SP_323i írta:
Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ: "Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"
Ez így egészséges?
Ha megfelelő mértékben működteti neki az EGR szelepet (nincs hibakód stb.) akkor jó neki.
ember84 írta:
Sziasztok! Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén
Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni. Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45
Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.
Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?
Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz. Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata? De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához. Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik
Szerintem nincs igazad. Ezek a rendszerek nem így működnek. A vezérlés tudtommal jellegmezőkkel történik, vagyis minden fordulatszámhoz tartzozik egy EGR tartomány, amilyen nyitásokat felvehet a szelep, mégpedig a gázpedál nyomásának a függvényében. Ugyanígy van a turbó vezérléssel. Egy fordulatszámhoz nem egy turbónyomás tartozik, hanem egy tartomány, ami be van építve az ECU-ba. Én a saját EGR-emnél simán tüdővel meg tudom úgy szívni egy gumicsővel, hogy 3/4-ig kinyit. Ha a szivattyú rendben és nincs tömörtelenség a rendszerben, akkor alapjáraton is teljesen ki kell tudnia nyitni.
Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás! Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.
Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:
"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"
toki24 írta:
Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.
Valaki?
csak touring
Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.
Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen. ( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... ) Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :
Tudom,hogy neked van,de nekem az "kevés" 40\20as kell leginkább!
De köszönöm.
Nincs messze az igényedtől, sőt nagyon közel van hozzá ... ( Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm, Hinterachse, Tieferlegung ca. 20-25 mm ) ráadásul az Eibach örök garanciát vállal a törésre, ez sem egy rossz pont és még nagyon szépen is áll vele a touring... Én nem tenném alacsonyabbra, szerintem itt van egészséges egyensúlyban a gusztusosan esztétikusság és a használhatóság ... De nem akarlak befolyásolni ...
toki24 írta:
Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.
Valaki?
csak touring
Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.
Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen. ( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... ) Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :
Tudom,hogy neked van,de nekem az "kevés" 40\20as kell leginkább!
De köszönöm.
Nincs messze az igényedtől, sőt nagyon közel van hozzá ... ( Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm, Hinterachse, Tieferlegung ca. 20-25 mm ) ráadásul az Eibach örök garanciát vállal a törésre, ez sem egy rossz pont és még nagyon szépen is áll vele a touring... Én nem tenném alacsonyabbra, szerintem itt van egészséges egyensúlyban a gusztusosan esztétikusság és a használhatóság ... De nem akarlak befolyásolni ...
toki24 írta:
Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.
Valaki?
csak touring
Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.
Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen. ( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... ) Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :
toki24 írta:
Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.
Valaki?
csak touring
Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.
Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen. ( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... ) Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :
ember84 írta:
Sziasztok! Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén
Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni. Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45
Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.
Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?
Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz. Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata? De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához. Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik
Szerintem nincs igazad. Ezek a rendszerek nem így működnek. A vezérlés tudtommal jellegmezőkkel történik, vagyis minden fordulatszámhoz tartzozik egy EGR tartomány, amilyen nyitásokat felvehet a szelep, mégpedig a gázpedál nyomásának a függvényében. Ugyanígy van a turbó vezérléssel. Egy fordulatszámhoz nem egy turbónyomás tartozik, hanem egy tartomány, ami be van építve az ECU-ba. Én a saját EGR-emnél simán tüdővel meg tudom úgy szívni egy gumicsővel, hogy 3/4-ig kinyit. Ha a szivattyú rendben és nincs tömörtelenség a rendszerben, akkor alapjáraton is teljesen ki kell tudnia nyitni.
toki24 írta:
Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.
Valaki?
csak touring
Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.
toki24 írta:
Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.
Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.
Arra figylejetek, hogy a kétfajta 20d-nek (136 vs 150LE) eltérő az alapjárata. A 136-osé 833 alapból, a 150-esé az alacsonyabb. Tehát mindkettőtöké lehet megfelelő!