaras csapágyazása is. Ezek kopása összeadódva is vezethet hibára.
Ha kell van eladó proffeszionális (eccentertengely és himba kiszedős) vezérlés rögzítő szerszámom. A bolti ár nettó áráért odaadom, egyszer volt használva, tehát majdnem új.

http://www.epextech.hu/webaruh...-resztelek






Lehet hogy igénybe venném. Meg van még esetleg?


Persze, ott porosodik a szekrényben, persze a dobozában van így kifogástalan
írj emailt vagy keress telefonon megbeszéljük.
denes.konkoly@gmail.com
+36703393276

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. június 16. szombat, 20:18


konkolyd írta:
konkolyd írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.


A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve.
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.




Ha levennéd a szelepdeklit lehet látsz rögtön gyanús dolgokat. A valvetronic motor és a eccentertengely fogaskerék kapcsolata el tud halni, vagy az eccentertengely tűgörgős kosaras csapágyazása is. Ezek kopása összeadódva is vezethet hibára.
Ha kell van eladó proffeszionális (eccentertengely és himba kiszedős) vezérlés rögzítő szerszámom. A bolti ár nettó áráért odaadom, egyszer volt használva, tehát majdnem új.

http://www.epextech.hu/webaruh...-resztelek






Lehet hogy igénybe venném. Meg van még esetleg?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 09:59


konkolyd írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.


A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve.
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.




Ha levennéd a szelepdeklit lehet látsz rögtön gyanús dolgokat. A valvetronic motor és a eccentertengely fogaskerék kapcsolata el tud halni, vagy az eccentertengely tűgörgős kosaras csapágyazása is. Ezek kopása összeadódva is vezethet hibára.
Ha kell van eladó proffeszionális (eccentertengely és himba kiszedős) vezérlés rögzítő szerszámom. A bolti ár nettó áráért odaadom, egyszer volt használva, tehát majdnem új.

http://www.epextech.hu/webaruh...-resztelek






autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 09:59


adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.


A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve.
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.








Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. április 19. csütörtök, 09:59

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. április 18. szerda, 14:14


YELLOW írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.


A motor tekerget, mert volt végállás teszt is, amikor 2 a végpozícióba tekeri a tengelyt.
Az hallatszik is mikor csinálja.
Külföldi fórumon olvasgatok és olyanok vannak, hogy ha az excentertengely szenzor túl nagy kopást vél felfedezni a tengelyen akkor is kioffolja a valvetronic üzemmódot.
A nagy kopás vagy a nem megfelelő üzem pedig az alacsony olajnyomásra vagy a nem megfelelő olaj/olajszűrőre vezethető vissza ill. az olajcsere elhanyagolt csereperiódusára.
Nálam ez nem kérdés..de előttem 150 ezer km-ig kitudja hogy volt cserélve.
Mostanság le fogom cserélni az olajat és a szűrőket (mert amúgy is esedékes), de nem fűzök hozzá nagy reményt hogy jobb lesz.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. április 18. szerda, 14:20

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. április 18. szerda, 14:06


adams22 írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!


ha a vezérlő lenne a rossz azt szerintem írná. elvileg valahogy lehet működtetni a motort. vagy talán gyújtásra a valvetronic motor alaphelyzetbe áll. ha mozog akkor a motor feltehetően jó. ha nem mozog, még jó lehet a motor, csak az elektronika rossz.
sajnos ez ilyen kísérletezgetős téma lesz. a rendszerrel gond lehet, azért marad fojtószelepes üzemmódban.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. április 18. szerda, 12:40


Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valakinek volt-e már olyan gondja N42-es motornál, hogy nem állt át valvetronic vezérlésre a motor?
Beindítom hidegen és megyek vele amíg teljesen be nem melegszik és még nincs átállva.
Diag is írja hogy fojtószelep mód, illetve erőtlen is az autó.
Vezérlő,valvetronic motor...stb mi lehet a gond?

Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz lacos76

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2016. október 10. hétfő, 15:22


Snapy írta: Nekem is N46 motoros és amikor magasabb fordulatról visszaesik olyan 2200-2300as fordulatra ad egy fura "daráló" hangot az autó. Valamiféle műanyagos zörgésnek tűnik. Én pont a Valvetronicra gyanakszom. Felújítható esetleg?

Szia,
Érdekelne, hogy meglett e a fura hang oka?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 22:26


Snapy írta: Nekem is N46 motoros és amikor magasabb fordulatról visszaesik olyan 2200-2300as fordulatra ad egy fura "daráló" hangot az autó. Valamiféle műanyagos zörgésnek tűnik. Én pont a Valvetronicra gyanakszom. Felújítható esetleg?


szerintem inkább az lánc lesz.
de a Valvetronic felújítható. viszont marha drága. nem igazán éri meg szerintem. mert nem mindegy milyen tűrések vannak összepároztatva. a cikkben írja is azt hiszem. 300ezer alatt nincs meg állítólag.
én sem tudom mi lenne a jó megoldás, de ennyit nem költenék rá, úgyis egyre szerelmesebb leszek egy 3literes sor6-ba, mármint motorba, aztán...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 318Ci
Évjárat: 2004

státusz Snapy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 22:17


Nekem is N46 motoros és amikor magasabb fordulatról visszaesik olyan 2200-2300as fordulatra ad egy fura "daráló" hangot az autó. Valamiféle műanyagos zörgésnek tűnik. Én pont a Valvetronicra gyanakszom. Felújítható esetleg?

« előző12következő »