autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. július 27. kedd, 17:51


YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.


Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. július 26. hétfő, 21:48


Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. július 26. hétfő, 21:42


YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. július 26. hétfő, 21:30


Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. július 26. hétfő, 20:02


Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. június 21. hétfő, 16:42


Adriano98 írta: Igen, megvettem

Viszont most egyáltalán nem vagyok nyugodt.
Tegnap itt a városban füstté vált egy szintén N47D20C motorral szerelt F31-es. Eléggé meg vagyok most ijedve, ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Érdemes lenne kitisztítatni a szívósort? Ha jól tudom az okozza a tűzeseteket. Illetve hogyan lehetne még megelőzni a kigyulladást?


mindenképp és megnézni a szelepeket a szívósorban, mert lehet gatyák már.
szívósoron a tűzfal felőli sarkán kell nézni, elvileg ott megy el egy üzemanyagcső. na ott szúr ki a láng és égeti el a csövet, majd gyullad be az autó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. június 21. hétfő, 13:01


Igen, megvettem

Viszont most egyáltalán nem vagyok nyugodt.
Tegnap itt a városban füstté vált egy szintén N47D20C motorral szerelt F31-es. Eléggé meg vagyok most ijedve, ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Érdemes lenne kitisztítatni a szívósort? Ha jól tudom az okozza a tűzeseteket. Illetve hogyan lehetne még megelőzni a kigyulladást?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. június 21. hétfő, 13:05


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. június 20. vasárnap, 22:19


Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?


a blokk több teljesítmény fokozatban létezik, én úgy tudom azt jelöli a végén.
de nem kizárt, hogy módosítást.


Közben utána érdeklődtem, és annyit megtudtam hogy nincs visszahívás ezekre a motorokra. Gondolom már módosítitt szívósor és EGR került bele.


látom megvetted...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. június 16. szerda, 17:03


YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?


a blokk több teljesítmény fokozatban létezik, én úgy tudom azt jelöli a végén.
de nem kizárt, hogy módosítást.


Közben utána érdeklődtem, és annyit megtudtam hogy nincs visszahívás ezekre a motorokra. Gondolom már módosítitt szívósor és EGR került bele.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2021. június 16. szerda, 16:41


Adriano98 írta: Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?


a blokk több teljesítmény fokozatban létezik, én úgy tudom azt jelöli a végén.
de nem kizárt, hogy módosítást.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. június 16. szerda, 07:41


Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz trip2science

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. március 29. vasárnap, 12:41


Sziasztok!


Imádott 320d-m (adagolós 136 LE) félmelegen nem hajlandó rendesen indulni. Volt-e valakinek hasonló tapasztalata, nem tudom merre induljak a megoldás felé. Egy éve vettem, még ismerkedünk egymással

Hidegen izzít és kifogástalanul azonnal indul télen hidegben is. Üzemmelegen leállítva majd újraindítva nem izzít, de rendesen újraindítható. Kb 20-25 perc várakozás után kezdődnek a gondok, ekkorra valamennyit visszahűl a motor, nem izzít és nagyon sok indítózás után (van amikor 10-12 mp) hajlandó csak őfelsége elindulni, rendesen kinyírva ezzel az akkut. Amikor félmelegen elindul, sok fehéres színű gázolajszagú füst jön a kipuffból. Ez néhány másodperc után teljesen megszűnik. Mindegy, hogy a félmeleget melyik oldalról éri el, a jelenség kb ugyanaz (hidegről melegedve majd leállítva, vagy üzemmelegről leállítva). Amikor elindul a hosszú indítózás után, az hirtelen történik, nem fokozatosan.

A motor nagyon jó kondiban van, olajat gyakorlatilag nem fogyaszt, úgy tűnik gondos tulaj volt az előző, meg én is annak tartom magam. Üzemanyag fogyasztása rendben, hosszútáv autópálya 4.8-5, vegyesben 5.6-5.8, csak városban és rövid utakon nem járok. Összesen annyi gond van még vele, hogy tankolásonként (1200 km kb, elfogyaszt fordulatszámtól függően 0.5-1.2 liter vizet. Nagy fordulaton többet, kisebben kevesebbet. A hengerfej tüneteket nem mutatja(olaj jó, kipufogógáz színtelen, vízhőfok középállásban), valószínűleg egr hűtő inkább.

Most nyírta ki teljesen az akkut, ha van ötletetek, kérem osszátok meg, merre induljak.

Köszönöm.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2020. március 29. vasárnap, 12:50

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kiskiru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2019. december 15. vasárnap, 18:22


YELLOW írta:
kiskiru írta: Sziasztok
egy kis segítségre lenne szükségem.
320d e46 2001 136le- ről lenne szó menet közbe megállt többet nem indult.
Vásárhelyen kapott egy komplett adagoló felújítást, de azóta sem indul.
adagoló üzemanyagot kap rendesen vezérlés a helyén de nem nyomja át a porlasztót.
porlasztók kiszedve asztalon szépen nyitnak, de ha az adagolón van nem nyomja át, néha napján rendszertelenül véletlen porlaszt egyet, de ennyi, szerintetek merre induljak tovább már mindent megpróbáltam de nem jutok előrébb, delphi-vel hibakód nincs
Szentes környékén segítséget elfogadnék, pénz emberélet nem számít

Lehet hogy az ews szívatna?


nekem ugyanígy járt haverom. sokat rálocsolt, mert valahogy ahol szerelték fel az adagolót, elállították, aztán újra kellett elküldeni, de már nem is tudom hol tart az ügy. de aztán olyan volt, hogy a motorvezérlőt nem lehetett összetanítani az adagolóval, ezt írta. majd leégett az önindító...
mi is azt hittük EWS, de azt hiba tanítottuk újra.



Hmmmmmm nagyon finoman hangzik
Valaki heeeeeeelp


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. december 15. vasárnap, 15:59


kiskiru írta: Sziasztok
egy kis segítségre lenne szükségem.
320d e46 2001 136le- ről lenne szó menet közbe megállt többet nem indult.
Vásárhelyen kapott egy komplett adagoló felújítást, de azóta sem indul.
adagoló üzemanyagot kap rendesen vezérlés a helyén de nem nyomja át a porlasztót.
porlasztók kiszedve asztalon szépen nyitnak, de ha az adagolón van nem nyomja át, néha napján rendszertelenül véletlen porlaszt egyet, de ennyi, szerintetek merre induljak tovább már mindent megpróbáltam de nem jutok előrébb, delphi-vel hibakód nincs
Szentes környékén segítséget elfogadnék, pénz emberélet nem számít

Lehet hogy az ews szívatna?


nekem ugyanígy járt haverom. sokat rálocsolt, mert valahogy ahol szerelték fel az adagolót, elállították, aztán újra kellett elküldeni, de már nem is tudom hol tart az ügy. de aztán olyan volt, hogy a motorvezérlőt nem lehetett összetanítani az adagolóval, ezt írta. majd leégett az önindító...
mi is azt hittük EWS, de azt hiba tanítottuk újra.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kiskiru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2019. december 15. vasárnap, 10:14


Sziasztok
egy kis segítségre lenne szükségem.
320d e46 2001 136le- ről lenne szó menet közbe megállt többet nem indult.
Vásárhelyen kapott egy komplett adagoló felújítást, de azóta sem indul.
adagoló üzemanyagot kap rendesen vezérlés a helyén de nem nyomja át a porlasztót.
porlasztók kiszedve asztalon szépen nyitnak, de ha az adagolón van nem nyomja át, néha napján rendszertelenül véletlen porlaszt egyet, de ennyi, szerintetek merre induljak tovább már mindent megpróbáltam de nem jutok előrébb, delphi-vel hibakód nincs
Szentes környékén segítséget elfogadnék, pénz emberélet nem számít

Lehet hogy az ews szívatna?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. december 15. vasárnap, 11:07