zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 13:33


davech írta:
zoliika írta:
Odafigyelek én jó olaj castrol longlife4,csak és kizárólag omv gázolaj,mivel az olajiparban dolgozom és tudom mi a helyzet az itthoni üzemanyagokkal egyedül az omv az osztrák minőség a többi MOL állnéven(shell,agip,lukoil,és stb)értékesített orosz pancs. Sokan ezt nem hiszik és nem tudják ,de sajna ez van………..
Továbbá nem pörgetem a motort 2.500 felett nem szoktam húzatni hidegen max.1500-ig,de az általános 2000-es fordulaton használom 6-dik 110 –et megy nekem ezen az utakon elég bőven.Szóval nem tudom mivel tudnám még kímélni,hogy ne üssön be a baj…….?


Csinálj egy bankszámlát "BMW-m re félretett pénz"-néven és toljad rá havonta a lóvét .
És ha baj van, van hova nyúlni!
De sztem amit leírtál és ahogy "bánsz" az autóddal még nagyon sokáig nem lesz vele bajod.
Egyik ismerősömnek 400e km után kellett költenie motorra 500ezret. Azért ennyi km után érthető.



Van a touringomnak max 3éve ,mert megvárom a az új x3 facelift verzióját és életembe előszőr szalonos bmw-m lesz a bankszámla nem rossz ötlet csak a neve „x3 alap”http://www.google.hu/imgres?im...mp;bih=694

Ó,a rohadt életbe ,de gyönyörű szép link lett bocs

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 10. csütörtök, 13:35

davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 13:25


zoliika írta:
Odafigyelek én jó olaj castrol longlife4,csak és kizárólag omv gázolaj,mivel az olajiparban dolgozom és tudom mi a helyzet az itthoni üzemanyagokkal egyedül az omv az osztrák minőség a többi MOL állnéven(shell,agip,lukoil,és stb)értékesített orosz pancs. Sokan ezt nem hiszik és nem tudják ,de sajna ez van………..
Továbbá nem pörgetem a motort 2.500 felett nem szoktam húzatni hidegen max.1500-ig,de az általános 2000-es fordulaton használom 6-dik 110 –et megy nekem ezen az utakon elég bőven.Szóval nem tudom mivel tudnám még kímélni,hogy ne üssön be a baj…….?


Csinálj egy bankszámlát "BMW-m re félretett pénz"-néven és toljad rá havonta a lóvét .
És ha baj van, van hova nyúlni!
De sztem amit leírtál és ahogy "bánsz" az autóddal még nagyon sokáig nem lesz vele bajod.
Egyik ismerősömnek 400e km után kellett költenie motorra 500ezret. Azért ennyi km után érthető.



zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 13:17


Kenyi írta:
zoliika írta: Sziasztok!
Én mindennap olvasgatom még,ha 5 percre is de megnyitom a bmw fanatics-et.Meg kell,hogy mondjam most már kezdek félni az autómtól annyi rossz van itt fent a 20d motorról.Én meg csak használom quadot húzok vele amit meg sem érez eszik télen 6.5lityit százon és nem egyszer a mínusz 15-18 fokban 2sec izzítás után minden baj és fordulatszám ingadozás után indul(154ekm van benne).Ahogy ezeket a bajokat olvasgatom komolyan mondom félek ,hogy mikor jön a baj.


Szia!
Azt azért ne felejtsd el, hogy az e46-os kasztnihoz 20d-s motorból adtak el magasan a legtöbbet! Mivel ebből van a legtöbb, nem csoda hogy ennek a motornak a hibáiról hallunk a gyakran. És persze dízelnél néhány apróságra oda kell azért figyelni hogy megóvjuk.

Egy kis érdekesség: 1998-ban a Nürburgringen megrendezett 24 órás versenyen (kategóriájában) az e46 320d lett az első. Az ezt követő 5 helyen mind bajor paripák végeztek!


Odafigyelek én jó olaj castrol longlife4,csak és kizárólag omv gázolaj,mivel az olajiparban dolgozom és tudom mi a helyzet az itthoni üzemanyagokkal egyedül az omv az osztrák minőség a többi MOL állnéven(shell,agip,lukoil,és stb)értékesített orosz pancs. Sokan ezt nem hiszik és nem tudják ,de sajna ez van………..
Továbbá nem pörgetem a motort 2.500 felett nem szoktam húzatni hidegen max.1500-ig,de az általános 2000-es fordulaton használom 6-dik 110 –et megy nekem ezen az utakon elég bőven.Szóval nem tudom mivel tudnám még kímélni,hogy ne üssön be a baj…….?


Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 13:04


zoliika írta: Sziasztok!
Én mindennap olvasgatom még,ha 5 percre is de megnyitom a bmw fanatics-et.Meg kell,hogy mondjam most már kezdek félni az autómtól annyi rossz van itt fent a 20d motorról.Én meg csak használom quadot húzok vele amit meg sem érez eszik télen 6.5lityit százon és nem egyszer a mínusz 15-18 fokban 2sec izzítás után minden baj és fordulatszám ingadozás után indul(154ekm van benne).Ahogy ezeket a bajokat olvasgatom komolyan mondom félek ,hogy mikor jön a baj.


Szia!
Azt azért ne felejtsd el, hogy az e46-os kasztnihoz 20d-s motorból adtak el magasan a legtöbbet! Mivel ebből van a legtöbb, nem csoda hogy ennek a motornak a hibáiról hallunk a gyakran. És persze dízelnél néhány apróságra oda kell azért figyelni hogy megóvjuk.

Egy kis érdekesség: 1998-ban a Nürburgringen megrendezett 24 órás versenyen (kategóriájában) az e46 320d lett az első. Az ezt követő 5 helyen mind bajor paripák végeztek!

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 10:50


Sziasztok!
Én mindennap olvasgatom még,ha 5 percre is de megnyitom a bmw fanatics-et.Meg kell,hogy mondjam most már kezdek félni az autómtól annyi rossz van itt fent a 20d motorról.Én meg csak használom quadot húzok vele amit meg sem érez eszik télen 6.5lityit százon és nem egyszer a mínusz 15-18 fokban 2sec izzítás után minden baj és fordulatszám ingadozás után indul(154ekm van benne).Ahogy ezeket a bajokat olvasgatom komolyan mondom félek ,hogy mikor jön a baj.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Next01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2011. február 09. szerda, 22:41


Tisztelt fórum Társak!

Tanácsokat kérnék mi lehet a gond.

180.000 km-t futott 320d 150 LE motorról lenne szó ami egyik pillanatról a másikra rángatni, füstölni kezdett és nem megy egyszerűen használhatatlanná vált.

Szerelő első nekifutásra annyit mondott, hogy kompresszió hiány azaz motorgenerál.


Valaki tapasztalt már ilyet?

Köszönettel.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz MimiKa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 23:40


bmw320d4 írta:
MimiKa írta: Tanácsot kérek !
320d motorom először fütyült majd kb. 20 km után egy nagy csörrenés ,teljesítmény közel nulla hatalmas nagy füst. Még pár km volt hátra a célig de már elfogyott az olaj.
Szerelő mondta "TURBÓ" valóban turbó csere utána rengeteg kartel gáz !!!
A hátsófalnál lévő dugó kifujt. Motor csere Németországból.
Végül beszerelve levizsgáztatva mondanám hogy rendben van ….DE…!!!
Itt kellene valami okos dolgot mondania valakinek aki tud segíteni.
Lustább sokkal mint volt. adom a gázt a fogyasztásmérő és fordulat szám felszalad az autó nem gyorsul csak szép lassan. Ford szám esik és a fogyasztásmérő is beáll. Minden jónak tűnik a fogyasztás,az olaj szint hang stb. Szerelőm szerin Jól megy... én mondom nem olyan mint volt. Ha volt már valakinek ehhez hasonló hibája ,vagy tud valakit aki megbízhatóan tudna segíteni.
Köszönöm.


Aut. váltós vagy manuális?


Automata váltós



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 23:30


MimiKa írta: Tanácsot kérek !
320d motorom először fütyült majd kb. 20 km után egy nagy csörrenés ,teljesítmény közel nulla hatalmas nagy füst. Még pár km volt hátra a célig de már elfogyott az olaj.
Szerelő mondta "TURBÓ" valóban turbó csere utána rengeteg kartel gáz !!!
A hátsófalnál lévő dugó kifujt. Motor csere Németországból.
Végül beszerelve levizsgáztatva mondanám hogy rendben van ….DE…!!!
Itt kellene valami okos dolgot mondania valakinek aki tud segíteni.
Lustább sokkal mint volt. adom a gázt a fogyasztásmérő és fordulat szám felszalad az autó nem gyorsul csak szép lassan. Ford szám esik és a fogyasztásmérő is beáll. Minden jónak tűnik a fogyasztás,az olaj szint hang stb. Szerelőm szerin Jól megy... én mondom nem olyan mint volt. Ha volt már valakinek ehhez hasonló hibája ,vagy tud valakit aki megbízhatóan tudna segíteni.
Köszönöm.


Aut. váltós vagy manuális?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz MimiKa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 23:25


Tanácsot kérek !
320d motorom először fütyült majd kb. 20 km után egy nagy csörrenés ,teljesítmény közel nulla hatalmas nagy füst. Még pár km volt hátra a célig de már elfogyott az olaj.
Szerelő mondta "TURBÓ" valóban turbó csere utána rengeteg kartel gáz !!!
A hátsófalnál lévő dugó kifujt. Motor csere Németországból.
Végül beszerelve levizsgáztatva mondanám hogy rendben van ….DE…!!!
Itt kellene valami okos dolgot mondania valakinek aki tud segíteni.
Lustább sokkal mint volt. adom a gázt a fogyasztásmérő és fordulat szám felszalad az autó nem gyorsul csak szép lassan. Ford szám esik és a fogyasztásmérő is beáll. Minden jónak tűnik a fogyasztás,az olaj szint hang stb. Szerelőm szerin Jól megy... én mondom nem olyan mint volt. Ha volt már valakinek ehhez hasonló hibája ,vagy tud valakit aki megbízhatóan tudna segíteni.
Köszönöm.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 22:53


Chipcad777 írta:

220.000 km-nél történt ez a dolog (tényleg ennyi!!!). Én is most számoltam egyet, nekem az jött ki,h benzinessel jobban járok, ha levonom azokat a pénzeket amiket erre költöttem, mert dízel (kéttömegű, porlasztó, turbó, főtengely ékszíjtárcsa, megint porlasztó + a motorgenerál). Ezután is csak azt mondom,h nagyon figyelni és bármi szokatlan egyből utánajárni mert itt az élő példa, mi történik ha figyelmen kívül hagyod!!!! Tisztában vagyok vele,h én is hibás vagyok részben, de ez összetett azért.



Valahol azt olvastam, hogy a bosch a cr rendszerét normál használat mellett 450e km-re tervezi, ami azért egy megnyugtató érték. Az egyik Mo-i adagolós és egyéb dízeleket javító cég a honlapján eléggé lehúzza a molos gázolajat, mint a nyugat európai normáknak nem megfelelőt, és ez szerintük felgyorsítja a dízelek romlását. Tehát optimális esetben is 3-400e km táján már számítani kell bizonyos kiadásokkal még akkor is, ha mindent megtettünk a gép védelme érdekéban, rosszabb üzemanyag esetében talán hamarabb.
Én csodálattal tekintek a 110 lovas vw tdi-re, mert ismerettségi körömben van több, olyan is ami túl van a 700e. km-en motorbontás nélkül. De pd, cr vonatkozásában nem láttam még ilyet. Szerelőtől már hallottam olyat, aki azt mondta, hogy a piezo csúcsok kevésbé hajlamosak romlani, mint az elektromágnesesek, de kétlem, hogy komoly tapasztalat gyűlt volna össze ezen a téren. Mert nem volt még rá idő.
Tuningolt, emelt gázolajnyomású gépeknél viszont rendszeresen hallottam csúcsproblémákról, dugóolvadásról, motorgenerálról. Km-től függetlenül.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 21:19


hil írta:
hancurozo írta:

Ha megnézed a dieselek futásteljesítményét, jóval több a benzineseknél. A diesel motor sokkal kényesebb a karbentartásra. A had-16-ot nem kell idekeverni, mert nem stabil motornak lett tervezve a beépített motor, valamint az adagoló beszabályzása is kokszosodást okozhatott a túl nagy tűréssel gyártott porlasztó csúcson kívül. (nekem soha nem volt gondom a had-16-tal)
A modernebb benzinesek is küzdenek 3-500e km környékén. A változó szelepvezérléssel, szívócső állítással, trafó problémákkal stb.


Ismered a Had16-ot? Ott ahol voltam, 120db volt belőle.


off
Dolgoztam vele, és még mindíg van belőle. Mint a had-8 ból, és a hab-4 (benzines) ből is.
De ezek stbil motorként üzemeltetett motorok. Más a követlmény, mint a hajtóműként alkalmazott motoroknál. (ahol a fordulatszám tartomány széles sávban van használva)

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 21:12


hancurozo írta:

Ha megnézed a dieselek futásteljesítményét, jóval több a benzineseknél. A diesel motor sokkal kényesebb a karbentartásra. A had-16-ot nem kell idekeverni, mert nem stabil motornak lett tervezve a beépített motor, valamint az adagoló beszabályzása is kokszosodást okozhatott a túl nagy tűréssel gyártott porlasztó csúcson kívül. (nekem soha nem volt gondom a had-16-tal)
A modernebb benzinesek is küzdenek 3-500e km környékén. A változó szelepvezérléssel, szívócső állítással, trafó problémákkal stb.


Ismered a Had16-ot? Ott ahol voltam, 120db volt belőle.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 20:57


hil írta:
Chipcad777 írta:

220.000 km-nél történt ez a dolog (tényleg ennyi!!!). Én is most számoltam egyet, nekem az jött ki,h benzinessel jobban járok, ha levonom azokat a pénzeket amiket erre költöttem, mert dízel (kéttömegű, porlasztó, turbó, főtengely ékszíjtárcsa, megint porlasztó + a motorgenerál). Ezután is csak azt mondom,h nagyon figyelni és bármi szokatlan egyből utánajárni mert itt az élő példa, mi történik ha figyelmen kívül hagyod!!!! Tisztában vagyok vele,h én is hibás vagyok részben, de ez összetett azért.



Annyi minden elment már itt erről a problémáról, hogy írok én is, tudom, meg fogtok kövezni, mert én benzines párti vagyok, de ezt most tegyétek félre, mert nem az szól belőlem.
Tehát van a dízel motor. A régi, első motorok nagyon megbízhatók voltak, de semmi turbó, változó szelepvezérlés, hengerenként 4 szelep, stb. Valljuk be, szarok is voltak személy autóban, lassú volt, rosszul gyorsult, kerregős volt, kényelmetlen,büdös, stb. Azért, hogy jobban, illetve egyáltalán lehessen használni autóban, megindultak a fejlesztések, aminek segítségével, valóban elérte, majd túlszárnyalta a benzin motorokat. (most itt az alap benzinesre gondolok, semmi turbó meg egyéb flanc). De ennek ára is lett, rengeteg hozzáadott egység, ami mind a meghibásodások lehetőségét növelték. Ugyanez persze áll a benzinesre is, mert ott is megjelent a közp. befecs, majd a hengerenként, 4 szelep, változó vezérléssel, stb, viszont ezek, ennek ellenére mégis egyszerűbbek maradtak, nem lett olyan gyártástechnológiailag kényes elem mint pl a befecskendező szelepek, ahol nagyon kevésen múlhat a jó működés és ha baj van, akkor az nagy tud lenni. Ezek a mai dizel motorok erősen kihegyezett erőforrások szemben a benyásokkal, amiknél mintha megállt volna az idő, nem törekedtek sokkal jobbra. Üzemeltettem külföldön ufó épített áramfejlesztő generátorokat (Kismotor és Gépgyár termékei voltak HAD-16 típusjellel). Ezek nagyon egyszerű gépek voltak, talán II.világháborús Német fejlesztésből tovább fejlesztve, és bizony ha a katona alapgázon üzemeltette azokat, akkor ott is a HSZ-ben írt jelenség állt elő: megváltozott a befecskendező fúvóka szórási képe a kokszosodás miatt és szétégett a dugattyú ha nem vették észre időben, de hogyan is vették volna észre, hiszen trópusi ország lévén a rádió konténerben hűsölt. Na ebből kifolyólag rengeteg dugattyút kellett cserélnem.
Kicsit hosszú lett, és tényleg nem a dizel vs benzin háborút akarom kirobbantani ismét, de talán egy kis időt megér ez is.



Ha megnézed a dieselek futásteljesítményét, jóval több a benzineseknél. A diesel motor sokkal kényesebb a karbentartásra. A had-16-ot nem kell idekeverni, mert nem stabil motornak lett tervezve a beépített motor, valamint az adagoló beszabályzása is kokszosodást okozhatott a túl nagy tűréssel gyártott porlasztó csúcson kívül. (nekem soha nem volt gondom a had-16-tal)
A modernebb benzinesek is küzdenek 3-500e km környékén. A változó szelepvezérléssel, szívócső állítással, trafó problémákkal stb.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 19:52


Chipcad777 írta:

220.000 km-nél történt ez a dolog (tényleg ennyi!!!). Én is most számoltam egyet, nekem az jött ki,h benzinessel jobban járok, ha levonom azokat a pénzeket amiket erre költöttem, mert dízel (kéttömegű, porlasztó, turbó, főtengely ékszíjtárcsa, megint porlasztó + a motorgenerál). Ezután is csak azt mondom,h nagyon figyelni és bármi szokatlan egyből utánajárni mert itt az élő példa, mi történik ha figyelmen kívül hagyod!!!! Tisztában vagyok vele,h én is hibás vagyok részben, de ez összetett azért.



Annyi minden elment már itt erről a problémáról, hogy írok én is, tudom, meg fogtok kövezni, mert én benzines párti vagyok, de ezt most tegyétek félre, mert nem az szól belőlem.
Tehát van a dízel motor. A régi, első motorok nagyon megbízhatók voltak, de semmi turbó, változó szelepvezérlés, hengerenként 4 szelep, stb. Valljuk be, szarok is voltak személy autóban, lassú volt, rosszul gyorsult, kerregős volt, kényelmetlen,büdös, stb. Azért, hogy jobban, illetve egyáltalán lehessen használni autóban, megindultak a fejlesztések, aminek segítségével, valóban elérte, majd túlszárnyalta a benzin motorokat. (most itt az alap benzinesre gondolok, semmi turbó meg egyéb flanc). De ennek ára is lett, rengeteg hozzáadott egység, ami mind a meghibásodások lehetőségét növelték. Ugyanez persze áll a benzinesre is, mert ott is megjelent a közp. befecs, majd a hengerenként, 4 szelep, változó vezérléssel, stb, viszont ezek, ennek ellenére mégis egyszerűbbek maradtak, nem lett olyan gyártástechnológiailag kényes elem mint pl a befecskendező szelepek, ahol nagyon kevésen múlhat a jó működés és ha baj van, akkor az nagy tud lenni. Ezek a mai dizel motorok erősen kihegyezett erőforrások szemben a benyásokkal, amiknél mintha megállt volna az idő, nem törekedtek sokkal jobbra. Üzemeltettem külföldön ufó épített áramfejlesztő generátorokat (Kismotor és Gépgyár termékei voltak HAD-16 típusjellel). Ezek nagyon egyszerű gépek voltak, talán II.világháborús Német fejlesztésből tovább fejlesztve, és bizony ha a katona alapgázon üzemeltette azokat, akkor ott is a HSZ-ben írt jelenség állt elő: megváltozott a befecskendező fúvóka szórási képe a kokszosodás miatt és szétégett a dugattyú ha nem vették észre időben, de hogyan is vették volna észre, hiszen trópusi ország lévén a rádió konténerben hűsölt. Na ebből kifolyólag rengeteg dugattyút kellett cserélnem.
Kicsit hosszú lett, és tényleg nem a dizel vs benzin háborút akarom kirobbantani ismét, de talán egy kis időt megér ez is.



Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2011. február 05. szombat, 18:32


BarG írta:
Chipcad777 írta: Nem akarlak elkeseríteni, de én többet is megyek évente 40k-nál és baromira vigyáztam mind a bemelegítéssel, mind a visszahűtéssel, csak v-power dieselt tankoltam és ez lett.
Szóval semmit nem ér mennyire vigyázol rá.... Biztos vannak ellenpéldák, de én így jártam, ezek ellenére. Mindenesetre dízelt, meg BMW-t mégegyszer nem hinném,h veszek ...

pampi írta: Nem szívó disel 1-2 Golf, nyers motorral, hibalehetőség minimális, minimum elektronikával!!! A teljesítménynek és a kis fogyasztásnak árra van, (az a baj hogy néha súlyos árra)! Nekem még hálaistennek nem volt semmi gond vele, pedig használva van, évi 40.000km megyek vele, másfél éve van nálam. Csak gyári szerviz anyagokat kap, 10.000km olajcsere, üzemire melegedésig nincs forgatva, de azért benne van az emberben hogy mikor jön elő a baj!? És ez azért nem olyan jó érzés, főleg amikor olvassa az ember a pórul járt társainkat! Részvétem!!!!


hil írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta: Hát igen. A legmodernebb dízelmotorok elég sérülékenyek, nagyon igényesek a motorolaj minőségre, az üzemanyag minőségre és bizony a gazdáikra is. Bizony egy meghibásodást a legjobb még csírájában elkapni, mert szövődménnyel jár a kicsi betegség, könnyen végzetes kór válhat belőle.
A vásárlásnál elvileg az ember felvállalja ezeket a kockázatokat, igaz dízeles kollégák???



Igen, felvállaltam a kockázatot én is...

Hamarosan félmillió, és még nem volt levéve a hengerfej



De Te lagalább értesz is hozzá!






Elárulhatnád, hogy hány km-nél történt ez az eset.
Megnéztem gazdasági vonalon, hogy megérte-e dízelt vennem annak idején és az jött ki, hogyha most kéne vennem egy vadiúj motort, akkor is megérte! Persze nem esne jól most vagy bármikor máskor egy jó nagy kiadás, de tudatában vagyok annak, hogy bekövetkezhet és megpróbálhatok minél jobban vigyázni, hogy mégse következzen be. Ha bármi nem úgy rezzen, mint eddig, akkor pedig megyek és kiderítem-kideríttetem, hogy miért.



220.000 km-nél történt ez a dolog (tényleg ennyi!!!). Én is most számoltam egyet, nekem az jött ki,h benzinessel jobban járok, ha levonom azokat a pénzeket amiket erre költöttem, mert dízel (kéttömegű, porlasztó, turbó, főtengely ékszíjtárcsa, megint porlasztó + a motorgenerál). Ezután is csak azt mondom,h nagyon figyelni és bármi szokatlan egyből utánajárni mert itt az élő példa, mi történik ha figyelmen kívül hagyod!!!! Tisztában vagyok vele,h én is hibás vagyok részben, de ez összetett azért.