Ez egy archivált weboldal! bővebben

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 04. csütörtök, 17:48


Enkozpont74 írta: Bocsánat akit / akiket bántok ezzel...
DE! Szvsz egy 1,5 tonnás autó 1.6-os benzines motorral elég gyengusz.

Nekem is volt kb ekkora autóm (nissan primera) 1,6-os benzines motorral, akkor nagyon tetszett, de ahogy egyre nagyobb teljesítményû autót vettem, többet nem kellene.

Jó érzés, hogy ha elõzni kell tudod az autó teljesítményét.

És valóban, végsebességre nem igazán lehet kihasználni a nagy teljesítményû autót magyarországon, de nagyon sok olyan szituáció van amikor igenis kell az a "+" ...

Ráadásul a 320d motor 6-7 literrel elmocorog...


Teljesen igazad van!
Csak itt nem az volt az alapkérdés, h melyik E46-ot érdemes megvenni (ld. pl. Benzin vs. Diesel) hanem h milyen E46 lehet venni, ami 2 millába belefér! Nem tudom milyen állapotú 320d-t lehet venni ennyiért, de vannak sejtéseim.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2008. december 04. csütörtök, 09:43


zatrok írta: Hála a tanácsaitoknak döntöttem és 2002 felettit nézegetek.Ebben már mindegyikben a jobbik motor van???
A dízel motorján is alakítottak??? Amit lejebb írtam,hogy nem költöttem a kocsiaimra azt nem arra értettem,hogy igénytelen vagyok (azt gondolom meg lehet nézni bármelyiket kívül-belül) én is vettem rá felnit,szárnyat stb. De én arra gondoltam,hogy nem kell rajta vezérmûtengelyt cserélni,mint az opelekben,nem romlott el elektronika,mint a francia autókban stb. stb. SZERENCSÉRE!!! Autószerelõ vagyok csak én kamionokat szerelek és BMW-m még nem volt ezért érdeklõdök ilyen tudatlanul.
Köszi mindenkinek.


Az Opelben azért kell tengelyt cserélni, mert az agyament gyár 30000-es szerviz intervallumot ír. Sok szerelõ állítása szerint ezt az olajat még nem találták fel, tehát elkezd kopni. Nekem is volt egy H astrám, de 15-nél ment ki belõle minden.
Az 1.6-os motor ezt jól mozgatja. Igaz csak 1130 kg........

a dieselben is volt motorváltás + 15 le, illetve jöttek a 6 gangosak.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. december 04. csütörtök, 09:34


Enkozpont74 írta: Bocsánat akit / akiket bántok ezzel...
DE! Szvsz egy 1,5 tonnás autó 1.6-os benzines motorral elég gyengusz.

Nekem is volt kb ekkora autóm (nissan primera) 1,6-os benzines motorral, akkor nagyon tetszett, de ahogy egyre nagyobb teljesítményû autót vettem, többet nem kellene.

Jó érzés, hogy ha elõzni kell tudod az autó teljesítményét.

És valóban, végsebességre nem igazán lehet kihasználni a nagy teljesítményû autót magyarországon, de nagyon sok olyan szituáció van amikor igenis kell az a "+" ...

Ráadásul a 320d motor 6-7 literrel elmocorog...


Ezzel nekem is egyet kell értenem. Nekem egy 2002es nissan almera-m volt 1.6-os motorral, de nem ülnék bele vissza. Fõleg, ha már négyen ültünk benne... alig moccant meg. Ráadásul majd' tele tankkal lementem gyõrbe meg vissza pestre (~200 pályán) és már világított a benzinlámpa..

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. december 04. csütörtök, 09:07


Bocsánat akit / akiket bántok ezzel...
DE! Szvsz egy 1,5 tonnás autó 1.6-os benzines motorral elég gyengusz.

Nekem is volt kb ekkora autóm (nissan primera) 1,6-os benzines motorral, akkor nagyon tetszett, de ahogy egyre nagyobb teljesítményû autót vettem, többet nem kellene.

Jó érzés, hogy ha elõzni kell tudod az autó teljesítményét.

És valóban, végsebességre nem igazán lehet kihasználni a nagy teljesítményû autót magyarországon, de nagyon sok olyan szituáció van amikor igenis kell az a "+" ...

Ráadásul a 320d motor 6-7 literrel elmocorog...

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. december 04. csütörtök, 07:37


...amit írtak lentebb nem feltétlen igaz...

Több fajta 1.6-os van. Amit még az E36-ba is raktak arról nekem szervíz szinten pozitívan nyilatkoztak.

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 23:29


Csatlakozom az elõttem (Robin6 szólóhoz!
Mindazonáltal én is olvastam és hallottam - YELLOW által említett - az 1.6-os motorral kapcsolatos (rém)történeteket. Amennyiben jók az ismereteim, a motorcserék nagy része abból adódott, h az újabb verziójú 1.6 motorok vezérmûlánca hajlamos (volt?) az átugrásra, és amikor ez megtörtént, akkor jött a motorcsere. Nálam 50e km-nél és még átugrás elõtt be lett építve 1 láncfeszítõ, ami nem engedi ugrándozni a láncot (remélem! Azóta 100e van benne, és a kopó alkatrészeken kívül, 'csak' 1 AC pumpa cserém volt.
Vissza az erõforrásokhoz - a RealOEM szerint: http://www.realoem.com/bmw/sel...amp;arch=0
2002 02. hóig építettek az 1.6-osba M43-as erõforrást (ez a régebbi, a 105 lovas). Ezt követõen, már a korszerûbb N40, N42 (ezek az ugrálósok) majd 2003 09. hótól az N45 és N46 motorkódú erõforrásokat pakolták a 316i-be.
Ha faceliftes 316i mellett teszed le a voksod, N4X motorkódú gépet keressél és kérdezz rá a láncfeszítõre! Ha nincs beépítve, a költsége szereléssel kb. 40e HUF.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 22:39


YELLOW írta: amit írtak lentebb nem feltétlen igaz, nem mindegyik faceliftben vannak korszerûbb motorok, ugyanis amit erre kelet európának szántak, azokba tetetk régi motort is... az se igaz, hogy a 105 lovas 1.6, illetve a 115 1.6 annyira bevállt lenne, ugyanis sok 100+/- 20 ezer kilóméter után motorcserés, anno amikor én venni akartam, több hírdetésben is olvastom, hogy motort cseréltek, mert ez és az volt a baja... és csak 1.6-osban... több helyrõl is hallottam infót, hogy 1.6 csak legvégsõ esetben én ezért döntöttem az 1.8 mellett

persze kivételek mindig vannak


Mint minden esetben, mindig vannak pro és kontra vélemények. valahol mindenkinek igaza van mert általában vagy a tapasztalat vagy mások véleménye után dönt mindenki. Én személy szerint szándékosan választottam az 1.6-ost. Miután sok helyen utánaérdeklõdtem és nagyon sok hirdetést is néztem, összehasonlítgattam stb. Amit leszûrtem a kis kutatgatásomból mikor vettem az enyém, hogy pl az 1.8-ban kevesebb az extra mint az 1.6-ban ugyanannyi pénzért. itt értem pl azt hogy míg a kisebbikben digitklíma van, az 1.8-ban mechanikus és hasonló kisebb dolgok még. Szerintem ami a többi topikban elhangzik hiba az szinte mindegyik motornál elõjön és az nagyon jó hogy sok segítséget tudunk adni egymásnak akár tapasztalatból, gyakorlatból vagy akár ötletekbõl. Biztos vagyok én is abban hogy sokkal több E46-os tulaj van az országban az itt jelenlevõkön kívül, de akik itt vannak azok tényleg azért költenek többet a kocsijukra mert a kis hibát könnyebb orvosolni mint egyszer majd a nagyot. Talán emiatt látszik úgy a kívülállóknak hogy a BMW szervízigényes. És hogy megvédjem a legkisebbeket akiknek 1.6-os motorral van kocsijuk, nekem is az van és tényleg semmi komoly bajom nincs vele. Az igaz hogy nem egy száguldó veszedelem, de azért ez is megy 200-at. Tudom mert kipróbáltam. Itt teszem hozzá hogy már ezt sem lehet kihasználni itt az országban. Eleve az 1.6 nem is száguldásra teremtett kocsi és átlagos nem széthajtós használattal teljesen megbízható. Szerintem . Sõt bátran merem azt mondani hogy ha bármikor azt mondaná valaki hogy azonnal indulni kell mondjuk a Finnekhez, nyugodt szívvel mernék nekivágni az útnak a vasammal.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 22:02


amit írtak lentebb nem feltétlen igaz, nem mindegyik faceliftben vannak korszerûbb motorok, ugyanis amit erre kelet európának szántak, azokba tetetk régi motort is... az se igaz, hogy a 105 lovas 1.6, illetve a 115 1.6 annyira bevállt lenne, ugyanis sok 100+/- 20 ezer kilóméter után motorcserés, anno amikor én venni akartam, több hírdetésben is olvastom, hogy motort cseréltek, mert ez és az volt a baja... és csak 1.6-osban... több helyrõl is hallottam infót, hogy 1.6 csak legvégsõ esetben én ezért döntöttem az 1.8 mellett

persze kivételek mindig vannak

státusz zatrok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 21:52


Hála a tanácsaitoknak döntöttem és 2002 felettit nézegetek.Ebben már mindegyikben a jobbik motor van???
A dízel motorján is alakítottak??? Amit lejebb írtam,hogy nem költöttem a kocsiaimra azt nem arra értettem,hogy igénytelen vagyok (azt gondolom meg lehet nézni bármelyiket kívül-belül) én is vettem rá felnit,szárnyat stb. De én arra gondoltam,hogy nem kell rajta vezérmûtengelyt cserélni,mint az opelekben,nem romlott el elektronika,mint a francia autókban stb. stb. SZERENCSÉRE!!! Autószerelõ vagyok csak én kamionokat szerelek és BMW-m még nem volt ezért érdeklõdök ilyen tudatlanul.
Köszi mindenkinek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 19:37


szerintem is gyûjtsél, és vegyél nyugodtan dieselt. amit a gazdának meg kell adni, azt add, és nem lesz gondod vele. ha van lehetõség nézesd át, én mondjuk a benzinestõl ódzkodom jobban. de hát kinek a pap kinek a papné.

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 17:28


ute107 írta: Énkozpont74 teljesen az írta, amit szerintem minden az oldalon regisztrált márkatárs is gondol. :
Pl.valamelyikõnk (remélem írhatom így) ha zörög valami, kiszállunk az autóból, be a számítógép elé, majd www.bmwe46.hu és új téma létrehozása, hogy zörög valami!!!

Ezért találkoztál "sok hibával", de nincs.

A közutakon elég sokat dolgozom, és múltkor egy e39-es megállt mellettünk, villágított a mûszerfalán minden hibajelzés. Kérdeztem a tulajtól nem zavarja? Erre õ: "Megy ez akkor is ha egy-két dolog visszajelez!" Ja, akkor további szép utat! De hidd el az ilyen embernek nem való autó. Még a kutyámat se bíznám rá, mert annak sem adna normálisan enni!

BMW az mindig BMW lesz, és nem mellékes, hogy még az árát is tartja, ha újabbra akarjuk cserélni!


Ez tény, én 4.2-ért vettem az autóm Februárba, s 4.370-ért adtam el Novemberbe

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 16:50


Szebi írta: Szerintem 2misibol ne E46-ot vegyel.

Egyet kell ertenem.

státusz Szebi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 15:16


Szerintem 2misibol ne E46-ot vegyel.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 14:43


Énkozpont74 teljesen az írta, amit szerintem minden az oldalon regisztrált márkatárs is gondol. :
Pl.valamelyikõnk (remélem írhatom így) ha zörög valami, kiszállunk az autóból, be a számítógép elé, majd www.bmwe46.hu és új téma létrehozása, hogy zörög valami!!!

Ezért találkoztál "sok hibával", de nincs.

A közutakon elég sokat dolgozom, és múltkor egy e39-es megállt mellettünk, villágított a mûszerfalán minden hibajelzés. Kérdeztem a tulajtól nem zavarja? Erre õ: "Megy ez akkor is ha egy-két dolog visszajelez!" Ja, akkor további szép utat! De hidd el az ilyen embernek nem való autó. Még a kutyámat se bíznám rá, mert annak sem adna normálisan enni!

BMW az mindig BMW lesz, és nem mellékes, hogy még az árát is tartja, ha újabbra akarjuk cserélni!

státusz interhood

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2008. december 03. szerda, 13:53


Nekem 2001-es 320d-m van, és az ég adta világon semmi gond nincs vele. 208e km, szervízkönyves, sérülésmentes. A kötelezõ szervízen és kopóalkatrészeken kívül semmi baj nem volt vele.

szerintem 2m-ért sajnos nem sok lehetõséged van, a helyedben lehet várnék egy kicsit a vétellel míg gyûlik még egy pici hozzá.
amúgy a facelift= modellfrissítás 2001/11-tõl volt.