A BMW folyamatosan dolgozik az új, sofőröket segítő technológiákon. Az első ilyen fejlesztés amit láthatunk, a BMW távirányítású
parkoló rendszere. Bár láttunk már más autókat is maguktól parkolni, még nem egy elterjedt dolog, és minden megvalósítás más. Általában amiben egyeznek az az, hogy a volán mögött kell ülni a manőver végéig.
A BMW által fejlesztett parkolórendszer esetében nincs más dolgunk, csak megállni a garázs előtt, és a kocsi bemanőverez oda magától - és természetesen ki is áll - mindössze egy gombnyomásra.
Talán a rendszer létjogosultsága sokakban megkérdőjelezhető - először én is legyintettem - és úgy tűnhet, hogy nincs ere szükség, gondoljunk bele,
hogy mi van akkor, ha egy nagyon szűk helyre kell beállni. Nem arra gondolok, mikor két kocsi közé kell bepasszírozni a vasat, hülye lennék oda begyömöszölni a sajátomat, hiszen akkor szinte biztosra vehetem, hogy mire visszajövök, minimum egy ajtót rányitnak az enyémre. Inkább azon garázsokra gondolok, ahol a parkolóhelyet oszlopok, falak, korlátok határolják. Milyen rossz is oda úgy beállni, hogy utána hasat behúzva óvatos mozdulattal kell szabályosan kicsusszanni. Mennyivel egyszerűbb lenne az ilyen helyek előtt megállni, megnyomni a gombot, és mosolyogva konstatálni, hogy a kocsi a helyén van. Sőt, ha belegondolunk, lopás ellen is igen hasznos tudna lenni az ilyen, talán többet érne mint egy több százezer forintos riasztóberendezés :D
Az "önparkoló" rendszer már számos autóban jelen volt. Az alábbi videón egy F10-es 5-ös BMW-t láthatunk, amint bemutatja különleges tudását,
és beparkírozik a műanyag terelők által jelképezett garázsba a mögötte álló sofőrjének egyszerű mozdulattal kiadott parancsára.
Kísérleti kameratechnológiák a kiterjesztett visszapillantó-látószög és a nagyobb biztonság érdekében. A BMW i divízió a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW i8 Mirrorless kísérleti technológiát is bemutatja. Ez az első alkalom, amikor a BMW a hagyományos visszapillantókat komplett kamerarendszerrel helyettesíti. tovább »
Indul a 2013-as Magyar Profi Drift Bajnokság - FRISSÜLT
A Magyar Profi Drift Bajnokság szervezője, azaz a Drifting.hu csapata 2013-ra olyan menüt állított össze a drift szerelmeseinek, mely után mindenki megnyalja majd a tíz ujját.
A menü egyik fő jellemzője, hogy szájhagyomány útján fórumokon, utcai csapatásokon, drifterek környezetében terjed, ami köszönhető a jó pár adag tsuisonak, a csipet gumipornak és jó adag füstnek. tovább »
Murray Fowler 81 éves, Costa Mesában lakik, Kaliforniában. Autója, egy BMW 2800CS, önmagában is érdemes arra, hogy kicsit pihentessük a szemünket filigrán vonalain. De ha hozzátesszük, hogy az öregúr mintegy 665 ezer kilométert tekert bele a kupéba, nem mindennapi történet körvonalazódik. tovább »
Na persze ez így nem teljesen igaz. A jelenlegi verziót nem gyártják csak tovább, elérkezett a generációváltás ideje. A jelenlegi modellből 605.498 darabot gyártottak, ebből az utolsót a BMW osztrák partnerének, miközben dél-karolinai Spartanburgban már meg is kezdődött a következő generáció gyártása. tovább »