Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. augusztus 25. szerda, 21:21


zoliika írta: Lenne még 1 bugyuta kérdésem:-mégpedig a kipörgésgátló ha kikapcsolom akkor kapar ez szép és jó,de evvel ,hogy pl.ki ill.be van kapcsolva eszik e többet az autó?Hogy érdemes használni ki vagy bekapcsolt állapotban?


Normális hétköznapi használatban ennek szerintem nincs észrevehető befolyása a fogyasztásra...


zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2010. augusztus 25. szerda, 20:50


Lenne még 1 bugyuta kérdésem:-mégpedig a kipörgésgátló ha kikapcsolom akkor kapar ez szép és jó,de evvel ,hogy pl.ki ill.be van kapcsolva eszik e többet az autó?Hogy érdemes használni ki vagy bekapcsolt állapotban?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. augusztus 24. kedd, 12:35


zoliika írta: Köszönöm a gyors segítséget!
Lenne még pár kérdésem: -porlasztókat mikor kell cserélni ill.,hogy tudnám őket megkímélni azon felűl ,hogy jó minőségű gázolajat tankolok(shell)A turbót ,hogy tudom kimélni?
-szervóolajat érdemes-e cserélgetni és ha igen milyen időközönként
-jobb eleje enyhén kopog (elég tompa hang)mikor nagyon rossz úton megyek vele.Ez lengőkar probléma?Drága a cseréje?
-A másik nagy dillemám az pedig az Angel eye's nem tudom honnan szerezzem be ill. bele tegyem-e egyáltalán mert nagyon tetszik találtam is a neten,de nem tudom melyik a megbízható márka és persze ki tegye bele mert félek a kontároktól.
Azért van ennyi "bugyuta "kérdésem mert,még soha nem volt diesel autóm és használt autóm sem.


turbo kímélés: hidegen nem hajtani, megvárni amíg a motor eléri az üzemi hőfokot (nem tart olyan sokáig, hogy ne lehessen kivárni), ha hosszabb, erőltetebb menetet mész, ne rögtön állítsd le az autót, hogy a turbó visszahüljön. minél tisztább intercooler, és persze jó motorolaj használata.

szervóolaj: elvileg 40ezrenként cserélni kell. nem egy nagy összeg!

kopogás: jobb eleje??? hmmm... a lengőkar hátsó szilentjét nézd meg, nem lötyög-e benne a kar. bár a tompa kopogás, akár lengéscsillapító is lehet, vagy a gumi hangja, esetleg a talpas. a lengőkar annyira nem olcsó mulatság...

angel eyes: minegy miylet veszel, úgyis kínai mind. ha CCFL-t akarsz, akkor számíthatsz, hogy az inverter nem fogja sokáig bírni (bár kivételek vannak) ha minden igaz ezek a visszajelzőn hibát adnak. szerintem jobb a LED-es, picit drágább, de tartósabb. vagy olyan utánygyártott lámpát veszel, amibe gyárilag beépített angel van. én emellett voksolok, de a beszerzése, nálam már lassan fél éve tart
beszerelésben innen a klubbol, ha valaki a közeledben van, szerintem bárki szívesen segít.



zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2010. augusztus 24. kedd, 12:02


Köszönöm a gyors segítséget!
Lenne még pár kérdésem: -porlasztókat mikor kell cserélni ill.,hogy tudnám őket megkímélni azon felűl ,hogy jó minőségű gázolajat tankolok(shell)A turbót ,hogy tudom kimélni?
-szervóolajat érdemes-e cserélgetni és ha igen milyen időközönként
-jobb eleje enyhén kopog (elég tompa hang)mikor nagyon rossz úton megyek vele.Ez lengőkar probléma?Drága a cseréje?
-A másik nagy dillemám az pedig az Angel eye's nem tudom honnan szerezzem be ill. bele tegyem-e egyáltalán mert nagyon tetszik találtam is a neten,de nem tudom melyik a megbízható márka és persze ki tegye bele mert félek a kontároktól.
Azért van ennyi "bugyuta "kérdésem mert,még soha nem volt diesel autóm és használt autóm sem.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. augusztus 24. kedd, 00:10


zoliika írta: Érdeklődnék ,hogy difibe és váltóba(6gang manual) mikor kell olajat lecserélni ill.vezérműláncot mennyi km-nél kell kicserélni??


Vezérműláncot akkor kell cserélni ha zörög, vagyis soha.

Difiben és váltóban élettartamolaj van, tehát elméletileg nem kell cserélni,ettől függetlenül én is cseréltem, ugyanarra a gyári olajra.


zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2010. augusztus 23. hétfő, 16:15


Érdeklődnék ,hogy difibe és váltóba(6gang manual) mikor kell olajat lecserélni ill.vezérműláncot mennyi km-nél kell kicserélni??

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz borisz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2010. augusztus 02. hétfő, 11:40


Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy alapjáraton a fordulatszám bizonyos időnként leesik. Ezt abban az esteben is csinálja mikor folyamatosan haladok sebességtől függetlenül. Ez rángatja az autót rendesen. Ha éppen akkor lépek a gázra mikor ingadozik, akkor elég szép füstöt hagy maga után. Találkozott valaki ezzel a jelenséggel? Valami ötlet?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. július 02. péntek, 21:40


[quote="kerezsijoc"]Sziasztok!

Ismét itt, a problémám az lenne, hogy elvittem a kocsim műszaki vizsgára és majdnem megbukott(szerencsére volt ismerős) a környezetvédelmi vizsgán a füst azaz a K értékem bőven a duplája volt a megengedettnek. Pedig nem füstöl a kocsi.Néztük cseréltük a légtömegmérőt, a turbónyomás vezérlő kütyüt, a vezérműtengej jeladót, a porlasztócsúcsok kivállóak. A kocsi egyes szerelők szerint túl jól megy (autómata).A bmw debreceni szakszervízében is jártam vele 2 napig ott volt és ott sem jöttek rá mi baja lehet. Nézték az üzemanyag nyomást, azEGR-t az is tökéletes.Rárakták a legújabb motorvezérlő szoftvert de azzal sem történt változás.Emellett, hogy magas a K érték még zabál is a fedélzeti szerint 6-ot eszik átlak ami a valóságban 9L.Példa képpen Debrecen-Budapest oda-vissza (140 tempomat) plusz egy kis város (amit enged a városi sebb.) És én igazán tojással nyomom a gázpedált 8,6l-ra jött ki a fedélzeti szerint meg 5,9 ?????????????????????????
Elsírtam bánatom! Ha bárkinek van ötlete kérem segítsen vagy adjon egy szakidani telefonszámot mert itt debrecenben az összes bmwguru megbukott!!! [/

Ha megcsörgetsz elmondom ,hogy mi lehet a probléma a környezetvédelmi mérésnél és ha valóban jó az autó simán át fog menni a vizsgálaton! Akinek hasonló gondja van hívjon bátran! 06 30 690 4994



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. június 28. hétfő, 20:25


kerezsijoc írta: 320d autómataám van.Amit eddig leellenőriztünk és jó: légtömegmérő, egr,egr vezérlő, turbónyomás szabályzó, az összes injektor.Minden tökéletes de mégse.
Egyébkét felsorolná valaki mik azok a szenzoorok amik befolyásolják, hogy szép lassan kizárhassam az összes lehetőséget köszönöm

U.i: egy másik forumozó tag is az én cipőmben jár csak neki még most kezdődött én meg 2 éve Sz***k



Ha füst van, akkor a lehetőségek:
- túl sok az üzemanyag a levegőhöz képest
- rossz a porlasztás
- rosszkor történik a befecskendezés

A legvalószínűbbnek mindenképp a befecskendező szelepek tűnnek, bárki állítja is, hogy azok jók. Hogy történt az ellenőrzés? Ha kiszerelve vizsgálópadon, porlasztási képet nézve, mennyiségeket mérve, és úgy jó volt, akkor elfogadom.

Szinte minden motorszenzor belefolyik abba, hogy mennyi gázolajat adagoljon a gép. pl gázolajhőfok, gázolajnyomás, szívócsőhőfok, etc.

Olyannak kellene élőadatokat olvasnia, aki tudja, hogy milyen üzemállapotokban milyen adatokat kell látnia. Mert különben rohadt nehéz megállapítani egy szenzorról, hogy rossz, ha mondjuk pl csak annyi a hiba, hogy 10%-kal ad hamis értéket. Gondolj bele, a railnyomás szenzor átverő boxok is ezt csinálják, mégse tudja a se a fedélzeti compu, hogy ő át van verve, de még a diagnosztika sem.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. június 28. hétfő, 20:27

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2010. június 28. hétfő, 19:50


Hali!

Nekem is produkálja ezeket a jelenségeket,de csak ha be van kötve a box.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2010. június 18. péntek, 05:26


320d autómataám van.Amit eddig leellenőriztünk és jó: légtömegmérő, egr,egr vezérlő, turbónyomás szabályzó, az összes injektor.Minden tökéletes de mégse.
Egyébkét felsorolná valaki mik azok a szenzoorok amik befolyásolják, hogy szép lassan kizárhassam az összes lehetőséget köszönöm

U.i: egy másik forumozó tag is az én cipőmben jár csak neki még most kezdődött én meg 2 éve Sz***k



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. június 18. péntek, 05:29

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. június 17. csütörtök, 19:06


kerezsijoc írta: Sziasztok!

Ismét itt, a problémám az lenne, hogy elvittem a kocsim műszaki vizsgára és majdnem megbukott(szerencsére volt ismerős) a környezetvédelmi vizsgán a füst azaz a K értékem bőven a duplája volt a megengedettnek. Pedig nem füstöl a kocsi.Néztük cseréltük a légtömegmérőt, a turbónyomás vezérlő kütyüt, a vezérműtengej jeladót, a porlasztócsúcsok kivállóak. A kocsi egyes szerelők szerint túl jól megy (autómata).A bmw debreceni szakszervízében is jártam vele 2 napig ott volt és ott sem jöttek rá mi baja lehet. Nézték az üzemanyag nyomást, azEGR-t az is tökéletes.Rárakták a legújabb motorvezérlő szoftvert de azzal sem történt változás.Emellett, hogy magas a K érték még zabál is a fedélzeti szerint 6-ot eszik átlak ami a valóságban 9L.Példa képpen Debrecen-Budapest oda-vissza (140 tempomat) plusz egy kis város (amit enged a városi sebb.) És én igazán tojással nyomom a gázpedált 8,6l-ra jött ki a fedélzeti szerint meg 5,9 ?????????????????????????
Elsírtam bánatom! Ha bárkinek van ötlete kérem segítsen vagy adjon egy szakidani telefonszámot mert itt debrecenben az összes bmwguru megbukott!!!


Ténleg leírhatnád, hogy milyen motorod is van!
Meg a km-eid száma sem érdektelen.
Én is most vizsgáztattam, 190e-en túl a megengedett füstérték 15-öd része jött csak ki a csövön, régebben volt boxom - csak railnyomás növelő - azzal is mérettem a füstölést és akkor sikerült a megengedett érték negyedéig föltolni teljesítménymérő padon, tehát nem üresben forgatva. Tutira valami baja van a gépednek, én a befecskendezők környékén kutakodnék elsőre. Meg a szenzorok környékén.



Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2010. június 17. csütörtök, 07:59


kerezsijoc írta: Sziasztok!

Ismét itt, a problémám az lenne, hogy elvittem a kocsim műszaki vizsgára és majdnem megbukott(szerencsére volt ismerős) a környezetvédelmi vizsgán a füst azaz a K értékem bőven a duplája volt a megengedettnek. Pedig nem füstöl a kocsi.Néztük cseréltük a légtömegmérőt, a turbónyomás vezérlő kütyüt, a vezérműtengej jeladót, a porlasztócsúcsok kivállóak. A kocsi egyes szerelők szerint túl jól megy (autómata).A bmw debreceni szakszervízében is jártam vele 2 napig ott volt és ott sem jöttek rá mi baja lehet. Nézték az üzemanyag nyomást, azEGR-t az is tökéletes.Rárakták a legújabb motorvezérlő szoftvert de azzal sem történt változás.Emellett, hogy magas a K érték még zabál is a fedélzeti szerint 6-ot eszik átlak ami a valóságban 9L.Példa képpen Debrecen-Budapest oda-vissza (140 tempomat) plusz egy kis város (amit enged a városi sebb.) És én igazán tojással nyomom a gázpedált 8,6l-ra jött ki a fedélzeti szerint meg 5,9 ?????????????????????????
Elsírtam bánatom! Ha bárkinek van ötlete kérem segítsen vagy adjon egy szakidani telefonszámot mert itt debrecenben az összes bmwguru megbukott!!!


Ki kell venni azt a 3.0d motort és egy igazi 2.0d -t belerakni

Ezexerint több anyagot kap a gép mint normál esetben. Nincs chipp-elve? Lehet a szivattyú többet nyom x%-al mint kéne. Vagy a szivattyú hibás vagy a vezérlő veri azt át.

Nekem aránylag jól mér a BC, 0.5 L eltérés belefér, de ha már több L az eltérés az érdekes...


8



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2010. június 17. csütörtök, 06:40


Sziasztok!

Ismét itt, a problémám az lenne, hogy elvittem a kocsim műszaki vizsgára és majdnem megbukott(szerencsére volt ismerős) a környezetvédelmi vizsgán a füst azaz a K értékem bőven a duplája volt a megengedettnek. Pedig nem füstöl a kocsi.Néztük cseréltük a légtömegmérőt, a turbónyomás vezérlő kütyüt, a vezérműtengej jeladót, a porlasztócsúcsok kivállóak. A kocsi egyes szerelők szerint túl jól megy (autómata).A bmw debreceni szakszervízében is jártam vele 2 napig ott volt és ott sem jöttek rá mi baja lehet. Nézték az üzemanyag nyomást, azEGR-t az is tökéletes.Rárakták a legújabb motorvezérlő szoftvert de azzal sem történt változás.Emellett, hogy magas a K érték még zabál is a fedélzeti szerint 6-ot eszik átlak ami a valóságban 9L.Példa képpen Debrecen-Budapest oda-vissza (140 tempomat) plusz egy kis város (amit enged a városi sebb.) És én igazán tojással nyomom a gázpedált 8,6l-ra jött ki a fedélzeti szerint meg 5,9 ?????????????????????????
Elsírtam bánatom! Ha bárkinek van ötlete kérem segítsen vagy adjon egy szakidani telefonszámot mert itt debrecenben az összes bmwguru megbukott!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2010. június 03. csütörtök, 09:06


hancurozo írta:
wizzaerr írta: sziasztok,

Ha járó motornál a csomagtartóban matatok, akkor szúrós gázszagot érzek. Nem kibírhatatlan, de feltűnő. Volt már aki megkérdezte, hogy "ez gázos?", mire azt válaszoltam, hogy dízel, de én is érzem. Szerencsére az utastérbe semmi sem szivárog belőle. Hideg-meleg motornál egyaránt érezni. Az lenne a kérdésem, hogy ez természetes a dízeleknél, vagy vmi szűrő esetleg annak hiánya okozza?

üdv


én úgy tudom természetes. itt világosítottak fel, hogy a kipufogógáz visszavetéstől van érdekes, büdös szaga a kipufogógáznak.


Köszi, szóval másnál is "gáz" van Akkor ez ilyen.