![YELLOW](http://static.bmwfanatics.hu/uploaded/userfile/1063/1063_1365250838874_150x100.jpg)
- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2010. június 16. szerda, 07:18
hil írta:wagusty írta:
Szia hil!
Miért gondolod ,hogy rossz forrasztásról van szó?
Miért nem lehet a relé a hiba oka?
üdv
Lehet relé is, bár az nem így szokott rossz lenni. Rossz forrasztás: munkám során gyakran találkozok ilyennel amióta hullámforrasztást alkalmaznak, hideg ónfürdő miatt, egyszerűen nem tudnak forrasztani
"...munkám során gyakran találkozok..."
mint a calgon-os reklámban. egyébként nem csak hullámforrasztásnál jellemző, és nem feltétlen a wave miatt, lehet szennyezett a felület is. melelsleg a GM-en több az SMD alkatrész, és mivel a csatlakozók és nagyobb kondik a foratszereltek, amiket az SMD alkatrészek miatt, csak utólag lehet felrakni (technológia miatt), így azokat igen kézzel, vagy miniwave-ben forrasztják. egyébként biztos van a GM-en is valami vezérlő "százlábú", ami lehet nem nagyon bírja a meleget, erre tudnék példát mondani, de a munkám miatt nem lehet, de annyit, hogy sokszor már a reflow-n való áthaladás után vagy teljesen tönkre mennek BGA, vagy százlábú alkatrészek, vagy úgy sérülnek belül, ami esetleg pont egy ilyen melegedés hatására előjöhet. egyébként próbálgatni kell, mert egy hiba függhet több alkatrésztől. szóval szinte semmi nincs kizárva.