A következõ 1-es BMW-t is eléri a downsizing

2009. január 23. péntek 23:31, Robinson


Több információ is napvilágot látott a következõ generációs BMW 1-esrõl, amelyek közül a legfontosabb a motorok csökkenõ lökettérfogata, ráadásul a hírek szerint egyetlen egység lesz a kínálatban, amelyet nem turbó lélegeztet majd.

A bajorok legkisebb modellje 2004 óta van a piacon, és bár egy ráncfelvarráson már átesett, hamarosan megérkezik az utód, amelynek mechanikáját már javában tesztelik a jelenlegi generáció köntösében. Bár a formáról még csak elképzelések vannak, az bizonyos, hogy technikailag több újdonságot is tartogatnak a bajorok.

A formatervvel ellentétben a motorkínálat már teljes egészében ismert. Legnagyobb meglepetés, hogy a jelenlegi 1,6 literesnél kisebb motorok is helyet kapnak a kínálatban. Az 116i-t és a 118i-t ugyanis egy 1,3 literes, négyhengeres, benzines turbómotor hajtja majd, 136 és 184 lóerõvel. Bár ennek teljesítménye nem sokban különbözik a PSA-val közösen fejlesztett, 1,6 literes, ugyancsak feltöltött egységtõl, a kisebb lökettérfogat még kisebb szabványos fogyasztást és jó néhány országban kedvezõbb adóbesorolást jelent. Ezeknél eggyel erõsebb lesz az 120i, amelynek kétliteres motorja szintén turbót kap, teljesítménye így 218 lóerõre emelkedik. A pletykák szerint a mérnökök komolyan fontolgatták a nagyobb egységek elhagyását, illetve az elsõkerékhajtásra való átállást, ami a Mini technikájának köszönhetõen olcsóbb lett volna, ám szerencsére ezt végül elvetették. Így továbbra is kínálatban marad a háromliteres, hathengeres szívómotor, amelynek 272 lóerejével meglehetõsen sebesen haladhat a kompakt.

Aki dízelt szeretne, egyetlen blokkot választhat, igaz, azt mindjárt háromféle teljesítményváltozatban attól függõen, hogy egy vagy két turbó lélegezteti az erõforrást. A 118d, 120d, illetve 123d sorrendben 150, 184 és 211 lóerõsek lesznek, bár a nyomatékadatok egyelõre ismeretlenek. Az erõ hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú, duplakuplungos automataváltón keresztül juthat a hátsó kerekekhez. Ami a karosszériaváltozatokat illeti, biztosra vezetõ a három-, és ötajtós, a kabrió és a kupé, azonban a hírek szerint készülhet egy háromajtós shooting brake változat is, ám ezt még pénzügyi részlegnek is jóvá kell hagynia. M1 valószínûleg nem lesz, bár továbbra is lesz a kínálatban 300 lóerõ körüli változat, igaz, azt már nem a jelenlegi 135i háromliterese, hanem egy új fejlesztésû, 2,2 literes turbómotor hajthatja. A 2012 körül érkezõ legvadabb változatban szénszálas erõsítésû mûanyagok és könnyebb karosszériaelemek fokozhatják a sportosságot. Az összes új modell megkapja egyébként a hatékony dinamika csomagot, ezen felül pedig optikailag sportosabb, M-csomag is választható majd az autókhoz, a zöldek pedig plug-in hibriddel villoghatnak.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Drift Majális a munka ünnepén
Drift Majális a munka ünnepén

Magyarországon 2006-ban mutatkozott be első alkalommal az autósportok egyik leglátványosabb szakága a Drift. Akkoriban széria autók hada próbálta meg kilinccsel előre lefűzni a kecskeméti gokart pályát több-kevesebb sikerrel. A hírős város ékességén azóta sem történt olyan esemény melyre több néző lett volna kíváncsi, mint a drift autósportra. Május 1-én a Drifting.hu szervezésében immáron 3. éve ünneplik meg a sportág születését, melyre most is rendkívül nagy az érdeklődés. tovább »


Dühöngő újszülött: RENM BMW E92 M3 Agitator
Dühöngő újszülött: RENM BMW E92 M3 Agitator

Egy újabb tuningolt M3 látott napvilágot: ezúttal a RenM cég dobott piacra egy vadállatot, amit RenM Agitator névre kereszteltek, és azt kell mondjam, a melbourne-i tuningcég által készített E92 M3-ra valóban valóban illik a név. tovább »


Nagypályások csatája
Nagypályások csatája

A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing, Magyarország első számú drift pályája. A fallal övezett megújult nyomvonal idén új áldozatokat szedhet, azonban hazánk legerősebb drift bajnokságában szereplő profi versenyzők már készen állnak a megmérettetésre. tovább »


Videó: Sabine Schmitz, a világ leggyorsabb taxisofőrje.
Videó: Sabine Schmitz, a világ leggyorsabb taxisofőrje.

A nők rossz sofőrök. A volán a sör és a távirányító miénk, férfiaké. Legalábbis szeretünk ebben a hitben élni. Közben Sabine Schmitz M5-ösökkel furikázik a Nordschleife-n. Sőt fizetnek is neki, hogy keresztbe rakja a verdát, mi meg elfehéredő arccal kapaszkodjunk közben az anyósülésen. Mi, akiké a volán. tovább »