Szövetséget köthet a Mercedes és a BMW

2009. március 10. kedd 22:33, Robinson


A gazdasági válság egy hajóba kényszerítheti a két õsi riválist: a legújabb hírek szerint részvénycserérõl és komoly mûszaki együttmûködésrõl tárgyal a Daimler AG. és a BMW.

A Chryslerrel való szakítása óta folyamatos beszédtéma, hogy a Daimler AG. melyik másik riválisával kötheti össze a sorsát hosszú távú túlélése érdekében. Tavaly már szó esett a BMW-vel való együttmûködés lehetõségérõl, de akkor nem volt sürgõs: a Mercedes is, a BMW is jelentõs profittal mûködött, legfeljebb a fronthajtású modellek drága fejlesztése okozott némi fejfájást a két cégnek. Most azonban merõben más a helyzet: a válság kirobbanása miatt az eladások minden jelentõsebb piacon visszaestek, így a Mercedesnek és a BMW-nek is elemi érdeke, hogy minél gyorsabban faragjon a költségeibõl. A hírek egyelõre 7%-os részvénycserérõl szólnak - a BMW és a Mercedes egy az egyben váltaná be a másik részvényeit -, bár arról is hallani, hogy a BMW 46%-át birtokló Quandt család egyelõre nem támogatja az ötletet - állítólag attól tartanak, hogy a Mercedes irányító szerepre törekedhet a cégen belül.

Ha a két vállalat valóban szövetségre lép, akkor számos területen segíthetik egymás. Az egyik legfontosabb lehetõség a Mini, illetve az A- és B-osztályú Mercedesek utódainak közös fejlesztése: mivel sem a Mercedes, sem a BMW nem ad el elég kisautót ahhoz, hogy a kizárólag ezekhez a modellekhez használható alkatrészek és fõegységek fejlesztése és gyártása kifizetõdõ legyen, már mindkét cég próbált partnert találni a feladathoz korábban. A BMW messzebb jutott - a Mini motorjait a Peugeot csoporttal közösen készítik -, de hosszabb távon ez a megoldás sem optimális. Ha azonban ugyanazokra az alapokra épülhetne a Mini és a kis Mercedesek, azzal az alkatrészek gyártási példányszámát évi 4-500 ezer körülire emelhetnék, ami a fejlesztések gyorsabb megtérülését eredményezné. Ezenkívül a két gyártó persze más területeken is hatékonyan segíthetné egymást, hiszen típus- és motorválasztékuk szinte tökéletesen átfedi egymást, így számos olyan alkatrész van, például motorok, váltók, futómûelemek, amelyet anélkül vehetnének át, hogy az az autóikon meglátszana.

A Mercedes és a BMW már eddig is részt vett több közös projektben - egyebek közt egy hibrid hajtáslánc fejlesztésében és a német beszállítókat segítendõ néhány szabvány kidolgozásában -, így korlátozott kapcsolat már most is van a két rivális között, de eddig minden ilyen programban részt vettek más partnerek is, például a GM vagy a Volkswagen. Ha viszont a mostani tárgyalások eredménnyel zárulnak, azzal megnyílik az út a közös munka elõtt, amely mindkét luxusautó-márka számára komoly elõnyöket tartogat.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Lóerők Éjszakája
Lóerők Éjszakája

Minden év egyik legjobban várt éjszakai eseménye kerül megrendezésre szombaton a tököli reptéren. Immáron ötödik alkalommal gyűlnek össze a lóerők szerelmesei, hogy a nyári szezon kezdetét egy hatalmas bulival ünnepeljék. Autófanatikusok, motorosok, drift őrültek és a gyorsulás megszállottjai, sőt idén már a kamionosok is ott lesznek a Budapestről könnyedén megközelíthető helyszínen. tovább »


A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész
A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész

A motorháztető alatt egy teljesen új 1.5 literes négyhengeres motor dolgozik amit BMW motor guruja Alexander von Falkenhausen fejlesztett ki. Ez volt az egyik olyan alkatrész ami érezhetően és látványosan megváltozott az IAA-n debütált prototípushoz képest: az 1:8.2-ről 1:8.8-ra növelt sűrítési aránynak köszönhetően az eredeti 5500-as fordulaton 75 LE-t teljesítő motor helyett egy 5700-as fordulatszámon 80 LE-t teljesítő hajtóművet kaptak. tovább »


Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!
Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!

Hosszas titkolózás és jól felépített reklámkampány után - amiben a rajongókat teljesen felcsigázták és kíváncsivá tették még talán a nem-BMW rajongókat is – végre bemutatták teljes egészében a BMW 1-es M coupét! 1-es M coupé. Merthogy erre a névre hallgat. Nem, ez nem M1, azt a nevet már egy másik legendás bajor viseli: 1978-tól 81-ig gyártották ízig-vérig sportautó volt (ahogy az 1-es M coupé is). tovább »


Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben
Titkos menü előhívása a 3-as 5-ös és Z4-es modellekben

Sokan nem is tudják, hogy kedvenceink fedélzeti számítógépe (Board Computer - BC) rendelkezik egy olyan menüvel is, amit alapértelmezetten nem érhetünk el. Őt szokták titkos menüként emlegetni :) Sok érdekes dolgot tud az autónk elmondani nekünk, lássuk hogyan vehetjük rá! tovább »