solyom76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz solyom76

Fórumlakó

Elismertség: 7% (15 pont) | Hozzászólások: 201

Elküldve: 2016. március 19. szombat, 10:04


Sziasztok.
Felteszem ide ,hátha valaki tud benne segiteni.
20d 136le.
Adagoló csere volt.
Ment az autó kb 500km-et.
Utolsó utja kb 8km minden a legnagyobb rendben volt.
Leállitottam,majd két nap múlva mennék,de nem indul a gép.
Tekerni teker,de nem indul el,közben a kipufogón jön a füst.
Mi lehet a kinja?
Tudom ,hogy diag meg stb.. de erre még hétfőig várnom kell,ez csak egy kérdés.
THX!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Gabeee85

Újonc

Elismertség: 50% (1 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 00:45


Jumper írta:
zsuri72 írta:
papamaci199 írta:
Csabika136 írta:
kecsurobi írta:
zsuri72 írta:
SP_323i írta:
zsuri72 írta: Helló srácok!
E46-os 320d-m van, és az a gondom vele, hogy 2000-es fordulat alatt teljesen erőtlen, hiába nyomom a gázt, alig történik valami. Ha például 1500-1700 körül felváltok és a gázra nyomok, az autó szinte megtorpan, olyan mintha még lassulna is. Aztán 2000 ford. körül megindul mint az állat. Én légtömegmérőre gyanakszom, de nem igazán értek hozzá. Szerintetek ezt mi okozhatja? Talán közületek is járt már így valaki. Köszi a válaszokat.
Üdv. Zsolt


Esélyes, mert pont 2000 alatt lenne fontos, hogy jól mérjen.
Húzd le a csatiját én próbáld ki úgy. Hogyha megy rendesen, akkor erős a gyanú, hogy az a probléma


Köszi, megpróbálom. Ezek szerint, ha lehúzom a csatlakozóját, akkor jól kéne menjen? Akkor miért van rajta a mérő?


azért hogy szabályozza a levegő mennyiséget.ha lehúzod jó lesz de többet eszik ha az a baja.nekem van egy jó légtömegmérőm


Biztos vagyok benne, hogy jól akartad írni, de nem azt tetted. Szerintem a légmennyiség mérő nem szabályozza a levegő mennyiséget, hanem méri. Méghozzá a pillanatnyi beáramló levegő mennyiségét. Ehhez számolja ki vezérlőegység az üzemanyag mennyiséget és pontosan adagolja.
A lehúzott mérő csatlakozó esetében pedig a vezérlőegység a többi rendelkezésre álló információ alapján számol ki egy helyettesítő értéket, hogy működhessen a motor, de természetesen ez nem pontos érték, hisz adagolás szempontjából a legfontosabb adatot kell pótolni.


Én hasonló cipőben vagyok, már annyit olvastam a torpanásos erőtlenséges témákról hogy egyenlőre csak a rádió nem okozhat ilyen problémát Én lehúztam a légtömegmérőt nekem az volt a tapasztalat, hogy szinte meg sem mozdult az autó iszonyat erőtlen lett szóval az nekem nem oldotta meg sőt rosszabb lett. Esetleg próbáld meg az EGR szelepet kitakarítani lehet hogy az van letapadva, ha nem akkor érdemes egy diagnosztikát csinálni menet közben élő adatokkal.(320d,136le)


Köszi. A szerelőm kizárta a légtömegmérőt, mivel tett bele egy újat, és semmivel nem lett jobb a helyzet. A szelep is ki lett takarítva, semmi. Azt mondta, hogy szerinte a turbót kell felújítani, ami 100 rugó. Úgyhogy most itt tartok, ki is fizetném szívesen, ha attól a probléma megszűnne. De kicsit tartok tőle, hogy talán mégsem ez a gond. Bár
220 ezer van a kocsiban, szóval gondolom lehet turbó probléma is.


Nem akarlak titeket el keseriteni de hajszál pontosan ez volt nekem is...!ki cseréltem konkrétan mindent de fukar fasz voltam és a végére hagytam az adagolot...és bizony ott volt a gond..NE bontottat ha egy mód van rá!turbo tech korrekt és gyors csere adagoloval 247e ingyen postával!


Szia!

mielőtt belefutsz egy turbócserébe, járd körbe a témát más szerelőkkel is. Nem egy olyan motort láttam, ahol kciserélték a turbót, de semmi mást (tehát a hiba valódi okát nem szüntették meg) és párszáz km alatt az újat is tönkrevágta. Ráadásul egyáltalán nem valószínű, hogy a turbód a rossz...
Az enyémre új turbó került mikor felújítottuk a motorját. 130-ért lett volna bele csak középrész, 175-ért választottam egy Garrett gyári felújítottat. na az tényleg új...100ért nem tudom mit kínáltak!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Jago

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. március 13. vasárnap, 20:35


Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy az autó hidegen tökéletesen jár tökéletes a hangja, olyan amilyennek lennie kell, viszont kicsit melegszik, (nem is kell üzem melegnek lennie) utána egyre kopogósabban jár mikor már meleg szinte kattogós a hangja. Ha alapjáraton jár és gázt adok neki, mikor visszatér alapjáratra kopog majd 5-10 másodperc kisimul, majd ha járatva van sokáig alapjáraton gondol egyet és megint kerepel.

Tipikusan olyan hangja van, mint ha nagyon ráállítaná az előtöltést. Porlasztok bemérve mind hibátlan, hibaokod nincs, mivel Vp44-es ott keresném ha hibát de mielőtt költségekbe verném magam és felújítanám az adagolót, kérdésem, hogy találkozott-e valaki már ilyennel?
Egyébként néha egyeletlenül is jár.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 13. vasárnap, 21:41

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2016. március 10. csütörtök, 19:39


Sziasztok!

Van egy tök 1szerű kérdésem
Miből gondolja az elektronika, hogy a légtömegmérő adaptációját el kell állítania olyan 3 héten belül az adaptáció törlés után. Törlés után teljesen jól megy a motor csak aztán elhangolja magát és eléggé szar lesz úgy motor karakterisztikája.
Hibatárolóm üres, légtömegmérő 1 éves bosch, a turbó és egr tömítés most lett újra cserélve. Lehet a levegő hőmérséklet mérő ad rossz jelet, csak még nem annyira rossz, hogy hibaként betárolja?
Szóval az a kérdés, hogy milyen jelek szerint dönt a motorvezérlő az adaptáció módosításáról?
Ja a vas euro3-as 150 pacis 20d



kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2016. február 16. kedd, 19:33


kundof1 írta:
sutius írta:
kundof1 írta:
sutius írta:
kundof1 írta: Sziasztok !

320d facelift, olyant produkált, h pályán mentem, és egyszer csak elment az erő, lekapcsolt a turbó,félreálltam és újraindítottam aztán jó volt egy darabig, aztán megint csinálta, egy jó párszor megcsinálta ezt, gondoltam, h le van ragadva mert sokat városozok és majd kitisztul, de csinálja még mindig, de már 3.000 fölött nem igen akar pörögni, meg nem megy már úgy mint eddig, turbó nyomás szelepre gyanakodom h az lehet a baja.
Valakinek volt már hasonló jelenség? Nem ér rá most a szerelőm sok a melója, csak addig kellene egy kis felvilágítás

Köszönöm előre is !

Nekem akkor volt ilyen mikor egy turbo cső el volt repedve és falsot szivott


De újraindítom és aztán jó volt neked is egy darabig? meg most már 3.000 felett nem nagyon akar pörögni...

igen, nekem is igy volt. Egyszer csak elment az erő, félre álltam, ujrainditottam és egy darabig megint jó volt


csüt megy szerelőhöz digoljuk, meg lesz csinálva, nagyon nem járok vele addig.


Diagon ki lett olvasva semmi hiba nem volt, szét lett szedve a szivó sor,annyira nem volt lerakodva de ki lett takarítva, egr szelep is, vákum csővek szét voltak menve, ki lett cserélve, holnap lesz összerakva, majd látjuk...
füstől ha odalépsz neki,de nem nagy füst, alapjárat jóó, nem ingazodik, diagon a porlasztó élrtékek jók, de 3000 től nem ment, lomha volt, reméljük h nem porlasztó lesz a ludas, pecsöpög és miadt.


kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 21:19


sutius írta:
kundof1 írta:
sutius írta:
kundof1 írta: Sziasztok !

320d facelift, olyant produkált, h pályán mentem, és egyszer csak elment az erő, lekapcsolt a turbó,félreálltam és újraindítottam aztán jó volt egy darabig, aztán megint csinálta, egy jó párszor megcsinálta ezt, gondoltam, h le van ragadva mert sokat városozok és majd kitisztul, de csinálja még mindig, de már 3.000 fölött nem igen akar pörögni, meg nem megy már úgy mint eddig, turbó nyomás szelepre gyanakodom h az lehet a baja.
Valakinek volt már hasonló jelenség? Nem ér rá most a szerelőm sok a melója, csak addig kellene egy kis felvilágítás

Köszönöm előre is !

Nekem akkor volt ilyen mikor egy turbo cső el volt repedve és falsot szivott


De újraindítom és aztán jó volt neked is egy darabig? meg most már 3.000 felett nem nagyon akar pörögni...

igen, nekem is igy volt. Egyszer csak elment az erő, félre álltam, ujrainditottam és egy darabig megint jó volt


csüt megy szerelőhöz digoljuk, meg lesz csinálva, nagyon nem járok vele addig.


sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 19:46


kundof1 írta:
sutius írta:
kundof1 írta: Sziasztok !

320d facelift, olyant produkált, h pályán mentem, és egyszer csak elment az erő, lekapcsolt a turbó,félreálltam és újraindítottam aztán jó volt egy darabig, aztán megint csinálta, egy jó párszor megcsinálta ezt, gondoltam, h le van ragadva mert sokat városozok és majd kitisztul, de csinálja még mindig, de már 3.000 fölött nem igen akar pörögni, meg nem megy már úgy mint eddig, turbó nyomás szelepre gyanakodom h az lehet a baja.
Valakinek volt már hasonló jelenség? Nem ér rá most a szerelőm sok a melója, csak addig kellene egy kis felvilágítás

Köszönöm előre is !

Nekem akkor volt ilyen mikor egy turbo cső el volt repedve és falsot szivott


De újraindítom és aztán jó volt neked is egy darabig? meg most már 3.000 felett nem nagyon akar pörögni...

igen, nekem is igy volt. Egyszer csak elment az erő, félre álltam, ujrainditottam és egy darabig megint jó volt




szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 19:10


kundof1 írta:
sutius írta:
kundof1 írta: Sziasztok !

320d facelift, olyant produkált, h pályán mentem, és egyszer csak elment az erő, lekapcsolt a turbó,félreálltam és újraindítottam aztán jó volt egy darabig, aztán megint csinálta, egy jó párszor megcsinálta ezt, gondoltam, h le van ragadva mert sokat városozok és majd kitisztul, de csinálja még mindig, de már 3.000 fölött nem igen akar pörögni, meg nem megy már úgy mint eddig, turbó nyomás szelepre gyanakodom h az lehet a baja.
Valakinek volt már hasonló jelenség? Nem ér rá most a szerelőm sok a melója, csak addig kellene egy kis felvilágítás

Köszönöm előre is !

Nekem akkor volt ilyen mikor egy turbo cső el volt repedve és falsot szivott


De újraindítom és aztán jó volt neked is egy darabig? meg most már 3.000 felett nem nagyon akar pörögni...


Csináltass egy gyári diagot!

kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 16:28


sutius írta:
kundof1 írta: Sziasztok !

320d facelift, olyant produkált, h pályán mentem, és egyszer csak elment az erő, lekapcsolt a turbó,félreálltam és újraindítottam aztán jó volt egy darabig, aztán megint csinálta, egy jó párszor megcsinálta ezt, gondoltam, h le van ragadva mert sokat városozok és majd kitisztul, de csinálja még mindig, de már 3.000 fölött nem igen akar pörögni, meg nem megy már úgy mint eddig, turbó nyomás szelepre gyanakodom h az lehet a baja.
Valakinek volt már hasonló jelenség? Nem ér rá most a szerelőm sok a melója, csak addig kellene egy kis felvilágítás

Köszönöm előre is !

Nekem akkor volt ilyen mikor egy turbo cső el volt repedve és falsot szivott


De újraindítom és aztán jó volt neked is egy darabig? meg most már 3.000 felett nem nagyon akar pörögni...

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. február 08. hétfő, 18:57


kundof1 írta: Sziasztok !

320d facelift, olyant produkált, h pályán mentem, és egyszer csak elment az erő, lekapcsolt a turbó,félreálltam és újraindítottam aztán jó volt egy darabig, aztán megint csinálta, egy jó párszor megcsinálta ezt, gondoltam, h le van ragadva mert sokat városozok és majd kitisztul, de csinálja még mindig, de már 3.000 fölött nem igen akar pörögni, meg nem megy már úgy mint eddig, turbó nyomás szelepre gyanakodom h az lehet a baja.
Valakinek volt már hasonló jelenség? Nem ér rá most a szerelőm sok a melója, csak addig kellene egy kis felvilágítás

Köszönöm előre is !

Nekem akkor volt ilyen mikor egy turbo cső el volt repedve és falsot szivott


kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2016. február 08. hétfő, 17:52


Sziasztok !

320d facelift, olyant produkált, h pályán mentem, és egyszer csak elment az erő, lekapcsolt a turbó,félreálltam és újraindítottam aztán jó volt egy darabig, aztán megint csinálta, egy jó párszor megcsinálta ezt, gondoltam, h le van ragadva mert sokat városozok és majd kitisztul, de csinálja még mindig, de már 3.000 fölött nem igen akar pörögni, meg nem megy már úgy mint eddig, turbó nyomás szelepre gyanakodom h az lehet a baja.
Valakinek volt már hasonló jelenség? Nem ér rá most a szerelőm sok a melója, csak addig kellene egy kis felvilágítás

Köszönöm előre is !

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. február 02. kedd, 05:51


Jumper írta:
SP_323i írta:
gabifrad írta: Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, venni szeretnék egy BMW-ét és nagyon tip.top az autó ,de a motorháztetőt felnyitom akkor indítás után a felső rész környékén valami gáz füstölődik, a tulaj azt mondja egy kis kartelgáz jön ki és azzal nem kell foglalkozni ,mert a BMW-éknél ez szokványos valaki megírja nekem ,hogy ez okés vagy sem?


Az mekkora duma
persze, hogy nem szokványos amúgy milyen típus és hol füstölög?


jezus :



Nekem is jött a motortól a kartelgáz mikor megvettem.rosszul volt egy tömlő felrakva meg igazítottam és minden ok azóta




Jumper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Jumper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2016. február 01. hétfő, 19:44


SP_323i írta:
gabifrad írta: Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, venni szeretnék egy BMW-ét és nagyon tip.top az autó ,de a motorháztetőt felnyitom akkor indítás után a felső rész környékén valami gáz füstölődik, a tulaj azt mondja egy kis kartelgáz jön ki és azzal nem kell foglalkozni ,mert a BMW-éknél ez szokványos valaki megírja nekem ,hogy ez okés vagy sem?


Az mekkora duma
persze, hogy nem szokványos amúgy milyen típus és hol füstölög?


jezus :



Jumper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Jumper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2016. február 01. hétfő, 19:41


zsuri72 írta:
papamaci199 írta:
Csabika136 írta:
kecsurobi írta:
zsuri72 írta:
SP_323i írta:
zsuri72 írta: Helló srácok!
E46-os 320d-m van, és az a gondom vele, hogy 2000-es fordulat alatt teljesen erőtlen, hiába nyomom a gázt, alig történik valami. Ha például 1500-1700 körül felváltok és a gázra nyomok, az autó szinte megtorpan, olyan mintha még lassulna is. Aztán 2000 ford. körül megindul mint az állat. Én légtömegmérőre gyanakszom, de nem igazán értek hozzá. Szerintetek ezt mi okozhatja? Talán közületek is járt már így valaki. Köszi a válaszokat.
Üdv. Zsolt


Esélyes, mert pont 2000 alatt lenne fontos, hogy jól mérjen.
Húzd le a csatiját én próbáld ki úgy. Hogyha megy rendesen, akkor erős a gyanú, hogy az a probléma


Köszi, megpróbálom. Ezek szerint, ha lehúzom a csatlakozóját, akkor jól kéne menjen? Akkor miért van rajta a mérő?


azért hogy szabályozza a levegő mennyiséget.ha lehúzod jó lesz de többet eszik ha az a baja.nekem van egy jó légtömegmérőm


Biztos vagyok benne, hogy jól akartad írni, de nem azt tetted. Szerintem a légmennyiség mérő nem szabályozza a levegő mennyiséget, hanem méri. Méghozzá a pillanatnyi beáramló levegő mennyiségét. Ehhez számolja ki vezérlőegység az üzemanyag mennyiséget és pontosan adagolja.
A lehúzott mérő csatlakozó esetében pedig a vezérlőegység a többi rendelkezésre álló információ alapján számol ki egy helyettesítő értéket, hogy működhessen a motor, de természetesen ez nem pontos érték, hisz adagolás szempontjából a legfontosabb adatot kell pótolni.


Én hasonló cipőben vagyok, már annyit olvastam a torpanásos erőtlenséges témákról hogy egyenlőre csak a rádió nem okozhat ilyen problémát Én lehúztam a légtömegmérőt nekem az volt a tapasztalat, hogy szinte meg sem mozdult az autó iszonyat erőtlen lett szóval az nekem nem oldotta meg sőt rosszabb lett. Esetleg próbáld meg az EGR szelepet kitakarítani lehet hogy az van letapadva, ha nem akkor érdemes egy diagnosztikát csinálni menet közben élő adatokkal.(320d,136le)


Köszi. A szerelőm kizárta a légtömegmérőt, mivel tett bele egy újat, és semmivel nem lett jobb a helyzet. A szelep is ki lett takarítva, semmi. Azt mondta, hogy szerinte a turbót kell felújítani, ami 100 rugó. Úgyhogy most itt tartok, ki is fizetném szívesen, ha attól a probléma megszűnne. De kicsit tartok tőle, hogy talán mégsem ez a gond. Bár
220 ezer van a kocsiban, szóval gondolom lehet turbó probléma is.


Nem akarlak titeket el keseriteni de hajszál pontosan ez volt nekem is...!ki cseréltem konkrétan mindent de fukar fasz voltam és a végére hagytam az adagolot...és bizony ott volt a gond..NE bontottat ha egy mód van rá!turbo tech korrekt és gyors csere adagoloval 247e ingyen postával!


státusz 05Steve

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. január 25. hétfő, 14:37


Sziasztok,

sikerül vásárolni egy 2007 es x3 ast m47tud20 150le motorral mint ahogy itt javasoltátok hogy inkább ilyet mint n47 et,jelenleg 230.000km van benne, volt tulajdonosa 10.000km enként cserélte az olajat, saját műhelye van nem a bmw be hordta,

kérdés ennyi km nél mi az amit most átnézessek illetve cseréltessek? hallottam a pillangószelep gondokról, azt egyszerre "heréltessem"? váltó difi olaj? kartergázszűrő ezen is eltömődik? mennyi időnként kell cserélni? olajat 10.000km enként akarom cseréltetni én is, gázolajszűrőt,levegőszűrőt milyen gyakran?

előre is köszönöm a segítséget illetve ha más eszetekbe jut szívesen fogadom