Nyers brutalitás hetes BMW-bõl

2010. február 25. csütörtök 20:26, Robinson


Az elegáns 760i-bõl nehézsúlyú Porsche-gyalázót faragott a G-Power, és ezúttal egy picit sem csal a látszat.

Az elegáns 760i-bõl nehézsúlyú Porsche-gyalázót faragott a G-Power, és ezúttal egy picit sem csal a látszat. A hatliteres V12-es minden tartalékát mozgósította a tuningcég, így a bõ kéttonnás dögöt 725 lóerõ viszi, akár 345 km/h-s sebességgel.A gyári 760i képességei is messze túlmutatnak a hétköznapi közlekedésben felmerülõ igényeken. 544 lóerõ és 750 Nm-es csúcsnyomaték néhány éve még elképzelhetetlenül soknak hangzott volna, de a számok megszállottjainak ennyi már nem elég. A Mercedes S-osztályból is készítenek bõ 700 lóerõs szörnyetegeket a Brabusnál, a G-Power pedig ugyanezt az igényt próbálja kielégíteni BMW-s vonalon a Storm fantázianevû modellel. Az új hetessel nem is volt túl nehéz dolguk: az új V12-esnek elég volt egy befecskendezõcsere, egy másik kipufogórendszer, némi chiptuning, és persze a turbónyomás 0,9 barra emelése: így el is éri a 725 lóerõt és hozzá az 1000 Nm-es csúcsnyomatékot. Valószínûleg tovább is fokozhatták volna a teljesítményt, de a hajtáslánc, benne a gyári nyolcfokozatú automatával aligha bírná ki a teljesítmény további növelését.

A G-Power hetese így is életveszélyes eszköz: padlógázra 4,2 másodpec alatt elérheti a 100 km/h-t, 200-ra 11,9 másodperc alatt gyorsul, a hivatalos végsebessége pedig 345 km/h. Ilyen dinamika mellett már tényleg indokoltnak tûnnek a 22 hüvelykes könnyûfém felnik, elöl 265/30-as, hátul pedig 295/25-ös gumiréteggel bevonva, illetve a kõkemény, 30 mm-t ültetett sportfutómû: a végsebesség környékén csak így maradhat stabil egy ilyen nehéz vasdarab, és persze az óriási féktárcsákat is el kell helyezni valahol.A tervezõk a látványt is az autó képességeihez igazították, és meglepõen kevés kellett, hogy a visszafogott hetesbõl kihozzák a vadállatot. Új lökhárítók, elöl sok LED-del és beömlõnyílással, hátul pedig határozott diffúzorral és két dupla kipufogóvéggel, a fékek hûtését segítõ kopoltyúk oldalt, némi észrevétlen sárvédõ-szélesítés és egy jó ritmusban kilyuggatott motorháztetõ. Ennyi épp elég volt, hogy úgy érezzük, a hûvös luxusmodell kibújt az öltönybõl, és feszes edzõruhát vett, amelyen átsejlik a kockahas és a szteroidtól dagadó félelmetes izomtömeg.

A határtalan megalománia persze az árban is tükrözõdik: 365 ezer euró, azaz csaknem 99 millió forint a legkisebb összeg, amiért valaki G-Power Stormot vásárolhat, a hosszított 760Li-n alapuló változat pedig még tízezer euróval drágább. Ennek ellenére biztosan akadnak majd rá vevõk, hiszen azok számára, akik elsõsorban az egóhosszabbítót látják az autókban, pillanatnyilag kevés jobb toldalék akad.





Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Ingyen Gokartozás a G1 és a GigaMad szervezésében!
Ingyen Gokartozás a G1 és a GigaMad szervezésében!

Ugye Te is szeretsz gokartozni!? Akkor figyelj, és csapj le a heti 24 hely egyikére, hívd a haverokat is és mérjétek össze tudásotokat egy igazi versenypályán!
A G1 Kart Center és a GigaMad közös, ingyenes amatőr versenyt hirdet minden 18. életévét betöltött versenykedvelő számára! tovább »


Hamann BMW X5 Flash Evo M 670 lóerővel
Hamann BMW X5 Flash Evo M 670 lóerővel

A széria BMW X5 M 555 lova az átlag embernek több mint elég, de a Hamann természetesen ezzel sem éri be, így megszületett a Flash Evo M. A német tuner cég mint mindig, most is összeállított egy igen komoly body kit-et is a járgányhoz, amit 2 féle motortuninggal rendelhetünk meg, akár 670 lóerőig feldühítve a vasat. tovább »


Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar
Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar

Tízéves, százezret futott patika BMW áron alul. Semmi más nem érdekli a vevőt, csak az, hogy kevés legyen a kilométer, és a kifizetendő összeg is. Ezer helyen megírták már, hogy állapotot veszünk, nem kilométert, de a magyar prémiumvadászoknak sajnos nem csak a zsebük az üres, de a fejük is. tovább »


Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!
Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!

Hosszas titkolózás és jól felépített reklámkampány után - amiben a rajongókat teljesen felcsigázták és kíváncsivá tették még talán a nem-BMW rajongókat is – végre bemutatták teljes egészében a BMW 1-es M coupét! 1-es M coupé. Merthogy erre a névre hallgat. Nem, ez nem M1, azt a nevet már egy másik legendás bajor viseli: 1978-tól 81-ig gyártották ízig-vérig sportautó volt (ahogy az 1-es M coupé is). tovább »