YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
Sziasztok!
Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?
Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_redface.gif)
tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.
Áhá!
Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.
a válasz egyszerű, akár a téligumis topic-ban. nehezebb vezetni ha azt nézzük. ugye ha kanyarordsz, akkor amelyik irányba kanyarodsz, azon az oldalon kevesebbet fordul a kerék. a diffi ezt dolgozza fel. ha sperr lenne, akkor jobban kitörne a fara. sperr-es gépet egyszerűbb megindítani és fenntartani csúszásra. lehet a sima diffissel is csak nehezebb megindítani is. ám a sima diffi ha elpörög az egyik kerék, akkor a másik kerékre adja a nyomaték nagyrészét, ebből nyílván az látszik, hogy nem is olyan biztonságos. a sperr-nél a nyomaték hatására zár tulajdonképpen össze a két oldal, ami tulajdonképpen biztonságos, de mégsem. ez az én meglátásom. ha azt nézzük, hogy bárki vehet M3-ast, akkor csak biztonságosnak kell lennie. igazából nagy teljesítményű "sport" autók kiváltsága ez. így vihető a legnagyobb nyomaték az útra.
biztos nem érthető, mivel saját véleményem is belefűztem, de gyorsan googliztam neked, talán érthetőbb:
http://sperrdifi.hu/
Megint keveredik a sok összeollózott információ...
A sperr nem biztonságos? Driftelés? Sport autók kiváltsága?
Az utcai és a motorsportos ( vagy verseny ) sperr-eknek nincs túl sok köze egymáshoz.
Utóbbiak valóban agresszívabbak a több lamella , a módosított zárásszög és az előfeszítés miatt. Egy gyári sperr viszont úgy van hangolva és beállítva, hogy nem veszel észre hátrányos tulajdonságokat. Viszont elég drága ahhoz hogy ne szereljék kis motoros , olcsóbb modellekbe.
Egyébként nem csak a sportautók kiváltsága, hiszen a mai modern dieselek is hatalmas nyomatékkal rendelkeznek, ( a régi 2,5TDS-ben pl. széria volt ) de manapság a fejlett menetdinamika szabályozás révén már nem feltétlenül szükséges a sperr utcára...
A versenysportban elengedhetetlen , de ide megint ne keverjük a lendületből megindított és / vagy 1.-2.-ben "kapartatott" utcai csúszkálásokat ...