Slopa írta:
laleeboy írta:
Slopa írta:
laleeboy írta:
Slopa írta:
Sziasztok,
Abban kérném a segítségeteket, hogy amikor megvettem az autót(E36 Touring 320i 1995),nem kaptam hozzá távirányítós kulcsot.
Most sA kérdésem az lenne hogy, hol tudom megnézni, hogy a távirányítóhoz szerkezet benne van e kocsiban, és ha benne van akkor hogy tudok hozzá szerezni egy távirányítót és azt szinkronizálni vele?
Előre is köszi a segítséget.
Szia
Alapból nem járt a távirányító csak a központi zár ami kulcsra működik.
Ha távirányítós volt eredetileg akkor a legkönnyebben úgy tudod megnézni hogy a belső tükrödbe megy e 9 szál vezeték a tetőkárpit felől, ugyanis a tükörben van a vevője távirányítónak.
Előjel lehet ha fényre sötétedős a belső tükör (de ez sem egyértelmű mert itt-ott olvasni olyat hogy manuális billentős a tükör de távirányító vevő van benne és fordítva is igaz, tehát ha fényre sötétedik akkor még nem 100% hogy távirányítós is)
Köszi a gyors választ.
Kézzel billentős az biztos.
Szedjem le a tükröt a kárpitról és akkor látom, hogy vannak-e kábelek?
A másik kérdés, ha nincsenek kábelek akkor tudok betenni egy vevő egységet?
Nem kell leszedni a tükröt.
Ha van egy kis gumi gégecső a tükör szára és a tetőkárpit között akkor érdemes csak leszedni és megnézni hogy hány szál van benne, ha nincs ez a kis gumicső akkor vezeték sincs.
Be lehet tenni a gyárit is utólag, csak 9 szálat kell bekötni, a gond a kulcsban levő chip és a te kulcsod között lesz kell egy nyers kulcs amibe beteszed a távirányítóhoz való chipet és a te EWS-chiped és a te záradhoz való kulcs szárat.
Sikerült tegnap megnéznem, és az a helyzet hogy a belső tükröm a szélvédőre van felragasztva úgyhogy biztos nem megy belőle kábel a tetőkárpit felé, ezek szerint akkor biztos nincs benne a vevő egység?
Próbáltam nézni a bentley-ben hogy hol lehet még, de nem találtam, azt nem tudod véletlenül, hogy mi ennek a modulnak a neve. Az EWS csak az immo-ért felel, ugye?
És a nagy kérdés az hogy ha nincs benne akkor hogy tudok bele tenni egy ilyen modult meg olyan kulcsházat szerezni hozzá amiben benne van a távirányító is.
Előre is köszönöm a segítséget.
Szia
Ha a tükörből nem megy semmi vezeték akkor nincs benne vevő
A vezeték a 4-es alkatrész jobb oldali sarkánál levő letöréstől menne a tetőkárpitba (kb 2-3 cm)
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/f/u/92.pngA következő infókat egy másik fórumról kaptam így csak bemásolom ide
"
A tükörben van egy vezérlő, ez kommunikál a központi nyitás ügyében a ZKE / ZV modullal, illetve ebbe megy bele a többi vezeték.
Előnyös lenne ezeket megnézni a gyári kapcsolási rajzban, mi hol található.
Mondjuk az is benne van, hogy helyileg merre keresd.
Ennél konkrétabban nem megadható.
Ha távvezérlős a tükör akkor semmi más nem kell hozzá, meglévő ZKE / ZV modul elég.
Tolatáshoz a tolató lámpa pozitívjára kell bekötni az 1-es vezetéket a tükörben.
X20-as csati, 10-es vezeték. 1mm^2-es kék/sárga vezeték.
Ekkor, ha hátramenetbe teszed, gyorsan kivilágosodik a tükör.
Van olyan tükör, amiben nincs központi zár vevő egység, az csak sötétedni tud.
Ha nem gyáriasan akarod, akkor keresel fent egy gyújtás pozitív szálat a tetőablaknál lesz, lila/fehér vezetéket keress.
A gyári tükrös kulcsrendszer tud majd mindent:
Nyitni, zárni, világítást felkapcsolni, ha nyitod, lekapcsolni, ha zárod, illetve az ablakokat is felhúzni akkor ha nyitva van és közben bezárod a kocsit.
Amire figyelj: alapvetően Európában 2-féle tükör van kommunikáció terén.
Az egyik infrán keresztül (2 gombos kulcs van hozzá), a másik pedig 433MHz-n kommunikál a kulccsal (3 gombos kulcs).
A világ másik részein van másik frekvencián (315MHz) kommunikáló is, ilyennel még élőben nem találkoztam.
A kulcsot elég egyszerű módon lehet tanítani a tükörhöz, semmi extra gép nem kell hozzá.
Leírom este, ha hazaérek.
Ami viszont biztos.
A kulcsfejet viszont nem lehet roncsolás nélkül pakolgatni, ezért nem is lesz sose olyan, mint egy gyári kulcs.
Ami megoldásnak tűnhet neked: Veszel e-bayről egy megfelelő nyerskulcsot.
A saját kulcsodat lemásoltatod erre, a tükörhöz való kulcs elektronikáját pedig szintén bele teszed ebbe.
Így nem tökéletes. Igaz, nem gyári a kulcs, de a gyári nyerskulcs 42 ezer Ft.
Kulcstanítás:
1. gyújtáskapcsoló egyes állásba egymás után ötször
2. kulcs kihúz
3. lenyomva tartott kinyit gombnál lenyomod háromszor a lezár gombot a kulcson, kinyit gombot felengeded. Sikeres tanítás esetén a központi zár lezár, majd kinyit.
4. Ha van másik ilyen kulcsod, akkor feltanítod azt is, megismételve a 3. pontot.
5. Ráadod a gyújtás a véglegesítés miatt. "
A gyári távirányítós rendszer tehát átépíthető utólag.
Ha az EWS-re gondolsz akkor szerintem felejtős mert a fél kocsit ki kellene cserélni (ha 94 utáni a kocsi akkor elvileg benne kell lennie)