Ohh jeah... a benzines, dízel vita.
Akkor hadd szóljak én is pár szót. Megpróbálok rövid lenni. Nem kötelezem el magam egyik motorváltozat mellett sem, de bevallom régebben én is csak benzines párti voltam. De azért el kell ismernem az a nyomaték amit a dízel lead irigylésre méltó és vígan el lehet autózni vele nyugodt tempóban is. Kicsit talán zajosabb és itt azért a hathengeresek elõnyben vannak, de végül is az utastérbe nem igazán szûrõdik be a zaj. Mindkét motofajta bõven eregeti az egészségre káros gázokat, ezen vitázni szerintem felesleges. Benyás elõnye hogy nem füstõl....már ha nem füstöl ez igaz, de annak sem éppen mátrai hegyi levegõ amit pöfékel...
Aztán valóban nagságrendekkel több van a dízelbõl. Nem számoltam konkrétan, de tíz dízelre ha jut két benzines és emiatt elengedhetetlen, hogy úgy tûnjön több velük a hiba. De csak példának a "Hûtõk" címû topikunkban október óta csak a benyások írnak konkrétan. Kasza Imrénél a benzines motorok fogynak jobban és azért nem hallani annyit a sorhatosok megfõzésérõl mert talán kevesebben vannak, de ott is vannak problémák és nem olcsók a költségek....
Ha az utóbbi idõk üzemanyagárait nézem és azt hogy a fenntartása kicsit költségesebb a dízelnek, akkor beláthatjuk hogy az sem állja meg a helyét amit sok MÁS helyen úgy írnak: fillérbaszók. Itt többen is sok százezret tettek már bele az autójukba és ha el is romlott, nem lehetett olcsó mulatság megjavítani. Amúgy is baromság ez a fillérbaszás hasonlat, hiszen az üzemanyagárak változnak és csak az olcsóbb üzemanyag amiatt leszólni a másik motorral szerelt kollegákat ostobaság, hiszen az E85 a gázolajnál is olcsóbb és a benyások viszik is rendesen, mint a cukrot. Akkor ki is a fillérbaszó?
Kiemelném, ez nem itt, nem ezen a fórumon hangzott el, de sok más helyen olvasható!
Benzines könnyebben indul, szebben jár, most még kevesebb alkatrészbõl áll, bár a szenzorok abban sem csekély mennyiségûek. De összességében el kell ismernem kifinomultabb. Mint már említettem nagyjából másfél két éve már elkezdõdött a benzines motorok kisebb ûrtartalmú válozatainak a mostani dízelekhez hasonló berendezéseivel és érzékelõivel való felszerelés. Többek között turbo és közvetlen befecskendezés. Ezek is úgy terjednek majd mint a dízelek, mert igazából nagyon nem lesz más választás. Viszont aki szét tudott hajtani egy mostani dízelt, szét fogja a benzinest is. Aki balfasz volt a dízelhez, balfasz lesz a benyáshoz is, így pár év még és a benzinesek is úgy hullanak szét (ha akkora arányban terjednek mint a dízelek) mint a gázolajosok...
Annak idején volt szerencsém a mitsubishinél közelében lenni, amikor megjelent az elsõ közvetlen befecskendezéses motor a GDI. Nos ha valami akkor az igen költséges volt már akkoriban is, azóta se szeri-se száma a közvetlen befecskendezéses benyásoknak...
Szóval nekem az a véleményem, hogy bármely oldalról közelítjük megfogható mindegyik motor ha az elõnyeire vagy a hátrányaira tesszük a hangsúlyt és ma már ahogy elnézem a jövõt nem lesz irigylésre méltó egyik motorfajta javítása sem.
Elismerem, húsz éve még volt ennek alapja. A dízel egy füstös kerregõ, lomha traktor volt már az akkori benzineshez képest is. Persze vannak örök tulajdonságok, mint az erõsebb hang, de ezen nem igen lehet változtatni... No még lehetne folytatni, de felesleges.
Ráadásul nagyon sokan érzelembõl beszélnek a benzines vagy a dízel mellett. Így a vita már eleve értelmetlen ha érzelmeken vitatkozunk. Ha választhatnék, akkor egy E91LCI-s 325i-ben és 325d-ben nekem már bõven elég lenne. Mindkettõt elfogadnám...
Ohh ami fontos részemrõl, majd el felejtettem. Eddig benzinesek voltak, szerettem õket. Most dízel is van, ezt is szeretem. Két különbözõ motor, máshogy mûködnek, másképp reagálnak, de egyiket sem szeretem jobban mint a másikat vagy megfodítva, mindegyiket elfogadnám szívesen. Ezért nem szálltam bele eddig sem a benzin vs. dízel vitába és remélem ezek után sem fogok. Olyanok ezek mint a szülõknek a gyerekek. Mindegyik gyerek kicsit más, de mindegyiket egyformán szeretik... (na jóhülye hasonlat volt, mi???
)