- autója adatai
- Széria: 7
- Típus: E38
- Kivitel: Sedan
- Modell: 740d
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2012. május 10. csütörtök, 11:48
keksz írta:harmas írta:keksz írta: Update! Kiderult, hogy az EGR-el van baj. Allandoan visszavezeti a fipufogogazt, ha kell ha nem. Most le lett huzva, legtomegmero vissza es megy rendesen.
Viszont meg mindig a kerdes, hogy mi baja lehet?
Azon gondolkozok hogy elviszem egy csiptuningoshoz, hogy rakjon ra egy EGR nelkuli programot..
Tehát lehúztátok a vákuumcsövet(remélhetőleg le is dugóztátok) az EGR-ről, és jó lett? Ezek szerint az EGR jól működik, el tud zárni. Így viszont maradt a druckwandler, az EGR-t vezérlő elektro-pneumatikus szelep, ami feltehetően nyitott állapotban megszorult, és ezáltal folyamatosan (a vákuum által) nyitva tartotta az EGR-t is. Ezt mindenképpen csekkold le.
Házilagosan megnézheted: alapvetően (nem 100%-ban) az EGR-t alapjárat és közelében nyitja ki a szabályzás, tehát ha befogod a csövet érezned kell egy kis vákuumot. Ha megemeled a fordulatot (2500) ez az érzés fokozatosan eltűnik.
Igen, a vakuumcso lehuzasa utan jo lett, jol mukodik, csak vmiert mindig nyitva volt ja.
Kosz a helpet! Megprobalom megnezni amit mondtal, bar sztm a "bmw szakik" a "szak" -szervizben csak megneztek, egy hetet volt naluk az auto...
Hali! Nekem is hasonló problémám áll fenn, E38 740d-m van, a különbség csak annyi, hogy nem állandó a probléma, de 2500-2700 között "betilt" elfogy a szufla, de amint ávergődik ezen a ponton megy, mint a veszett fene (üzemi hőfok elérése előtt nincs tiltogatás, csak melegen)... szervízben próbáltak új turbókat rámtukmálni, de mivel ezek nemrég lettek felújítva-tisztítva így tanácstalan vagyok... de megpróbálom az 5leteteket (ja a légtömegmérőim jók, turbók töltenek, EGR elméletileg tisztítva volt kb 12000km-rel ezelőtt..)