autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz rad2

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 16:34


TheMan írta: Felmerülhet egy kérdés ebben a témában:

Egy utas ülhet úgy is az ülésen, hogy beövezi magát vagy nem.

Azért lényeges, hogy érzékelje a kocsi, hogy be van -e kapcsolva az utas, mert ha karambol van akkor a lufi elõtt elõször is az automatikus övfeszítõ lép mûködésbe.

Ez berántja a mókust az ülésbe, és csak azután robban fel a lufi.
Mert ha a fékezéstõl és/vagy az ütközéstõl elõre vágódna az utas,
és ezek után robbanna a lufi, akkor fel kéne keresni egy plasztikai sebészt.

Azaz ha nincs beövezve, akkor sem robban a lufi,
ha egyébként tökéletesen mûködne.

Ez kicsit paradox helyzetet állít az ülésszenzorral szemben.
Ha be van az öv csatolva akkor ülnek, ha meg nem akkor
mindegy úgy sem mûködbe alapon.

Ezért is nincs bal oldalon szenzor, mert ha gurul a kocsi akkor csak
ül benne vezetõ

Szerintem jól mondj az NT autós szaki, a lufi komoly dolog,
ha hibát jelez akkor nem is mûködik.

A diódázásnál, meg minden elsõ lufi felrobban attól eltekintve,
hogy ült valaki ott vagy sem. Hát az sem olcsó buli.


A jobb oldalon nincs érzékelõ az öv becsatolására, teljes mértékben a foglaltságérzékelõre hagyatkozik a vezérlõ.
Attól, hogy világít a piros lámpa, még tökéletesen müködik minden légzsák, legfeljebb annyi történik, hogy ha a rossz foglaltságérzékelõ akkkor a jobb oldali zsákok is robbannak. (Az NT-s szaki ezt nagyon rosszul tudja)
Az öv becsatolás érzékelõ még a bal oldalon is nagyon ritka, nemhogy a jobb oldalon.
Az X5 viszont sípol, ha ülnek a jobb 1 -ben és nincs bekötve az utas, de az E46-ban nincs ilyen.
Diódázni sokféleképpen lehet, még úgy is, hogy mûködõképes lesz az érzékelõ, + Az NT-s ember tudhatná, hogy gyári eszközökkel pusztán szoftveresen ki lehet kapcsolni az "erkennung sitzbelegung" funkciót, és már nem is kell diódázni.

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 15:02


Felmerülhet egy kérdés ebben a témában:

Egy utas ülhet úgy is az ülésen, hogy beövezi magát vagy nem.

Azért lényeges, hogy érzékelje a kocsi, hogy be van -e kapcsolva az utas, mert ha karambol van akkor a lufi elõtt elõször is az automatikus övfeszítõ lép mûködésbe.

Ez berántja a mókust az ülésbe, és csak azután robban fel a lufi.
Mert ha a fékezéstõl és/vagy az ütközéstõl elõre vágódna az utas,
és ezek után robbanna a lufi, akkor fel kéne keresni egy plasztikai sebészt.

Azaz ha nincs beövezve, akkor sem robban a lufi,
ha egyébként tökéletesen mûködne.

Ez kicsit paradox helyzetet állít az ülésszenzorral szemben.
Ha be van az öv csatolva akkor ülnek, ha meg nem akkor
mindegy úgy sem mûködbe alapon.

Ezért is nincs bal oldalon szenzor, mert ha gurul a kocsi akkor csak
ül benne vezetõ

Szerintem jól mondj az NT autós szaki, a lufi komoly dolog,
ha hibát jelez akkor nem is mûködik.

A diódázásnál, meg minden elsõ lufi felrobban attól eltekintve,
hogy ült valaki ott vagy sem. Hát az sem olcsó buli.

Steve
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2003

státusz Steve

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 629

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 01:07


Tano írta: Korábban már felmerült a dolog, nos kikerestem ismét a megoldásokat, mert a témát nem találtam meg.

Annak aki maga szeretné kicserélni a gyári ülésfoglaltságjelzõt íme egy kis DIY:
http://ausbmw.com/tutorials/occupancysensor.pdf

És aki a szenzort akarja helyettesíteni (figyelem, ez párszáz forintos megoldás, veszélyes a lelkiismeretre ):
http://web.archive.org/web/200...caros.html
És itt a lap alján az utolsó 4 kép a lényeges. Ennek hátránya természetesen, hogy mindenképp nyílik az anyós légzsák is karambol esetén, mégha nem is ül ott senki sem.


És Tano mester segítõkészségében ismét nem csalódtunk,
hihetetlen honnan ez a lelkesedés és energia!

Köszi az infókat mágus!

Zolee írta: Csörögj már meg légyszi, ha megtudtál vmit Ricsitõl, mert nagyon jó lenne a tutit tudni!


Rendben Zoleekám, ha beszéltem Ricsivel értesítelek, meg persze ide is bekarcolom mizu szitu.




Jó8 mindenkinek!

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 00:28


Steve írta: Sajna nekem is világít a kis piros lufi ikon már egy ideje.
Idáig úgy voltam vele, hogy sz@rok a csokipapírra, világítson csak, nem szedetem szét az ülést ezért, nomeg ugyebár kb 30 ezredes csak a csokipapír+kárpitos meló még egy tizes...hmmmm.
Ér min 40 rongyot, hogy ne világítson :
A válasz ugye egyértelmû NEM, abban az esetben, ha így is müxik rendesen a cucc.
Én ezt idáig így is tudtam, ezért nem is foglalkoztam vele, de tegnap az NT-nél Palotai Józsi beleültette a bogarat a fülembe.
Tõle azt a választ kaptam, hogy ha világít a lufivisszajelzõ, nix Airbag.
Az meg kicsit cinkes, ha neadj Isten valami gríz csúszik be haladás közben.
No most akkor mi az igazság :::
Müxik vagy sem?
Mert ha tényleg nem, akkor én egy percig nem gondolkodom tovább azon, hogy cseréljem-e vagy sem.
Asszem az életünk kicsit többet ér mint rongyos 40 papír!
Holnap reggel fel is hívom rhantost, hogy Õ mit mond erre...

Szeva Uram!
Csörögj már meg légyszi, ha megtudtál vmit Ricsitõl, mert nagyon jó lenne a tutit tudni! Sajnos nekem is folyamatosan világít (mióta beraktam a BC-s idnexet, úgyhogy Te tehetsz róla ). Egyébként én is úgy tudtam h ettõl még mûködik ha baj van!? De nem akarok így járni:
Köszi!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 00:15


Korábban már felmerült a dolog, nos kikerestem ismét a megoldásokat, mert a témát nem találtam meg.

Annak aki maga szeretné kicserélni a gyári ülésfoglaltságjelzõt íme egy kis DIY:
http://ausbmw.com/tutorials/occupancysensor.pdf

És aki a szenzort akarja helyettesíteni (figyelem, ez párszáz forintos megoldás, veszélyes a lelkiismeretre ):
http://web.archive.org/web/200...caros.html
És itt a lap alján az utolsó 4 kép a lényeges. Ennek hátránya természetesen, hogy mindenképp nyílik az anyós légzsák is karambol esetén, mégha nem is ül ott senki sem.

Steve
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2003

státusz Steve

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 629

Elküldve: 2009. március 22. vasárnap, 22:52


Sajna nekem is világít a kis piros lufi ikon már egy ideje.
Idáig úgy voltam vele, hogy sz@rok a csokipapírra, világítson csak, nem szedetem szét az ülést ezért, nomeg ugyebár kb 30 ezredes csak a csokipapír+kárpitos meló még egy tizes...hmmmm.
Ér min 40 rongyot, hogy ne világítson :
A válasz ugye egyértelmû NEM, abban az esetben, ha így is müxik rendesen a cucc.
Én ezt idáig így is tudtam, ezért nem is foglalkoztam vele, de tegnap az NT-nél Palotai Józsi beleültette a bogarat a fülembe.
Tõle azt a választ kaptam, hogy ha világít a lufivisszajelzõ, nix Airbag.
Az meg kicsit cinkes, ha neadj Isten valami gríz csúszik be haladás közben.
No most akkor mi az igazság :::
Müxik vagy sem?
Mert ha tényleg nem, akkor én egy percig nem gondolkodom tovább azon, hogy cseréljem-e vagy sem.
Asszem az életünk kicsit többet ér mint rongyos 40 papír!
Holnap reggel fel is hívom rhantost, hogy Õ mit mond erre...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. március 22. vasárnap, 22:21


TheMan írta:
Azért így egymás között, durva, hogy nem lehet beletérdelni
egy ülésbe.
(kicsit össze kaphatták volna magukat Bayern-ban)


Talán igen, talán nem. Csak gondold végig a többi autógyártónál mi a divat? Egy baszott nagy kulcslyukas kapcsolót építeni a mûszerfal jobb oldalára és kézzel kapcsolgatni.

No ennek is van elõnye az biztos, de a bmw megoldása sokkal jobb az emberi feledékenység kiküszöbölésére és mindíg az emberi tényezõ játsza a fõszerepet.

Példaként kisgyerkõcöt visz valaki és kikapcsolná a légzsákot, mint más márkáknál, majd a rohanó életmód miatt meg is feletkezik róla. Esetleg utána felnõtt ülne az utasoldalra......

Szóval nem is ragozom tovább, gondolom egyértelmû ez a szituáció, ráadásul még elég mindennaposnak is tûnhet.

Tehát a bmw válasza ez volt erre és azt hiszem nem rossz az elképzelés.
Persze sajnos mindent nem lehet kiküszöbölni, minthogy azt sem hogy valóban problémák lehetnek az anyósülés oldali érzékelõvel......


TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2009. március 22. vasárnap, 20:18


Sziasztok,

A német ebayen lehet kapni több megoldást.

http://shop.ebay.de/?_from=R40...Categories


Nekem is világít.

Azért így egymás között, durva, hogy nem lehet beletérdelni
egy ülésbe.
(kicsit össze kaphatták volna magukat Bayern-ban)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. március 22. vasárnap, 20:16


akkor nálam ez van, sajnos térdeltem már bele

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. március 22. vasárnap, 18:41


YELLOW írta: ez egyik része lehet a hibának, de szerencsére sok "kapcsoló" része van, így ha ez a hiba, akkor az oldalon vagy a csatlakozó elõtti szakaszon lehet a hiba, viszont szerintem csak úgy tud megtörni, ha valaki nehezebb nagy erõvel huppan bele az autóba...


Akkor törik meg az érzékelõ vagy megy tönkre, ha valaki takarítás vagy például valamilyen holmi keresése közben beletérdel az anyósülésbe. Ezt egyéltalán nem szereti az érzékelõ.

Azért elég sokan elkövetik ezt a mozzanatot, nem gondolva arra, hogy ebbõl baj lehet.... fõleg nem családtagok.

státusz Gabesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2009. március 22. vasárnap, 18:30


Szasztok!!

Most akkor tud valaki segíteni, hogy hol és mit díódázzak le ,hogy eltünjön ez a ki....tt légzsákhiba( ÉN nem szeretném kicserélni az egész hálót)

Elõre is kösz

Rudus
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Rudus

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (6 pont) | Hozzászólások: 347

Elküldve: 2009. március 20. péntek, 21:25


Akkor azoknál akiknél elromlott ott folyton világít?
Mert nekem csak akkor ha valaki kiszál, és becsukja az ajtót, és kb 5 másodperc mulva elalszik. :o

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. március 20. péntek, 20:50


A BMW-nél is világít tovább, csak a gépre rádugva lehet kitörölni.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. március 20. péntek, 19:31


Sziasztok!
Nekem szerencsére nem világít, de van egy kapcsolódó kérdés: ha valamiért kigyullad a lufi lámpa, majd valamitõl megszûnik a hiba, akkor a légzsák ismét mûködõképes lesz lés a lufi lámpa világítása is megszûnik? Korábbi autómban, ha valami baja volt, akkor addig világított a lufi lámpa üzemen kívûl helyezve azt, amig a hibakódot nem törölték. Mondjuk szerintem ez fasság.
hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. március 20. péntek, 18:50


ez egyik része lehet a hibának, de szerencsére sok "kapcsoló" része van, így ha ez a hiba, akkor az oldalon vagy a csatlakozó elõtti szakaszon lehet a hiba, viszont szerintem csak úgy tud megtörni, ha valaki nehezebb nagy erõvel huppan bele az autóba... viszont szvsz nem itt keresendõ a hiba, vagy konkrétan a csatlakozásoknál, vagy esetleg a modulban... néha nekem is világít, korábban kiveséztem én mire gondoltam, bár fene se tudja... reméljük lesz valami fejlemény, mert egy picit engem is zavar

Janko09 írta: megtalaltam a linket igy nez ki a szenzor-ok....

http://www.autopower.se/mekart...rbag/1.jpg

pa´-pá