hancurozo írta:
lela írta:
hancurozo írta:
Tano írta:
lela írta:
A következő a problémám a minap megálltam a kocsival és még járt a motor alapjáraton amikor kiszálltam. A motorból kopogó, csattogó hangra lettem figyelmes ami hullámzóan néha hangosodik néha teljesen elhalkul.Azóta mentem vele vagy 50km-ert, és csak melegen jön ki hangosan, és csak alapjáraton. A kocsi teljesítményében semmi változást nem vettem észre, semmilyen lámpa nem világít)!
Melegen ilyen hangos: https://www.youtube.com/watch?v=Lu91dwDp01Y
Hidegen ilyen: https://www.youtube.com/watch?v=sfBhn_P5Oaw
Hidegen is lehet hallani de halkabban kopog.
Ha valakinek esetleg van ötlete ne tartsa magában.
Igazából egyik napról a másikra jött ki.
A nyáron takarítottam ki a szívósort(nincs ledugózva, jó állapotban volt.) EGR-t, szűrők olaj stb.
Húha, ez elég durvának hangzik. Nekem valami forgó alkatrész egyenetlen járásának tűnik, én első körön az ékszíjtárcsa, szíjak és az érintett elemek felé indulnák el. De lehet valakinek lesz jobb ötlete ha már találkozott ilyennel.
Ezt élőben kellene hallani. Így hangszórón keresztül, lehet hidrotőke, de akár hajtókarcsapágy, vagy dugattyú csapszeg is. (ezek is csak feltételezések a meleg motorra alapozva, amikor az olajad már nem tud kellő távolságot tartani a már erősen megkopott 2 fém alkatrész között)
180ezer van az autóban ha tényleg ilyen baja(dugattyú csapszeg,hajtókarcsapágy) lenne akkor 100 hogy eladnám a bontóba, és soha többet nem lenne BMW-m.A km nem 100% de a belsejét és a külső állapotát figyelembe véve nem sokkal lehet benne több.
Hidrotőke meg ha jól tudom hidegen szokott kelepelni.
Ha beszívta volna a pillangószelepet akkor gondolom be sem indulna illetve nem menne.
Esetleg a a főtengely végén lévő ékszíjtárcsa gumiharangja van ki, akkor csinálhat ilyet? Bár gondolom az nem lenne összefüggésben a meleg vagy hideg motorral.
Évente max. 18e km kombival?
A hidrotőke kerepelhet meleg motornál is.(cseréltem benzines e36-ban ilyen probléma miatt) És ha beszívta a "pillangót" attól még elindulhat, igaz kevesebb hengered fog működni.(attól függően, hogy mi károsodott) Akár lehet egy rossz porlasztócsúcs is. (ami nem megfelelő időben fecskendez be, bár nem sok köze lenne a meleg-hideg motorhoz) Vagy akár törött főtengely is. (akkor is jár a motor, sőt közlekedni is lehet vele, ha jó helyen törött el. pl. régi croma tdid-k) Nagyon sok minden adhat ilyen hangot. De hidd el, ez mind csak találgatás. Csak élőben lehet biztosat mondani rá. Vidd el szerelőhöz. (aki ért is hozzá)
Esetleg tudnátok mondani Debrecen környékén valakit aki vágja a BMW-t, és becsületesen dolgozik.
Nem szeretem vinni a cuccaimat sem autó sem semmilyen műszaki cikk sehová mert senkiben nem bízok meg.Sajnos előfordul hogy muszáj, mert valamihez nem értek, vagy egyszerűen segítségre van szükségem.Többször belefutottam már "szakik"-ba. Sok a rossz tapasztalatom ilyen téren, ezért mindent magam szoktam javítani, egyrészt olcsóbb másrészt amit én csinálok azt tudom hogy lett megcsinálva.Munkám kapcsán is gépeket javítok elsősorban elektromos szempontból, úgyhogy nem nagyon lehet megvezetni.
Múlt hónapban pl a BMW szak szervizben volt az autó visszahíváson és sikerült a légzsákot úgy kicserélni hogy a burkolatot nem rakták vissza normálisan, ezért újra meg kellett bontani.Sajnos elég precíz vagyok ilyen szempontból.