Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 19:21


Fort írta: "elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?


Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 18:15


Tano írta:
Hausmann írta: Sziasztok!
2000-es évjáratú 320D kocsim van. Alapjárata időnként néhány másodpercre 750-rőlfelpörög 900 körülre, majd visszaáll. Vajon miért csinálja ezt?
Aurél


Hideg időben mikor működik az izzítás illetve az elektromos kiegészítő fűtés, akkor ez normális jelenség.


"elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?



Ricsike1989
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Ricsike1989

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2015. február 08. vasárnap, 01:07


Sziasztok! Bmw e46 20d 150Le-s. 2002-es. Minden reggel, napi első indításnál egy picit becsörren a motor kb 1 másodpercre, mitől lehet? Indul pöccre, megy semmi baja csak a becsörrenés. Van valakinek tippje mi lehet. (Nem hidrotőkére gondolok, mert annak hangja nincs) Köszönöm előre is!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 20:14


jrtom írta:
toki24 írta:
jrtom írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?


Sajna abban a motorban elég gyakori a főtengelytörés, vagy esetleg ekszíjtárcsa is lehet így hallatlanban.



álló helyben nem hallatszik semmi csak ha oda lépeka gázra..illetve amikor 2-ből 3-ba rakom pl akkor is hallatszik hátulról valami jobban, de én a motort féltem



A motortól hallod vagy hátulról?


Bent ülve a váltóhoz hajolva hallom .. menet közbe ahogy kinyomom a kuplungot és váltok akkor hátulról ,de viszont fordulatszám változástól halkul ill csökken ahogy nő és esik a fordulatszám.

Szerk.: Most megnéztem akkor kattog jobban mikor elváltok benyomom a kuplungot akkor hallatszik erőteljesebben a hang! kupluingszerkezet lenne? lendkerék?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 06. péntek, 21:11

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 20:13


toki24 írta:
jrtom írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?


Sajna abban a motorban elég gyakori a főtengelytörés, vagy esetleg ekszíjtárcsa is lehet így hallatlanban.



álló helyben nem hallatszik semmi csak ha oda lépeka gázra..illetve amikor 2-ből 3-ba rakom pl akkor is hallatszik hátulról valami jobban, de én a motort féltem



A motortól hallod vagy hátulról?

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 20:01


jrtom írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?


Sajna abban a motorban elég gyakori a főtengelytörés, vagy esetleg ekszíjtárcsa is lehet így hallatlanban.



álló helyben nem hallatszik semmi csak ha oda lépeka gázra..illetve amikor 2-ből 3-ba rakom pl akkor is hallatszik hátulról valami jobban, de én a motort féltem



jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 19:54


toki24 írta: Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?


Sajna abban a motorban elég gyakori a főtengelytörés, vagy esetleg ekszíjtárcsa is lehet így hallatlanban.


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 19:49


Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 22:49


Hausmann írta: Sziasztok!
2000-es évjáratú 320D kocsim van. Alapjárata időnként néhány másodpercre 750-rőlfelpörög 900 körülre, majd visszaáll. Vajon miért csinálja ezt?
Aurél


Hideg időben mikor működik az izzítás illetve az elektromos kiegészítő fűtés, akkor ez normális jelenség.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 21:50


Hausmann írta: Sziasztok!
2000-es évjáratú 320D kocsim van. Alapjárata időnként néhány másodpercre 750-rőlfelpörög 900 körülre, majd visszaáll. Vajon miért csinálja ezt?
Aurél


Olvastasd ki diaggal....úgy látom Bp-i vagy. Ott találsz elég embert rá. Vagy rád fognak írni... Ezer dologtól lehet....akár a külső hőmérséklet jeladótól is, de lehet nagyobb baj előjele is...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Hausmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 18:56


Sziasztok!
2000-es évjáratú 320D kocsim van. Alapjárata időnként néhány másodpercre 750-rőlfelpörög 900 körülre, majd visszaáll. Vajon miért csinálja ezt?
Aurél

Thomasito
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Thomasito

Újonc

Elismertség: 20% (5 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 18:10


toki24 írta: Nekem pl nem kell várni 5,7 ms-t.. 1750 körül elkezd ugrani már istenesen ha odalépek neki.
Nincs ezen mit állítani ez ilyen jó ez.. mikor pdtdi volt seggem alatt az se csinált semmit alul, majd mikor elérte a 1700-1800at bammmmmmmmmm.


Az teljesen egészséges. Akkor van baj, ha 2000-2100 vagy nagyobb fordulattól kezd el húzni. Akkor már beteg szegény...

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 17:03


Nekem pl nem kell várni 5,7 ms-t.. 1750 körül elkezd ugrani már istenesen ha odalépek neki.
Nincs ezen mit állítani ez ilyen jó ez.. mikor pdtdi volt seggem alatt az se csinált semmit alul, majd mikor elérte a 1700-1800at bammmmmmmmmm.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 14:09


YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.


gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.


Nem. Vákum vezérli - hogyha nem elektromos a turbó -ugyan olyan elektromos szelep által (tehát van belőle 2 db) az EGR-t és a turbó változó geometriát is. Pont ezért akarom átnézetni a vákum csöveket - mert még gyáriak - hátha javul ez a jelenség. Ha nem akkor az van amit Tano ír: vissza kettő parketta


azt tudom, hogy vákuum. de a vákuum-ot is szabályozza egy elektromos szelep. na ezt nem tudtam. hogy ezt a szelepet a motorvezérlő jele alapján van vezérelve.


Úgy úgy

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 13:40


SP_323i írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.


gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.


Nem. Vákum vezérli - hogyha nem elektromos a turbó -ugyan olyan elektromos szelep által (tehát van belőle 2 db) az EGR-t és a turbó változó geometriát is. Pont ezért akarom átnézetni a vákum csöveket - mert még gyáriak - hátha javul ez a jelenség. Ha nem akkor az van amit Tano ír: vissza kettő parketta


azt tudom, hogy vákuum. de a vákuum-ot is szabályozza egy elektromos szelep. na ezt nem tudtam. hogy ezt a szelepet a motorvezérlő jele alapján van vezérelve.