A következõ 1-es BMW-t is eléri a downsizing
2009. január 23. péntek 23:31, Robinson
Több információ is napvilágot látott a következõ generációs BMW 1-esrõl, amelyek közül a legfontosabb a motorok csökkenõ lökettérfogata, ráadásul a hírek szerint egyetlen egység lesz a kínálatban, amelyet nem turbó lélegeztet majd.
A bajorok legkisebb modellje 2004 óta van a piacon, és bár egy ráncfelvarráson már átesett, hamarosan megérkezik az utód, amelynek mechanikáját már javában tesztelik a jelenlegi generáció köntösében. Bár a formáról még csak elképzelések vannak, az bizonyos, hogy technikailag több újdonságot is tartogatnak a bajorok.
A formatervvel ellentétben a motorkínálat már teljes egészében ismert. Legnagyobb meglepetés, hogy a jelenlegi 1,6 literesnél kisebb motorok is helyet kapnak a kínálatban. Az 116i-t és a 118i-t ugyanis egy 1,3 literes, négyhengeres, benzines turbómotor hajtja majd, 136 és 184 lóerõvel. Bár ennek teljesítménye nem sokban különbözik a PSA-val közösen fejlesztett, 1,6 literes, ugyancsak feltöltött egységtõl, a kisebb lökettérfogat még kisebb szabványos fogyasztást és jó néhány országban kedvezõbb adóbesorolást jelent. Ezeknél eggyel erõsebb lesz az 120i, amelynek kétliteres motorja szintén turbót kap, teljesítménye így 218 lóerõre emelkedik. A pletykák szerint a mérnökök komolyan fontolgatták a nagyobb egységek elhagyását, illetve az elsõkerékhajtásra való átállást, ami a Mini technikájának köszönhetõen olcsóbb lett volna, ám szerencsére ezt végül elvetették. Így továbbra is kínálatban marad a háromliteres, hathengeres szívómotor, amelynek 272 lóerejével meglehetõsen sebesen haladhat a kompakt.
Aki dízelt szeretne, egyetlen blokkot választhat, igaz, azt mindjárt háromféle teljesítményváltozatban attól függõen, hogy egy vagy két turbó lélegezteti az erõforrást. A 118d, 120d, illetve 123d sorrendben 150, 184 és 211 lóerõsek lesznek, bár a nyomatékadatok egyelõre ismeretlenek. Az erõ hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú, duplakuplungos automataváltón keresztül juthat a hátsó kerekekhez. Ami a karosszériaváltozatokat illeti, biztosra vezetõ a három-, és ötajtós, a kabrió és a kupé, azonban a hírek szerint készülhet egy háromajtós shooting brake változat is, ám ezt még pénzügyi részlegnek is jóvá kell hagynia. M1 valószínûleg nem lesz, bár továbbra is lesz a kínálatban 300 lóerõ körüli változat, igaz, azt már nem a jelenlegi 135i háromliterese, hanem egy új fejlesztésû, 2,2 literes turbómotor hajthatja. A 2012 körül érkezõ legvadabb változatban szénszálas erõsítésû mûanyagok és könnyebb karosszériaelemek fokozhatják a sportosságot. Az összes új modell megkapja egyébként a hatékony dinamika csomagot, ezen felül pedig optikailag sportosabb, M-csomag is választható majd az autókhoz, a zöldek pedig plug-in hibriddel villoghatnak.
forrás: a5.hu
Komment írása
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb