Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. január 16. szombat, 13:42


[quote="SoundkeY"]Na , reggel felvettem nekem milyen ( -4fokba ) a gozolges.....


YouTube videó

ahogy be indítottad már rögtön gözölgött is??

mert nálam úgy van indítás göz szerû szürkés fûst és büdõs 5-10 másodpercig majd meg szünik és utánna egy kis idõ elteltével kezd el gözölögni!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz piluka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2010. január 16. szombat, 11:41


Szia Csum!

Nekem is ezt csinálta! Elsõ indítás után büdös füstöt lökött ki magából.
De csak az elsõ indításnál. Motortérbõl pedig fura hangokat lehetett hallani.
Talán a fordulat is picit ingázott.

Azóta cserélve lett a gyertya illetve a vezérlõ is.

Egyenlõre jó tûnik!


Üdv.:

Piluka

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. január 16. szombat, 10:48


Na , reggel felvettem nekem milyen ( -4fokba ) a gozolges.....


YouTube videó

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 07:15


SoundkeY írta: Nem a "gozolgesre gondolsz" mintha gozmozdony lennel


nem nem ez reggeli elsõ indítás után max 10másodpercig áll fent és nagyon büdõs!! utánna késõbb be indúl a gözölgés is de az minden autonál így van azzal nincs is gond! csak ezt a szürke füstõt meg szagot nem értem!!

izzitó gyertyák jók, izzítás vezérlõ is és a porlasztó csúcsok 60ezer km el ezelött lettek cserélve

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 23:23


Csum írta:
Csum írta: reggeli elsõ indításnál nálatok is van szûrkés fekete kipufogó füstõlés?
ez természetes amúgy vagy ha nem akkor mi okozza?

dízelsek közben tudnának nekem erre is valami érthetõ választ adni?

Ha jól emlékszem nekem akkor volt fehér füst "pamacs" hideg indtáskor (-°C) amikor nem volt jo az izztás vezérlõm.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 19:21


Hori írta:
Csum írta:
Csum írta: reggeli elsõ indításnál nálatok is van szûrkés fekete kipufogó füstõlés?
ez természetes amúgy vagy ha nem akkor mi okozza?



dízelsek közben tudnának nekem erre is valami érthetõ választ adni?




nekem sincs


nekem sincs .... porlasztócsúcs kopás?

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 18:52


Nem a "gozolgesre gondolsz" mintha gozmozdony lennel


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 18:30


Csum írta:
Csum írta: reggeli elsõ indításnál nálatok is van szûrkés fekete kipufogó füstõlés?
ez természetes amúgy vagy ha nem akkor mi okozza?



dízelsek közben tudnának nekem erre is valami érthetõ választ adni?




nekem sincs

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 17:50


kempelen írta: Ohh jeah... a benzines, dízel vita.

Akkor hadd szóljak én is pár szót. Megpróbálok rövid lenni. Nem kötelezem el magam egyik motorváltozat mellett sem, de bevallom régebben én is csak benzines párti voltam. De azért el kell ismernem az a nyomaték amit a dízel lead irigylésre méltó és vígan el lehet autózni vele nyugodt tempóban is. Kicsit talán zajosabb és itt azért a hathengeresek elõnyben vannak, de végül is az utastérbe nem igazán szûrõdik be a zaj. Mindkét motofajta bõven eregeti az egészségre káros gázokat, ezen vitázni szerintem felesleges. Benyás elõnye hogy nem füstõl....már ha nem füstöl ez igaz, de annak sem éppen mátrai hegyi levegõ amit pöfékel...
Aztán valóban nagságrendekkel több van a dízelbõl. Nem számoltam konkrétan, de tíz dízelre ha jut két benzines és emiatt elengedhetetlen, hogy úgy tûnjön több velük a hiba. De csak példának a "Hûtõk" címû topikunkban október óta csak a benyások írnak konkrétan. Kasza Imrénél a benzines motorok fogynak jobban és azért nem hallani annyit a sorhatosok megfõzésérõl mert talán kevesebben vannak, de ott is vannak problémák és nem olcsók a költségek....
Ha az utóbbi idõk üzemanyagárait nézem és azt hogy a fenntartása kicsit költségesebb a dízelnek, akkor beláthatjuk hogy az sem állja meg a helyét amit sok MÁS helyen úgy írnak: fillérbaszók. Itt többen is sok százezret tettek már bele az autójukba és ha el is romlott, nem lehetett olcsó mulatság megjavítani. Amúgy is baromság ez a fillérbaszás hasonlat, hiszen az üzemanyagárak változnak és csak az olcsóbb üzemanyag amiatt leszólni a másik motorral szerelt kollegákat ostobaság, hiszen az E85 a gázolajnál is olcsóbb és a benyások viszik is rendesen, mint a cukrot. Akkor ki is a fillérbaszó? Kiemelném, ez nem itt, nem ezen a fórumon hangzott el, de sok más helyen olvasható!
Benzines könnyebben indul, szebben jár, most még kevesebb alkatrészbõl áll, bár a szenzorok abban sem csekély mennyiségûek. De összességében el kell ismernem kifinomultabb. Mint már említettem nagyjából másfél két éve már elkezdõdött a benzines motorok kisebb ûrtartalmú válozatainak a mostani dízelekhez hasonló berendezéseivel és érzékelõivel való felszerelés. Többek között turbo és közvetlen befecskendezés. Ezek is úgy terjednek majd mint a dízelek, mert igazából nagyon nem lesz más választás. Viszont aki szét tudott hajtani egy mostani dízelt, szét fogja a benzinest is. Aki balfasz volt a dízelhez, balfasz lesz a benyáshoz is, így pár év még és a benzinesek is úgy hullanak szét (ha akkora arányban terjednek mint a dízelek) mint a gázolajosok...
Annak idején volt szerencsém a mitsubishinél közelében lenni, amikor megjelent az elsõ közvetlen befecskendezéses motor a GDI. Nos ha valami akkor az igen költséges volt már akkoriban is, azóta se szeri-se száma a közvetlen befecskendezéses benyásoknak...

Szóval nekem az a véleményem, hogy bármely oldalról közelítjük megfogható mindegyik motor ha az elõnyeire vagy a hátrányaira tesszük a hangsúlyt és ma már ahogy elnézem a jövõt nem lesz irigylésre méltó egyik motorfajta javítása sem.
Elismerem, húsz éve még volt ennek alapja. A dízel egy füstös kerregõ, lomha traktor volt már az akkori benzineshez képest is. Persze vannak örök tulajdonságok, mint az erõsebb hang, de ezen nem igen lehet változtatni... No még lehetne folytatni, de felesleges.

Ráadásul nagyon sokan érzelembõl beszélnek a benzines vagy a dízel mellett. Így a vita már eleve értelmetlen ha érzelmeken vitatkozunk. Ha választhatnék, akkor egy E91LCI-s 325i-ben és 325d-ben nekem már bõven elég lenne. Mindkettõt elfogadnám...

Ohh ami fontos részemrõl, majd el felejtettem. Eddig benzinesek voltak, szerettem õket. Most dízel is van, ezt is szeretem. Két különbözõ motor, máshogy mûködnek, másképp reagálnak, de egyiket sem szeretem jobban mint a másikat vagy megfodítva, mindegyiket elfogadnám szívesen. Ezért nem szálltam bele eddig sem a benzin vs. dízel vitába és remélem ezek után sem fogok. Olyanok ezek mint a szülõknek a gyerekek. Mindegyik gyerek kicsit más, de mindegyiket egyformán szeretik... (na jóhülye hasonlat volt, mi??? )




És mennyit írnál ha beszállnál a vitába??

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 14:30


Sziasztok!
Kb. 20 évig csak benyás, Japánban gyártott Japán autóim voltak mert csak ezeket tartottam igazi gépeknek
A német autókról meg a sok meghibásodás jutott eszembe amit a BMW rõl Mercirõl írtak, és röhögtem a BMW s arcokon, hogy úgy is mindjárt lerohad alattad az a roncs. A dízel motort meg csak traktorba tudtam elképzelni 2 éve kedves barátom vett egy 320 d Bömöst folyt a könnyem a röhögéstõl, hogy hogy lehetett ennyi esze BMW ráadásul egy kerregõ dízel motorral Aznap mentünk kb. 150 km t teszteltük a gépet egy világ omlott össze bennem annyira, hogy kb. 5 hónapra rá én is dízel BMW tulaj lettem. Az én gépem 10 es környezetvédelmi besorolásban van, ami annyit jelent, hogy zöldkártyánál vakarózott a szaki a mérõgép elõtt, mert szerinte ezek az értékek túl jók ennyit a környezetkárosításról.

Amúgy meg szerintem mindegy, hogy benyás vagy dízel a BMW az BMW
Az ADAC 2008 as legmegbízhatóbb autók között 4 BMW típus is szerepel, azt mondanom se kell, hogy az elsõ hely is BMW

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 08:31


hancurozo írta:
Csum írta:
Csum írta: reggeli elsõ indításnál nálatok is van szûrkés fekete kipufogó füstõlés?
ez természetes amúgy vagy ha nem akkor mi okozza?



dízelsek közben tudnának nekem erre is valami érthetõ választ adni?

nekem ma az asszony indított és nincs. a fekete füst tökéltlen égés /sokat kap/ a szürke ált. olaj elfogyasztására utal /ha nem kajálja ne idegeskedj/


azt nem tudom,hogy mennyit kap, viszont az olajat nem eszi két olajcsere közt max fél litert ha utána kell tölteni!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 08:25


Csum írta:
Csum írta: reggeli elsõ indításnál nálatok is van szûrkés fekete kipufogó füstõlés?
ez természetes amúgy vagy ha nem akkor mi okozza?



dízelsek közben tudnának nekem erre is valami érthetõ választ adni?

nekem ma az asszony indított és nincs. a fekete füst tökéltlen égés /sokat kap/ a szürke ált. olaj elfogyasztására utal /ha nem kajálja ne idegeskedj/

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 08:00


Csum írta: reggeli elsõ indításnál nálatok is van szûrkés fekete kipufogó füstõlés?
ez természetes amúgy vagy ha nem akkor mi okozza?



dízelsek közben tudnának nekem erre is valami érthetõ választ adni?

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. január 12. kedd, 07:45


Ohh jeah... a benzines, dízel vita.

Akkor hadd szóljak én is pár szót. Megpróbálok rövid lenni. Nem kötelezem el magam egyik motorváltozat mellett sem, de bevallom régebben én is csak benzines párti voltam. De azért el kell ismernem az a nyomaték amit a dízel lead irigylésre méltó és vígan el lehet autózni vele nyugodt tempóban is. Kicsit talán zajosabb és itt azért a hathengeresek elõnyben vannak, de végül is az utastérbe nem igazán szûrõdik be a zaj. Mindkét motofajta bõven eregeti az egészségre káros gázokat, ezen vitázni szerintem felesleges. Benyás elõnye hogy nem füstõl....már ha nem füstöl ez igaz, de annak sem éppen mátrai hegyi levegõ amit pöfékel...
Aztán valóban nagságrendekkel több van a dízelbõl. Nem számoltam konkrétan, de tíz dízelre ha jut két benzines és emiatt elengedhetetlen, hogy úgy tûnjön több velük a hiba. De csak példának a "Hûtõk" címû topikunkban október óta csak a benyások írnak konkrétan. Kasza Imrénél a benzines motorok fogynak jobban és azért nem hallani annyit a sorhatosok megfõzésérõl mert talán kevesebben vannak, de ott is vannak problémák és nem olcsók a költségek....
Ha az utóbbi idõk üzemanyagárait nézem és azt hogy a fenntartása kicsit költségesebb a dízelnek, akkor beláthatjuk hogy az sem állja meg a helyét amit sok MÁS helyen úgy írnak: fillérbaszók. Itt többen is sok százezret tettek már bele az autójukba és ha el is romlott, nem lehetett olcsó mulatság megjavítani. Amúgy is baromság ez a fillérbaszás hasonlat, hiszen az üzemanyagárak változnak és csak az olcsóbb üzemanyag amiatt leszólni a másik motorral szerelt kollegákat ostobaság, hiszen az E85 a gázolajnál is olcsóbb és a benyások viszik is rendesen, mint a cukrot. Akkor ki is a fillérbaszó? Kiemelném, ez nem itt, nem ezen a fórumon hangzott el, de sok más helyen olvasható!
Benzines könnyebben indul, szebben jár, most még kevesebb alkatrészbõl áll, bár a szenzorok abban sem csekély mennyiségûek. De összességében el kell ismernem kifinomultabb. Mint már említettem nagyjából másfél két éve már elkezdõdött a benzines motorok kisebb ûrtartalmú válozatainak a mostani dízelekhez hasonló berendezéseivel és érzékelõivel való felszerelés. Többek között turbo és közvetlen befecskendezés. Ezek is úgy terjednek majd mint a dízelek, mert igazából nagyon nem lesz más választás. Viszont aki szét tudott hajtani egy mostani dízelt, szét fogja a benzinest is. Aki balfasz volt a dízelhez, balfasz lesz a benyáshoz is, így pár év még és a benzinesek is úgy hullanak szét (ha akkora arányban terjednek mint a dízelek) mint a gázolajosok...
Annak idején volt szerencsém a mitsubishinél közelében lenni, amikor megjelent az elsõ közvetlen befecskendezéses motor a GDI. Nos ha valami akkor az igen költséges volt már akkoriban is, azóta se szeri-se száma a közvetlen befecskendezéses benyásoknak...

Szóval nekem az a véleményem, hogy bármely oldalról közelítjük megfogható mindegyik motor ha az elõnyeire vagy a hátrányaira tesszük a hangsúlyt és ma már ahogy elnézem a jövõt nem lesz irigylésre méltó egyik motorfajta javítása sem.
Elismerem, húsz éve még volt ennek alapja. A dízel egy füstös kerregõ, lomha traktor volt már az akkori benzineshez képest is. Persze vannak örök tulajdonságok, mint az erõsebb hang, de ezen nem igen lehet változtatni... No még lehetne folytatni, de felesleges.

Ráadásul nagyon sokan érzelembõl beszélnek a benzines vagy a dízel mellett. Így a vita már eleve értelmetlen ha érzelmeken vitatkozunk. Ha választhatnék, akkor egy E91LCI-s 325i-ben és 325d-ben nekem már bõven elég lenne. Mindkettõt elfogadnám...

Ohh ami fontos részemrõl, majd el felejtettem. Eddig benzinesek voltak, szerettem õket. Most dízel is van, ezt is szeretem. Két különbözõ motor, máshogy mûködnek, másképp reagálnak, de egyiket sem szeretem jobban mint a másikat vagy megfodítva, mindegyiket elfogadnám szívesen. Ezért nem szálltam bele eddig sem a benzin vs. dízel vitába és remélem ezek után sem fogok. Olyanok ezek mint a szülõknek a gyerekek. Mindegyik gyerek kicsit más, de mindegyiket egyformán szeretik... (na jóhülye hasonlat volt, mi??? )

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 11. hétfő, 21:46


Hori írta:
szigiimi írta:
Hori írta:
szigiimi írta:
hil írta:
lacaca írta:

Ebben is tévedsz, ugyanis a CO halálos mérgesgáz míg a por korom a levegõ természetes összetevõi közé tartozik (kb 1%) nagyobb mennyiségben természetesen káros az egészségre ,de meg sem közelíti a CO gáz mérgezõ (halálos) hatását!!


Bocs,de vitába nem szállnék Senkivel ebben az ügyben. Mindenki védi a "mundér" becsületét, de környezetemben is látom, tapasztalon, hogy a dizel motorokkal (más típusokkal is) ki, mennyit szenved, görcsöl. Részemrõl az ügy lezárva! (meg nem is ide tartozik)
hil


Na azért én bármilyen benyás mellé odaállnék és összehasonlíthatnánk az adatokat. Ezzel nem azt mondom hogy a benzines rossz, kinek a pap kinek a papné!!




hát azért némiképp vitatkoznék. nekem is dieselem van de legföbbképpen azért mert 70-90ekm-t megyek évente. de azért mondjuk az uj 265lovas 30i ért bármelyik dieselt odaadnám lássuk be a személyautokba a diesel kényszermegoldásként került. nem rosszak de az igazi a nagy ccm-es benzines 2000ccm-töl felfelé


Persze, igazad van. Én a károsanyagkibocsájtásra ill. a füstölésre, kormolásra gondoltam.




aha értem a diesellel az a legnagyobb gond hogy a rákot okoz


A pirítós is....