Ez egy archivált weboldal! bővebben

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:55


Zolee írta:
hil írta: Sziasztok!
Lehet,hogy nem ide tartozik: tanulmányaim szerint a dizel motor erõgépek meghajtására lett kifejlesztve, többnyire egy adott fordulaton üzemelve. A városi totyorgás a haláluk! Lényegesen több a károsanyag kibocsátása (jelenleg és a tudomány mai állása szerint), amit majd unokáink fognak érezni, esetleg számonkérni tõlünk. (talán ezért is van, hogy szmogriadó esetén elõször az öngyujtósokat korlátozzák még itthon is).Igaz, tuningolva jobban gyorsul mint a benzines. Szerintem aki megengedheti magának, hogy márkás autót vegyen, annak a tüzelõ anyagra sem kéne sajnálnia a pénzt. Na én ezért vettem benzinest, persze másnak ettõl függetlenül lehet más a véleménye.....
hil

Sziasztok!
Ugyan én is benzines vagyok, de azért vitatkoznék Hil kollégával. Szerintem a diesel tulajok egy része, talán többsége (és itt nem általában, hanem kimondottan a BMW tulajokra gondolok) nem a fogyasztás miatti költségmegtakarítás miatt döntött a diesel erõforrás mellett, hanem elsõsorban az egyértelmûen nagyobb nyomaték miatt. A gyorsulásról annyit, h azonos köbcentinél elég azonosak az értékek. Persze nem mindegy, h mekkora sebességtõl mekkkora sebesség eléréséig mérjük a gyorsulást. Az már más kérdés, hogy nem egyenlõek a feltételek, mert ugye ha a benzines is kapna egy turbót... Ld. a következõ M3 már nem szívó motoros lesz.
A másik, a mai diesel motorok (és ez a BMW-re mint motor fejlesztõ úttörõre kiemelten igaz) már meglehetõsen jó emissziós értékekkel rendelkeznek.
Ettõl függetlenül én is benzines párti vagyok, leszek és maradok...

Szia!
Kicsit eltértünk már az oldal témától, de azt hiszem, látnivaló, hogy azonos hengerûrtartalmú motort feltételezve a benzines teljesítményben megelõzi a dizelt, nyomatékban viszont nagyon erõsen lemarad. Na a dizelnél ezt a teljesítmény lemaradást kompenzálják klf. tuningal, viszont a méretezett csapágyak, hajtókarok, stb nem erre a megnövelt igénybevételre lettek tervezve, azok idõvel elfáradnak. (mert ugye tuningnál ezeket az elemeket nem szokás cserélni, arra már nincs pénz. Talán ezért is rossz döntés a használt, régi dizel megvásárlása. SZERINTEM!
hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:55


amíg a kéket el nem hagyja, én csak 2000-ig pörgetem max, utána is általában 3000-ig... nekem elég jól megy nyomatékból...

Zolee írta:
YELLOW írta: olvastam, valaki írta, hogy a dízel hidegen 2500-nál tilt.... vagy mi

én azt vettem észre, hogy nekem amíg hideg a motor, nem gyorsul úgy mint melegen... sõt hiába padlózom, olyan minmtha fele gázzal menne... szerintem jó dolog... nem tudom más benzines, akinek ilyen valvetronicos motorja van, észre vette-e ezt a jelenséget, de szerintem ez a programba van építve... ugye elektromos gáz van, vagyis én csak egy potit taposok, de amíg a computernek nem megy be a jel, hogy oké a motorhõfok, addig fele úgy dolgozik...


Csatlakozom, ugyan ezt tapasztaltam én is! Ugyan nem szoktam hidegen gyilkolni, de úgy néz ki, nem is lehet. Ettõl függetlenül amíg nem áll be a hõfok mérõ középre, addig 3000 rpm környékén ajánlott felváltani.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:54


hát hil kolléga... 2000 elõtt? akkor az E36 és az E46 elsõ szériájának futómûve mér szakadt ki? E36 típushoba, hogy az egész futõmûtartó kiszakadhat... ez volt E46-nál is bár ott a hátsó torony szakadt be...

szerencsére a faceliftnél ezeket javították, erõsítettek mindent... az lehet hogy motorikusan nem lesznek oylan tartósak, de ez nagyban függ a vezetõtõl, és a tulajoktól

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:52


Lehet, hogy sokakat ki kell ábrándítanom, de egy autó kora igenis számít.....

Ezen tényleg nincs mit vitatni, de hát mindenki a zsebéhez mérten tud autót venni. Aztán apránként "felújítgatja" az anyagiak fügvényében.

( De, hogy célirányosan neked is "igazat" adjak az elektromos vezetékezés, kábelkorbácsok + csatlakozók komoly problémát tudnak okozni és a cseréjük adott esetben a legmacerásabb dolog. Persze itt jön be az autó hobby, márka szeretet, hogy valaki szeret a géppel foglalkozni, szivesen "babrálja" szabad idejében. )

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:51


YELLOW írta: olvastam, valaki írta, hogy a dízel hidegen 2500-nál tilt.... vagy mi

én azt vettem észre, hogy nekem amíg hideg a motor, nem gyorsul úgy mint melegen... sõt hiába padlózom, olyan minmtha fele gázzal menne... szerintem jó dolog... nem tudom más benzines, akinek ilyen valvetronicos motorja van, észre vette-e ezt a jelenséget, de szerintem ez a programba van építve... ugye elektromos gáz van, vagyis én csak egy potit taposok, de amíg a computernek nem megy be a jel, hogy oké a motorhõfok, addig fele úgy dolgozik...


Csatlakozom, ugyan ezt tapasztaltam én is! Ugyan nem szoktam hidegen gyilkolni, de úgy néz ki, nem is lehet. Ettõl függetlenül amíg nem áll be a hõfok mérõ középre, addig 3000 rpm környékén ajánlott felváltani.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:46


BarG írta: Hali!

Lehet, hogy sokakat ki kell ábrándítanom, de egy autó kora igenis számít.
- az elsõ az erkölcsi amortizáció - ez egyeseknek számít, másoknak nem, valljuk csak be õszintén, hogy prémium kategóriás gépekben ülünk - talán nem véletlenül, és ez bizony idõvel leértékelõdik és ez rosszul esik
- néha az újabb modellekben tényleg van némi mûszaki fejlõdés - amibõl nem jó kimaradni
- a legfontosabb, hogy teljesen mindegy, mennyit van használva a gép - a mûanyag és gumi alkatrészei sajnos akkor is öregednek, ha egy centit se mozdult ki a garázsból. Gumi szilenteket nem túl drágán ki lehet cserélni, de ki cserél üléseket, mûszerfalat, ajtóborítást, etc ...??? Mert ezek állás közben is tönkremennek.
üdv

Szia!
Ebben igazad van, de: a mai autók élettartama már nem úgy van méretezve mint régen: pl. egy 20 évvel ezelõtti BMW még ma is mûködik, de egy ma gyártott nem tudni hol lesz 20 év múlva. A gyártás fejlesztésével az élettartam méretezés is fejlõdik, statisztikák is vannak, amibõl tervezhetõ, látható, hogy korábban mi lett túl méretezve, amit korrigálnak is de nem az élettartam növelésének irányába! Hiszen ebbõl él a fogyasztói társadalom és azt gondolom, ezzel nem írtam újat, ez belátható. Vélemények szerint a 2000 elõtt gyártott autók (maradjunk a márkánál) tartósabbak, mint az azután gyártottak. Igaz, azokban még nincs annyi beépített plusz, ami a vezetést segíti, könnyíti, de most csak a szerkezetrõl a vasról beszélünk.
hil

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:41


hil írta: Sziasztok!
Lehet,hogy nem ide tartozik: tanulmányaim szerint a dizel motor erõgépek meghajtására lett kifejlesztve, többnyire egy adott fordulaton üzemelve. A városi totyorgás a haláluk! Lényegesen több a károsanyag kibocsátása (jelenleg és a tudomány mai állása szerint), amit majd unokáink fognak érezni, esetleg számonkérni tõlünk. (talán ezért is van, hogy szmogriadó esetén elõször az öngyujtósokat korlátozzák még itthon is).Igaz, tuningolva jobban gyorsul mint a benzines. Szerintem aki megengedheti magának, hogy márkás autót vegyen, annak a tüzelõ anyagra sem kéne sajnálnia a pénzt. Na én ezért vettem benzinest, persze másnak ettõl függetlenül lehet más a véleménye.....
hil

Sziasztok!
Ugyan én is benzines vagyok, de azért vitatkoznék Hil kollégával. Szerintem a diesel tulajok egy része, talán többsége (és itt nem általában, hanem kimondottan a BMW tulajokra gondolok) nem a fogyasztás miatti költségmegtakarítás miatt döntött a diesel erõforrás mellett, hanem elsõsorban az egyértelmûen nagyobb nyomaték miatt. A gyorsulásról annyit, h azonos köbcentinél elég azonosak az értékek. Persze nem mindegy, h mekkora sebességtõl mekkkora sebesség eléréséig mérjük a gyorsulást. Az már más kérdés, hogy nem egyenlõek a feltételek, mert ugye ha a benzines is kapna egy turbót... Ld. a következõ M3 már nem szívó motoros lesz.
A másik, a mai diesel motorok (és ez a BMW-re mint motor fejlesztõ úttörõre kiemelten igaz) már meglehetõsen jó emissziós értékekkel rendelkeznek.
Ettõl függetlenül én is benzines párti vagyok, leszek és maradok...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:40


BarG írta: - a legfontosabb, hogy teljesen mindegy, mennyit van használva a gép - a mûanyag és gumi alkatrészei sajnos akkor is öregednek, ha egy centit se mozdult ki a garázsból. Gumi szilenteket nem túl drágán ki lehet cserélni, de ki cserél üléseket, mûszerfalat, ajtóborítást, etc ...??? Mert ezek állás közben is tönkremennek.

Valoban. 20-30 ev alatt. (Feltetelezve, h valoban garazsban volt, nem a napon all egesz nyaron.) Egyebkent uleseket es ajtoboritast pl. en is szandekozom.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:39


olvastam, valaki írta, hogy a dízel hidegen 2500-nál tilt.... vagy mi

én azt vettem észre, hogy nekem amíg hideg a motor, nem gyorsul úgy mint melegen... sõt hiába padlózom, olyan minmtha fele gázzal menne... szerintem jó dolog... nem tudom más benzines, akinek ilyen valvetronicos motorja van, észre vette-e ezt a jelenséget, de szerintem ez a programba van építve... ugye elektromos gáz van, vagyis én csak egy potit taposok, de amíg a computernek nem megy be a jel, hogy oké a motorhõfok, addig fele úgy dolgozik...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:31


Hali!

Lehet, hogy sokakat ki kell ábrándítanom, de egy autó kora igenis számít.
- az elsõ az erkölcsi amortizáció - ez egyeseknek számít, másoknak nem, valljuk csak be õszintén, hogy prémium kategóriás gépekben ülünk - talán nem véletlenül, és ez bizony idõvel leértékelõdik és ez rosszul esik
- néha az újabb modellekben tényleg van némi mûszaki fejlõdés - amibõl nem jó kimaradni
- a legfontosabb, hogy teljesen mindegy, mennyit van használva a gép - a mûanyag és gumi alkatrészei sajnos akkor is öregednek, ha egy centit se mozdult ki a garázsból. Gumi szilenteket nem túl drágán ki lehet cserélni, de ki cserél üléseket, mûszerfalat, ajtóborítást, etc ...??? Mert ezek állás közben is tönkremennek.
üdv

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:18


hil írta: Sziasztok!
Lehet,hogy nem ide tartozik: tanulmányaim szerint a dizel motor erõgépek meghajtására lett kifejlesztve, többnyire egy adott fordulaton üzemelve. A városi totyorgás a haláluk! Lényegesen több a károsanyag kibocsátása (jelenleg és a tudomány mai állása szerint), amit majd unokáink fognak érezni, esetleg számonkérni tõlünk. (talán ezért is van, hogy szmogriadó esetén elõször az öngyujtósokat korlátozzák még itthon is).Igaz, tuningolva jobban gyorsul mint a benzines. Szerintem aki megengedheti magának, hogy márkás autót vegyen, annak a tüzelõ anyagra sem kéne sajnálnia a pénzt. Na én ezért vettem benzinest, persze másnak ettõl függetlenül lehet más a véleménye.....
hil


ez akár igaz is lehet, pont ma hajnalban volt téma a discovery-n ( http://port.hu/pls/fi/films.fi...where_tv=1 ) az "oriásmotorok", amiben egy igen komoly, 27.000 literes dízel konténerszállító hajó is felbukkant

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 12:08


Sziasztok!
Lehet,hogy nem ide tartozik: tanulmányaim szerint a dizel motor erõgépek meghajtására lett kifejlesztve, többnyire egy adott fordulaton üzemelve. A városi totyorgás a haláluk! Lényegesen több a károsanyag kibocsátása (jelenleg és a tudomány mai állása szerint), amit majd unokáink fognak érezni, esetleg számonkérni tõlünk. (talán ezért is van, hogy szmogriadó esetén elõször az öngyujtósokat korlátozzák még itthon is).Igaz, tuningolva jobban gyorsul mint a benzines. Szerintem aki megengedheti magának, hogy márkás autót vegyen, annak a tüzelõ anyagra sem kéne sajnálnia a pénzt. Na én ezért vettem benzinest, persze másnak ettõl függetlenül lehet más a véleménye.....
hil

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 11:49


Enkozpont74 írta: Mivel ezek a dieselek (és nem csak ezek) TILTANAK elég nehéz szétküldeni.
Ahhoz tényleg extra hülyének kell lenni...

De azt hiszem valamit félreétettél, mert én egy szóval sem szidtam a benyás bömösöket...

bölcsebb maradtál volna, ha csöndben maradtál volna. tudtommal hidegen NEM TILT LE 2500nál.... márpedig, ha valaki hidegen nyomja neki, rövid úton szétküldi a motort, nem kell hozzá extra hülyének lenni, még ha egy 20d-rõl is van szó.... könnyeb hazavágni egy dízelt, mint egy benzinest. egy pillanatig sem gondoltam, hogy szidod a benzines motort egyébként.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 11:44


Enkozpont74 írta: Mivel ezek a dieselek (és nem csak ezek) TILTANAK elég nehéz szétküldeni.
Ahhoz tényleg extra hülyének kell lenni...

De azt hiszem valamit félreétettél, mert én egy szóval sem szidtam a benyás bömösöket...


Szia! Hiába tiltanak, az emberi tényezõ nem hanyagolható el: próbálj hideg motorral full gázt nyomogatni, semmi nem fog megakadályozni ebben (dizelrõl van szó) és rövid úton hengerfejrepedés garantálva.
hil

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2008. december 24. szerda, 11:02


Enkozpont74 írta: Mivel ezek a dieselek (és nem csak ezek) TILTANAK elég nehéz szétküldeni.
Ahhoz tényleg extra hülyének kell lenni...

De azt hiszem valamit félreétettél, mert én egy szóval sem szidtam a benyás bömösöket...




NE IS!!