A ///M ai nap történt...
Hosszú ideje már, sunyin, a Levi M5 nevű volt Törölt felhasználó háta mögött, meglepetést próbáltam szervezni neki, ami nagyjából a névnapja környékére esett. Persze, ez hol teljesen egyszerű és sikeres feladatnak tűnt, hol pedig dugába dőlni látszott szinte a végcél előtt pár nappal...
Reggel a kocsimat letámasztottam Karesz műhelyének kapujában, mert a várva várt kéttömegű és kuplungcsere ma történik.
Hét óra volt. Megjött Levi. Mehetünk! Kiskunfélegyháza a cél. Megyünk Madox barátunkhoz, amit Levi szervezett be, bár kicsit keresztül húzta az eredeti terveket a kitérő Nyíregyháza felől, azért örültem, mert találkozhatunk Gabival, akit rég láttam! Na ha ez sikerül, akkor megeszem a kalapom...
Az út oda, más dimenzióban történt, mint amit eddig megszoktam.
Tehát, M7-M0-M5 útvonalon haladtunk. Ebben semmi fura nincs. De ahogy haladtunk, az két szemszögből nézve vérlázító volt!
A békés hétköznapi ember szemszögéből és a békés M5-ben utazók szemszögéből nézve is az volt bizony.
Az első csoport: Halad a megengedett sebességgel az úton, nem baj ha fél óráig megyek a másik mellett, szabályosan megyek, de közben a rohadt telefon a dobhártyáig tolva a fülükön keresztül, leszarva a többi embert, autót, meg mindent, a lényeg "én aztán szabályos vagyok" elv kivitelezése, minden logikát, segítő szándékot, egyszerűbbé tételt mellőzve...
Második csoport: Halad a meg nem engedett sebességgel, figyelve a többi ember, autó reakcióját, életveszélyes manőveréből adódó helyzet visszaállítását a normális mederbe, villámgyors kivitelezéssel, bosszankodva próbál gyors lenni, de nem bármi áron, mindent egy lapra feltéve, hanem a még visszalévő távolság és egyre fogyó idő tükrében...
Madox
Jön elénk egy Suzuki Vitara terepjáróval, kezet fogunk, jó látni ezt az embert, mert olyan vagány, ugyanakkor vicces, de tartalmas szövegétől hatalmasakat nevet az ember. Ment előttünk és mint egy öreg bácsika úgy nézett ki, csak az volt furcsa, hogy minden elinduláskor eszeveszetten nyikorog a gumi! Elkezd beszélgetni a két M5 tulaj. Hallgatom, nézelődök közben. Megszállottak, aki szerelmesek a kocsijukba. Gyermekként viselkedő felnőttek, egyfolytában az autó a téma. Rajongók. Más nem létezik, csak az M5, bolondok. De van más téma is, telefonok százszámra, kérdések, személyes megkeresések és megint az M5 a téma. Menjünk enni!-szólt Madox. Nekünk indulni kellene, tényleg, hosszú út vár még ránk, sosem érünk oda. Ne má' Megyünk egy kört a Levi kocsijával, én vezetek, eszünk és mehettek! Most erre mit lehet mondani? A szívünk szakadt volna meg ha azt: kösz de nem, mert most megyünk...
Örömmel ültem be hátra! Saját stílusa van a vezetéshez, hozzá a sok észrevétel, meglátás, ami ráébreszt, szinte mindent tud az M5-ről ez a két faszi! Ülök csendben. Hallgatom ahogy a motor teljes erejének bedobásával próbálja a kocsit előre vinni, kapott egy jobb cipőt, ami nem kíméli! Kajálunk, beszélgetünk, nagyon jól elvagyunk, de megint csak lebeg a felismerés, indulnunk kell, várnak bennünket odaát...
Akkora a hasam mint ha dinnyét nyeltem volna egészben. Megyünk vissza a telepre, készülnénk elindulni, várjatok, megyünk az enyémmel is egy kört! Megint nem indulunk...De a kompresszor, a másik M5, Gabi, Levi meg én is...Tényleg várt minket, akkor menjünk, majd behozzuk...
Na itt a vendéglátásról röviden annyit: Képzeljétek el hogy esztek egy kiadósat, isztok rá és mikor emészteni kezd a szervezet, jobbra-balra lökdösések közt, előre-hátra taszigálásokkal fűszerezve rázzák a padot alattatok! Nagyjából ezt éreztem, de azért a hang, az illatok, a téma miatt jól esett!!!Ez az autó, mindig fitogtatja hány lóerős! Eljött a búcsú pillanata. Menni kell! Még sietve trappolt utánunk az utcára,"a hangját had hallgassam, nyomd neki!!!" téma miatt! Tisztelem, becsülöm, mert felvállalja a nyílt utcán, imádja az M5-öt!
M5-M0-M3-Nyíregyháza:
Semmi említésre méltó nem történt, egy aprócska észrevétel, a tank térfogata.
Az M5 bizony szeret kajálni, és van is hozzá gyomra :)
Valamint, a sebesség amivel nagy átlagban haladtunk
Természetesen igazából ez a kép a német autópályán készült, nem kicsiny hazánkban, ahol 130 km/h a sebességhatár.
Amit szervezni próbáltam hosszú idő óta, Tárnok Attila M3-as E36-os versenyautójának körbevizslatása és jó szerencsével, a motor hangjának meghallgatása, még jobb szerencsével, egy kis teszt kör eltöltése a versenyautóban utasként. Ismeretlenül, kerestem az embereket akik ebben segíteni tudnak. Telefonszámok megszerzése, felhívása és elmondani, nem vagyok senki, mit szeretnék, esetleg lehetséges volna-e? Na itt merült fel 204d1 klubtag, Tárnok Ati, és ha már megyünk hozzájuk, Jlaci74 emberekkel való ismerkedés, ami nehézségek célkeresztében, de félig meddig összejött! Tegnap még úgy volt, nem tudunk Atival találkozni, mert más fontos elfoglaltsága van, de a többieknek megígértem, megyünk...Kicsit rossz volt, de mit lehet tenni??? Gondolkozni. Keresni olyat, ami üt. Használt autó.hu és nézem: M3 semmi, M5 szinte mindenki Bp., M6, Kecsón van egy amit érdemes, de nem férünk bele az időbe így, esetleg X6M, de nincs akivel ki lehetne próbálni ugye, gördítem és mit látok??? Z8!!! Nézem, Nyíregyháza. Ilyen nincs! Ha ez most teljesül, én több dologban boldog leszek. Na haladunk, jön az sms, ok. az X6! Na ekkor dőltem hátra mosolyogva! Ez a Bp.-Nyíregyháza távolság, nem akart elfogyni a lehetőség miatti izgalom tükrében sehogy...Pedig, nyomta neki Levi!!!
bmw320d4 Miki
Komoly műszerrel komoly problémákat is meg lehet oldani, még mielőtt elkezdenénk cserélgetni agyatlanul az alkatrészeket.
Na, Ő az az ember, aki 20d testvér. Sokat telefonálunk egymásnak lendkerék, porlasztó, tuning, csajok ügyében. Végre, eljött a nap, megismerkedhetek vele! Mag3 parkolójában megjelenik. Halk, dörmögő hang, épp, amit a telefon hangszórójából szoktam hallani. Ő segítette véghezvinni az Attilával való megismerkedést, akit a Motortér nevű videókból ismerhet mindenki a fórumról, vagy versenypályáról, vagy a szerencsésebbek, új BMW megrendelésénél, átvételénél, vagy más egyéb okból! Szerény, de céltudatos, határozott, de udvarias, elismert személynek ismertük meg. Ahogy a többi szerelő, vezető beosztású ember kommunikált vele, látszott, elismert, tudását nagy becsben tartják! Megmutatta a 320d-t, persze, kérdezni nem tudtam olyat, amire ne válaszolt volna higgadt, mindenre kiterjedő halk dörmögéssel! Ati még ügyfelezik, menjünk megnézni a Z8-at!
Z8
Akik ismernek, tudják, ha beüt a főnyeremény, én ezt venném a dízel hetes mellé! Életemben egyszer, az autó kiállításon láttam sok évvel ezelőtt, de csak kívülről! M5 motor, hat sebességes véltó, kuplung az E39-ből...4.7 százra...stb.
Itt pompázik előttünk teljes valójában!!! Az eleje műremek, oldalról fantáziadús élmény, hátulról dögös fenevad, a belseje...Mesébe illő!
Ez az autó, európai szemmel nézve is az elsők közt van mint használt autó! A makulátlan szót, egy hiba miatt nem írhatom rá, a váltót a használója gyűrűje kicsit megkarcolta, más minden porcikája tökéletes, karc és kopásmentes, a motor szinte bejáratós! De engem nem feszélyezne ilyen ici-pici karc a vásárlásban. A motor hangja, az egész kocsi lénye, lenyűgöző.
Tárnok Ati
Alig vártam már az első beszélgetést élőben! Igazi komoly kinézetű, hatalmas információs tárral rendelkező, remek az emberekkel való bánásmód tudója. Lehet kérdezni új autóról, régebbi típusról, menetteljesítmény érzéséről, versennyel, versenyautóval kapcsolatban, egyszóval, megnyeri magának az embert fél perc alatt. Sajnos, az idő kevés volt, de még visszatérünk mint a Terminator, mert sok-sok megválaszolatlan kérdésünk maradt! Ha van kedvetek nézzétek meg a Motortér által készített videókat, akkor látjátok ki is Ő!
X6M
Megkoronázva a nap. A hab a tortán, a meggy a habon.
Vrööőőm! A tető alá dugott monstrum ránk üvölt: Itt vagyok! Miattam utaztatok ennyit, miattam jöttetek át a fél országon mint a nem normális agyamentek? Itt vagyok! Gyertek csak! Majd megtudjátok!
Persze, gondoltam, én már egyszer összeszartam magam egy M-től, tudom mire számíthatok, nem félek tőled! Bemászunk.
Attila vezet. Levi anyóska, Miki bal hátsó, én meg a jobb hátsó. Elindulunk a lifttel a pokolba! Nem nyikorog, nem zörög, nem recseg, nem ideges csak szépen halad, finoman váltva a fokozatokat, amik rezzenéstelenül kapcsolódnak bele a játékba, egymás után, ahogy a szerepüket a tervezőik megálmodták. A rádióra nem lesz szükség-mondta Ati és ki kapcsolta. Elsőre, beugrik az újságírók "a hátsó fejtér szűke", "csak négy személyes" írásaik. Na ezt én kapásból cáfolom! Nem vagyok kicsi, még is tökéletes, fejedelmi kényelemben részesülök!!!! Feltűnik, felnéznek ránk az utcán araszoló autókból és megjegyzések látszanak hullámozni az ajkukon. Fura érzés, utoljára Afrikában a kéregetők néztek így fel, lehet itt is azt hiszik gazdagok vagyunk, akik mindent megtehetnek, akiknek minden megadatik? Nem tudom mit gondoltak, de látom Miki néma csendben figyel, Levi sem szól, néha Ati mond valami fontos információt a kezelőszervekről. Valami készül. De mi? Melegszik a szerkezet, beállításra kerül az összes elérhető lóerő és Attila olyan üléspozícióban ül a kormánykerék előtt, ami a biztonsági öv elinduláskor való bekapcsolásának, a helyességét erősíti. Ráfordulunk Záhony irányában a pályára és tessék! Azt a hangorkánt amit a turbós V8 ott a leszabályozási tartományig kihúzatva, majd villámgyorsan kivitelezett váltás a következő fokozatba történő kis idő alatt hallottunk, az a félelmetesen hátborzongató kategóriát ostromolja! Mint egy csúzliból kilőtt fémdarab úgy hasítjuk szét a Tiszántúli nyári levegőt, egészen addig, míg a forgalom többi résztvevője akadályt nem képez! Megint egy pofon az élettől! Tenyerébe vett, hordoz minket! Kényezteti a tolóerő eme fajtájával meggyötört testünket-lelkünket, nincs rázkódó fék, csak ez a szörny, aki méretét meghazudtolva tép előre! Kimegyünk, átmegyünk, majd újra felmegyünk ellenkező irányba a pályára, de itt Ati nagyon keményen megmutatja mit képes ez az SAV M verzió kivitelezni két szalagkorlát közé hajtott kanyarívben véghezvinni! Kapaszkodik, vicsorog, hiába próbálja ledobni az aszfalt a hátáról, Ő csak rendíthetetlenül köpi arcul a fizikáról kialakult és oktatott tévhiteket, de még ki is neveti őket! Azt hiszem, nagyszerű élményeket kaptunk-adtunk a mai nap egymásnak a keleti birodalom nagyszerű lakóitól, lakóinak! Vér profi versenyző, BMW dealer, aki úgy mutatta meg ezt a vadállatot, ahogy azt kell, hétköznapi helyzetekben, maximális tudását beleadva, nem kímélve a technikát, nem kímélve az embert megmutatta, gyerekek, ezt így kell, ez ezt tudja! A konkurencia erre jelenleg nem képes, mert ez az autó a normál hétköznapokban is megállja a helyét, nem csak a végsőkig forszírozott tempóban! Visszafelé Levi is vezetett. Mikor visszaértünk a Mag3 udvarába, még begurultunk vele a műhely legtávolabbi sarkába. A motor leállításakor még odasúgta: na mit szóltok? Csenddel adózok ennek a bestiának a megtervezőjének, megálmodójának, megvalósítójának. Ha az F10 M5 ugyanennyi lóerőt kap, mivel kevesebb súllyal rendelkezik, sok-sok új barátja lesz a félelmetes hangú szörnynek, aki egy nyíregyházi barlangban alszik jelenleg, ijesztgetni próbál úgy, hogy közben a bent ülőkért mindent megtesz hogy jól szórakozzanak!
bmw520ds - e39