laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2012-05-08 14:21 Keréknyomás

Üdv

Elöl 205/50 R17 van 7,5 széles felnin
Hátul 235/45 R17 van 8,5 széles felnin

Mekkora az ajánlott guminyomás (nincs ültetés) E36 320 touring-nál?

Előre is köszi a válaszokat

laleeboy Elküldve: 2012-04-27 14:18 Klíma

carobi írta: Sziasztok

Jön a nyár a meleg a jó idő, erre mit csinál a kocsim ??? folyamatosan kinyitja a fűtést a lábamra ( Hallottatok már ilyenről,40km után már alig lehet megmaradni a kocsiban, aztán amikor leállítom a motort 10 percig lehet hallani halkan, hogy valami zümmög a műzerfalban, a cd körül,mintha egy pici villanymotor még dolgozna, néha erősebben néha gyengébb erővel. Digit klímás a kocsi, elvittem autószerelőhöz, azt mondtam vigyem autó villamossági szerelőhöz, de inkább tőletek kérdezem, ti legalább értetek a BMW-hez


Sajna ez E36 digitklíma típushiba
Nekem is ez volt
Nekem szerencsém volt és javítható , egyéb esetben csere

A zizgés az üzemszerű mert a digitklímában levő szenzorra egy mini venti szívjía az utastéről a levegőt

laleeboy Elküldve: 2012-03-21 11:00 Elsõ lengõkar hátsó szilent

hil írta:
BarG írta:

Hűha !!!
Épp most gondolkodtam a teljes hátsó szilentkészlet - 8 db - poliuretánra történő cseréjéről. Mivel a Powerflex is poliuretán, meg a kinézettek is, ezért ezekre is igaz lehet a kenegetési igény? Ahhoz totál szét kéne szedni évente a futóművet, ami szerintem nem vállalható.



Szia! Igen, azokra is. Így már nem is olyan édes az a szőlő. Ezt a zsírozgatást rendre szeretik elhallgatni mindenhol, mivel eléggé macerás a művelet kb évente és nem pörögne a bolt, mert ennek tudatában nem venné senki. Ha meg visszaviszed, hogy tönkrement idő előtt, akkor mondják, hogy erre nem vonatkozik a gari, mivel nem volt zsírozva az általuk ajánlott spec zsírral. Saját véleményem: nem gondolom, hogy a BMW tervezői akkora hülyék lennének, hogy nem jöttek volna rá arra, hogy oda egy akár merev befogás is megtenné (mert a Powerflex már szinte az) és nem kéne szarozni ezekkel a szilentekkel.



Köszi a hozzászólásokat és az infókat.

Mi lenne az a spec zsír amivel kenni kell évente?
Mivel már megvettem így beteszem.
Arra gondoltam hogy évente minimum 2x megemelem a kocsit a téli/nyári váltásnál , akkor meg tudom ejteni ezt is hisz csak 2 csavar aztán a többit majd meglátjuk....

laleeboy Elküldve: 2012-03-20 13:48 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Üdv
Nem pontosan ez az a topic aminekem kell, de jobb híján ide írok.
E36 első stabrúdszilent csere lesz.
Meg is vettem a jó kis Powerflex-et.
Az lenne a kérdésem hogy a Powerflex-es csomagban talált kenőanyagot hol kell használni?
Tegyem a szilent és a stabrúd közé? Vagy a szilenttartó csavaokat kell megkenni vele?

Köszi

laleeboy Elküldve: 2012-03-10 20:44 légzsak_

Egy kis segítségre lenne szükségem

Ma a jó időt kihasználva gondoltam kitakarítom a járgányt ('97-es E36 320i touring)alaposabban a megszokottnál.
Ki is vettem az első üléseket és a jobbos alatti csatlakozót is széthúztam (persze közben szólt a rádió).
A mikor raktam össze észrevettem hogy világít a légzsák lámpa a műszerfalon.
Levettem az akksisarut de a jelenség megmaradt.
Mit lehet tenni ebben az esetben?
Ki kell olvastatni a hibakódot, vagy majd pár indítás után megszűnik, esetleg ki lehet ütni házilag úgy mint az olajcserét?
Légyszi, valaki segítsen mert zavar a pirosan világító ikon a műszerfalon

Kösz

laleeboy Elküldve: 2012-02-29 09:01 Kézi váltót keresek

bmwkoloni írta: Egy kérdés! E-30 323-i.

Kaptam hozzá egy ix váltót + hozzávaló első kerék agyakat és féltengejeket. bele lehet tenni komoly átalakítás nélkül? mi kell még, hogy összkerekes legyen? illetve összehozható-e?

Előre is KÖSZI

V.N.


Vegyél egy másik kasznit mert az IX TELJESEN más!
Az IX első futóműve, kormányműve bölcsője teljesen egyedi csak az IX bódéba illeszkedik(még a tornyok is másként állnak a simához képest) az IX váltó és az osztómű sem fér el a sima váltó helyén, az első féltengely átmegy a karteren amire az első difi is fel van csavarozva így az sem stimmel.
Az egyetlen ami passzil az IX-ből a simába a a hátsó futómű + a difi

Szerintem FELEJTŐS

laleeboy Elküldve: 2012-01-09 21:12 bc

Üdv

Van valakinek Székesfehérváron vagy a környéken 18 gombos nagy BC-vel szerelt E36-ja?

Szeretnék vele egy márkatársi találkozót egyeztetni hogy kipróbálhassam az én BC-met ami még beszerelés előtt áll és nem tudom jó-e (érdemes vele foglalkozni vagy keressek másikat)

Tehát egy pár perces mutatvány lenne és én nagyom hálás lennék.

PÜ-ben ha lehet

Előre is köszi

laleeboy Elküldve: 2011-08-25 13:19 Klíma

Puli írta:
InsectKiller írta:
Puli írta:
anubisz írta:
InsectKiller írta:
Puli írta: Üdv Srácokl!

Egy kis segítség szeretnék kérni.
A klímámmal valami nem okey: ugyanis néha forró levegőt nyom,ami elég kellmes ebben a 40 °C-ban! (Tegnap kiszáltam a kocsiból,mikor ilyet csinált és fura hangot hallottam a kocsi elejétől. De nem tudtam megfejteni,mintha a ventilátor felöl jönne, nem tudom...)
Kb 1 hónappal ezelőtt elvittem egy klímáshoz,aki átnézte, feltöltötte,tisztította. és nem is mondott semmi problémát!
Ja és ezt kizárólag akkor csinálja,ha városban közlekedek, ha országúton megyek,akkor jól működik! (Mintha a menetszél kellene...)

Előre is köszi a segítséget!


Először fűtéscsapra gondoltam, de ott nincs olyan, h hol jó, hol nem. Az beszarik és meleget nyom meg nincs érdekes hang.
Érdekes hangot sztem a klímakompresszor eredményezhet. De biztos lesz más is, aki esetleg biztosabbat tud mondani.
Üdv


Sok klímás kinyalhatja a seg...m ! gagyi klímás túltöltötte a rendszeremet 2 éve,se kenőanyag bele,se semmi,mérlegen mérve a cuccot ami belemegy,mentem a pályán aztán letiltott a klíma,nehogy szétbassza a gáz. 40 fokba 38 fokot nyomott be. Azt hittem megáll a szívem.Mióta szakszervizben klímáztatok azóta semmi gondom nincs vele. Lehet neked is annyira szerelte már,hogy jól elbaszta. Gagyi klímások,mérlegről töltenek rendszert, szervizbe meg komplett rendszerre kötik,



Köszi!

Ezt a klímakompresszort azért ellenőriztetem!
De a márkaszervízzel kapcsolatban fenttartásim vannak..... Nagyon lehúzósak!


Szerintem Anubisz kolléga nem márkaszervizre gondolt, hanem olyan cég, akiknek van klímás gépük. Nekem is ilyen cég csinálta és épp hogy többe került, mint a mérleges megoldás.


Ahham értem!!! Megpróbálok keresni. Ha esetleg tudtok valakit ajánlani Székesfehérváron,akkor azt megköszönném!


A csóri úti klímásokról sok jót hallottam

laleeboy Elküldve: 2011-08-17 09:14 Most vettem BMW-t

laca29 írta: Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok van egy digitklimás e36 om, megy a klima és nem látom csepegni a a vizet ez jó vagy nem?


Hali

Ha minden jól működik akkor a váltó körül keresgéld a cseppeket mert oda "üríti" a klíma a kondenzvizet.
Lehet hogy pont a váltó külső bordái közé csöpög és ott megáll (ezért nem csöpög le)

laleeboy Elküldve: 2011-07-27 09:22 Trükkök és okosságok

laca29 írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy e36 ot, valaki megtudná mondani, hogy az olajcserét jelző ledsor mikor vált, jelenleg 3 sárga led világit mikor kell kb olajat cseréljek, hogyan müködik meddig zöld mikor váltanak a ledek?


Alapból olajcsere után ha ki lett nullázva a számláló zöld ledek világítanak amik kb 2e km-enként alszanak ki azután sárga világít ami a közeledóő olajcserét jelzi ez is kb 2e km után vált és amikor a piros kezd világítani akkor már kötelező olajat cserélni.
Általában a használattól függően számol így lehet hogy 12 e után de lehet hogy 15 e után jön elő a piros.
+ van egy másik funkció is ugye ha nem futod le a km-ert akkor is évente kell(ene) olajat cserélni erre az 1 évre figyelmeztet a ledek fölött megjelenő kis óra szimbólum

Azt nem tudom hogy hogyan lehet neked 3 sárga mert ha jól tudom akkor 4 vagy 5 zöld van és 1-1 sárga illetve piros

Egyébiránt ha most vetted akkor szerintem alap lenne az olajcsere nem beszélve esetleg a szíjakról görgőkről szűrőkről vízpumpáról...stb

Mert így tudod hogy benne is van az olaj és nemcsak a számlálót nullázták ki cselesen....

laleeboy Elküldve: 2011-07-27 09:08 Hengerfej tuning

Harcore írta: Sziasztok!

(Nem találtam témát a kérdésemmel kapcsolatban és újat sem tudok még csinálni ezért kénytelen vagyok itt feltenni kérdésem.)
Érdekelne, hogy 1990-es évjáratú 320i E30-asba melyik a legnagyobb blokk ami beépíthető?
Utcai használatra lenne, tehát fontos, hogy engedélyeztetni lehessen...



Ha jól tudom csak típusazonos motort lehet beépíteni (illetve bármit beletehetsz de annak iszonyú költségei vannak a regadó különbözeten keresztül az engedélyezéshez szükséges papírokig)
Bele tudod tenni az M50-es motorcsaládot(M50 M52 M54 és az S-es jelű M-es motorokat )gyakorlatilag gyári alkatrészekkel összerakva, vagy az M30 sor6 és M60 V8-as motorokat de ahhoz egy csomó dolgot egyedibe kell elkészíteni.
Ha a gyári most a kocsiban lévő motorod még motorszámos akkor több lehetőséged is van.
-motorkódoztatod és akkor bármilyen 6hengerest beletehetsz
-ha nem akarsz a motorkódozással "bajlódni" akkor lehet a saját számos blokk faragása amiből szintén több lehetőség is adódik.
1-átfűzöd 23-asra (ez a legolcsőbb és leggyorsabban kivitelezhető mert a 20 és a 23 között CSAK a főtengely-dugatyú-hajtókar a különbség és mivel a 20as és a23-as furata megegyezik (80mm)csak a löket más így a fent említett alékatrészek cseréjével mehet) persze csak akkor ha a blokkodat nem kell fúrni.
2-ha már fúrni kell akkor érdemes a következő lépcsőre átm84 re fúrni amiből aztán lehet 25-ös amihez a 25-ös főtengely-dugatyú-hajtókarja kell + érdemes akkor már a 25-ös többi részét is átemelni tehát az eredeti 20-as blokkból csak a számos blokktömb marad minden más a 25-ös ből jön
VAGY lehet stroker ami a gyakorlatban ~2700ccm-t jelent (nekem volt ilyenem M20B20-ból építettM20B27 )
Ehez kell egy 324d vagy td esetleg eta főtengely 20-as hajtókarok és 25-ös dugók és persze a 25-ös többi része (hf, váltó, szívósor ,injektorok...stb)
Ezek a plug&play verziók (persze a 84mm-es furattal is össze lehet rakni pl a 20-as cuccaival de akkor egy kicsit más lesz a motor jellege,nekem 20-as hf volt a strokeren ami annyit jelentett hogy kis fordulaton brutál nyomatékos volt viszont 4000-4500 körül már elfogyott mert a szelepek kissebbek a 20-as hf-ben mint a 25-ös ben, de utcán igazi büntető volt 3:25-ös difivel és hosszútávon se forogta agyon magát)

Húú ez jó hosszú lett de remélem segített

laleeboy Elküldve: 2011-06-30 15:01 Futómû és hibái

b0gar írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
b0gar írta: Látom ezt a nyomvályút jól felkaptátok.
Csak a kolléga említi, hogy fékezésnél akár fél fordulatot is elmegy a kormány. Ennek semmi köze a nyomvályúhoz. - szeintem


viszont ha az útnak van lejtése, akkor van köze a széles gumihoz. tök egyenes úton, bármilyen tempóról bármilyen intenzitással fékezek, elengedett kormánynál sem húz semerre. viszont amint van lejtése az útnak oldalra, akkor rögtön arra húz. téli guminál (195) ez nem igazán jellemző. itt most nem a nyomvájú a téma, hanem a széles gumi.



Persze,ha van lejtés,húzza nekem is kicsit,meg nálam akkor gáz ,ha szakadó esőben megyek pályán sokat és fékezni kell hirtelen, megrántja kicsi,t az elejét oldalra,hogy fel vannak ázva teljesen a fékek. Néha ijesztő a jelenség. Aki nem tudja kezelni,bajba kerülhet hamar. 2,3 apró fékezés,és már egyenesen fog,amikor leszárad a tárcsa.


Persze, ez mind igaz. De fél kört fordul a kormány?
Nekem akkor fordult fér kört a kormány mikor defektem volt és tök lapos kerékkel mentem.


Azt hogy a nyomvályú mennyire rángatja a kormányt nagyban befolyásolja a kerék ET-je is.

A gyári ha jól tudom ET45-47 körül van ha felteszel egy ET30-35-öt (amit símán el lehet képzelni mert sok az ilyen ET-s felni főleg a nem gyáriak közt) máris 10-15 mm-el kintebb van a kerék oldalanként így a nyomtáv is változik (szélesedik) ezért nem talál bele a nyomvályúba és rángatja az egész futóművet.

laleeboy Elküldve: 2011-06-30 10:45 Vicces :)

http://tv.gamestar.hu/video/ne...t3-trailer

Valamiért a videókhoz nem engedte betenni
Remélem azért itt is jó lesz

laleeboy Elküldve: 2011-06-28 13:32 Szivargyújtó

Coyote írta: Sziasztok,

szerintem ez is megérdemel egy topikot, legalábbis engem nagyon érdekel, hogy hogyan lehet a legtöbbet kihozni belőle, anélkül hogy megolvadna De mielőtt az elosztás szóba jönne:

vettem egy szivargyújtós FM transmittert (ideiglenes megoldásnak jó), ami nagyon jól passzol az E46-ba. A gondom csak az, hogy folyamatosan ki kell húzni amikor megállok, mert a szivargyújtót nem kapcsolja le az autó.

A kérdésem: van-e valami megoldás arra, hogy a gyújtás elvételekor a szivargyújtó is lekapcsoljon?


Kössél be egy relét amit a gyújtás vezérel
Ennyi

laleeboy Elküldve: 2011-05-16 13:33 Vicces :)

ute107 írta: Katt ide, Kicsi vicces "Platinagyertyát és direktszürőt minden autóba...

"caliyoung válasz | megnéz 2011.04.20 13:44:10 © (33721)

Ja, nekem bent van az 1.2-es Clióban és überbrutál állat lett belőle. A múltkor letoltam egy Porschét az érdi emelkedőn felfelé. De ilyen túkszaros 330-as bömcsikből meg a fostalicska 3 literes audikból többet is megeszek naponta. Igaz, nekem a platinagyertya mellé a direktszűrő is be van téve."

"Most a plazmagyertya + direktszűrő után bekerült az 1.2-es Cliómba egy univerzális sport hátsó dob is. Hát mit mondjak, ettől még sokkal állatabb lett. A fogyasztásom is lejjebb ment több literrel, de ami a leglényegesebb, hogy mostmár a Lancer EVO-kat is szarráalázom a lámpánál. A múltkor a benzinkútnál odajött egy srác,és azt mondta, nem hiszi el hogy csak 1.2-es a motorom, mert ugyan próbált utánam jönni egy Octavia TFSI-el, ami állátólag nagykúleres és 260 lovasra van chippelve, de nem tudott lépést tartani velem.

Azt mondta ő is beteszi a kocsijába ugyanazokat a tuning megoldáokat mint én, annyira meggyőző a kocsim."


Gyerekek le kellene adnunk a Bmw-ket a bontóban...


Hihető

HA
-van benne egy vödör méretű turbó
-a fogyasztása megegyezik egy lovasezredével (csata után)
-a motor élettartama pedig egy molylepkével
-a kaszni kikönnyítve 450 kg-ra
-....(egyéb ötlet ? )