Új nyolcfokozatú automata a BMW-tõl
2009. február 03. kedd 21:09, Robinson
A ZF által fejlesztett új, nyolcfokozatú automata váltót hamarosan piacra dobja a BMW. Elõször a Hetes szériába építik be az új szerkezetet. A BMW azt állítja, a nyolcfokozatú váltónak nemcsak az elõállítási költsége alacsonyabb, de gazdaságosabb is, és emellett dinamikusabb autózást tesz lehetõvé, mint a jelenleg használatban lévõ hatfokozatú automata.
Az új váltó jobban hasonlít az aktuális M3-as dupla kuplungosára, mint az elõdjére.
Klaus Draeger, a BMW fejlesztési vezetõje az Automotive Newsnak elmondta, hogy a nagy autók esetében nem szeretnék a dupla kuplungos váltót használni, inkább a sima automata váltóra koncentrálnak: A nyolcfokozatú automata, amit a ZF-fel közösen fejlesztettünk, a kapcsolás idejét tekintve felveszi a versenyt a dupla kuplungos váltóval, de könnyebb, gazdaságosabb, valamint az ára is kedvezõbb. Draeger kifejtette, hogy a dupla kuplungos rendszerek nagyon bonyolultak, ezért drágák, ráadásul nehezek is.
A ZF új váltóját úgy találták ki, hogy nemcsak a hátsó-, hanem az összkerékhajtású autókba is be lehessen szerelni, ezért a BMW-k mellett több Audiban is találkozunk majd vele. A plusz fogaskerekeknek köszönhetõen a váltó minden sebességtartományban könnyebben megtalálja az ideális motorfordulatot, ezért gazdaságosabbá teszi az autózást. Hogy még gazdaságosabbá tegyék, az új váltóba beépítették a stop-start rendszert is.
A BMW tesztjei alapján az új váltó fogyasztáscsökkentõ hatása benzin esetén 3, dízelautóknál pedig 6 százalék, legalábbis ennyivel fogyasztottak kevesebbet az új váltóval szerelt BMW-k azoknál, melyekben a jelenlegi hatfokozatú automata dolgozott.
forrás: totalcar.hu
Komment írása ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/page_edit.png)
Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.
Legfrissebb