autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz kiscompact

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. július 16. csütörtök, 16:52


Sziasztok!
A segítségeseteket szeretném kérni: van egy BMW 316ti compact-om (E46) és tönkrement benne a motor. A szerelő azt mondta, hogy drágább lenne a motor javítása mint a cseréje.
Ebbe a típusba változtatás nélkül, csak ugyanazt a gyári motort (1796cm3, szám: N42B18A) lehet belerakni, vagy lehet másikat is? Mert ha több féle is stimmel bele, akkor a vásárlásnál nagyobb a mozgásterem. Köszönöm a segítségeteket!


ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2015. május 16. szombat, 19:12


halilalipapi írta: Sziasztok!
1 jelenségre lettem figyelmes, nem tudom hogy normális-e (szerintem nem)
de pont ezért kérdezem (röviden: vákum a mociban)
Járó motornál ki akartam húzni (ki is húztam) a nívó pálcát de alig bírtam (a motor ragaszkodik az alkatrészeihez megértem szívta visszafelé mint állat) és amikor sikerült olyan csúnya hangja lett mint anno nagy fater Zaporozsecének!! amint vissza dugtam 1-2 másodperc és vissza állt a harmónia és a béke
Jah jah tudom ne nyitogassak ne huzogassak semmit és akkor nincs gond
A kérdés az hogy ez normális jelenség?!
elöre is köszi és bocs ha lámasággal fárasztalak titeket.

uraim valaki meg tudná mondani ennek az alkatrésznek a nevét ugy néz ki ez a ludas kösz
ez itt az



Hi.Ez a DISA szelep.









autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2001

státusz Nero

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. május 16. szombat, 18:44


hali,
nem tudom ,hogy jó helyre írom e, de mivel nem nagyon értek az autókhoz és elég összetett ezért be írom ide, hátha valaki tud megoldást.
bmw 316i 2001. Németországban vettem az autót , itt is élek, csak elég húzós a szerelés, ezért hátha valaki tudja inkább rákérdezek hátha megéri hazaugrani, a problémám a következő, először az egyik féknyergem szállt el elől, miután komplett fékcserét csináltattam, ( tárcsa, betét, nyereg mindkét oldalon elől ) ezután a szerelő közölte, hogy a lengőkarral is probléma van ,cserélni kéne , ezt éreztem mivel néha rezeg az autó vezetés közbe a nayobbik problémám viszont, hogy 2 hete, ha 1 es be indulok szép lassan kuplung fel ,beadog az autó... valamit erőtlen, telibe taposom a gázt 1-2 esbe alig akar megindulni ( természetesen nem hidegen ) . Pöccre indul, semmi hangja nincs, a motor szépen jár. Ötletek?
köszi, Nero .

halilalipapi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1998

státusz halilalipapi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. április 26. vasárnap, 18:37


Sziasztok!
1 jelenségre lettem figyelmes, nem tudom hogy normális-e (szerintem nem)
de pont ezért kérdezem (röviden: vákum a mociban)
Járó motornál ki akartam húzni (ki is húztam) a nívó pálcát de alig bírtam (a motor ragaszkodik az alkatrészeihez megértem szívta visszafelé mint állat) és amikor sikerült olyan csúnya hangja lett mint anno nagy fater Zaporozsecének!! amint vissza dugtam 1-2 másodperc és vissza állt a harmónia és a béke
Jah jah tudom ne nyitogassak ne huzogassak semmit és akkor nincs gond
A kérdés az hogy ez normális jelenség?!
elöre is köszi és bocs ha lámasággal fárasztalak titeket.

uraim valaki meg tudná mondani ennek az alkatrésznek a nevét ugy néz ki ez a ludas kösz
ez itt az











Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2015. május 06. szerda, 19:30

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. február 19. csütörtök, 19:22


Sziasztok
Van egy kis problémàm.
Járó motornál erősen szivárog a hűtővizem.Nem igazán tudom behatárolni csak azt tudom hogy a motorvédő burkolaton mindig megjelenik egy tócsa.
Úgy látom a motor bal oldalán(szemből nézve)a klímakompresszor felett valahogy a vezműlánc ház illesztésénél szivárogna.Csak nem tudom hogy van elszeparálva az olaj és viztér,vagy hogy jut oda a víz a blokkon kívülre.Termosztát vizpumpa új.
Nem szedte még senki szét a vezmüfedél részt hogy mi lehet ott?
Néztem realoemen de nem vagyok előrébb.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz e36gaben

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2014. november 11. kedd, 14:26


Sziasztok van egy compactom elojott egy hibaja.
Hideg inditaskor miutan elindulok benyomom a kuplungot
Es leesik a fordulat le is all.tudna vki segiteni?hogy hol keressem a hibat?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2014. november 05. szerda, 18:47


Küldöm az N 40-es motor átugrásgátlójának és láncfeszítőjének képét.
A láncfeszítőt is cserélni kell mert módosult. A jobb oldali az új módosított kivitel.
A képen pedig látszik hogyan van beépítve.
[


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. október 23. csütörtök, 20:25


karogino írta:
szotakdavid írta:
karogino írta:
YELLOW írta:
karogino írta: Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2002 évjáratú 316i-t facelift modelt. n40b16a motor számút.174000 Km van benne, nagyon jó állapotú. Pár napja hallottam, hogy van ennek a fajtának egy komoly típus hibája, hogy a vezérműlánc meglazul vagy a feszítés nem elég jó és szét mehet így a motor. Pontosan nem tudom, nem vagyok egy nagy autó szerelő. Éppen ezért kérdezném, hogy van erre valami megelőzés vagy megoldás. Illetve, hogy más is hallott ilyen problémáról vagy csak mende-monda. Illetve mire kell figyelni ennél a típusnál. Szívesen fogadok minden tapasztalatot. Előre is köszönöm



van bele gyári megugrást gátló vasdarab, olyan 7ezer Ft körül. azt kell betenni. bár lehet a tiédben már benne van, mert 178ezertől hamarabb előjön a hiba állítólag.


És ilyet lehet kapni autos boltban? Illetve van valami pontos elnevezése? Köszönöm a választ



Biztos megoldást a láncnak a cseréje nyújt. szerintem


De attól, hogy új a lánc, még ugyan úgy átugorhat nem?



Nem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz karogino

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2014. október 23. csütörtök, 20:05


szotakdavid írta:
karogino írta:
YELLOW írta:
karogino írta: Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2002 évjáratú 316i-t facelift modelt. n40b16a motor számút.174000 Km van benne, nagyon jó állapotú. Pár napja hallottam, hogy van ennek a fajtának egy komoly típus hibája, hogy a vezérműlánc meglazul vagy a feszítés nem elég jó és szét mehet így a motor. Pontosan nem tudom, nem vagyok egy nagy autó szerelő. Éppen ezért kérdezném, hogy van erre valami megelőzés vagy megoldás. Illetve, hogy más is hallott ilyen problémáról vagy csak mende-monda. Illetve mire kell figyelni ennél a típusnál. Szívesen fogadok minden tapasztalatot. Előre is köszönöm



van bele gyári megugrást gátló vasdarab, olyan 7ezer Ft körül. azt kell betenni. bár lehet a tiédben már benne van, mert 178ezertől hamarabb előjön a hiba állítólag.


És ilyet lehet kapni autos boltban? Illetve van valami pontos elnevezése? Köszönöm a választ



Biztos megoldást a láncnak a cseréje nyújt. szerintem


De attól, hogy új a lánc, még ugyan úgy átugorhat nem?



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. október 23. csütörtök, 19:25


karogino írta:
YELLOW írta:
karogino írta: Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2002 évjáratú 316i-t facelift modelt. n40b16a motor számút.174000 Km van benne, nagyon jó állapotú. Pár napja hallottam, hogy van ennek a fajtának egy komoly típus hibája, hogy a vezérműlánc meglazul vagy a feszítés nem elég jó és szét mehet így a motor. Pontosan nem tudom, nem vagyok egy nagy autó szerelő. Éppen ezért kérdezném, hogy van erre valami megelőzés vagy megoldás. Illetve, hogy más is hallott ilyen problémáról vagy csak mende-monda. Illetve mire kell figyelni ennél a típusnál. Szívesen fogadok minden tapasztalatot. Előre is köszönöm



van bele gyári megugrást gátló vasdarab, olyan 7ezer Ft körül. azt kell betenni. bár lehet a tiédben már benne van, mert 178ezertől hamarabb előjön a hiba állítólag.


És ilyet lehet kapni autos boltban? Illetve van valami pontos elnevezése? Köszönöm a választ



Biztos megoldást a láncnak a cseréje nyújt. szerintem

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz karogino

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2014. október 23. csütörtök, 15:05


YELLOW írta:
karogino írta: Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2002 évjáratú 316i-t facelift modelt. n40b16a motor számút.174000 Km van benne, nagyon jó állapotú. Pár napja hallottam, hogy van ennek a fajtának egy komoly típus hibája, hogy a vezérműlánc meglazul vagy a feszítés nem elég jó és szét mehet így a motor. Pontosan nem tudom, nem vagyok egy nagy autó szerelő. Éppen ezért kérdezném, hogy van erre valami megelőzés vagy megoldás. Illetve, hogy más is hallott ilyen problémáról vagy csak mende-monda. Illetve mire kell figyelni ennél a típusnál. Szívesen fogadok minden tapasztalatot. Előre is köszönöm



van bele gyári megugrást gátló vasdarab, olyan 7ezer Ft körül. azt kell betenni. bár lehet a tiédben már benne van, mert 178ezertől hamarabb előjön a hiba állítólag.


És ilyet lehet kapni autos boltban? Illetve van valami pontos elnevezése? Köszönöm a választ



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17560

Elküldve: 2014. október 23. csütörtök, 15:00


karogino írta: Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2002 évjáratú 316i-t facelift modelt. n40b16a motor számút.174000 Km van benne, nagyon jó állapotú. Pár napja hallottam, hogy van ennek a fajtának egy komoly típus hibája, hogy a vezérműlánc meglazul vagy a feszítés nem elég jó és szét mehet így a motor. Pontosan nem tudom, nem vagyok egy nagy autó szerelő. Éppen ezért kérdezném, hogy van erre valami megelőzés vagy megoldás. Illetve, hogy más is hallott ilyen problémáról vagy csak mende-monda. Illetve mire kell figyelni ennél a típusnál. Szívesen fogadok minden tapasztalatot. Előre is köszönöm



van bele gyári megugrást gátló vasdarab, olyan 7ezer Ft körül. azt kell betenni. bár lehet a tiédben már benne van, mert 178ezertől hamarabb előjön a hiba állítólag.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz karogino

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2014. október 23. csütörtök, 14:57


Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2002 évjáratú 316i-t facelift modelt. n40b16a motor számút.174000 Km van benne, nagyon jó állapotú. Pár napja hallottam, hogy van ennek a fajtának egy komoly típus hibája, hogy a vezérműlánc meglazul vagy a feszítés nem elég jó és szét mehet így a motor. Pontosan nem tudom, nem vagyok egy nagy autó szerelő. Éppen ezért kérdezném, hogy van erre valami megelőzés vagy megoldás. Illetve, hogy más is hallott ilyen problémáról vagy csak mende-monda. Illetve mire kell figyelni ennél a típusnál. Szívesen fogadok minden tapasztalatot. Előre is köszönöm



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. október 23. csütörtök, 14:58

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2014. szeptember 14. vasárnap, 18:35


Sziasztok !
Cserélt már valaki itt N40 es motoron olajszűrőház tömítést ?
Mire kell figyelni, mik a nyomatékok ?
Köszi.


Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 15. vasárnap, 11:46


extraisti írta:
Neo954 írta:
extraisti írta: Sziasztok!
Van egy E36 316-osom..
Az a "problémám" vele, hogy ereszti az olajat elvileg két helyen is.
Főleg amikor beindítom egy pár másodperc múlva az olajszűrőház mellett megindul folyni egy darabig majd megáll. Mostanában már mindig olajcseppek vannak alatta, ahol megállok. Úgyhogy szeretném orvosolni a dolgot.
Csináltam róla pár fotót, hogy megtudjam osztani veletek, hátha valakinek van tippje, ötlete, hogy mi lehet a probléma, melyik tömítéseket kellene cserélni?
Egyébként olajfogyasztása nincs az autónak, csak ami elcsepeg. (248,000km van benne)
Köszi előre is.
Az olajszűrőháznál lévő olajfolyás:
http://www.kephost.com/view3.p...i223te.jpg
A motorral szembe állva bal oldalon, ha minden igaz a hengerfejnél is ereszti:
http://www.kephost.com/view3.p...jtucxe.jpg












Szia!

Az olajszűrőház tömítése : 6-os alkatrész

A második képen a vezérműláncház burkolata van, a kettő illesztésénél van egy tömítés, ott szivárog neked az olaj : 17-es alkatrész

Üdv.:Neo


Nagyon köszönöm, sokat segítettél.
Üdv.


Nincs mit, jó szerelgetést!