Ez egy archivált weboldal! bővebben

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:26


YELLOW írta: szerintem meg igenis köze van hozzá... arra meg mérget vehetsz, hogy amit tudsz a szélcsatornai számításokról az édes kevés... mindegy hol olvasod, nem írnak le minden adatot, hisz sok minden titkos...

de amúgy jó hogy valaki leírta menyni a légellenállás, mert én sehol nem találtam az E46-nak

A szélcsatornába betett tárgy ebben az esetben áll (mivel autóról van szó, de még repülõgép esetében sem számolunk vele) és a levegõ áramlik körülötte. Ez gondolom belátható, tehát ebben az esetben gyorsulásról nem beszélhetünk. Akkor meg minek is kell a súly??? Nem olvastam, tanultam (egyetem), munkám során alkalmaztam, de lehet, hogy most kiderül, éveken keresztûl rosszul és talán új irányzatok vannak már a szélcsatornákban is
hil

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. december 24. szerda, 13:28

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:24


hil írta:
YELLOW írta: ugyanis a súlynak is köze van hozzá és a dízel blokk nehezebb

hil írta:
Burns írta: Menetteljesítmény320d
Légellenállás (cw) 0.27
Legnagyobb sebesség (km/h) 230
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 7.9
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.5
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 6.6/8.4


Menetteljesítmény320i
Légellenállás (cw) 0.26
Legnagyobb sebesség (km/h) 228
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 8.2
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.9
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 8.3/11.0

Két azonos karosszériának mitõl is van eltérõ légellenállása???
hil

Ezer bocsánat, de a légellenállás (alak tényezõbe) tényezõbe a súly nem számít bele. Itt most számításokkal tudnám bizonyítani a szélcsatornás mérések alapjait, de ez egyetemi tantárgy, itt most eltekintenék ettõl.
hil


Magam is úgy tudtam, hogy azonos Cw-nek kellene lenniük.

Esetleges kivétel lehet mondjuk egy M-es készlet a sok boJlerrel.

Lehet a hátsó kipufogóvég szól bele. Dízelé lekonyul, benyásé áll!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:22


szerintem meg igenis köze van hozzá... arra meg mérget vehetsz, hogy amit tudsz a szélcsatornai számításokról az édes kevés... mindegy hol olvasod, nem írnak le minden adatot, hisz sok minden titkos...

de amúgy jó hogy valaki leírta menyni a légellenállás, mert én sehol nem találtam az E46-nak

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:20


YELLOW írta: ugyanis a súlynak is köze van hozzá és a dízel blokk nehezebb



Ülj le fiam, 1-es!

belsõ ellenállás
motorhûtés, utastérszellõzés

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:18


YELLOW írta: ugyanis a súlynak is köze van hozzá és a dízel blokk nehezebb

hil írta:
Burns írta: Menetteljesítmény320d
Légellenállás (cw) 0.27
Legnagyobb sebesség (km/h) 230
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 7.9
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.5
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 6.6/8.4


Menetteljesítmény320i
Légellenállás (cw) 0.26
Legnagyobb sebesség (km/h) 228
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 8.2
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.9
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 8.3/11.0

Két azonos karosszériának mitõl is van eltérõ légellenállása???
hil

Ezer bocsánat, de a légellenállás (alak tényezõbe) tényezõbe a súly nem számít bele. Itt most számításokkal tudnám bizonyítani a szélcsatornás mérések alapjait, de ez egyetemi tantárgy, itt most eltekintenék ettõl.
hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:18


hát igen az 1.6-ban valóban kevesebb... km mennyi van benne neked? errõl az 1.6-ról nem hallottam jókat
én mostanában egy E36-os haveromat furikázom neki 320i van 150 lovas... és elkezdi nekem: "húú lehet megfognám..." mondom már megvoltál... eccer már mentünk egymás ellen, és nekem volt 45 lityi benyám, neki meg vagy 8...

Zolee írta:
YELLOW írta: amíg a kéket el nem hagyja, én csak 2000-ig pörgetem max, utána is általában 3000-ig... nekem elég jól megy nyomatékból...
...

Ugyan így használom! Kivéve a 'nekem elég jól megy nyomatékból...' ez sajnos a 316-nál nem igaz


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:15


YELLOW írta: amíg a kéket el nem hagyja, én csak 2000-ig pörgetem max, utána is általában 3000-ig... nekem elég jól megy nyomatékból...
...

Ugyan így használom! Kivéve a 'nekem elég jól megy nyomatékból...' ez sajnos a 316-nál nem igaz


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:13


Az a lényeg srácok, hogy elégedettek legyünk az autónkkal. ÉN ELÉGEDETT VAGYOK!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:07


ugyanis a súlynak is köze van hozzá és a dízel blokk nehezebb

hil írta:
Burns írta: Menetteljesítmény320d
Légellenállás (cw) 0.27
Legnagyobb sebesség (km/h) 230
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 7.9
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.5
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 6.6/8.4


Menetteljesítmény320i
Légellenállás (cw) 0.26
Legnagyobb sebesség (km/h) 228
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 8.2
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.9
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 8.3/11.0

Két azonos karosszériának mitõl is van eltérõ légellenállása???
hil


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:06


hil írta:
Szia!
Kicsit eltértünk már az oldal témától, de azt hiszem, látnivaló, hogy azonos hengerûrtartalmú motort feltételezve a benzines teljesítményben megelõzi a dizelt, nyomatékban viszont nagyon erõsen lemarad. Na a dizelnél ezt a teljesítmény lemaradást kompenzálják klf. tuningal, viszont a méretezett csapágyak, hajtókarok, stb nem erre a megnövelt igénybevételre lettek tervezve, azok idõvel elfáradnak. (mert ugye tuningnál ezeket az elemeket nem szokás cserélni, arra már nincs pénz. Talán ezért is rossz döntés a használt, régi dizel megvásárlása. SZERINTEM!
hil

Szia!
Valóban eltértünk a témától. De tulajdonképpen egyet értünk. Azt akartam mondani, h azonos cm3-es diesel (turbóval, de tuning nélkül) is tudja kb. azt a gyorsulási értéket, amit a benzines. A tuning az más kérdés, ebben teljes mértékben egyetértünk. Erre írtam még, h a benyásban csak sima szívó motorja van...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:04


Burns írta: Menetteljesítmény320d
Légellenállás (cw) 0.27
Legnagyobb sebesség (km/h) 230
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 7.9
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.5
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 6.6/8.4


Menetteljesítmény320i
Légellenállás (cw) 0.26
Legnagyobb sebesség (km/h) 228
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 8.2
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.9
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 8.3/11.0

Két azonos karosszériának mitõl is van eltérõ légellenállása???

Ja, érdekes, a saját könyvemben nem ezek a számok vannak.
hil

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. december 24. szerda, 13:10

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:02


Menetteljesítmény320d
Légellenállás (cw) 0.27
Legnagyobb sebesség (km/h) 230
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 7.9
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.5
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 6.6/8.4


Menetteljesítmény320i
Légellenállás (cw) 0.26
Legnagyobb sebesség (km/h) 228
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 8.2
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.9
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 8.3/11.0

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:01


Burns írta: Üzemanyagfogyasztás 320d
EU Városban (l/100 km) 6.0
EU Városon kívül (l/100 km) 4.1
Vegyes (l/100 km) 4.8
CO2-kibocsátás (g/km) 128


Üzemanyagfogyasztás 320i
EU Városban (l/100 km) 8.4
EU Városon kívül (l/100 km) 4.8
Vegyes (l/100 km) 6.1
CO2-kibocsátás (g/km) 146


Érdekes dolgok ezek...

Szia!
A számok türelmesek.... Nem írtál a korom kibocsátásról, talán szándékosan! mindannyian tudjuk, hogy azok a pl. fogyasztási adatok, amiket a gyárak leírnak, mégcsak iránymutatónak sem tekinthetõk.
hil

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. december 24. szerda, 13:03

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 13:00


YELLOW írta: hát hil kolléga... 2000 elõtt? akkor az E36 és az E46 elsõ szériájának futómûve mér szakadt ki? E36 típushoba, hogy az egész futõmûtartó kiszakadhat... ez volt E46-nál is bár ott a hátsó torony szakadt be...

szerencsére a faceliftnél ezeket javították, erõsítettek mindent... az lehet hogy motorikusan nem lesznek oylan tartósak, de ez nagyban függ a vezetõtõl, és a tulajoktól

A 2000-es dátumot szerelõktõl hallottam. Olvastam én is a futómû kiszakadásról, ebbõl a szempontból nagyon megnéztem autómat és rendben is találtam, remélem elkerül ez a sors.
hil

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:57


Üzemanyagfogyasztás 320d
EU Városban (l/100 km) 6.0
EU Városon kívül (l/100 km) 4.1
Vegyes (l/100 km) 4.8
CO2-kibocsátás (g/km) 128


Üzemanyagfogyasztás 320i
EU Városban (l/100 km) 8.4
EU Városon kívül (l/100 km) 4.8
Vegyes (l/100 km) 6.1
CO2-kibocsátás (g/km) 146


Érdekes dolgok ezek...