
- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 318i
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:55
Zolee írta:hil írta: Sziasztok!
Lehet,hogy nem ide tartozik: tanulmányaim szerint a dizel motor erõgépek meghajtására lett kifejlesztve, többnyire egy adott fordulaton üzemelve. A városi totyorgás a haláluk! Lényegesen több a károsanyag kibocsátása (jelenleg és a tudomány mai állása szerint), amit majd unokáink fognak érezni, esetleg számonkérni tõlünk. (talán ezért is van, hogy szmogriadó esetén elõször az öngyujtósokat korlátozzák még itthon is).Igaz, tuningolva jobban gyorsul mint a benzines. Szerintem aki megengedheti magának, hogy márkás autót vegyen, annak a tüzelõ anyagra sem kéne sajnálnia a pénzt. Na én ezért vettem benzinest, persze másnak ettõl függetlenül lehet más a véleménye.....
hil
Sziasztok!
Ugyan én is benzines vagyok, de azért vitatkoznék Hil kollégával. Szerintem a diesel tulajok egy része, talán többsége (és itt nem általában, hanem kimondottan a BMW tulajokra gondolok) nem a fogyasztás miatti költségmegtakarítás miatt döntött a diesel erõforrás mellett, hanem elsõsorban az egyértelmûen nagyobb nyomaték miatt. A gyorsulásról annyit, h azonos köbcentinél elég azonosak az értékek. Persze nem mindegy, h mekkora sebességtõl mekkkora sebesség eléréséig mérjük a gyorsulást. Az már más kérdés, hogy nem egyenlõek a feltételek, mert ugye ha a benzines is kapna egy turbót... Ld. a következõ M3 már nem szívó motoros lesz.
A másik, a mai diesel motorok (és ez a BMW-re mint motor fejlesztõ úttörõre kiemelten igaz) már meglehetõsen jó emissziós értékekkel rendelkeznek.
Ettõl függetlenül én is benzines párti vagyok, leszek és maradok...
Szia!
Kicsit eltértünk már az oldal témától, de azt hiszem, látnivaló, hogy azonos hengerûrtartalmú motort feltételezve a benzines teljesítményben megelõzi a dizelt, nyomatékban viszont nagyon erõsen lemarad. Na a dizelnél ezt a teljesítmény lemaradást kompenzálják klf. tuningal, viszont a méretezett csapágyak, hajtókarok, stb nem erre a megnövelt igénybevételre lettek tervezve, azok idõvel elfáradnak. (mert ugye tuningnál ezeket az elemeket nem szokás cserélni, arra már nincs pénz. Talán ezért is rossz döntés a használt, régi dizel megvásárlása. SZERINTEM!
hil