A BMW folyamatosan dolgozik az új, sofőröket segítő technológiákon. Az első ilyen fejlesztés amit láthatunk, a BMW távirányítású
parkoló rendszere. Bár láttunk már más autókat is maguktól parkolni, még nem egy elterjedt dolog, és minden megvalósítás más. Általában amiben egyeznek az az, hogy a volán mögött kell ülni a manőver végéig.
A BMW által fejlesztett parkolórendszer esetében nincs más dolgunk, csak megállni a garázs előtt, és a kocsi bemanőverez oda magától - és természetesen ki is áll - mindössze egy gombnyomásra.
Talán a rendszer létjogosultsága sokakban megkérdőjelezhető - először én is legyintettem - és úgy tűnhet, hogy nincs ere szükség, gondoljunk bele,
hogy mi van akkor, ha egy nagyon szűk helyre kell beállni. Nem arra gondolok, mikor két kocsi közé kell bepasszírozni a vasat, hülye lennék oda begyömöszölni a sajátomat, hiszen akkor szinte biztosra vehetem, hogy mire visszajövök, minimum egy ajtót rányitnak az enyémre. Inkább azon garázsokra gondolok, ahol a parkolóhelyet oszlopok, falak, korlátok határolják. Milyen rossz is oda úgy beállni, hogy utána hasat behúzva óvatos mozdulattal kell szabályosan kicsusszanni. Mennyivel egyszerűbb lenne az ilyen helyek előtt megállni, megnyomni a gombot, és mosolyogva konstatálni, hogy a kocsi a helyén van. Sőt, ha belegondolunk, lopás ellen is igen hasznos tudna lenni az ilyen, talán többet érne mint egy több százezer forintos riasztóberendezés :D
Az "önparkoló" rendszer már számos autóban jelen volt. Az alábbi videón egy F10-es 5-ös BMW-t láthatunk, amint bemutatja különleges tudását,
és beparkírozik a műanyag terelők által jelképezett garázsba a mögötte álló sofőrjének egyszerű mozdulattal kiadott parancsára.
Ezúttal Tano klubtársunk küldött egy jól összeszedett írást arról, hogyan kell beszerelni egy CarPC-t az E46-ba. Nem 3 sor, dehát több hónapnyi olvasgatás és munka tapasztalatát küldte el nekünk Tano. Volt szerencsém nekem is nyomogatni a kütyüt, és nekem is nagyon tetszett :) tovább »
Jön a tél, de a vezetés élménye nem múlik. A megfelelő előkészületekkel a vezetés a téli hónapokban is biztonságos maradhat, sőt, akár szórakoztató is. A "BMW Snow and Ice" tréning keretin belül, Sölden jeges útjain, ellenőrzött körülmények között, speciális járművezetői képzésben vehetünk részt. tovább »
A bajor gyártó a közelmúltban több százmillió eurót fektetett be a dél-németországi létesítmény széleskörű fejlesztésébe. Az új BMW 5-ös sorozat tömeggyártása már az év végén megkezdődik. A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja is a BMW Group alsó-bajorországi, Dingolfingban működő üzemében készül majd. Az új BMW 5-ös limuzin tömeggyártása már az idei év végén megkezdődik, hogy a modell első képviselői már 2017 elején megérkezhessenek az utakra. tovább »
Volt pár szabad percem, rálestem a BMWBlog.com weboldalra, ahogy ilyenkor szoktam, és mit látok? Egy magyar videót emlegetnek Cool Video: New BMW M5 címmel. A videó főszerelpője egy F10, amit Karotta mutat be a régi jó TotalCar stílusban. A videó elején azzal kezdi, hogy 2004-ben az E60-nak fogadott örök hűséget, de ma már itt van az F10... Ó, hát igen, tud válogatni ez a Bazsó Gábor. Én személy szerint még egy E39 M5-nek is nagyon tudnék örülni, nemhogy egy E60-nak. Hol van ehhez képest az F10... :D tovább »